The Seafood Bar Spui

Spui 15 1012 WX Amsterdam Nederland Kaart
31-202337452

Over het restaurant The Seafood Bar Spui

Bourgodier van de zee

Ceviche, oesters, plateaus vol zeeige heerlijkheid. Marmer en bakstenen geven het interieur een onberispelijke verschijning. Alle producten die je bij de Seafood Bar voorgeschoteld krijgt, zijn dagvers, biologisch en MSC gecertificeerd. Elke dag van de week kun je binnenlopen van vroege lunch tot laat diner!

Meer informatie over restaurant The Seafood Bar Spui

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant The Seafood Bar Spui

Bert D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Gisteravond een tafeltje kunnen krijgen op het terras, wat onverwachts was ivb drukte.
De sfeer was goed en druk. alleen door de drukte merkte we dat de service minder was, fruit de mer plateau genomen voor 2 personen die redelijk snel op tafel was.
Bakje voor schelpjes ect kwam best laat, geen wetnap voor je handen en er werdt verder niks gevraagt of het naar wens was of niet.
kwaliteit van de vis kon naar mijn idee een stuk beter.
Schaaldieren waren waterig en iets te koud.
Schelpdieren waren soms wat taai en zanderig.
De friet was of te ver doorgebakken of voor de 3e keer gebakken.
Het zijn kleine punten die wat aandacht mogen hebben voor het geld wat je betaald.
roeween K.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Weer heerlijk hier gegeten, begrijpelijk dat het steeds drukker wordt, gelukkig is de prijs kwaliteit verhouding nog steeds uitstekend. Ook het personeel is nog steeds zeer vriendelijk. Nu nog de kwaliteit van de open wijnen- flessen is ons altijd te veel- verbeteren en jullie verdienen een 10.
Filiz D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
we waren redelijk op tijd (16:00) dus geen drukke tijdstip. Met onze kinderen. Ontvangen met een brede glimlach door Tamar. Maar daarna leek het even alsof we uit zicht waren bij degene die onze wijk liep. Na het brengen van drankjes en indekken van bestek verliep alles netjes. Niet al te lang gewacht op volgende bestelling van drank en de gerechten. King Crab, sneeuwcrab, coquilles, calamares, gambas en de lekkerbek besteld. De king Crab is supergaaf te zien en lekker. mooie plateauas fruits de mers voorbij zien komen. Kaart behelst van diverse oesters tot aan onze eigen paling.
Karien V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Na lange tijd vanwege wat teleurstellingen hier weer eens gaan eten. Bij aankomst moest ik eerst in de rij, hoewel tafelgenoot al binnen was. Vervolgens werd me door degene die de tafels regeld toegesnauwd dat ik dan toch 'gewoon m'n gang kon gaan'. Niet echt een warm welkom... Eenmaal aan tafel bestelden we frietjes, calamari en de uitgebreide versie van de fruits de mer en werden we belerend toegesproken dat daar ook kreeft bij zat. Alweer niet zo vriendelijk. Gelukkig kwam alles snel op tafel en zag alles er prachtig uit. De calamari was goed en vers. De fruits de mer was deels erg lekker, maar deels een enorme teleurstelling. De scheermessen zaten vol zand, er zat gruis in de oesters en ook de kokkels waren niet gespoeld. Dat kan natuurlijk echt niet. Toen een kwartier nadat de rest al was geserveerd er nog geen friet was, eens nagevraagd. Binnenen drie minuten stond er een half bakje slappe friet op tafel. Gelukkig begrepen ze zelf ook dat die van de rekening moest (of was het per ongeluk?). Op een gezellige avond wil je niet gaan zeuren, maar beste Seafood Bar, jullie kwaliteit holt achteruit. Heel erg jammer!
Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Afgelopen zaterdag 16 april gegeten met mijn tweelingzus. Het is een feestje om daar te genieten van het heerlijke eten en de omgeving en bediening is uiterst vriendelijk !. Super . Ik was al op voor mijn verjaardag met mijn 3 zussen in de van Baerle gegeten dat was ook geweldig.Volgende keer weer met al de zussen.
Paasgroet van Marianne
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
een mooie locatie en leuke tent. enorm assortiment en erg lekker gegeten. was er erg druk maar het personeel was bijzonder aardig en erg vriendelijke!! de witte wijn wat aan de prijs :-)
Me L.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Fantastisch gegeten met een zeer vrolijke hardwerkende gastheer Jurjen.
Het eten was een feest en smaakte naar meer. We komen snel terug.
C. D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Aardige bediening. Goede organisatie. Heerlijk eten. Goede verhouding prijs en kwaliteit. Fijne sfeer. Mooi ingericht. Nog nooit teleurgesteld (zesde bezoek). Wij komen zeker weer terug.
C. D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Gisteravond met een vriendin bij dit restaurant gegeten en helaas een beetje een tegenvaller geworden. We hadden gereserveerd maar bij binnenkomst moesten we langs allemaal tussenpersonen en duurde het even voordat we uiteindelijk een tafeltje kregen.

