The Taste of Vietnam

Herenstraat 28C 1015 CB Amsterdam Nederland Kaart
31-203586715

Over restaurant The Taste of Vietnam

De smaak van Vietnam

De gerechten uit de Vietnamese keuken onderscheiden zich van andere oosterse keukens, door de speciale bereiding van verse groenten en het gebruik van mildere kruiden. Hier krijg je traditionele Vietnamese gerechten geserveerd, die niet zijn aangepast aan de westerse smaak. Alle ingrediënten worden zorgvuldig geselecteerd op smaak en bereid in plantaardige olie. Specialiteit van het huis is de noodlesoep ‘Pho’, waar de chef graag verschillende variaties van maakt. Het snackmenu is ideaal als je meerdere Vietnamese gerechtjes wilt proberen.

Meer informatie over restaurant The Taste of Vietnam

Akram U.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
David S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Het eten is lekker, heeft smaak, is niet scherp. Ik vind het beter verzorgd dan in Vietnam zelf. De prijs is ook wat aan de on Vietnamese kant. De hoofdgerechten zijn niet zo duur 15 a 20 euro. De kleine gerechten, verkocht als voorgerechten wel. Het levert dus wel een aardige rekening op.
De bediening is vlot en vriendelijk, spreekt geen NL.
De inrichting is op z'n Amsterdam hutje-mutje volgestauwd. Ik vind de gelamineerde tafeltjes niet zo luxe...
All together een prettige ervaring.
Pelu2712 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Veel frisse, verse groenten en kruiden. Kip en rund lekker mals en smakelijk. Niet zo pittig als Thais of Indonesisch / Indisch, maar dat is helemaal niet erg, want de gerechten zijn goed op smaak! Apart dessert, een warme pap met zoete aardappel, kokos en banaan. Verrassend maar lekker. Prima restaurant!
Jonas V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Goed gegeten, 3 gangen kleine gerechten menu was waar voor het geld. Frisse gerechten zoals verse loempia, vietnamese carpaccio, zeevruchtensoep. Vast niet helemaal zoals in vietnam, maar wel erg lekker. Bediening heel vriendelijk en behulpzaam. We zaten met lekker weer aan 1 van de 2 tafels voor de deur, altijd leuk in een rustig straaatje in het centrum
TvR27 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Met een meer dan een voldaan gevoel naar huis gegaan vandaag: 'Menu taste of Vietnam' en 'Menu Kleine hapjes taste of Vietnam' besteld met z'n 4-en. Een aanrader! Tot snel weer, Taste of Vietnam!
Andre H.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Wat een tegenvaller. Na verschillende verblijven in Vietnam, denk ik toch een behoorlijk oordeel te kunnen vellen niet als de andere disgenoten. Ik zou het eigenlijk willen beschrijven als een up market chinees die er een vietnamese naam aan geven, omdat dat meer opbrengt. Absoluut heel erg middelmatig. Eigenlijk waren we het allemaal met elkaar eens dat het eerder slecht was dan middelmatig. De Goi cuon waren te groot (chinees?) en slecht gevuld met ijsberg sla en een paar andere goedkope dingen. Het leek er niet op. Ik snap niet dat ze bij Iens zo hoog geplaatst zijn. Helaas zijn er teveel mensen die niet weten hoe de echte smaken in Vietnam zijn
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Een pijpenlaatje in Amsterdam, strak ingericht. Het ene meisje in de bediening deed het prima, goede uitleg en had alles onder controle volgens mij. Ze was oprecht geïnteresseerd in onze tafelgenoten die een paar maanden eerder in Vietnam waren geweest.

Gekozen voor het "snackmenu" (beetje verkeerde naam): eerst Bun rieu, een ongelooflijk lekkere zeevruchten noedelsoep, licht pittig. Leuk dat er extra koriander, munt en spaanse peper op tafel komt om het gerecht "te customizen".

Vervolgens verse loempia's (mijn favoriet) met verschillende dips en Vietnam-style carpaccio; beide gerechten subtiel en fris van smaak. Vooral de carpaccio viel op door het gebruik van vissaus en limoen.

