The Seafood Bar

Van Baerlestraat 5 1071 AL Amsterdam Nederland Kaart
31-206708355

Over restaurant The Seafood Bar

Bourgondier van de zee

Ceviche, oesters, plateaus vol zeeige heerlijkheid. Marmer en bakstenen geven het interieur een onberispelijke verschijning. Alle producten die je bij de Seafood Bar voorgeschoteld krijgt, zijn dagvers, biologisch en MSC gecertificeerd. Elke dag van de week kun je binnenlopen van vroege lunch tot laat diner!

Meer informatie over restaurant The Seafood Bar

• Af te huren
D J.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Als je een kenner kunt verrassen ....Was met mijn vriend en wist niet wat ik hoorde en zag bij de eerste hap van de oesters en de kabeljauw. Alleen maar superlatieven.
Bienneke .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Goede ontvangst. We hadden gereserveerd en dat was ook wel nodig. Genoten van oa fruit de mer.
De bubbeltjes heb ik laten staan , maar water smaakte ook goed.
Alle gerechten goed op smaak , precies zoals wij het graag willen hebben.
Mijn partner, een echte Bourgondiër , vond de hoeveel heid ook uitstekend . En genoot ook nog Vd deserts.
Prijs / smaak verhouding is in orde.
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Gisteren na een zakelijke bespreking hier neergestreken. Vele malen voorbij gelopen maar nu toch de keuze gemaakt om hier te gaan lunchen. Vriendelijk ontvangen en na de keuze van waar we graag wilde gaan zitten, waan je je in een andere sfeer. Verschillend water, smakelijk brood met kruidenboter, een plateau met crostini en sardines, mosselpannetje met toebehoren en een salade niçoise met verse tonijn ( wat een geluk, geen blik tonijn zoals in vele horeca zaken ). Heerlijke drukte eromheen met een kijk op de bar en keuken. Een aanrader zeker, maar dat was al te merken aan de stroom van gasten die binnen druppelden. Tot snel maar weer.
Lesley1982 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Zeer eigentijds modern restaurant. De oesters waren verrukkelijk evenals het plateau dat we besteld hadden. Een restaurant waar ik absoluut vaker zal terugkeren.
Lars G.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Een Fruit de Mer eten stond nog op onze bucketlist dus toen we langs dit gezellige zaakje liepen moest het er toch van komen. De ontvangst was vriendelijk en snel, we konden kiezen voor een plaatsje binnen of een plaatsje op het terras. Bij de terras plaats werd wel netjes verteld dat we dan wel erg dicht op anderen zouden komen te zitten maar aangezien wij dat niet erg vonden zijn we op het terras gaan zitten. Netjes dat dat vooraf aangekondigd wordt en er keuze wordt geboden.

De Fruit de Mer was overheerlijk, het was voor ons als leken op dit gebied even puzzelen hoe je dit allemaal eet maar ons gestuntel werd regelmatig door personeel opgemerkt die dan met tips kwamen.

Wijn was ook erg goed en de prijs voor wat je krijgt ook een dikke prima.

Het is dat we niet in de buurt wonen maar bij een volgend bezoek aan Amsterdam komen we nog eens terug!
Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Frisse uitstraling en leuk dat je een beetje in de keuken kan mee kijken. De bediening was nogal wisselend de avond dat wij er waren. De een was heel vriendelijk en behulpzaam, de ander nogal nors, kortaf en bijna onbeleefd.
Prijs/kwaliteit verhouding vind ik op het randje.
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Het restaurant ziet eruit als een echt Seafood restaurant en ademt ook deze sfeer uit. Gezellige drukte en de levendigheid is juist wat je verwacht in een dergelijk restaurant. Het eten is redelijk maar niet op het niveau wat hoort bij verse vis en schelp gerechten. Eigenlijk is het niet allemaal iets te commercieel en het personeel heeft niet de service wat hier juist zo bij hoort. Als Amsterdammer sla ik het in het vervolg over zo meer authenticiteit en minder commercieel.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
We hebben niet veel excuses nodig om weer een reden te vinden om naar de Seafood Bar te gaan... Of je nu een simpel visje of een enorme fruit de mer met alles erop en eraan wilt, het is er in overvloed en het is meer dan goed.

