The Talk

Heuvel 20 5038 CP Tilburg Nederland Kaart

Over het restaurant The Talk

Lekker en betaalbaar eten doe je bij The Talk in het Tilburgse centrum. Gelegen aan de Heuvel tegenover de kerk biedt dit aangename en knusse restaurant je de mogelijkheid te genieten van een lekkere lunch of een smakelijk diner. En de buitenliefhebber treft het helemaal met The Talk; het restaurant beschikt over een overdekt én verwarmd terras!

Voor elke trek biedt de lunchkaart van The Talk je een groot aantal lekkere gerechten. Dit varieert van koud belegde broodjes tot een kleine, warme hap, eventueel geserveerd met frites. Naast een voordelige daghap heeft het restaurant een uitgebreide dinerkaart waarop verschillende aantrekkelijke opties worden geboden. Huisgemaakte spareribs en saté worden afgewisseld door royale maaltijdsalades die met vlees, vis of in een vegetarische versie zijn te bestellen. Italiaans georiënteerde gerechten geven de keuken een internationaal tintje.

Houd je van lekker eten en ben je ook een filmfan? Met een leuk arrangement verzorgt het restaurant een 3-gangen keuzemenu, waarna je aansluitend gezellig naar de bioscoop gaat. Ook kun je sparen voor een gratis lunch en geniet je elke dag van een overheerlijke ontbijtplate.

Reden genoeg om The Talk in Tilburg voor welke gelegenheid dan ook eens te bezoeken!

Meer informatie over restaurant The Talk

- Ontbijt 09:00 -

Jouw recensie over het restaurant The Talk

Henk K.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2018
Tafel voor zes te krap, niet comfortabel en ongemakkelijk eten. Bediening en snelheid perfect. De rumpsteak was echt bijzonder goed gebraden. Nog nergens hebben wij daar zo van genoten. Complimenten aan kok daarvoor.
Ton H.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Was hier al eerder geweest. Gewoon goed.
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
De Tomatensoep leek wel puree zo dik en korrelig, dus niet opgegeten. Doordat ik mijn vol bord mee terug gaf (zonder er zelf iets over te zeggen) vroeg de ober of ik misschien een nieuw ander voorgerecht wilde waarop ik nee andwoorde. Toen bood hij een rondje drinken aan van het huis. Super service! Verder was het eten heerlijk. We hebben helaas geen toetje meer kunnen nemen want anders miste we onze film. Het wachten duurde lang, maar het was dan ook erg druk.
Carola K.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Lekker gegeten!
Nanet O.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Gezellige sfeer, goede bediening, zeer ruime keuze lunchkaart.
Mirjam H.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2018
We hebben lekker gegeten en waren binnen een uurtje klaar, dus lekker kort voor zomaar een hapje eten.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Altijd lekker. Veel keus en vriendelijk personeel. Snelle service en heerlijke koffie. Goede kwaliteit-prijs verhouding.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Ik kom meerdere keren in het jaar bij de talk.
Is gewoon goed daar????
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Nvt
Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Het begon helaas al bij het voorgerecht. Ik houd niet van uien en al helemaal niet van rode uien. Op de kaart stond niet vermeldt dat er uien op zouden zitten. Gelijk iets van gezegd, ik kon ze er tussenuit halen dus ondanks het aanbod voor een nieuw portie geen gebruik van gemaakt. Mijn vriend had vooraf gamba's in vissaus met groenten.
Toen het hoofdgerecht; biefstuk met bospaddenstoelensaus. Niet alleen hebben we meer dan een half uur gewacht op ons hoofdgerecht maar de bospaddenstoelensaus was koud, niet lauw, koud. Ook daarbiets van gezegd en geveaagd om n los bakje saus. Je geloofd het niet....ook koud. Weer iets van gezegd. Op dat moment was het kiezen of delen. Of mijn biefstuk wordt koud en hopelijk warme saus óf ik eet mijn biefstuk op en f de saus. Ik koos uiteraard voor het laatste.