We kregen een tafeltje heel dicht op andere tafeltjes. We begonnen vooraf met oesters en crostini met sardientjes en dit was zeker een goed begin. Als hoofdgerecht had ik kabeljauw met veel te harde groente waardoor ik de wortels bijna bij de buren op tafel schoot.

Bediening is vriendelijk maar heel gehaast en geautomatiseerd. Het was ook erg druk maar ik zou aanraden om niet te veel reserveringen aan te nemen want dit gaat ten koste van de sfeer. Toen we aangaven geen dessert te willen, stond de ober al klaar om te wachten wanneer we om de rekening zouden vragen.

Verder een mooi restaurant maar had echt het gevoel alsof we als een nummertje werden gezien in een restaurantketen. Misschien dat ik op een rustiger moment wel terug zou gaan!
p.lowie L.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Goed eten, hele fijne bediening, schoon maar wel een beetje erg druk. we moesten ruim drie kwartier wachten voordat we aan de beurt waren. Gelukkig kregen we tijdens het wachten wel een paar heerlijke dingetjes te snoepen zoals een lekkere oester en een stukje zeebaars. Reserveren zijn ze niet dol op zeker niet rond de spits zeg maar 19.00 u. Maar goed ik ben in zeer veel wereldsteden geweest en daar is het niet ongebruikelijk om te wachten..
Yakencobv .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Het eten was er heerlijk. Wij hebben speciaal voor ons op aanvraag inktvisringen van de grill gekregen in plaats van frituur. De zalm met spinazie was ook super lekker en als bijgerecht had ik sandwich tonijn. Decor is mooi en netjes. Je kan er lekker zitten en het was gezellig druk. Bij aankomst moesten wij wel even wachten omdat het vol zat, maar gelukkig lekker buiten gezeten op het terras.
Top avond. Zeker een aanrader.
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
“Geweldig zo'n goed terras op deze plek, maar.....”
Tussen het Maagdenhuis, het Lieverdje en het Begijnhof in is een comfortabel terras gecreëerd met zicht op deze geschiedenis van Amsterdam. The Seafood Bar heeft goed personeel, een leuke Menukaart en prima wijnkaart met schappelijke prijzen voor Amsterdamse begrippen en deze locatie . Tartaar van zwaardvis was spartelend vers, goed met citroen en olie op smaak gebracht. Een laatste twist zout vervolmaakte deze kennismaking. De twee soorten oesters die we daarna deelden, waren jammer genoeg slecht schoongemaakt. Ja , daar zit je dan tussen toeristen en Amsterdammers in ... gruis uit alle mondhoeken te peuteren. Sorry, dat moet geen smakelijk gezicht zijn , laat staan een aanbeveling, voor de aangrenzende tafeltjes..dat liep even de Spuigaten uit Jammer , maar het is hier leuk en goed genoeg voor een herkansing. .
Rashida G.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Fantastische service
Wilde daar mijn verjaardag vieren en er eten maar bij aankomst met mijn gezelschap niet gelijk aan tafel schuiven, maar eerst even borrelen. Kon allemaal en er werd voor de planning echt met je meegedacht. De bediening was goed en flexibel.
Proficiat echt een aanrader
Jasper F.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Vandaag voor lunch naar The Seafood Bar geweest, hij stond al een tijdje op 't lijstje maar het was er vaak zo druk. De zaak ziet er sjiek uit, een beetje Harbour-Club achtig en je wordt erg vriendelijk geholpen. Aan tafel krijg je naast een drankje meteen warm geserveerd brood met lekkere boter. Jammer in ons geval was de ober, die geen ander antwoord kon verzinnen op de vraag wat het verschil was tussen hun Chardonnay en Gruner Veltliner (Nippend van de Chardonnay kon hij zeggen dat de Gruner Veltliner een ' andere wijn' is). Wij vonden dit eigenlijk wel grappig en eerlijk gezegd ook niet erg. Want de soepen die we hadden besteld (Kreeftensoep en Franse Vissoep) maakt alles weer goed. Dit is waarom ik hier ook graag wilde eten! Super goede soepen! De salade erna en bordje met verschillende vissoorten maakten het af. Goede en mooie tent!
