The Tara

31-204274657

Meer informatie over restaurant The Tara

Stan O.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Mooi terras in de zon aan de nieuwe brede 'boulevard' op t Rokin.
Prettig zitten op mooi meubilair, en ook binnen ziet The Tara er best mooi uit.

We gaan zitten om vijf voor vijf en willen om drie over vijf onze late lunch bestellen.
Men wijst ons op de kleine lettertjes dat na vijven geen lunch meer kan. De bediening wil het ook niet gaan vragen, want regels zijn regels.
Hetzelfde gerecht (steak tartare) staat tevens op de avondkaart, maar dan zonder toast en enkele euro's duurder. Dan die maar, en of we daar toast of brood bij kunnen krijgen, maar ook dat mag niet. We lopen bijna kwaad weg, maar gaan toch door.

Gelukkig arriveert er een enorme steak tartare (voorgerecht!), met tot onze verrassing wat brood. De portie is zelfs voor mij als grote eter te fors, en dat is wel eens fijn.
Helaas is de steak tartare al wat verkleurd, plakkerig en niet vers. Wel ligt er een goed ei op en de kappertjes, sausjes en uitjes zijn prima.

Een andere serveerster vraagt over lege glazen of ze weg mogen, en wanneer we een tweede Guinness bestellen weet ze niet direct wat dit is (ondanks het merk op het glas en de zwarte laag bier onderin).

Kortom, een toeristische (Ierse) tent met mooi terras en een paar leuke Ierse gerechten (en pinten) van helaas redelijke kwaliteit (wel in forse porties) en helaas onvriendelijk en onprofessioneel personeel.
Lia L.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
We hebben entrecote gegeten met heerlijke groenten en op een speciale manier gemaakte aardappel en het toetje was heerlijk met chocolade saus
De service was top beleefde bediening vlotte service het decor was prachtig
Een gezellig restaurant met leuk personeel
En het eten was heerlijk we komen zeker terug. Top restaurant een echte aanrader
Beamer635 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Wow!!! Wat een leuke plek. Eten is echt boven verwachting en de bediening top. Gevarieerde kaart voor een ieder wat wils. Decor.... Chapeaux. Ik kom hier graag terug met vrienden en zaken relaties
Jaapsmeets .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Fantastisch broodje Pulled pork gegeten!
Stond lekker snel op tafel, zeer verzorgt en smaakvol.
Mijn vriendin had de nacho's.Onbetwist de beste van Amsterdam.
Dank je Chef! Voor de uitleg en heerlijk eten
Food4luv .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Vorige maand hadden we een walking dinner bij The Tara, aangeboden door een zaken relatie.
Tot mijn verbazing was dit bijzonder goed verzorgd en van verbluffende kwaliteit.

De inrichting en ambiance is sfeervol, en door de diverse ruimtes en nissen kun je ook knus en privé zitten.

Toen ik aan de beurt was om een restaurant te kiezen met mijn maandelijkse eet-vriendinnen,
Wilde ik de à la carte eens uitproberen.
De kaart is toegankelijk en voor ieder wat wils.
Zelf heb ik genoten van de huis gerookte zalm.
Deze werd prachtig geserveerd en was hoog op smaak.

Mijn toch soms iets te kritische vriendinnen die alleen maar pub food en dronken Ieren waren ook aangenaam verrast. En onder de indruk van de mooie locatie en setting.

In aanmerking nemend kwantiteit / kwaliteit
kan ik dan ook niet anders dan tot de eind conclusie te komen:
service was snel en vriendelijk = 8
eten was heerlijk en vers = 10
decor sfeervol en divers = 9