Mensen, hoewel het heel druk was heeft het personeel het super opgelost. Mijn hoofdgerecht werd van de rekening gehaald én ik kreeg een gratis dessert.
Simon V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Druk restaurant/café, het menu is niet te uitgebreid maar wel gevarieerd. Eten is heerlijk en wordt mooi geserveerd, de prijzen zijn niet te hoog. Al met al een goede ervaring.
Feia J.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Krappe plekken maar lekker eten.
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Gezellig, lekker eten, en mogelijkheid tot goedkope 3-gangen menu's!
Resi V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Lekker eten.. gezellige inrichting...vriendelijk personeel. .goede prijzen
Tilly H.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Niet een restaurant waar ik nog eens ga eten. Voor een klein hapje of borrel prima. Ik heb te vaak het personeel moeten roepen, gezien de tafel wiebelde zodat je je vlees niet kon snijden, we graag wilde bestellen en omdat we geen bestek hadden. Het personeel leek gek van ons te worden. Dat gaf geen prettig gevoel. Daarnaast bestond de carpaccio uit veel te veel saus. Daarnaast was het het bankje volledig gescheurd. Niet iets waar ik 45 euro aan wil spenderen. Die geef ik liever aan de buren van Havana.
Patron68 T.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Op 15 februari zijn wij hier met 2 personen gaan eten. We konden buiten zitten op een verwarmt terras en hebben de mixed grill genomen deze was super lekker het personeel was heel vriendelijk. Dus een zeer geslaagde avond.
Rene S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Op 22 oktober hadden we een feestje in Tilburg en wilden we na een ritje vanuit Amsterdam even eerst lekker wat eten. We konden buiten (verward terras!) eten, maar het was druk. Geen probleem om even te wachten met een drankje (witte huiswijn sauvignon blanc) aan een aparte en de bediening hield het goed in de gaten. Al vrij snel kregen we een tafeltje en even later nog een betere (dichter bij de heater) toegewezen. Top! We aten een king of the burgers en een australische steak, vergezeld door de rode huiswijn (cabernet sauvignon). Het eten was helemaal prima, de huiswijnen eigenlijk veel te lekker voor een huiswijn :-), het was betaalbaar en Willemijn de gastvrouw die het helemaal perfect maakte. Goed bezig daar in Tilburg!
Evie E.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Bij binnenkomst werden wij verwezen naar een tafeltje en werd er al snel iets drinken opgenomen en de kaart gebracht. Bediening kan je iets vertellen over de drankjes en de gerechten en dat komt op mij professioneel over. De drankjes waren er snel en ook de voorgerechten stonden al snel op tafel. Top! De lauwwarme caprese salade vond ik niet zo. Het schaaltje waar de salade in zat was erg heet kwam ik achter toen ik het vastpakte. Verder vond ik de ingrediënten niet mooi naar voren komen met deze bereiding. De mozzarella was natuurlijk gesmolten maar daardoor wat taai geworden. De rucola was nogal verlept en het was jammer dat de pesto uit een potje leek te komen. Het brood was besprenkeld met een erg zoute kruidenolie. Een beetje olijfolie was prima geweest. Wel erg lekker dat er verse basilicum bij kwam. Het hoofdgerecht, de duo of fish was erg lekker. Vis mooi gebakken, nog lekker zacht met een zoutige maar hele lekkere vinaigrette. Een aantal graatjes maar dat vind ik zelf nooit zo erg. De groenten en aardappeltjes waren lekker. Mooi dat de groenten nog stevig waren. Geen nagerecht op maar wel een goed hete latte(dat is altijd fijn!). Prima bediening die netjes steeds komt checken zonder op te jagen en gasten goed aanvoelt. Fijn dat er hier geïnvesteerd wordt in goed en wat ouder personeel in plaats van hele jonge mensen die soms wat ongeïnteresseerd over kunnen komen. Gewoon goed! Decor vond ik iets minder maar dat is persoonlijke smaak.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Afgelopen zaterdag op het terras van dit gezellige restaurant zowel de lunch als het diner gebruikt. Het prachtige weer lokte veel mensen naar de terrassen, dus was het zaak dat we direct na de lunch toch maar even voor het diner reserveerden.
