The Talk

- Ontbijt 09:00 -

Voordelig
Rene S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Op 22 oktober hadden we een feestje in Tilburg en wilden we na een ritje vanuit Amsterdam even eerst lekker wat eten. We konden buiten (verward terras!) eten, maar het was druk. Geen probleem om even te wachten met een drankje (witte huiswijn sauvignon blanc) aan een aparte en de bediening hield het goed in de gaten. Al vrij snel kregen we een tafeltje en even later nog een betere (dichter bij de heater) toegewezen. Top! We aten een king of the burgers en een australische steak, vergezeld door de rode huiswijn (cabernet sauvignon). Het eten was helemaal prima, de huiswijnen eigenlijk veel te lekker voor een huiswijn :-), het was betaalbaar en Willemijn de gastvrouw die het helemaal perfect maakte. Goed bezig daar in Tilburg!
Evie E.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Bij binnenkomst werden wij verwezen naar een tafeltje en werd er al snel iets drinken opgenomen en de kaart gebracht. Bediening kan je iets vertellen over de drankjes en de gerechten en dat komt op mij professioneel over. De drankjes waren er snel en ook de voorgerechten stonden al snel op tafel. Top! De lauwwarme caprese salade vond ik niet zo. Het schaaltje waar de salade in zat was erg heet kwam ik achter toen ik het vastpakte. Verder vond ik de ingrediënten niet mooi naar voren komen met deze bereiding. De mozzarella was natuurlijk gesmolten maar daardoor wat taai geworden. De rucola was nogal verlept en het was jammer dat de pesto uit een potje leek te komen. Het brood was besprenkeld met een erg zoute kruidenolie. Een beetje olijfolie was prima geweest. Wel erg lekker dat er verse basilicum bij kwam. Het hoofdgerecht, de duo of fish was erg lekker. Vis mooi gebakken, nog lekker zacht met een zoutige maar hele lekkere vinaigrette. Een aantal graatjes maar dat vind ik zelf nooit zo erg. De groenten en aardappeltjes waren lekker. Mooi dat de groenten nog stevig waren. Geen nagerecht op maar wel een goed hete latte(dat is altijd fijn!). Prima bediening die netjes steeds komt checken zonder op te jagen en gasten goed aanvoelt. Fijn dat er hier geïnvesteerd wordt in goed en wat ouder personeel in plaats van hele jonge mensen die soms wat ongeïnteresseerd over kunnen komen. Gewoon goed! Decor vond ik iets minder maar dat is persoonlijke smaak.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Afgelopen zaterdag op het terras van dit gezellige restaurant zowel de lunch als het diner gebruikt. Het prachtige weer lokte veel mensen naar de terrassen, dus was het zaak dat we direct na de lunch toch maar even voor het diner reserveerden.
Voor de lunch bestelde mijn lief de Sweet Beef. Volgens haar een zeer smakelijk broodje met reepjes biefstuk, uien en een zoet oosters sausje (zal wel op soja gebaseerd zijn). Zelf nam ik de Pikante kip, bestaande uit reepjes kip, ui, paprika en een pittige saus. De broodjes waren rijkelijk belegd en proefden heerlijk. Ter begeleiding dronk mijn partner een ijsthee en ik een lekkere Tripel van La Trappe. Toen ik echter een blik op de mooie bierkaart had geworpen, wist ik dat de biertjes bij het avondeten de Quadrupel van La Trappe zouden worden. Er zijn maar weinig horecagelegenheden waar een Quadrupel wordt geserveerd, dus iedere gelegenheid moet door mij te baat worden genomen. Ik ben overigens heel blij dat het speciaal bier een steeds prominenter plaats krijgt op de kaarten van horecaondernemers. Als restaurant tel je eigenlijk niet meer mee als je niet een minimum aantal speciaal bieren voert.
In verband met onze treinreis terug naar huis, had ik vroeg gereserveerd. Toen we aankwamen, leken beide terrasgedeelten tjokvol te zitten. We hadden een voorkeur voor het terrasgedeelte dat aan de overzijde van de weg lag, grenzend aan een plein met fonteinen. Daar kwam gelukkig vrijwel meteen een tafeltje vrij, zodat we goed zicht hadden op die rijen fonteinen en de daarmee dartel spelende jeugd. Uiteraard nam ik nu als drankje vooraf de reeds genoemde Quadrupel, die gelukkig niet (te) koud werd geserveerd. Dergelijke donkere bieren zijn op hun best bij kamertemperatuur of daar net iets onder. Mijn tafelgenote nam een zoete witte wijn met een paar ijsklontjes erin.
