The Suicide Club

Stationsplein 45 3013 AK Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant The Suicide Club

Internationale allure

De Suicide Club is een skybar waar je je kunt laten omringen met internationale allure. De keuken is tot laat open, dus dat is alvast een heel dik pluspunt! Hier worden gerechtjes bereid die bedoeld zijn om te delen. Hier geloven ze er steevast in dat smaakmakende gerechten gecombineerd moeten worden met adembenemende drankjes en dat maken ze dan ook meer dan waar!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant The Suicide Club

• Kom je met de auto?
    Adres | P1 Groothandelsgebouw Stationsplein 45 - 3013 AK Rotterdam - 24 uur per dag - 7 dagen per week
  • : Parkeergarage

Berbel V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Met goed gevoel voor de club scene, en een fijn fris kosmopolitisch sfeertje is het eten een enorme tegenvaller. Het is erg duur en dan moet je wel met wat komen. Dat kwam niet. Alleen het hert was lekker, de steak tartare viel tegen, de sucade zelfs niet opgegeten (pluspunt: het ging van de rekening af), vegetarisch hoofdgerecht van aubergine was vettig en niet bijzonder genoeg voor 27,-. Ook erg kleine porties. Jammer.
Nicky V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten hier gisteren! Mooie zaak, lekkere sfeer door de inrichting, de muziek en de outfits van de bediening. We hadden gekozen voor het Chefs menu. We kregen 7 kleine gerechtjes, leuk opgediend, goede smaakcombinaties, verschillende structuren. Erg lekker allemaal. De bediening was top! Vriendelijk, goede uitleg bij het eten en advies bij wat te drinken, doorloop van de gerechten werd even gepauzeerd als we gingen roken, water werd gelijk bijgevuld als het op was zonder dat ook maar te hoeven aangeven. Ze zaten er echt bovenop, heel prettig. Uiteindelijk de zaak na dik 3 uur tafelen verlaten met een volle maag en een beetje aangeschoten van de cocktails :) Prijs is wat duurder maar dat weet je van te voren en wat ons betreft was het dat ook gewoon waard.
Annelieke H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Via een goederenlift kwamen we in de keuken van de Suicide Club terecht. We hadden gereserveerd op een zaterdagmiddag, maar dat had niet per se nodig geweest. We waren een van de weinige.

Het interieur deed ons erg denken aan het in het Hilton gevestigde Joelia. Een beetje fifties met veel blauw/groen, goud en marmer.

We werden vriendelijk ontvangen en naar een tafel geleid bij het raam. Van het raam kwam er veel kou af wat niet echt heel lekker was. Toen ons gezelschap compleet kregen we de menukaart, die was erg leuk vorm gegeven! Een leren mapje met daarin losse kaartjes voor de verschillende menu items. We kozen voor verschillende bites om af te sluiten met een steak tartaar.

De bites smaakten prima, maar ik vond het niet echt bijzonder. De softshell crab met jalapeno mayonnaise was wel onze favoriet. Daarna kregen we de steak tartaar, een van mijn favoriete gerechten. Hij werd geserveerd met merg, sardines en kappers. Ik prefereer dan toch de klassieke steak tartaar.

De bediening was erg vriendelijk, niet opdringerig (en sprak gewoon Nederlands).