Tara K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Vandaag met mijn zus bij mijn naamgenoot wezen eten. Via restaurantweek hebben we gereserveerd. Het eten was overheerlijk!!!! Een carpaccio van langoustine, heerlijke beef met bbq saus en scroppino als toetje. De service was geweldig. Het personeel was erg aardig, wat onze avond nog leuker heeft gemaakt. The Tara is een aanrader! Doen doen doen!!! Wij gaan zeker terug!
Jop1970 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
In de tara borrelen wij gewoonlijk, maar deze keer bleven wij eten.
wij hadden lekkere verse sashimi met kimchy en entrecote als hoofdgerecht.
de gerechten werden supersnel opgediend,yuime porties en hoog van smaak.
De kaart lijkt ons een beetje Amerikaans met enkele Europese gerechten.
De Tara is echt culinair gegroeid, echt een zaak waar ik vrienden graag mee naar toe neem om heerlijk te dineren!
Patrickbessems .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Wat een aangename verrassing The Tara.
De kaart is redelijk uitgebreid,dus kozen we een gevulde aardappel en een waanzinnig grote hamburger.
De aardappel was goed gevuld met groenten, bonen en een soort BBQ saus. Heerlijk op smaak en een grote portie.
Hamburger was echt heel goed. Mooi rosé gegrild en gemaakt van tartaar.
Echt een hele goeie keuken,
Gieljacobs .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Toffe zaak met een snelle keuken, de Ceasar met gerookte kip was heerlijk.
De sashimi met kimchy heerlijk vers, super lekker choco dessert!
De presentatie was geweldig en de snelheid waarmee het op tafel stond verrassend.
De eend is echt een aanrader!
Ppl24 .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Bij binnenkomst werden wij welkom geheten door een charmante dame. We bestelden een lekker biertje, 1 van de 12 die ze op tap hebben. De steak tartaar met moster was heerlijk en super vers. Mijn vriendin had de croque mozarella die erg knapperig en fris van smaak. De espresso martini maakte het geheel helemaal af. Het leukste was dat de chef Jan nog even aan tafel kwam om te vragen of alles heeft gesmaakt. Wij komen zeker terug.
Guido V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Heerlijke entrecote gegeten gister. Ik kom hier vaker en de nieuwe kaart is absoluut de moeite waard om langs te gaan.

Goed bezig :)
Bedankt!
Pascal1980 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Hele leuke zaak met snelle bediening.
De kaart is redelijk uitgebreid met leuke keuzes.
Wij hadden de eendenborst en vooraf lekkere zalm sashimi.
Een mooie portie wat verassend snel op tafel stond.
De uitgebreide cocktail kaart en het heerlijke eten doet ons vaker terugkomen.
Een tripje waard!
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
The Tara was altijd mijn stamkroeg toen ik nog bij Fortis even verderop werkte. Afgelopen zaterdag was ik daar weer en samen met mijn zusje heb ik daar een aantal drankjes gedronken en bij een drankje hoort een bitterbal. De bitterballen die wij kregen waren echter leeg. Bij de eerste hadden wij zoiets van: 'Misschien hebben we wel een misser te pakken' maar ze bleken alle zes stuks echt minimaal gevuld te zijn. Bedenk je eens dat je ieder 3 bitterballen eet en dat van alle 3 bij elkaar niet eens de vulling zou moeten hebben van een normale bitterbal. We hadden hiervan direct iets moeten zeggen. Dat zei de ober ook tegen ons. "Niemand anders heeft hierover geklaagd!" en "Wel raar hoor dat jullie ze dan wel allemaal opeten." Alsof ik die boel een beetje zou belazeren vanwege een schaaltje met bitterballen... Ik heb een foto genomen van een bitterbal omdat het werkelijk te bizar was maar goed.. Hij had gelijk dat wij direct naar hem toe hadden moeten gaan maar de insinuatie dat wij onder de kosten uit wilde komen was erg jammer. Zeker omdat ik daar vroeger erg graag kwam en The Tara er nu mooier uit ziet dan ooit.
Wat een vervelende recensie. Dat je het eten een 1 kunt geven voor een portie bitterballen.
Jammer.

Reactie van proever:

Dat jullie vooral vallen over het cijfer vallen vind ik dan weer typisch. Ik geef aan dat ik met veel plezier terugkijk op The Tara aangezien het mijn stamkroeg was. Ik kwam niet voor niets bij jullie maar de reactie van zowel de ober als deze reactie geeft alleen maar aan dat het gaat om scoren. Een cijfer op internet is belangrijker dan iemand binnen houden als gast. Treurig. Zo ken ik The Tara niet.
RT1209 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Lekkere sandwich gegeten, leuke ambiance. Chicken philly en zalm sandwich, niets mis mee! Bediening was helaas een stuk minder. Er kon geen lachje vanaf, personeel had meer aandacht voor hun telefoon dan voor de gasten. Heel onpersoonlijk. Hier kom ik niet meer terug.
Lekkerbek1980 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Hier geweest voor lunch. Het was niet druk en we konden overal gaan zitten waar we wilden. We hadden allebei de fish and chips. Lekkerbekje, dikke frieten en verse rucola sla. Het was lekker en weinig op aan te merken. De bediening was zeer vriendelijk en informeel. Maakte een praatje maar was niet opdringerig. Leuke tent.
Nadia H.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Mooie zaak in hartje Amsterdam. Afgelopen zondag heerlijk gegeten met 2 kleine kinderen (3 en 4). De zaak is ruim opgezet met gezellige zitjes in verschillende stijlen die toch goed bij elkaar passen. Menukaart was gevarieerd en zelfs voor 8,50 een heel kindermenu incl. voor- en nagerecht. Zelf een hamburger gegeten, iets te veel, maar heerlijk, met echt lekkere friet en verse salade voor een prima prijs. Personeel was aardig en attent en geduldig met de kinderen. Alles bij elkaar hebben we relaxed en heerlijk gegeten!
Fred-Leonie .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
We hadden hier een proeverij besteld van 5 bieren met hapjes. De laatste keer dat ik hier geweest ben is 40 jaar geleden. Toen was het nog O’Henrys, één van de eerste Engelse pubs in Amsterdam. Daar zat je aan oude trap naaimachine tafeltjes. The Tara is behoorlijk uitgebreid en bestaat uit verschillende gedeelten die in elkaar overlopen. Links een moderne bar, rechts een nostalgische bar en er tussenin een relax gedeelte waar je lekker kunt zitten bij een openhaard. Daarnaast is er een afgesloten biljartruimte waar je kunt roken. De proeverij werd in één keer geserveerd. Vijf bieren in 0,2 liter glazen, Hertog Jan, Leffe, Magners, Murphy’s en Guinness. Daarnaast werd een schaal met snacks en olijven neergezet. Leuk om een keer te doen. Je kunt hier ook eten a la carte. We hebben met nog een Guinness afgesloten. Dit is best een leuke formule en nu de bouwwerken van de metro voor de deur verdwenen zijn, komt The Tara ook meer in zicht. In de rookruimte hangt een dartboard. Grappig dat de brandslang er direct naast hangt, dus als je mis gooit op het bord, dan raak je de slang.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Ik was altijd sceptisch tegenover mensen die zeggen dat de service in de Amsterdamse horeca dramatisch is. Ik eet vaak buiten de deur en het gebeurd niet vaak dat ik slechte service ervaar. Echter kies ik meestal establishments uit waar ik van weet dat het eten en de service goed is.