Als voorgerecht nam mijn gezellin de gemarineerde gamba’s. Heb geen klachten gehoord, dus smaakten ze haar opperbest. Als liefhebber van paté nam ik de “wild”paté met roggebrood en een cranberry compote. Volgens de kaart is dit een paté van ree en eend, maar de jongedame van de bediening kwam keurig uitleggen dat het “wild” in deze tijd van het jaar niet van toepassing is. Dat was me al duidelijk bij het zien van de kaart, maar het is wel zo netjes dat dat ook wordt verwoord. Keurig dus! De paté die ik wel kreeg was echter ook verrukkelijk.
Bij het hoofdgerecht nam mijn disgenote nog een zoete witte wijn met ijsblokjes en ik natuurlijk nog een Quadrupel. Dat gerecht was voor mijn lief de Land en Zee (Surf & Turf zoals de meeste eetgelegenheden dat noemen), bestaande uit diamanthaas puntjes met een spiesje van gamba’s, geserveerd met Roseval aardappeltjes uit de oven, seizoensgroenten met o.a. sperziebonen (of was het kousenband?) en wortelen, en een bospaddenstoelen saus met gemengde bospaddenstoeltjes. Een en ander werd ten volle door haar gewaardeerd. Zelf besloot ik de Australische “grain fed” steak te nemen. Wat dat precies inhield, heb ik later thuis opgezocht. De steak was flink groot en vooral zeer dik. Hoewel op zich goed bereid (medium), had dit vlees wat mij betreft iets sappiger mogen zijn. De smaak was echter wel vol en goed. Bovendien was het vlees vrij van zenen, zodat het eenvoudig met het scherpe vleesmes te snijden was. De groenten, aardappelen en saus waren hetzelfde als bij mijn partner. De porties waren zeer ruim te noemen, zeker voor ons als kleine eters. Ik zat dan ook mudvol.
Als dessert koos mijn prinses de Dame Blanche met de uitdrukkelijke vermelding dat ze geen slagroom daarbij wenste. Dat kwam gelukkig allemaal in orde. Wat resteerde was heerlijk vanille-ijs met een huisgemaakte warme chocoladesaus keurig apart opgediend in een bakje, zodat ze naar believen deze saus kon toevoegen. Helemaal goed! Ik hield het bij een lekker frisse Scroppino.
Voor het personeel alle lof. De gerechten werden goed bereid en het bedienend personeel was heel alert, vriendelijk en vrolijk en werkte ook nog eens goed mee bij het vinden van een tafeltje op een prettige plek.
Wat een prachtige recensie heeft u geschreven. Vriendelijk bedankt !

Reactie van proever:

Jullie ook zeer bedankt voor het volmaken van een topdag!
Aboutbloom .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Wat ik zo leuk vind is dat het personeel erg behulpzaam is. Ik kreeg goed wijnadvies. Op het terras zit je lekker comfortabel. Het heeft een gezellig sfeertje, dit komt ook zeker door het vriendelijke personeel. Binnen is het sfeer ook warm. Dat komt door de mooie quotes op de muur.
Walter_daniel143 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Ik kom graag bij de Talk, je kunt erg gezellig buiten op het terras een wijntje drinken. De burgers die de koks van de Talk in de open keuken bereiden zijn heerlijk en worden netjes bereid. De service is erg persoonlijk en betrokken, Dank jullie wel voor jullie goede zorgen!
Harriet H.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Behalve lunchen in het restaurant, bieden ze hier ook de service van een broodje afhalen. Broodje carpaccio is één van de lekkerste die ik ooit heb gegeten. Royaal belegd en smaakvol!
X-LOTT .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Vanavond gegeten bij The Talk. Ik zat nog geen 10 seconden aan de tafel (lees ik had mijn jas nog niet uit) en er werd gelijk gevraagd of wij iets te drinken wilden. Opzich wel prettig dat wij geen 30 minuten moesten wachten, maar even rustig plaatsnemen is wel zo prettig. Ik heb lekker gegeten, maar het was niet speciaal. Wij moesten apart betalen voor de mayonaise (0,75€ p.p.). Ik vind dit een beetje triest, zoiets hoort toch bij de frietjes?
Harryvanderklink .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Gezellig eetcafé! Fijne, oplettende bediening in een eetcafé waar je je welkom voelt (iets minder vragen of we nog iets willen drinken mag)! Het eten is verrassend goed en als je langs de koks loopt achterin, dan zie je dat ze het druk hebben en er toch ook lol in hebben. Al meerdere keren hier geweest voor ontbijt, gewoon een kop koffie, lunch, een glas wijn en ook voor het diner. Vorige week voor de lunch. Een lekker knapperig broodje rosbief speciaal. Goed belegd en smakelijk tot de laatste hap. Er is een uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding. We zijn vaak in de stad, gaan ook vaak naar verschillende restaurantjes in het centrum en telkens komen we toch ook weer bij The Talk uit. Gewoon de combinatie van een gezellige uitstraling, goede bediening, lekker eten en drinken voor zeer betaalbare prijzen!