Tenslotte crispy pancakes, rundvlees spiesjes, soort gefrituurde loempiaatjes, curry met kip en gebakken rijst. Persoonlijk vond ik alleen de loempiaatjes te gewoon, de rest was simpelweg verrukkelijk. Volgens onze tafelgenoten waren de pancakes echt anders dan in Vietnam, maar ze schijnen per regio enorm te verschillen. De curry was echt heerlijk!

Er bij een schappelijk geprijsde Chardonnay en gelijk vanaf het begin gewoon een karaf water op tafel, super!

Helaas is het voor ons nogal uit de richting, ik kan deze zaak absoluut aanbevelen!
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Binnenkort op reis naar Vietnam. Om in de stemming te komen en kennis te maken met deze specifieke keuken op naarl The Taste of Vietnam. Heerlijk gegeten. De Pho (soep) is heel erg goed. Een echte loempia (eindelijk geen gefrituurde snack, maar heerlijke koude loempia) is top. Alle gerechten daarna zijn goed, maar geen spectakel. Bediening is zoals je mag verwachten in een Vietnamees restaurant heel erg aardig en vriendelijk. De rekening blijft alleraardigst.
Jordy S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Lekker eten en leuke presentatie van de gerechten. Vriendelijk personeel en een gezellige sfeer. Zeker aan te raden om de Vietnamese keuken te proberen!
Olaf A'dam .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Taste of Vietnam is een vrij modern ingericht restaurant. De linker muur heeft verlichting wat weggewerkt is in een bamboebuis twee mooie schilderijen. Links is wat kil met drie kastjes met wat roze verlichting met Vietnamese hoogwaardigheidsbekleders (?) Het contrast is groot. De tafeltjes zijn klein. Die hadden wat groter mogen zijn. De zaak zat niet vol, maar het was vrij gehorig. Ik ben benieuwd hoe dat klinkt als alle tafeltjes bezet zijn. Het eten is prima. Mooie menu's en a la carte. De gerechten zijn een voor een prima. Je kunt zelf aan de gerechten verse kruiden toevoegen. De saus bij de soep was erg zout en doet denken alsof het uit een pakje komt. De Vietnamese koude loempia had wat krachtiger van smaak mogen zijn. Voor vegetariërs is de keus erg beperkt. Paar extra gerechten zou meer aansluiten bij de rest van de kaart. Je kunt hier goed eten en gerechten zijn vriendelijk geprijsd.
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Al eens bij De Smaak van Vietnam in Woerden gegeten. Dat was prima.
Eten was wederom prima. Bediening heel attent en vriendelijk. Zeer redelijk geprijsd.
Zaak kan wel wat sfeer gebruiken. Stoelen niet echt comfortabel. En kapstok vlakbij de keuken is niet echt handig.
Fijne avond met heerlijk eten.
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
We hebben hier met z'n 5en gegeten. Allemaal het 5 gangen menu. Een van ons wilde graag een veganistisch 5 gangen menu. Gelukkig was het geen probleem voor de chef om wat aanpassingen te maken en kon ze gelijk met ons op gaan. We hebben dus alle 5 heerlijk gegeten. De bediening was heel aardig en behulpzaam. De inrichting is niet perse mijn smaak maar wel leuk hoe ze een strakke moderne stijl hebben gecombineerd met traditionele elementen.
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Per abuis tegen aan gelopen maar hier kom ik nog een keer terug.