De verhalen die ik in de recensies hier lees, verrassen me nogal. Hoe druk het er ook is, we worden altijd vriendelijk en snel geholpen. We eten vaak en graag buiten de deur en vooral in visrestaurants, en dit is een absolute favoriet. De laatste keer moesten we ca een kwartier wachten op onze tafel omdat we niet gereserveerd hadden. Dat kon heel prettig aan de bar, met een koud glas wijn en er werden zelfs oesters aangeboden aan de wachtenden. Dan heb je het echt begrepen als gastheer. Je hoeft niet met een leeg glas te wachten tot er eindelijk iemand komt bijvullen en als je een extra portie (superlekkere, zelfgemaakte) frietjes besteld, is die er vrijwel meteen.

De kingkrab-poten zijn fantastisch (echt een enorme portie), de fruit de mer is overheerlijk, zeer gevarieerd en alles is meer dan redelijk geprijsd. Kortom: het blijft een van onze absolute favorieten in Amsterdam!
Mariz S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Prachtig restaurant. Soms is het natuurlijk erg druk en moet je wachten maar ze doen altijd hun best om je snel een tafel te geven. Aan de bar eten is trouwens ook prima.

Het eten is heerlijk! De wijn ook.

De mensen die er werken zijn eigenlijk altijd zeer attent. Een medewerker wist zelfs nog waar we de vorige keer over gesproken hadden. Ook hebben we al een paar keer een gratis oester gekregen. Zo welkom voel je je dan!

Een iemand hier klaagde over dat het te commercieel is. Ik denk dat de eigenaar een flinke huur moet betalen voor die lokatie (boven de brug in het Vondelpark) en zoveel goed personeel moet ook betaald worden, dat geeft natuurlijk enige druk. Ik heb zelf nooit het gevoel gehad dat ze je dure gerechten op willen dringen.
Obmarlin .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Ben zelf een echte visliefhebber dus dit restaurant stond al lang op mijn lijstje. Eenmaal aangekomen was ik blij deze keus te hebben gemaakt. Inrichting met al het wit geeft een mooie indruk. De diversiteit die ze hadden was indrukwekkend, ik heb erg genoten.
HellenBK K.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Had er echt naar uitgekeken om hier een keer te eten. Altijd enorme rij wachtende mensen, dus mijn verwachting was groot.
Ik eet vanwege mijn allergie glutenvrij.
En bij onze bestelling kreeg ik echt het lekkerste glutenvrije broodje ever!
Oesters waren heerlijk. Helaas waren de schelpjes in het voorgerecht behoorlijk doorgekookt. De warme versie van fruit de mer was ook een grote teleurstelling. Alles was goed doorgekookt en de helaas de kreeft zelfs droog. Dit hadden qua smaak wel goede gerechten kunnen zijn. Heel jammer omdat alle vis en schaaldieren in de vitrine er lekker vers uitziet.
Bediening wel heel vriendelijk. Ook ziet de zaak er goed en gezellig uit.
Bella N.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Sorry, maar dit was echt een grote teleurstelling, zowel de koude frutte de mer als de warme smakeloos, alleen de knoflook saus had smaak!!

Dessert: red velvet: is red slagroom en te doorbakken

Verder ongeintreseerde bediening op 1 dame na.

Nooit meer!

Seafood moet je eten in spanje, italie.
AKEM .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Al enkele jaren kom ik met enige regelmaat graag naar The seafood bar in de van Baerlestraat. Na vandaag ben ik echter flink afgeknapt op de service. Ik en mijn lunchpartner hebben beiden het restaurant met een vervelende nasmaak verlaten. Volgens de bediening deden wij te lang over het beslissen wat wij te eten wilde. Tien minuten na binnenkomst werd ons letterlijk verteld dat als wij geen keuze gingen maken, hij zelf wel zou kiezen voor ons. Dit vonden wij nogal onbeschoft.
Ons werd gedurende de lunch herhaaldelijk duidelijk gemaakt dat er haast zou zijn. Volgens mij is er geen sprake van een timeslot, zowel, is het wenselijk dat dat van te voren duidelijk gemaakt wordt.

Toen het moment kwam dat wij gingen afrekenen werd ons gevraagd naar welk bedrag we wilden afrekenen. Omdat wij zeer ontevreden waren over de service antwoorden wij dat we graag het bedrag wilde afrekenen dat op de bon stond, wij zagen geen reden voor fooi. Daar werd wederom zeer onbeleefd op gereageerd met een reactie in de trant van ' nou, ok bedánkt'.