De Rokin is natuurlijk een behoorlijke toeristische straat maar we moesten in de buurt zijn en wilde ergens een snelle lunch doen. De Tara heeft een leuke speelse entourage en sinds kort een lekker terras in de zon. Heb er weleens gedronken maar lunchen zal ik daar nooit meer. Het is niet echt duidelijk of je naar binnen moet om te bestellen maar na 10 min in de zon te hebben gezeten ging ik maar naar binnen. Aan de bar duurde het 15 min voor ik eindelijk iets kon bestellen terwijl haast niemand binnen zit en iedereen buiten.

Ik weet niet waar het personeel mee bezig was maar het was ieder geval niet met de gasten. Ook waren ze zeer onbeleefd tegenover sommige gasten. De broodjes die we bestelde stelde ook nog eens weinig voor. Het brood en de sla was niet vers en de broodjes waren karig belegd.

Ik zou er nog weleens een drankje kunnen doen...maar voor het eten zou ik met een grote boog voorbij lopen. Helaas....
Beste MartinK,

Bedankt voor de feedback.
er zijn meer klachten gekomen.
een personeelslid van ons was deze dag doorgedraaid en duidelijk niet in staat om te werken.
helaas zijn we er te laat achter gekomen.
we hopen dat dit niet meer gebeurd.
Sjoerd C.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
leuke restaurant met goede sfeer.

Bij binnenkomst werden we eigenlijk zo goed als genegeerd, aan de bar vroegen we of er een tafeltje vrij was voor 2, dit was er en mochten zelf een mooi plekje uit zoeken. het meest van het personeel spreekt engels. hoewel dat voor ons geen probleem was het duurde best lang voor dat we onze drankjes hadden. de wijn die we hadden besteld was overigens wel erg lekker en zacht van smaak. de boerderij kip die ik had besteld was lekker goed op smaak en erg mals, jammer dat hij na een paar minuten al koud was. die vriend van mij had een biefstukje die erg pittig was te pittig om zonder water te drinken. hoewel het geen top restaurant is kun je hier toch zeker leuk eten en voor een heel leuke prijs.

aanrader als je gewoon een simpel diner wilt.
Joshi .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2014
Ik liep hier via de 'achterdeur' naar binnen omdat ik daar toevallig liep en trek had. Bij binnenkomst zag ik dat dit café restaurant erg leuk is ingericht eigenlijk echt mijn smaak. Mooi pand, gezellig en knus met 'hoekjes' waar je rustig kunt zitten. Ruime bars, banken en genoeg tafels om lekker te zitten. Prachtige kroonluchters en leuke details. Heb een tafeltje uitgezocht en moest vervolgens bijzonder lang wachten totdat iemand vroeg of ik iets wilde drinken. Ik wilde ook wat eten en koos voor een broodje bacon. Dit stond binnen 5 minuten voor mijn neus, zag er wel vers uit maar ik kwam echt niet door het broodje heen. Behalve de bacon was het totaal smakeloos. Vond ik erg jammer, maar ik kom hier zeker nog eens terug voor een goede borrel, daar is het een prachtige plek voor.