Titia V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Een prachtige plek voor liefhebbers van alles wat uit de zee komt!
Op weg naar onze tafel werden we eerst langs de prachtig uitgestalde verse vis en schelp/schaaldieren geleid en werd de vis van de dag getoond en voorzien van de nodige toelichting.
Vooraf kozen we voor een plateau met fruits de mer: supervers en een groot aantal verschillende schep/schaaldieren werd geserveerd. De houtgerijpte Chardonnay paste er perfect bij.
Daarna aten we de dagvis: schol uit de zee. Eenvoudig in bloem en boter gebakken, heerlijk, meer had deze vis niet nodig.
Er liep veel personeel rond, helaas hebben we 2x moeten vragen om even een doekje over tafel te halen. Fruits de mer op ijs geeft lekkage tot onder de tafel, we waren vast niet de eersten met deze ervaring.
De verbouwing van het restaurant van sushi-paleis naar The Seafood Bar is goed gedaan, tikje kitcherig met al het witte marmer, het past goed bij de lichte gerechten die op het menu staan.
Reserveren is een must.
Rick Z.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Trek in vis? Ga eten bij de seafood bar! Het restaurant is smaakvol ingericht, de bediening is vlot en weet waar ze het over hebben en de vis is super vers. Daar betaal je wel een stevige prijs voor! Wij begonnen met 6 oesters en die waren goddelijk lekker. Daarna een mixed fish & chips. Paar gebakken garnaaltjes 2 kleine stukjes zalm en kabeljauw en 3 ringetjes inktvis op een enorme berg patat. Erg lekker maar de verhouding vis /patat had wel beter gemogen. Zoveel patat kregen we allebei niet op maar iets meer vis was welkom geweest. De fris zilte witte
wijn (naam vergeten!) die werd aanbevolen maakte het feestje compleet.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
We zaten op een vrijdagavond op het terras. Goed dat we hadden gereserveerd want er stond meerdere keren die avond een lange rij. En ik snap waarom. Echt ontzettend lekker vis gegeten. Eerst een plateau met koude vis en vervolgens de mixed grill. Vers, goede hoeveelheid, helemaal super!
Bediening vriendelijk en snel. Volgende keer binnen zitten, want de zaak ziet er prachtig uit!
Emile E.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Voor het eerst gegeten in de Seafood bar aan het Spui, wat een mooie zaak is dit, mooi uitgestalde vis lacht je tegemoet en de bediening is van het begin tot aan het eind vriendelijk en attent. Heerlijke oesters vooraf, goed opengemaakt en geen gruis! Zeebaars van de plaat is een voltreffer, goede antiboise saus en een lekkere frisse salade er bij, friet en mayo zijn ook goed. Kortom een absolute aanrader!
Margreth21 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Afgelopen zaterdag hebben wij heerlijk gegeten, bij dit Super Seafood restaurant. Het personeel was heel vriendelijk en de bediening verliep vlot. Het eten was in een woord geweldig! Vooraf
hadden we gekozen voor de oesters en als hoofdgerecht Combinatie Fruit de Mer & Mixed Grill
Vooraf werd er heerlijk brood geserveerd met kruidenboter en bij hoofgerecht kregen een super
lekkere salade met eigengemaakte frites. Reserveren is zeker verstandig.