Omdat we wat anders dan anders wilden eten maar is bij de Vietnamees naar binnen, het was druk dat is veelbelovend maar de entourage nee niet geweldig dus toch een gok maar een gok welke zeer verrassend goed uitpakte wat een leuke gerechten en voor een prijs daar kan je het echt niet zelf voor maken. Echt heerlijk gegeten zeer voor de prijs.
Im H.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
In februari 2015 hier voor het eerst gegeten voorafgaand aan onze reis naar Vietnam. Nu, weer terug in Nederland nogmaals gegeten bij The Taste of Vietnam en wederom niet teleurgesteld. Natuurlijk is het eten enigszins aangepast aan onze westerse gewoonten maar het feit dat ik me toch deze 2e keer weer even op vakantie voelde in Vietnam zegt genoeg. Complimenten voor de vriendelijke bediening, het eten en de wijn. Wij blijven terugkomen!
Robh1974 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Vanavond voor het eerst gegeten bij Taste of Vietnam. Het viel een beetje tegen. We hadden het sampling menu van 27,50. Voorgerecht (pho soep) was lekker, maar het hoofdgerecht (rijst met bief, kip, garnalen, tofu en groenten) fantasieloos en vlak van smaak. We hebben elders in de stad lekkerder Vietnamees gegeten, voor minder geld. Bediening was aardig, maar liet steken vallen toen het iets drukker werd. Geen aanrader, helaas.
Malou .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Afgelopen vrijdagavond met een vriendin gegeten bij The Taste of Vietnam. Bijzonder rustig voor een vrijdagavond, slechts 3 tafeltjes waren bezet. Een groot pluspunt is dat ze de Pho als voorgerecht serveren, waardoor je ernaast nog andere gerechtjes kunt bestellen. Wij hadden de verse spring rolls en de Vietnamese pannenkoekjes. Ruim voldoende voor 2. Alle gerechten waren vers en smaakten heerlijk. Ook de prijs viel reuze mee. Zeker een aanrader als je van de Vietnamese keuken houdt.
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Op zoek naar authentiek Vietnamees eten in Amsterdam gisteren dit nieuwe restaurant uitgeprobeerd. Een pijpenlaatje in de Jordaan met een frisse strakke inrichting. We zaten, aan een tafeltje pal naast de bar en de trap naar de toiletten beneden, wel wat krap en in de loop. Bediening vlot en keurig. Een karaf kraanwater was geen probleem. De garnalensalade als voorgerecht was erg lekker met veel frisse zuren en besprenkeld met knapperige stukjes noot. Dat smaakte heel erg als 'Vietnam'! De vissoep was ook prima, net als de beef luc lac - malse stukjes biefstuk met rijst en wat groente in een genereuze portie. Ik ken dit gerecht echter alleen als de Cambodjaanse loc lak - en niet als een Vietnamees gerecht- met vlees dat nog iets zuurder en smaakvoller is.
In het menu geen pagina met drankjes (beer Saigon?) dus we waren aangewezen op de opties voor rood (Franse merlot of 'cape red') en wit (chenin blanc uit Zuid-Afrika en een sauvignon blanc uit Frankrijk) die de bediening ons voorlegde.
Overall een prima ervaring, lekker gegeten en de prijzen zijn heel schappelijk.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
We hebben met 7 personen gegeten bij The taste of Vietnam. Het eten was heerlijk, met als uitspringers de sateh en de soepen. Ontzettend aardige bediening, die rekening hield met ons tempo. Aanrader!
Shayed S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Leuke zaak, met een prima keuken en leuke menu's. Toch heb ik hier niet de 'taste of Vietnam' gevonden waar ik zo naar op zoek ben. De gerechten lijken een beetje aan de westerse smaak te zijn aangepast. Hierdoor ontbreekt de wervelwind van smaken die ik zo kenmerkend vind voor de Vietnamese keuken. Wel een gezellige avond gehad en goed gegeten.
Willy V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
We hebben heerlijk gegeten met 6 man. Wel een tafel gereserveerd een aantal dagen ervoor, zodat we ook een tafel achterin konden krijgen met 6 man.
Allemaal hetzelfde menu.We laten ons verrassen was het idee Heerlijk alle gerechten. Met vriendelijke uitleg hoe of wat. Het was top! De wijn heerlijk en karaf water met ijsblokken was ook geen probleem, konden gewoon bij vragen. Komt niet overal voor!
zeker een aanrader. We komen zeker terug en kiezen dan een ander menu en laten ons weer verrassen.