Mocht deze meneer de volgende keer weer in de bediening staan, maak ik in ieder geval rechtsomkeer.
Lynnblon .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Mooie lange frisse zaak. Leuk dat ze de oesters voor in de zaak openen. Een prima zaakje voor een goed verse (vis)hap. we zijn begonnen met wat oesters en daarna de calaimaris en vervolgens de fish en chips. Allemaal gewoon lekker. de bediening is vlot en snel aanwezig als je ze nodig hebt. Maar ze staan ook met veel. Kort om. Een aanrader!
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Na een bezoek aan het Rijksmuseum hier een lunch genoten. Vooraf gereserveerd via de website, waar aangegeven werd, dat je uiterlijk een minuut of 20 te laat mocht zijn omdat anders de tafel weggegeven zou worden. Slechts 30% van de tafels kunnen gereserveerd worden. Op zicht wel een goed concept voor restaurantliefhebbers die het laatste moment besluiten ergens een hapje te willen doen.

Eenmaal binnen werden we goed naar onze plaats begeleid en konden we de bestelling opnemen. Aan een restaurant waar voornamelijk schelp- en schaaldieren en vis op het menu staan, kan je als je het goed doet weinig fout doen. Op zowel de voorgerechten (Kreeftensoep en Vongole) als de hoofdgerechten (sliptong en 1/2 kreeft, beiden geserveerd met patat en salade) was niets aan te merken. Seafood zoals het hoort te zijn.

De ambiance was zoals je van een dergelijk restaurant kan verwachten, we waanden ons af en toe echt wel even in een Parijs visrestaurant onder de rook van Rungis. De vele toeristen om ons heen brachten ons weer terug op aarde en deden ons beseffen dat we op een toeristische hotspot zaten.

Enige kritiekpuntje was de bediening. Onze serveerster maakte toch wel een paar foutjes waar men van zou moeten leren. Bij het openmaken van de wijn, liet ze niet zien of het de wijn was die we besteld hadden. Ook kwam ze tot 2 keer toe terug om een bevestiging te vragen of ze de juiste bestelling had gedaan. Haar Nederlands was ook niet helemaal top. Gedurende het verblijf kwam ze gelukkig wel wat beter in haar rol.

Prijs/kwaliteit is helemaal prima. Een eerlijke prijs voor een eerlijk product. Voor nog geen 100 euro liepen wij de deur uit met elk twee gerechten, wijn en koffie na afloop.
A_Albers .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Een zaak naar mijn hart. What you see is what you get. Meerdere keren geweest zowel met lunch als diner. vis in zijn puurste vorm van overheerlijke oester tot aan een mixed grill van vis, alles smaakt puur vers en lekker. de bediening is spontaan en erg behulpzaam. En de prijs kwaliteitsverhouding is zoals het hoort te zijn.
Debinder .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
100% waar voor je geld wat je ook besteld in dit restaurant allemaal even lekker, en een perfecte prijs/kwaliteit verhouding .
Bekwaam personeel met aandacht en oog voor de gast.
Sean B.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Sinds de opening ben ik dol enthousiast geweest. De laatste tijd kom ik hier wekelijks voor de Fish & Chips - maar ben de laatste 2x erg teleurgesteld. De bediening is attent en erg behulpzaam, maar het geheel is chaotisch. De kibbeling was erg taai en vet - not done op zo'n locatie.
Croque-Madame .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
We hadden om 18:30 gereserveerd, we kwamen zelf al laat binnen 18:40. Onze tafel was nog niet klaar, we mochten wachten aan een tafel voorin. We kregen wel een kaart maar er werd ons niet gevraagd of wat wilden drinken.
Uiteindelijk naar onze tafel gebracht. De bediening was zeer vriendelijk, goede adviezen en goede uitleg.
We namen een seafood mix voor 2pers. Het was lekker, maar niet bijzonder.
Het decor was aangenaam, en het was gezellig druk.
Arja75 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Heerlijk gelunched net bij the Seafood bar. Leuke bediening en mooi interieur wat perfect past bij dit vis concept.

Eten was lekker alleen jammer dat er alleen een koude schaal is met allemaal lekkere dingen. Vind zelf een mix altijd wat lekkerder. Prijs kwaliteit is meer dan goed.