The Sunset

Oranjeweg 61 9161 CB Hollum (Ameland) Nederland Kaart
31-519554280

Over restaurant The Sunset

Op het uiterste westpuntje van Waddeneiland Ameland vind je Beachclub The Sunset. Plof neer op één van de vele loungebanken op het terras en geniet van een uitgebreide lunch, heerlijke fingerfood, huisgemaakte cocktails, verschillende G&T's of een culinair diner. Zomerse beats uit de speakers, uitzicht over het brede Noordzee strand, voeten in het zand op het beachterras - Beachclub The Sunset wordt niet voor niets het Ibiza van de Noordzee genoemd!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant The Sunset

Arian P.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Zoals elk jaar in november met onze vriendengroep naar Ameland geweest en na een strandwandeling bij The Sunset neergestreken. De lunchkaart is niet erg uitgebreid maar we hebben heerlijk geborreld aangevuld met de nodige warme hapjes. Onze complimenten voor de vriendelijke bediening en hierbij willen we m.n. Michael noemen: zo hoort een horeca man te zijn. Vriendelijk, attent, heeft humor en weet zijn gasten het gevoel te geven welkom te zijn. Chapeau Michael!
Ed W.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Schitterende locatie...prachtig uitzicht op zee..heerlijk vertoeven bij de openhaard met een lekker glaasje rode wijn of een lekkere erdinger weissen...kortom super om iets te eten of te drinken.we moeten Marie-janne ff een extra Pluimpje geven voor haar ongelooflijk goede bediening en haar enorme vriendelijkheid.groetjes Ed en Doreen..
Lútsen S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Toen we een klacht hadden over de muziek mochten we onze eigen spotify playlist opzetten! Ook een goede deal kunnen maken met de chef.
Yvet P.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Afgelopen week hebben we heerlijk gezeten bij The Sunset. We werden super vriendelijk ontvangen door Marie-Janne (een echte topper in het vak!) De locatie is geweldig met een adembenemend uitzicht. Ik zou zeggen ben je op Ameland dan kun je The Sunset niet missen.
Wim L.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
We hebben hier een weekend gezeten, in nes geweest en niet te vergeten heerlijk diner gegeten bij the sunset niet te vergeten. ben je op Ameland geweest moet je daar ook gegeten of wat gedronken hebben! Fantastisch bediend door Michael! geweldige gastheer die genoeg aandacht geeft aan alles.
Leuk P.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Wat een prachtige locatie! Topper Michael gaat cursussen klantvriendelijkheid verzorgen aan de rest van horeca-Nederland, hij is echt de meester! De bonbons/chocolade en heerlijke koffie topten het af! Oftewel, een aanrader!☺
Snop .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
De haren op het tafelkleed waren een voorbode van de avond. De garnalen waren ronduit smakeloos en na afloop diende je in de (best wel heel smerige) toiletten je handen te wassen. De carpaccio's waren niet smaakvol en peper en zout stond niet op tafel. Het hoofdgerecht was het geld simpelweg niet waard. Ik heb werkelijk veel lekkerder gegeten op het eiland voor een schappelijker prijs. Kortom leuk voor het uitzicht maar niet voor herhaling vatbaar.
Edouard V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Twee dagen op rij hier gekomen. Eerste dag afgeladen vol, maar heerlijk geloungt in de lounges. Lunch was toen prima! Vandaag weer in de lounges geplofd en heerlijk genoten van de aangeraden cocktails. De muziek geeft een ongedwongen sfeer en de bediening maakt gezellig een praatje. Eerste dag een jonge jongen; zeer attent. De tweede dag een blonde vrouw; erg enthousiast en gezellig. We hadden een opmerking over het broodje en deze werd direct opgepakt door de chef, die aan tafel kwam. Een aanrader voor iedereen!
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Wij hebben afgelopen weekend bij Sunset gegeten voor de lunch. Wij zijn door Michael geholpen die echt een voorbeeld is voor alle bediening in Nederland!! Hij is correct, attent, zeer oplettend, heel vriendelijk en heel snel. Overigens was de rest van de bediening ook heel goed maar Michael was echt de topper! Het eten was ook heel goed en de smoothies heerlijk.