Paxchristi .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Hele fijne en attente bediening. Omdat ik zelf veganist ben had ik vooraf contact gehad hierover en de kok had speciaal voor mij een hoofdgerecht gemaakt, wat erg lekker was. Ook was de bediening volledig op de hoogte van mijn eetwensen. Dat maakte het voor mij erg ontspannen. Uitermate gastvrij en professioneel!
Kelly_Janssen .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Gezellig eetcafé waar je lekker kunt eten. Ik heb hier meerdere malen geluncht en de burgers die ze voor lunch maken zijn heerlijk. De service is snel en oprecht. Ze hebben heerlijke wijntjes.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2015
Gezellig café, waarvan het decor er duidelijk op gemaakt is om met elkaar in gesprek te gaan en ondertussen een lekker hapje te eten. Voor de lunch worden er verschillende soorten lekkere broodjes geserveerd en de bediening heeft oog voor iedereen die er zit zonder opdringerig te worden. Prettige plek om te verblijven!
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Gisterenavond hier uit eten geweest. Wij werden welkom geheten door een vriendelijke jongeman en hij wees ons erop dat we plaats konden nemen op het verwarmde terras. Dat is goed vertoeven zeg ik! Vooraf hadden we een trio van voorgerechten, dit bestond uit cappuccino, koude pasta salade en een snoepje. Vooral de kou pasta was erg lekker. Mijn partner had de spare ribs besteld en ik had de pasta arrabiata. De pasta was heerlijk en bij de spare ribs viel het vlees zo van het bot. Onwijslekker! De bediening was vlug en alert en er heerste een gemoedelijke sfeer. Als dessert hadden we de cheesecake. Nou als je die op hebt dan wil je nooit meer anders! Wel iets te machtig. Mooie zaak met leuke anekdotes op de muren, waar we zeker terug gaan komen!
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Voorafgaand aan het concert van Marco Borsato hier op 2 oktober 2014 samem met een vriendin gegeten. Omdat het nog prachtig weer was konden we lekker buiten zitten. Mooi terras met leuk uitzicht op de fontein.
Het voorgerecht, broodmandje met smeersels, bestond uit 4 soorten heerlijk vers brood en 4 soorten smeersels/dip. Vooral de ajoli vond ik heerlijk.
Daarna de kipsaté gegeten. Deze was heerlijk en ook de frietjes waten erg lekker. Krokant en een beetje gekruid. De wijn, een heerlijke merlot, viel ook goed in de smaak. De bediening was heel vriendelijk.
Ik kom zeker nog eens terug als ik weer in de buurt ben!!
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Super vriendelijk en snel bediend en een prima broodje carpaccio en broodje beenham op. Miste een menukaart op onze tafel. Net, schoon en gezellig terras. Verder alles dik in orde. Klasse serveerster. Zo makkelijk om het goed te doen, hier snappen ze hoe het werkt.
Ten .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2014
We waren voor een lunch bij The Talk. Het is een gezellig restaurant met een fijn terras. Er wordt door het vriendelijke personeel opvallend vaak gevraagd of we nog iets willen drinken. Op mijn broodje lagen verdwaald een paar flinterdunne plakjes brie die veel te lang waren verwarmd. Een plukje sla ernaast met te veel dressing. Gelukkig had ik goed gezelschap. Jammer dat er op zo'n leuke plek zo weinig moeite wordt gedaan om een goed broodje aan te bieden.
MARIAN V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Restaurant midden in het centrum met ook ruim terras. Sfeervol ingericht met open keuken. Goede prijs/kwaliteit verhouding gerechten. Porties prima en lekker op smaak. Zeer royaal met schenken wijn. Zeer vlotte bediening.
John .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
hier via groupon een 3 gangen menu op en tot onze verbazing zeker niet slecht !! alle porites waren groot te noemen ondanks dat het via groupon was open keuken vriendelijk personeel .. klein beetje te dikwijls komen vragen of we nogmaals wilde drinken en de soep leek uit een zak te komen ... verder genoten van de avond en het eten.
Chantalle V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
Hele leuke intieme restaurant, we zijn hier al meerderen malen geweest, heerlijke saté en een heerlijke burger.. ook de spareribs zijn er goed.. heerlijke frieten, personeel zeer vriendelijk en gastvrij..ook de dessert zijn er heerlijk!