Al met al zijn we niet weggeblazen door het kwaliteit van het eten. De site van de Suicide Club pretendeert een hoop (een membership om een reservering te kunnen maken?) maar wat mij betreft maken ze dat nog niet helemaal waar.
Quirien V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
7 gangen menu genomen, het was niet te eten ! Porties belachelijk klein. Heel goedkoop eten (gefrituurde bloemkool). Voor de prijs van 56 euro. Ook veel te vet vlees. Weinig fantasie
Annechien D.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
De hapjes zijn lekker en de drankjes zijn goed, helaas is de service ondermaats. De serice was al langzaam, toen we weer om de kaart hadden gevraagd, werd vergeten die te brengen, er werd gevraagd of we water wilden, ook dat werd vergeten (kregen we anders dan voorheen sowieso pas bij het tweede drankje aangeboden), en vervolgens hebben we tot twee keer toe een half uur moeten wachten en werden we pas opgemerkt omdat we zelf veel moeite deden om de aandacht te trekken (NB het was niet druk en we zaten ook niet verstopt achter een muurtje). Dergelijke service past niet bij wat de Suicide Club pretendeert te zijn en past al helemaal niet bij de prijzen. Een aantal van de bediening doet het echt goed, maar helaas te veel niet.
Annechien D.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Het eten en de drankjes waren lekker en goed, de service was helaas erg slecht. Toen we om de kaart vroegen, zou die worden gebracht maar dat werd vergeten. Anders dan vorige keren kregen we niet meteen water bij de cocktails en toen ons een cocktail later werd gevraagd of we water wilden, werd ook dat vergeten. De bediening was al langzaam en toen we vervolgens binnen waren gaan zitten hebben we twee keer erg lang moeten wachten en werd pas opgemerkt dat we nog wat wilde bestellen toen we zelf al een tijdje zaten te zwaaien. Het was geen drukke avond en we zaten ook niet achter een muurtje verstopt oid. Dergelijke service past niet bij wat het pretendeert te zijn en al helemaal niet bij de prijzen.
Ik moet er wel bij vermelden dat een aantal van de bediening het wel echt goed doet, maar helaas te veel niet.
Eelco A.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Op vrijdagavond weer eens terug naar The Suicide Club. Niet gereserveerd maar konden gewoon terecht. Met een heerlijk zonnetje op het dakterras met een supersfeertje. Goede gevarieerde drankkaart en waar de gerechten vorige keren wat tegenvielen nu verrassend goed. Heerlijke soft shell crab tempura, oesters en dim sum. Bites stijl werkt goed hier. Bediening wat losjes en niet altijd even allert. Voor wie van cosmopolitisch hip houdt een aanrader!
TD W.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Voor een tweede maal naar de Suicide club. De locatie is fantastisch, het eten is allemaal dik in orde. De drankenkaart is ook goed, ware het niet dat de keuze in bier wel erg beperkt is terwijl speciaalbier een enorme opmars maakt. Je hoeft echt geen tientallen bieren op voorraad te hebben maar 5 verschillende op de kaart is wel erg pover. Wel weer een leuke gimmick om het bierglas te bevriezen met vloeibare stikstof. Koud heeft een nieuwe dimensie gekregen! Kan natuurlijk niet bij elk bier, maar voor een pils of een saison is het geen probleem.
Net als bij mijn vorige bezoek was het weer de bediening die steken liet vallen. Zeker 30 minuten gezeten zonder dat een bestelling opgenomen werd, terwijl het gezelschap vlak achter ons wel bediend werd. Uiteindelijk werden we 'gespot' en met excuses en een drankje van het huis werd er een oplossing voor het ongemak aan geboden. Toch daarna weer een aantal malen erg lang moeten wachten na een bestelling of die bestelling zelfs moeten herhalen. De vriendelijkheid en charme van de personeelsleden maakt veel goed, maar de accuratesse en snelheid van de bediening blijft een punt van aandacht bij de Suicide Club!
Lisa D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Ik en mijn partner hadden gisteravond wat te vieren, en we besloten om de Suicide Club in Rotterdam te proberen. Zodra je de lift uitstapt loop je via de keuken het restaurant in, erg origineel! We hadden een mooi tafeltje aan het raam, en zo konden we ook genieten van het prachtige uitzicht! We werden erg goed en met name snel bediend. Ik nam de cosmopolitan met een twist, en mijn partner een bourbon cocktail, erg goed! We kozen vervolgens voor de 7 gangen verassingsmenu. Ja, de gerechten zijn inderdaad vrij klein, maar zelden zo lekker gegeten! De wijn(Chardonnay) was erg lekker, houterig en romig, precies wat ik van een chardonnay verwacht. Ons tafelwater werd regelmatig ververst, en werd continu gevraagd of alles oke aan onze tafel was. We namen nog een cocktail na, en na 4 uur getafeld te hebben gingen we voldaan en tevreden richting huis. Kortom; goede cocktails, goede wijnen, prachtig uitzicht, leuke bediening, en mooie heerlijke gerechtjes. Enige minpuntje; gerechtjes zouden iets groter kunnen zijn. Succes met jullie mooie zaak!
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
It's all in the name...