Wat het terras betreft; deze ziet er op de website toch wel wat mooier en trendier uit dan in het echt. Wij vonden de scheiding van het terras en het strand wat ouwbollig (donker bruin) en niet bij het geheel passen (wit en modern). Jammer dat deze wanden niet naar beneden kunnen om meer een strand gevoel te krijgen. Verder is het daar prima vertoeven en komen wij graag terug bij een volgend bezoek.
JMJalving .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Ons bezoek aan The Sunset werd hilarisch door een reeks aan idiote voorvallen die te wijten waren aan de bediening:
1. We dronken wat en bestelden bij het brengen van het drinken nog een schaal Nachos (die volgens de kaart met kaas gegratineerd waren en geserveerd met zure room en guacamole).
2. De Nachos kwamen pas na zo'n 20 min dus we waren al lacherig geworden, omdat we ons voorstelden dat de nachos nog gebakken moesten worden en de koe nog gemolken voor de zure room).
3. Wij hadden ons drinken al lang op, maar niemand kwam nog vragen of we nog iets anders wilden drinken, terwijl onze zitplaatsen naast de plaats was waar de bediening werkte en het pinautomaat stond.
4. De nachos werden gebracht door een bediende die met twee schalen nachos liep. Wij schrokken, want we dachten dat ze begrepen hadden dat we allebei zo'n schaal wilden. Dat was niet zo. De andere schaal was voor een andere tafel. Niet zo netjes om zo het eten te brengen!
5. De nachos waren overladen met van die vieze, geleiachtige chilisaus. Dus over de gegratineerde kaas en de zure room en de guacamole heen. We hebben de bediening geroepen, omdat die chilisaus niet op de kaart stond en we die saus ook niet wilden. Maar buiten dat zag het er vies uit en ik neem aan dat de knapperige chips ook soppig worden door de chilisaus. Waarom niet in een apart bakje erbij?
6. Ondertussen waren aan een ander tafeltje andere klanten gekomen. Ze werden door iemand van de bediening naar hun tafeltje gebracht en de terrasverwarming werd voor hen aangezet. Zij bestelden een smoothie en bitterballen, die na minder dan 10 minuten gebracht werden. Wij hadden onze nachos nog steeds niet.
7. Eindelijk kwamen de nachos, tweede versie. Terwijl we ze verorberden, rekende de man van het andere tafeltje af. Hij werd geholpen door dezelfde bediende die hem zijn tafeltje had gewezen, maar deze wist niet meer wat de mensen hadden besteld. Heel vreemd, want zo druk was het niet.
8. Nadat de man afgerekend had en wegliep, zei de bediende vanuit zijn tenen met een grote zucht: "Zo dat is weer een tafel minder!!!". Dat terwijl wij vlak naast het pinautomaat zaten. Erg onbehoorlijk!
9. Gelukkig hadden we de slappe lach gekregen van alle absurde gebeurtenissen en hadden we bijzonder veel lol om die opmerking!
10. Toen we zelf gingen afrekenen, moesten we ons inhouden om niet te zeggen dat hij dan weer een tafel minder had.
11. Tenslotte nog een laatste slechte ervaring tijdens het afrekenen: ik stond te pinnen en de bediende stond tegenover mij. Terwijl ik aan het pinnen was, kwam een andere bediende en ging staan tussen mij en mijn bediende om te vragen of hij nog veel te doen had. Dat vond ik echt wel heel grof schandalig.

Al met al geen goede ervaring met de bediening en de keuken. Jammer, want de lokatie is fantastisch.
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Summer Beach volleyball circuit was on Ameland rond de Sunset. Wat een leuke tent. Gezellige sfeer, top louche banken, lekker eten, goede muziek en perfecte service. Jammer dat ik niet op Ameland woon anders was ik daar zeker vaak te vinden!
