The Taste of Vietnam

Herenstraat 28C 1015 CB Amsterdam Nederland Kaart
31-203586715

Over het restaurant The Taste of Vietnam

De smaak van Vietnam

De gerechten uit de Vietnamese keuken onderscheiden zich van andere oosterse keukens, door de speciale bereiding van verse groenten en het gebruik van mildere kruiden. Hier krijg je traditionele Vietnamese gerechten geserveerd, die niet zijn aangepast aan de westerse smaak. Alle ingrediënten worden zorgvuldig geselecteerd op smaak en bereid in plantaardige olie. Specialiteit van het huis is de noodlesoep ‘Pho’, waar de chef graag verschillende variaties van maakt. Het snackmenu is ideaal als je meerdere Vietnamese gerechtjes wilt proberen.

Meer informatie over restaurant The Taste of Vietnam

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 16:30 - 22:30

• Af te huren
Shayed S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Leuke zaak, met een prima keuken en leuke menu's. Toch heb ik hier niet de 'taste of Vietnam' gevonden waar ik zo naar op zoek ben. De gerechten lijken een beetje aan de westerse smaak te zijn aangepast. Hierdoor ontbreekt de wervelwind van smaken die ik zo kenmerkend vind voor de Vietnamese keuken. Wel een gezellige avond gehad en goed gegeten.
Willy V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
We hebben heerlijk gegeten met 6 man. Wel een tafel gereserveerd een aantal dagen ervoor, zodat we ook een tafel achterin konden krijgen met 6 man.
Allemaal hetzelfde menu.We laten ons verrassen was het idee Heerlijk alle gerechten. Met vriendelijke uitleg hoe of wat. Het was top! De wijn heerlijk en karaf water met ijsblokken was ook geen probleem, konden gewoon bij vragen. Komt niet overal voor!
zeker een aanrader. We komen zeker terug en kiezen dan een ander menu en laten ons weer verrassen.
gyseend .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Met een groep van 8 personen hebben wij heel smakelijk gegeten bij The Taste of Vietnam. Onze keuze was het sampling menu van € 34,50 per persoon. Ik ben geen kenner van de Vietnamese keuken, dus over de authenticiteit van de gerechten kan ik niet oordelen. Maar de verschillende onderdelen van het 5-gangen sampling menu zijn zeer goed bereid, met heerlijk veel verse ingrediënten en kruiden, en uitermate goed op elkaar afgestemd wat betreft smaak en hoeveelheid. Mijn favorieten waren de beef spring roll in rice paper geserveerd met vissaus, en de gestoomde gumbo shrimps in knoflook en soja saus. Wij dronken daarbij de zeer prettige witte huiswijn van € 20,50. En natuurlijk moest ook het Vietnamese bier worden gekeurd. Op verzoek werd zonder probleem een grote karaf water op tafel gezet. De bediening is heel vriendelijk, attent, en rustig. Het restaurant is redelijk ruim opgezet, men zit niet bovenop elkaar. En gelukkig mist ook de overheersende muziek die gezellig praten vaak onmogelijk maakt.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Hier kom ik terug! Met 5 personen het kleine hapjesmenu. Eerst een geweldige vissoep met ook tofu erin. Zelf aanvullen met verse koriander, munt en rode peper. Heerlijk. Dan koude voorgerechten: de bekende " echte" Vietnamese loempia, met verschillende sausjes om in te dopen. Erbij een carpaccio, met goede verse kruiden erbij, echte Vietnamese smaak.
Dan een heerlijk gemarineerd sappig kipsateetje, aangemaakte rijst met kippendij-potje, een gefrituurde loempia en een Vietnamese omelet, ook weer zelf aan te vullen met verse groenten.
De meisjes in de bediening zijn bijzonder aardig en vertellen ook graag over Vietnam. De zaak ziet er goed uit, het was deze donderdag ook al goed vol ondanks dat ze pas open zijn. We krijgen door de recente opening ook nog 10 % korting! Aanrader deze zaak.
