The Second Level

Bargelaan 180 2333 CW Leiden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant The Second Level

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Mgd01 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Sla deze maar over. Eten stelt niet veel voor. Kleine porties die bij de frietboer om de hoek vaak lekkerder zijn. Een fles water moet je kopen, zelfs een glas water bij de koffie wordt geweigerd. Deze tent gaat het niet lang volhouden.
Julia B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Ik heb heerlijk gegeten bij the second level! Een all you can eat restaurant met wat meer luxe.
Wel vond ik het lang duren voordat je je eten kreeg.. En de bediende was ook veel vergeten maar netjes haar excuses aangeboden. Verder is het een aanrader!
Frans_07 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Afgelopen zaterdag met 4 personen gegeten bij Second Level. Het eten was goed, maar een karaf met water op tafel is niet mogelijk. We konden wel een fles water bestellen van € 4,95. Uiteindelijk hebben wij 2 flessen water gebruikt, dus voor een bedrag van € 9,90 aan water opgedronken! Ik heb er geen ander woord voor dan geldklopperij.
Je betaald € 28,50 per persoon, maar ook de wijnen die geserveerd worden zijn, in vergelijking wat gangbaar is, per glas te duur. Daarom wordt het totaalbedrag veel te hoog.
Het eten was goed, maar door de prijs toch een laag cijfer.
Menno V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
De gerechten bestonden uit zeer kleine porties en waren flauw en ongekruid. De service liet helemaal te wensen over. De drankjes kwamen niet gelijk met het eten, dus moest ik er telkens naar vragen en de ambiance leek net alsof je in een kantine zat en ook niet gezellig zonder leuke kaarsen.
NomihoshiBanchou .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016

Een bijzondere locatie: het gebouw van het veelbesproken ROC naast Leiden Centraal. Vanuit de hoge bar zie je de zalen van het ROC, vanuit het trendy restaurant kijk je van boven op het perron. Voor een vaste prijs krijg je onbeperkt gerechtjes. Dat gaat met één gerecht per keer en je moet er dan wel telkens een poos op wachten, dus is het slim meteen het volgende te bestellen zodra je iets opgediend krijgt. Gelukkig zijn de gerechten het wachten helemaal waard, vooral de gebakken coquilles, en ook de verrassende seizoensgerechten, zoals een romige zuurkoolsoep die je uit een Italiaanse bol eet en de kruidige 'Opa's hazenpeper'.
Marianne L.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Vorige week vrijdag alweer voor de 14e keer bij Second Level gegeten en ik word nog steeds erg blij van dit restaurant. De bediening was weer super aardig, zoals altijd, en het eten was weer heerlijk. Naast de vaste kaart kon deze keer gekozen worden uit de Winterkaart. Tot mijn genoegen was de lasagne weer teruggekeerd op de kaart. Echt een heerlijke, rijk gevulde lasagne. Een andere verrassing op de Winterkaart was de zuurkoolsoep. Ik hou niet van zuurkool, maar na enige aarzeling besloot ik toch om de zuurkoolsoep te proberen. En daar kreeg ik geen spijt van. Wat een heerlijke soep! En leuk opgediend in een broodje. Echt een aanrader. Ook de andere gerechtjes die we hebben gegeten waren weer erg lekker. Zoals altijd alles weggespoeld met een lekkere Chardonnay. Mijn tafelgenote en ik hebben weer een heerlijke avond gehad. Op naar de 15e keer!