Annejos T.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
The Sunset heeft alles wat je van een strandtent verwacht. Fijne loungebanken, mellow achtergrondmuziek, lekkere drankjes en heerlijk eten. Dat alles met uitzicht op het strand en de zee. Een aanrader!
Lysel .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Een heerlijk weekend op Ameland gehad. Twee keer bij The Sunset geweest, echt een aanrader. Prachtige plek om te zitten, wij werden leuk ontvangen door een gastheer. Wat erg prettig was, was dat de kinderen ook zeer welkom waren. Niets was teveel, er werden bakjes voor de lego geregeld, kleurplaten etc., kortom als ouders zaten wij er erg relaxed bij.... Dus nog een fles AIX?! Het diner was heerlijk, vooral de tonijnsteak was super! Wij hebben genoten.
Gea K.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Zondagmiddag geluncht bij de Sunset, het was er vanwege het prachtig weer erg druk, de bediening was vriendelijk ondanks de hitte waar ze in moesten werken. Het broodje tonijnsalade was heerlijk. Een leuke strandtent waar je gezellig enkele uurtjes kunt bivakkeren. Zeker een aanrader voor als je eens op Ameland komt.
DijkstraJ .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Na een heerlijke fietstocht van Buren naar Hollum kwamen we aan bij The Sunset! We waren met een groep van 9 personen. Het was erg druk bij The Sunset, het was rondom lunch tijd. We kregen een warme verwelkoming en we vroegen ons af of er nog wel plek zou zijn voor een groep van 9 mensen? Het antwoord luidde, we maken gewoon plek!! Er werd direct met tafels geschoven en wij konden gaan zitten. Echt top! De manager, Tim, is erg enthousiast en heeft oog en tijd voor de klanten. Met hier en daar een grapje. De bediening is ook heel vriendelijk, je voelt je er echt welkom! We hebben heerlijke tosti's gegeten! Na het afrekenen gingen we nog lekker even naar de zee, golven kijken, schelpjes zoeken. Helaas is ons zoontje (4 jaar) uit balans geraakt toen er een golf erg dichtbij kwam, hij was helemaal nat! We zijn direct teruggegaan naar The Sunset, het was koud! Daar werden we wederom erg goed opgevangen! Ons zoontje mocht lekker bij de open haard zitten. We kregen handdoeken om hem af te drogen en dekens om hem in te wikkelen. De natte kleren werden in de droger gedaan! Voor de schrik kreeg onze zoon een warme chocomel met slagroom van het huis! Wij denken met heel veel plezier terug aan ons familieweekend op Ameland. We hadden The Sunset niet willen missen! Wat een top tent met super personeel! Wat ons betreft mag een bezoekje aan The Sunset niet ontbreken als je op Ameland bent! Wij komen er in ieder geval heel graag nog eens terug. Bedankt!
Dannis K.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
De Sunset is een strandtent. Dat is wel duidelijk als je binnen loopt. Zand op het terras, loungebanken, (in ons geval) veel wind. Maar wel 1 die een hoop meer biedt dan de rest. Misschien wel de mooiste zonsondergang van Nederland. Veel rust, ook al is het er druk. De kaart is niet erg uitgebreid, maar wat wij waren er met zijn vieren en iedereen was erg tevreden. ik had zelf de gerookte eendenborst vooraf en hoofd de grillplatter en het was echt top.
Niet veel soorten bier van de tap, maar de Lentebok van Brandt is echt een aanrader. Wij komen er snel weer terug.
Peter11111 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
In het paasweekend weer bij The Sunset geweest, we zijn hier al eerder geweest en waren toen ook aangenaam verrast net als deze keer.