Voor de lunch bestelde mijn lief de Sweet Beef. Volgens haar een zeer smakelijk broodje met reepjes biefstuk, uien en een zoet oosters sausje (zal wel op soja gebaseerd zijn). Zelf nam ik de Pikante kip, bestaande uit reepjes kip, ui, paprika en een pittige saus. De broodjes waren rijkelijk belegd en proefden heerlijk. Ter begeleiding dronk mijn partner een ijsthee en ik een lekkere Tripel van La Trappe. Toen ik echter een blik op de mooie bierkaart had geworpen, wist ik dat de biertjes bij het avondeten de Quadrupel van La Trappe zouden worden. Er zijn maar weinig horecagelegenheden waar een Quadrupel wordt geserveerd, dus iedere gelegenheid moet door mij te baat worden genomen. Ik ben overigens heel blij dat het speciaal bier een steeds prominenter plaats krijgt op de kaarten van horecaondernemers. Als restaurant tel je eigenlijk niet meer mee als je niet een minimum aantal speciaal bieren voert.
In verband met onze treinreis terug naar huis, had ik vroeg gereserveerd. Toen we aankwamen, leken beide terrasgedeelten tjokvol te zitten. We hadden een voorkeur voor het terrasgedeelte dat aan de overzijde van de weg lag, grenzend aan een plein met fonteinen. Daar kwam gelukkig vrijwel meteen een tafeltje vrij, zodat we goed zicht hadden op die rijen fonteinen en de daarmee dartel spelende jeugd. Uiteraard nam ik nu als drankje vooraf de reeds genoemde Quadrupel, die gelukkig niet (te) koud werd geserveerd. Dergelijke donkere bieren zijn op hun best bij kamertemperatuur of daar net iets onder. Mijn tafelgenote nam een zoete witte wijn met een paar ijsklontjes erin.
Als voorgerecht nam mijn gezellin de gemarineerde gamba’s. Heb geen klachten gehoord, dus smaakten ze haar opperbest. Als liefhebber van paté nam ik de “wild”paté met roggebrood en een cranberry compote. Volgens de kaart is dit een paté van ree en eend, maar de jongedame van de bediening kwam keurig uitleggen dat het “wild” in deze tijd van het jaar niet van toepassing is. Dat was me al duidelijk bij het zien van de kaart, maar het is wel zo netjes dat dat ook wordt verwoord. Keurig dus! De paté die ik wel kreeg was echter ook verrukkelijk.
Bij het hoofdgerecht nam mijn disgenote nog een zoete witte wijn met ijsblokjes en ik natuurlijk nog een Quadrupel. Dat gerecht was voor mijn lief de Land en Zee (Surf & Turf zoals de meeste eetgelegenheden dat noemen), bestaande uit diamanthaas puntjes met een spiesje van gamba’s, geserveerd met Roseval aardappeltjes uit de oven, seizoensgroenten met o.a. sperziebonen (of was het kousenband?) en wortelen, en een bospaddenstoelen saus met gemengde bospaddenstoeltjes. Een en ander werd ten volle door haar gewaardeerd. Zelf besloot ik de Australische “grain fed” steak te nemen. Wat dat precies inhield, heb ik later thuis opgezocht. De steak was flink groot en vooral zeer dik. Hoewel op zich goed bereid (medium), had dit vlees wat mij betreft iets sappiger mogen zijn. De smaak was echter wel vol en goed. Bovendien was het vlees vrij van zenen, zodat het eenvoudig met het scherpe vleesmes te snijden was. De groenten, aardappelen en saus waren hetzelfde als bij mijn partner. De porties waren zeer ruim te noemen, zeker voor ons als kleine eters. Ik zat dan ook mudvol.
Als dessert koos mijn prinses de Dame Blanche met de uitdrukkelijke vermelding dat ze geen slagroom daarbij wenste. Dat kwam gelukkig allemaal in orde. Wat resteerde was heerlijk vanille-ijs met een huisgemaakte warme chocoladesaus keurig apart opgediend in een bakje, zodat ze naar believen deze saus kon toevoegen. Helemaal goed! Ik hield het bij een lekker frisse Scroppino.
Voor het personeel alle lof. De gerechten werden goed bereid en het bedienend personeel was heel alert, vriendelijk en vrolijk en werkte ook nog eens goed mee bij het vinden van een tafeltje op een prettige plek.
Wat een prachtige recensie heeft u geschreven. Vriendelijk bedankt !

Reactie van proever:

Jullie ook zeer bedankt voor het volmaken van een topdag!
aboutbloom .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Wat ik zo leuk vind is dat het personeel erg behulpzaam is. Ik kreeg goed wijnadvies. Op het terras zit je lekker comfortabel. Het heeft een gezellig sfeertje, dit komt ook zeker door het vriendelijke personeel. Binnen is het sfeer ook warm. Dat komt door de mooie quotes op de muur.