Rosanne W.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Heel leuke kaart met afwisselende gerechten, een leuk concept omdat het 'all you can eat' is, maar dan iets meer classy. Je besteld maar 1 gerecht per keer en er zit genoeg ruimte tussen al de gerechten. Helaas krijg je wel vrij veel brood vooraf en de friet word bij de hoofdgerechten gegeven. Dat past naar mijn idee niet helemaal. De wijnkaart is uitgebreid en goed aangegeven bij welke gerechten welke wijn past. Toen ik er met mijn vader was hadden wij om half 6 gereserveerd en moesten we om half 9 weg vanwege een reservering bij de bioscoop. We dachten dat we het in 3 uur ruim zouden redden, maar de bediening was iets te langzaam en daarom minder kunnen proeven dan we wilden. Wij zaten vlak naast de bar in een apart gedeelte wat een vrij intieme sfeer had, alleen tochte het een beetje omdat het niet was afgeschermd. Elke zitplek heeft een ander ambiance omdat het zo apart vormgegeven is. Een aanrader voor als je houdt van een tapas idee en veel verschillende dingen wilt proeven. Kwaliteit-prijs verhouding goed. Trek er wel veel tijd voor uit ;)
Harry O.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Tweede kerstdag waren wij hier, gereserveerd om 19.30u. Maar waren er onverwacht vroeg. 18.15.u Wij werden vriendelijk ontvangen en konden aan de bar wat drinken. De dame zou kijken of wij misschien al eerder aan tafel zouden kunnen. Wij hadden geen haast . We zaten prima aan de moderne strak vormgegeven bar. Maar er werd toch een tafel aan geboden. Prima. De diversiteit van ons eindeloos genieten diner was groot. Wij begonnen met de soep. De smaak was zeer goed. Alleen voor mij niet warm genoeg. Dit heb ik aan de serveerster doorgegeven en zij zou het met de kok bespreken. De carpaccio daarna was goed. Evenals de parelhoen . De kleine gerechtjes zijn met zorg bereid.Het Grand dessert perfect. Leuk was dat De Kerstman deze avond zorgde voor prima vermaak. Het interieur is modern en strak vormgegeven ,helaas was de temperatuur erg warm . Moderne architectuur en klimaatbeheersing gaan niet altijd samen. Hier wordt aan gewerkt volgens de vriendelijke ober. Daarom een 7 voor decor.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Gisteren hier geweest. Normaal is de zaak kennelijk op zondag dicht, nu was hij open ivm iets met Sinterklaas maar die heb ik niet waargenomen. Het concept ken ik al van een eindeloze reeks andere restaurants, dus daar viel ik niet van om. De plek waar het zit is heel bijzonder, in een hoekje van een reusachtige steriel witte hal waar kennelijk onder andere de ontbijtbar van een hotel zit. De inrichting van het restaurant zelf is onopvallend. Het personeel was vriendelijk en snel, niks mis aan. Het eten was wel aardig. Ik had een te koude en niet heel lekkere pompoensoep, een redelijk (vrij flauw) sateetje, een piepkleine carpaccio, de drie bolletjes ijs, nog iets en toen het chocoladefestijn. Flesje wijn erbij. Wel aardig, maar zeker niet goed genoeg om nog eens terug te gaan.
Romy156 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Ik vond het concept ontzettend leuk, allemaal kleine gerechten waardoor je veel verschillende hapjes kunt proberen! Geen keuze problemen dus! ;) De hapjes werden ook snel opgediend, wat fijn is gezien je toch wat vaker wilt bestellen! Het eten is lekker, met name de krokante garnalen en varkenshaas! Goede service, paar schoonheidsfoutjes maar dat werd direct goed gemaakt met een kop koffie van het huis (terwijl het voor ons geen probleem was). Zeer leuke avond gehad!
Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Het was al weer een tijdje geleden dat ik hier had gegeten, maar het concept is en blijft leuk en goed. Nadat de serveerster al 2x was gekomen was we wilden bestellen toch maar eens een kijkje op de kaart genomen, we hadden het te druk met kletsen. Lekker gegeten waarbij voor mij de ceasar salade en garnalen in krokant jasje waren voor mij de uitschieters van de avond. Jammer dat we soms erg lang moest wachten tussen de gangen. (was dit wraak doordat ze eerst 2x voor niets kwamen?). Voor het dessert was dat opgelopen tot half uur à 3 kwartier. Ik had de special 'Gemarineerde ananas in een Peruaans kruidenjasje met kokosijs'. Jak, ik vond de ananas echt niet lekker, ook mijn tafelgenoot kon het niet bekoren. Toen ik het later tegen de serveerster zei dat het toetje niet echt lekker was en ik het had laten staan, kreeg ik als antwoord: Nou ik vind het wel lekker. Euh ja, en dus? Smaken verschillen, maar een iets ander antwoord kan het verschil maken voor een gezellige avondafsluiter.