Op aanraden van naar The Suicide Club. Eenmaal boven, door de keuken, in het restaurant aangekomen krijg je meteen een goed gevoel door de sfeer. Op verzoek krijgen we een nog betere tafel bij het raam en het grandioze uitzicht. We gaan voor het 7 gangen menu van €56 pp en we hebben er zin in: goede sfeer, super cocktail, aardig personeel, panorama view op hoog niveau. Tip: geniet van dit moment. Dit is namelijk het enige wat van hoog niveau is: het uitzicht. Tijd zat om naar te kijken trouwens want tussen de 'borrelhapjes' van laag niveau zit gemiddeld een half uur. Een stukje haring, wat tonijn, paar druppels van het een of ander er omheen, mishandelde oesters, gefrituurde bloemkool (echt het enige wat een heel heel klein beetje 'vult'), oude uitgedroogde witvis en daarna buikspek met de nadruk op vet en spek. De vriendelijke serveerster komt tussendoor vragen of we wel 'genoeg' hebben gehad. Vreemd.. Zou ze al iets vermoeden? Ik pak Iens erbij en dat hadden we beter eerder kunnen doen.. Ik geef aan de aardige dame aan dat ik hoop op een stevig stuk appeltaart met slagroom als dessert. Ze moet er zelf ook om lachen en beaamd tussen neus en lippen onze kritiek. Fijn: een medestander van binnenuit. Als toetje helaas geen appeltaart maar ze hebben de moeite genomen om een paar aardbeien in stukken te snijden en wat geschaafd ijs bij te voegen.

We verwachten bij het afrekenen een geste van de serveerster. Helaas: gewoon alles volledig gerekend. Ze had het nog wel met de bedrijfsleider besproken. Dus zonder fooi zsm via de keuken en de lift het pand verlaten..

Dit is werkelijk niet te geloven, triest, een blamage. Als jezelf respecterende ondernemer moet je dit niet willen. Je gaat teleurgesteld en onvoldaan naar huis. En niet zo'n beetje ook. Gelukkig maakte het gezelschap en het uitzicht de avond goed. Plus de wijnbar waar ze om 22:30 nog friet en bitterballen hadden..

Als restaurant waardeloos! Wel leuk als borrelbar.
Elmac .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Met 5 personen gegeten bij The Suicide Club. Had pas na het boeken (moet je nou wel of geen "lid/member" zijn of worden om er überhaupt naar binnen te mogen?, wat een flauwekul) de Iens-recensies gelezen.
Niet verstandig zo bleek. Prijs/kwaliteitsverhouding is ongeëvenaard, maar dan niet in positieve zin. We kozen voor à la carte gerechten, alles stevig geprijsd en eigenlijk was alleen het hoofdgerecht Lamb shoulder and lion of Lamb een succes. Toegegeven, de Tuna als voorgerecht was op zich ook niet verkeerd, maar zes dobbelsteentjes rauwe tonijn met een avocado-mousse toefje erop voor bijna € 19 was eigenlijk al de eerste teleurstelling. Het hoofdgerecht Brill | artichoke – lardo di colonnata – nameko mushroom was klein van omvang en niet bijzonder van smaak, eigenlijk moeilijk thuis te brengen wat het was; niet dat het vies was maar om te zeggen lekker; dat ook weer niet. De desserts waren op zich wel ok (en nodig om onze honger toch nog een beetje te stillen). Al met al bepaald geen hoogstaande culinaire ervaring. De locatie is op zich zeker de moeite waard (wel een zoektocht naar de ingang via de goederenlift op de binnenplaats van het Groothandelsgebouw). Ons advies zou zijn: drink er lekker wat en geniet van het mooie terras en het fraaie uitzicht; maar eet ergens anders! De bediening was overigens wel attent en eigenlijk best prima. De muziek werd in de loop van de avond steeds harder gezet waardoor conversatie aan tafel steeds moeilijker werd. Gelukkig staan we allemaal erg positief in het leven, dus voorlopig geen suicide-neigingen meer....En terugkomen naar deze club dus ook niet meer.
Robella .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Gisteren met 4 personen in The Suïcide Club gegeten en wat viel dat tegen!
Erg luidruchtig met te harde muziek. Na een paar keer gevraagd te hebben of de muziek wellicht wat zachter kon, omdat we elkaar niet konden verstaan werd dit niet gedaan. Na nog een keer vragen kwam er een medewerkster uitleggen dat de muziek niet zachter gezet werd omdat dit bij het concept hoort van de Suïcide Club. Dat is een keus, altijd te respecteren, jammer dat het ontaardde in een korte discussie waarbij de medewerkster geen begrip toonde en het laatste woord wilde hebben .
We hadden met zijn vieren gekozen voor de bites (hapjes om te delen), een portie pata negra, 3 oesters, 4 mini loempia's en charcuterie. Dit smaakte goed. De voorgerechten daarna 2 keer de asperges, 1 keer de octopus en 1 keer de bloemkool tempeh. Smaakte ook goed. Vervolgens kwamen de hoofdgerechten, prima entrecote en goed lamsvlees, maar het hoofdgerecht bestond alleen uit vlees, geen garnituur.
Kortom erg veel betaald en onvoldaan de deur uit. Geen dessert genomen, we waren de herrie zat.
De locatie en de entourage belooft veel, maar wordt teniet gedaan door bovengenoemde.