Pascal K.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Zeer goed Vietnamees restaurant. Moderne Vietnamese keuken (fusion achtig). Uitgebreid 5-gangen diner gehad met een mooie afwisseling van een soep en groenten loempia (gestoomd),groente, visgerechten (grote garnalen en zalm en vlees. Porties waren precies goed niet te groot niet te klein en lekker gekruid. De timing tussen de gerechten was goed en de bediening erg vriendelijk. We hadden niet gereserveerd en waren welkom, we hoefden niet te wachten en toch was het er behoorlijk druk. Zeker een tergukomer en een aanrader!
Chuanyan C.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
We komen regelmatig in Woerden voor de Vietnamese keuken. Een tweede filiaal werd geopend in Amsterdam. Daar was ik natuurlijk benieuwd naar. De restaurant hier was duidelijk groter en mooier dan die van Woerden. Prachtig en modern ingericht met Vietnamese invloeden erin. Gesitueerd in een leuke straat in de Jordaan. Wij namen de klassiekers: Pho, verse loempia's en carpaccio op vietnamese wijze gemaakt. Heerlijk! De pho soep met beef en noodles was subtiel van smaak en proefde authentiek. De carpaccio was anders dan je gewend bent. Besprenkeld met limoen, pepers en stukjes pinda's zorgde het voor een aangename smaaksensatie. De loempia's waren kakelvers en gezond, lekker met drie dipsauzen erbij: vissaus, chilisaus en pinda/vanillesaus. Als dessert de che, dit is warme tapiocakokossoep met nootjes en banaan erin. Ook erg lekker!! Service was erg vriendelijk.
tjellow .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Zalig Vietnamees gegeten. Pho was uitstekend net als de mixed hoofdschotel. Kan niets anders zeggen dat we totaal geen spijt hadden hier nu inmiddels drie keer te hebben gegeten. Bediening was vlot, spontaan en correct. Mooie persoonlijke eerste kennismaking met de Vietnamese keuken.
PastrySwan .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Enorm genoten in dit nieuwe restaurant.
Prettig rustig modern ingericht en een bijzonder aangename kundige bediening.
De keuken is met geen enkele bekende Aziatische keuken te vergelijken.
Vergeet de Vietnamese loempia zoals we die van de vriendelijke straatverkoper kennen, dit is cuisine!
Alles is supervers, licht en niet alleen een lust voor de smaakpapillen maar ook voor het oog. Subtiele smaken en structuren.
De bediening, eigenaresse en zeker vier heel goed op elkaar ingespeelde jongedames, was heel persoonlijk.
Wij hadden het menu 'the taste of Vietnam'. Let op: heel Vietnam komt voorbij!
Super Aanrader.
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
In de openingsweek heb ik hier gegeten. We namen het menu met vooraf een goede vissoep, alleen de krab was vervangen door aan elkaar geplakte surimi. De loempia in rijstpapier was best in orde, niet echt sprekend van smaak. De Bò Tái Chanh leek meer op een afgeleide Italiaanse carpaccio dan een Vietnamese.Daarna nog wat kip gerechtjes. Leuk om eens kennis te maken met deze keuken in een strak ingericht restaurant.
Goede en snelle bediening.
arno J.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Geweldig Vietnamees eten. Eindelijk een echte Vietnamees in Amsterdam. Steekt met kop en schouders boven de rest uit. Verse ingredienten, goede smaak en vriendelijke bediening. Het menu the taste of Vietnam (geserveerd in 5 gangen) is mijn favoriet. Je proeft dan heel goed wat Vietnam aan verschillende gerechten te bieden heeft. Ook de prijs/kwaliteit verhouding is erg goed. Ik ben fan en kan niet wachten om er zondag weer te gaan genieten.
Dodeweerd .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
Wij hebben hier heerlijk gegeten, de kleine hapjes proeverij hadden wij gekozen om te eten
de bediening vonden wij heel netjes en correct.
ook voor een grote eter meer dan voldoende.
mooie locatie, lopen is het 10 minuten van het station.
Prijs kwaliteit vonden wij goed.