SimonDuindam .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Heerlijk gegeten. Een leuke formule, het onbeperkt eten van kleine gerechtjes.
Leuke bediening, hoewel de ober wat moeite had met aanspreektitels.
Wij (60+) stellen het je en jou minder op prijs. Hij wisselde diverse keren tussen je en u.
Zijn vrouwelijke collega deed het correct.
Maar het enthousiasme (van beiden) maakte alles goed.
Zeker voor herhaling vatbaar, tenzij de weegschaal het afraadt.... :-)
Bert-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Voor leerlingen die het vak leren waren de meeste serveersters / overs erg enthousiast, maar wel erg wisselend. Enkele waren behoorlijk bleu, maar goed: leren ze nog wel. Het eten viel erg goed in de smaak. Goede porties, goede variatie en erg smaakvol. We komen vast nog een keer terug!
Loekepoek .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Gisteren ben ik voor het eerst in dit restaurant geweest, met een vrij grote groep (9 personen). Ik heb begrepen dat de bediening bestaat uit studenten van de ROC hotelschool. Wat schoonheidsfoutjes (duurde vrij lang voordat de menukaart gebracht was, een keer drinken vergeten, een keer verkeerde wijn geschonken) kun je daardoor door de vingers zien. De bediening is per slot van rekening het vak nog aan het leren en ze doen erg hun best om het je naar de zin te maken.
Het concept 'eindeloos genieten' is erg leuk. Je kunt onbeperkt voor- hoofd- en nagerechtjes bestellen. Alles in kleine porties zodat je van alles wat kunt proeven. En als je iets heel lekker vindt, bestel je het gewoon nog een keer. Allemaal voor een vaste prijs.
Ook leuk is dat er met de seizoenen mee gekookt wordt; nu hadden ze bv. een aantal asperge gerechten, en een aantal Italiaanse gerechten.
Alles is goed klaargemaakt, sommige gerechten zijn gewoon ok, andere extra lekker. De toppers vind ik zelf het champignonstoofpotje, de saltimbocca en het chocoladedessert. De wijn, vooral de dessertwijn, was prima.
Hier kom ik zeker een keer terug als de seizoenskaart gewisseld is, ik ben benieuwd wat er dan voor creaties op de kaart staan.
Marianne L.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015

Afgelopen donderdag heb ik voor de 8e keer in 8 maanden bij Second Level gegeten. Gaat het niet vervelen, vroeg mijn broer. Nee dus. Het leuke concept van 'Eindeloos genieten' verveelt absoluut niet. Onbeperkt kiezen uit voor-, hoofd- en nagerechtjes. Alles in kleine porties, zodat je veel verschillende gerechtjes kan proeven. En elk kwartaal een nieuwe seizoenskaart, zodat er steeds weer wat nieuws te proeven is. Er is zoveel om uit te kiezen. Zelfs na 8 keer heb ik nog lang niet alles geproefd. Op de Lentekaart staan deze keer Italiaanse specialiteiten. Echt heerlijk! En probeer vooral de tiramisu. Watertandend lekker! Verdiend eigenlijk een plekje op de vaste kaart. De bediening was zoals altijd heel vriendelijk, zeer attent en toch relaxed. Ze geven je het gevoel zeer welkom te zijn. Verder is het restaurant gezellig ingericht met mooie kleuren en een luxe uitstraling. Kortom, ik word nog steeds erg blij van Second Level!! Mijn favoriete restaurant! Drie dik verdiende tienen!
MMM1968 ..
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2015
Het eten is degelijk goed. Speciale vermelding voor de kleine lasagne met pompoen en stoofvlees en voor de lekkere wijn. De bediening is talrijk en enthousiast , laat hier en daar steekjes vallen. Niet erg, het is tenslotte een leer-restaurant voor ROC studenten en ze doen absoluut hun best. We vragen ons wel af of dit concept rendabel is. We zitten met niet meer dan tien klanten in een enorme ruimte in het toch al veel te grote en merkwaardig ingerichte gebouw. Wel vlakbij het station, dat is dan weer een pluspunt en voordat het te negatief klinkt: we hebben een prima avond gehad.