Adri.triel .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Vanmiddag een aperitief genomen met kleine hapjes.... Viel zo tegen ! Het ging om bijv3 stuks... Dan ga je uit van 3 dezelfde tempura crab hapjes.... Zeker voor de prijs die hiervoor berekend wordt! Nee wij zijn totaal afgeknapt op de mentaliteit die er heerst bij t personeel toen wij er wat van zeiden reageerden ze onprofessioneel en lieten ons eigenlijk kletsen... Tegen kritiek kunnen ze niet en ook gastvrijheid/ klantvriendelijkheid etc. Is gewoon slecht! Nee wij (4)vinden de Suïcide Club een afknapper! Nooit meer!
Ilse C.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
The Suicide Club is een 'dingetje' op dit moment. Het is ook heel leuk, de entree met de goederenlift en dan door de keuken. De aankleding en het uitzicht zijn top.
Wij zijn met vier en houden van witte wijn. Ze hebben een kleine selectie, maar die is dan ook heel goed en biedt voor elke smaak wat wils.

We kiezen voor het zevengangenmenu, driemaal gewoon a 56 euro en eenmaal vegetarisch voor 54 euro. We vinden helaas het geheel volkomen onder de maat. Het voelt, zoals een disgenoot het omschrijft, alsof we aan de achterdeur zijn gezet. Wij zijn zeker fan van shared dining en kleinere gerechten, maar zo maakt the Suicide Club zich er echt te gemakkelijk vanaf.

De eerste gang is echt lekker, een heel licht gegaarde oester met emping en olijven. Spannend, zilt en met een crunch. De vegetariër krijgt little gem met een smaakvolle pompoencreme. Wij denken dat dit de opmaat is naar beter, maar dat is niet zo. De verschillende bereidingen van biet zijn prima, maar helemaal niet spannend. Je krijgt zoiets inmiddels op ieder willekeurig terras. Er zijn kleine stukjes foccacia bij, ingekocht en afgebakken, lijkt het, maar dan net niet lang genoeg. De octopus die volgt is van hetzelfde laken een pak. Best ok, met een pepertje en iets krokants, maar het blijft hangen in een ideetje. De smaken doen niks voor elkaar, de octopus is een tikje droog. De vegetariër krijgt wat noodlesalade.
Maar door de gang die volgt nemen we een voor ons ongebruikelijk besluit: we breken het diner af. De vegetariër krijgt droge, al wat langer geleden gesneden komkommer en wortel in een dip van wortel en kokos. Leuk als gezonde borrelhap, maar het is een te fantasieloze en goedkope zet voor een vierde gang. De vleeseters krijgen buikspek, maar dan alléén het witte zwoerd, geen enkel deel van het vlees wordt meegeserveerd. Het lijkt daardoor alsof je gestold frituurvet eet. Ik eet er nog een tijdje van, overtuigd dat ik ben dat je dingen 'moet proberen', tot een disgenoot ingrijpt. Ze heeft gelijk, het is onaccaptabel.

We melden de serveerster dat we de kwaliteit zeer beneden de maat vinden en overwegen het diner af te breken. Ze vertelt dat er nog gevulde squid en een dumpling zullen volgen en een dessert. Nee, ze overtuigt ons niet, we willen weg.
Alle lof voor haar professionele reactie. Ze rekent voor twee personen een menu en streept dus twee menu's weg. uiteindelijk rekenen we voor niet zo goed eten en wel goede wijn 45 euro per persoon af. Redelijke deal.

We hebben heel sterk het gevoel gekregen dat het menu vooral bedoeld is om zo gemakkelijk mogelijk en tegen zo laag mogelijke kosten te verdienen. De 'buzz' die om het restaurant hangt zal daar zeker aan bijdragen.