Het was mooi weer en besloten eerst wat te drinken op het terras, we werden hartelijk welkom geheten (door zo bleek later) helene. iedereen werd begroet door te zeggen "goedemiddag van harte welkom " dat hoor en zie je niet veel maar het geeft je een warm en fijn gevoel, en je voelt je op deze manier ook echt welkom. We wilden 2 witte wijn, de jonge dame vroeg heeft u voorkeur voor druivensoort? ik heb uiteraard onze huiswijn, maar ik heb ook een heerlijke sauvignon blanc, chardonnay, maar ook nog een heerlijke Chablis. We kozen eerst voor de sauvignon, en bedachten ons dat wellicht de chablis lekker bij het eten kon zijn. Toen de wijn gebracht werd, was deze zoals beloofd heerlijk. Na de kaart te hebben ingekeken koos mijn vrouw voor de Patta negra met eendenlever, pruimen uit de weckpot en groene asperge, ik koos voor gerookte eendenborst met mangogelei, notenkruim en rilette van eend. werkelijk fenomenaal !!
We hadden als hoofdgerecht gekozen voor de catch of the day, dit was een tarbot in zn geheel gebakken in roomboter met basilicumhollandaise, ( helene) deed de suggestie voor de chablis bij de vis, wij waren om na haar advies en kozen hiervoor, super wijn echt heerlijk. Toen even later de catch arriveerde werd de wijn alleen maar beter. Super combinatie en dus een hele goede suggestie, wij waren helemaal blij, van het eten, de wijn de omgeving!
De borden waren mooi opgemaakt, echt aandacht aan gegeven, dat was wel duidelijk, de vis werd vergezeld door pittige sinaasappelvenkel, gegrilde aubergine en creme van gele wortel (?! ) echt leuk dat zie je niet veel meer maar de smaken waren top.
De wijn werd keurig bijgeschonken, en er kwam ook een fles water bij.
Als dessert kozen we voor koffie met een likeur, en hebben nog even heerlijk bij een van de vuurtjes gezeten die het terras rijk is.
De chef van de bediening heeft zijn medewerkers goed in de hand, stralen allemaal uit dat ze veel plezier in het werk hebben, groot compliment voor onze gastvrouw zij weet echt wel wat ze doet en weet hoe ze haar gasten in de watten moet leggen.
groot compliment aan de chef kok en zijn team, voortreffelijk gegeten!
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Afgelopen weekend hier een tijd op het terras gezeten, gelunched en geborreld. Wat een prachtige locatie, met een heerlijk terras met lekkere banken en een vuurtje, echt super! Het was gigantisch druk toen we aankwamen, waardoor het personeel moeite had om alles in goede banen te leiden. Ze bleven echter vriendelijk, en hadden later op de middag ook tijd voor een praatje. Er werd van tevoren aangegeven dat het eten wat langer op zich kon laten wachten dan normaal, netjes dat dat van tevoren aangegeven wordt! De lunch was prima, maar niet bijzonder. Ik had een clubsandwich waar een hele lekkere paprikaspread op zat. Een van mijn vrienden had de brioche met tartaar; die was lekker, maar wel een erg kleine portie.
Sunset had een ruim assortiment biertjes, waar we lekker van genoten hebben.
Al met al gaat het bij Sunset vooral om de prachtige locatie waar je heerlijk kan genieten van een drankje/hapje aan het strand. Zeker heen gaan!
EstherV90 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Wij hebben laatst ontzettend lekker geluncht bij The Sunset! Met z'n vieren deelden wij een heerlijk kaasplakje (echte aanrader!) , een broodplankje en een schaal met nachos. Het personeel was heel vriendelijk en behulpzaam. Ik zou hier zeker nog eens gaan eten!
Leo D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Lunch genoten. Jammer dat het bokbier op was, dit past uitstekend bij deze koude mistige middag. Dan maar een lekkere Chouffe van de tap, altijd goed.
Tafelgenoot ging voor een broodje gezond, dit viel tegen. Wel vers broodje maar de opmaak ronduit amateuristisch. Plakje ham, plakje kaas, plakje tomaat, sla zonder dressing en oude geraspte komkommer. Dit scoorde onder de 5.
Het briochebroodje met verse tartaar daarentegen scoorde een ruime 7. goede smaak en vers! Helaas ook hier de opmaak slecht, een te groot bord met een paar stipjes van de beloofde saus en een half ringetje ui. Best jammer voor deze leuke zaak, zeker omdat er slechts een paar tafels bezet waren.