T. B.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
Maandagavond gegeten met drie personen in dit restaurant. De inrichting was modern. Wij vonden het niet mooi, maar dat is een kwestie van smaak. De muziek was ongelooflijk hard, met een dreunende bas. Leuk als je aan tafel wilt headbangen, maar dat was niet onze bedoeling. Toen we vroegen of de muziek zachter mocht, kregen we als antwoord: " Daar krijgen we nooit klachten over." "Nu dus wel, mag de muziek iets zachter?" Dat lukte met veel moeite.
Het concept is leuk. Allemaal kleine gerechtjes, zoveel je wilt, voor een vaste prijs. Leuk en lekker. De coquilles waren heerlijk, de zalm en de garnalen ook. Helaas was de sliptong droog en was er geen smaak aan de watermeloen.
Eigenlijk was bijna alles lekker, met een goed glas wijn. Uiterst teleurstellend en niet meer van deze tijd is het feit dat je geen gewoon kraanwater kan krijgen. Principieel vind ik dit zeer onjuist. Het is slecht voor het milieu en zelfs in de Tweede Kamer mag geen water in flesjes meer verkocht worden. Normaal gesproken zouden we om deze reden opstappen en elders gaan eten, maar we waren nu in gezelschap van iemand uit het zorghotel (liep op krukken), dus we konden niet naar een ander restaurant. Uiteindelijk mochten we een glaasje water omdat er medicijnen geslikt moesten worden. Maar een tweede glaasje mocht echt niet.
Een zeer slechte en achterhaalde zaak. Dit is ondermeer samen met de muziek de reden dat het servicecijfer zo slecht is.
Eerlijk is eerlijk, het meisje dat bediende was heel vriendelijk en deed haar best. Maar zij moest zich aan de regels van de baas houden.
Als wij niet een beperkte keuze hadden i.v.m. het zorghotel zouden we in dit restaurant niet gaan eten.
Ralph O.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Eten was zeer teleurstellend. De Tom kai kai soep was ronduit smerig. Soort afwasbare met laf viezige kokosschuim bovenop. Championstoofpotje was redelijk, maar dr pate was erg klein en te duur voor wat je kreeg. Wel weer een flink portie tournedos.

De rioja wijn die we er bij hadden genomen was goed.

Voor 5 euro extra kon je de maaltijd in het well ess centre eten. En tussen de gangen door konden we genieten van een opgieting. Dat was een zeer goede ervaring.
J S.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Het eten was goed klaargemaakt; de meeste gerechten gewoon, sommige bijzonder lekker. In het begin ging het wel lekker, niet al te lang wachten tussen de (piepkleine) gerechtjes, maar al snel werd dat 15 minuten, toen 20, toen 30. En dat zijn dingetjes die je in 4 happen weg hebt, dus ben je in 2 minuten klaar en dan kunnen die wachttijden al helemaal niet, en zit je ook nog eens met honger. Op het laatst hadden we nagerechtjes besteld en die kwamen helemaal niet. Na bijna een uur en veel proberen, eindelijk de aandacht van het personeel kunnen trekken. Geen excuses of wat dan ook. Door de drukte kwam het echt niet, het restaurant was hooguit 3/4 vol. Een 2 voor de snelheid van de kok en een dikke 0 voor het andere personeel.
Mae S.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Leuk concept, verschillende gerechtjes voor een vaste prijs. Je bestelt na elke gang weer een nieuwe gang en mag onbeperkt kiezen. (dus alleen maar nagerechten voor de echte smulpaap of alleen maar voorgerechten bijvoorbeeld) Niveau van de gerechtjes wisselde een beetje, evenals de grootte van de porties. De wildschotel van zwijn met zuurkool vond ik er uit springen en de creme brûlée was ook zalig. Het dessert met de amarenekersen had een enorme berg slagroom. Dat vond ik zelf minder. Verder aardige bediening, die zeer goed oplette en waar nodig de gerechtjes goed kon toelichten. Kortom: prima avond gehad.