Op andere tafels zien we hier en daar gerechten die er wél heel aantrekkelijk uitzien (toegegeven, dat zegt niets over de smaak), dus wellicht dat de prijs/kwaliteit verhouding a la carte wel op orde is.
Wij gaan dat voorlopig niet uitproberen.
Jenny V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
We waren er al een beetje bang voor na het lezen van de recensies dus waren dan ook niet verbaasd dat de service tegenviel. Via de website voor 7 uur gereserveerd, ontvangst was prima en locatie en uitzicht zijn inderdaad super.

We kozen het 9 gangen menu en de eerste paar gangen kwamen vrij vlot op tafel, maar daarna viel het stil, glazen werden niet bijgevuld en de bediening was slechts sporadisch te zien. Om 10 uur (de tijd dat tafels voor een 2de ronde te reserveren zijn) waren we pas bij gang 7 en besloten we dat het mooi was geweest.

Bij de bediening aangegeven dat we het allemaal veel te lang vonden duren en graag de rekening wilde voor hetgeen we gegeten hadden, helaas werd er gewoon 9 gangen afgerekend. Dit bij 1 van de andere dames aangegeven waarna de rekening werd aangepast naar 7 gangen.

Het eten was van prima van kwaliteit maar slechts een 6 omdat we nog honger hadden na vertrek en gezien de minimale hoeveelheden op de borden, die je deelt, was dat ook na 9 gangen naar alle waarschijnlijkheid niet veel anders geweest.

Leuk dus voor een borrel/cocktail aan de bar of op het terras maar het restaurant deel behoeft nog wel wat extra aandacht qua timing en ook moeten de verwachtingen beter gemanaged worden zowel via de website als ter plekke (hoe kan een 9 gangen menu niet binnen 2,5-3 uur geserveerd zijn als tafels voor een 2de ronde te reserveren zijn?).
Jmpb .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Prachtige club die een heerlijk internationale en levendige jetset indruk wekt. Wij komen hier geregeld voor een drankje, waarbij we ook uitgebreid gerechten van de kaart bestellen. De gerechtjes zijn origineel, maar wisselen in kwaliteit en smaak. De oesters bestellen we regelmatig, deze zijn echter elk weekend van een ander soort en wisselen dus erg in kwaliteit. Jammer, want we weten nooit waar we aan toe zijn. De steaktartaar vind ik heerlijk, net zoals de desserts. Prijzen zijn enigszins aan de hoge kant.
Chanon79 .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Een favoriet van ons in Rotterdam. Alleen al de entree met de lift waarbij je bij uitstappen bijna in de keuken staat, maakt de start van de avond al leuk! Zodra je de keuken gepasseerd bent, kom je in een leuk decor binnen. We vonden de combinaties in de gerechten verrassend en lekker.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Club met internationale exposure die het wat menukeuze, penthousesetting en uitzicht betreft waar maakt. Club Air in Amsterdam en The Gilgamesh Club in London zijn van een ander level, want groter. De ruimte binnen ziet er stylish uit, mondain, en heeft niveauverschillen. Daarnaast hebben ze een dakterras. Bij drukte zijn er binnen te weinig stoelen en banken. Vandaar ook de reservering. Dames kleden zich uitdagend, de heren, van studentikoos tot sportschooltype, blijven er bij achter. Geen een loopt er in pak rond. Dat is typisch op z'n Rotterdams? Dresscode hanteren voortaan in het WE. De mojito smaakt er niet minder om en de servicedames zijn attent en vriendelijk. De music wordt vibrating v/a 11.30PM omdat de keuken lang open blijft! Er blijft wat te wensen over qua verwachtingen, Rotterdam is wel een luxe club rijker op sky niveau.
Rianne H.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Fantastische entree zo verstopt, voelt erg speciaal aan. Erg mooi interieur en zeer vriendelijke bediening. Er werd wel even wat vergeten (welke wijn hadden jullie ook alweer besteld?) en ontvingen een verkeerde bestelling. Maar, het werd allemaal zeer vriendelijk verwoord en goed opgepakt. Als dat niet verkeerd zou zijn gegaan had ik service zelfs een 10 gegeven. Ook het feit dat ze elke keer op tijd onze glazen bijvulden vond ik erg prettig. Het concept van shared dining sprak me ook wel aan, lekker casual elke keer wat gerechtjes bestellen die omstebeurt arriveren. Helemaal prima, zo dineer je lekker in rustig tempo en ben je echt een avondje uit. En, ik vond de gerechtjes echt allemaal zeer lekker, verrassende smaakcombinaties! Vooral de dumplings met rund en slakken, heerlijk! Echt weer 's wat anders.