The Seafood Bar Ferdinand Bol

Ferdinand Bolstraat 32 1072 LK Amsterdam Nederland Kaart
31-200000000

Over het restaurant The Seafood Bar Ferdinand Bol

Een derde vestiging van The Seafood Bar, maar dan in de vorm van een traiteur, dus hier kom je de vis mee naar huis nemen. Denk aan kreeftensoep, ceviche, krabkoekjes, vongole, visplateaus. Achterin de zaak is overigens een fleurig zitgedeelte, tegenover de strakke decor waarin spiegels, bakstenen, tegeltjes en de kleur wit overheersen. Fons de Visscher, nu met zoon en dochter, is de trotse eigenaar!

Glas champagne

7,2

Jouw recensie over het restaurant The Seafood Bar Ferdinand Bol

Charelle D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Het eten is erg lekker hier, bediening vriendelijk, wijntjes heerlijk. Met z’n tweeën ben je gemiddeld 120/130 euro kwijt als je ieder wat wijn neemt en goed dineert, niet goedkoop maar het zeker waard. Wij zijn hier al een paar keer wezen eten. Aanrader.
Gonny V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
In ons enthousiasme ipv 1900uur besproken tijd, kwamen wij om ...1930uur aan zonder het in de gaten te hebben. Onze tafel was nog vrij, maar normaal wordt ie na 15 minuten weggegeven werd ons verteld. Dus blij met de tafel. Veel toeristen van beter nivo, schijnt ergens te worden aangeprezen. Mooie oesterkeuze, heerlijke Grunerveltliner erbij gedronken. Onze gerechten o.a. de daghap; zwaardvis gegrild met saus, echt een prachtige smaak, minder was de "huzarensalade" erbij; ook lekker maar teveel saussmaakjes bij elkaar(groente had gewoon mooier gerecht geweest erbij). De Kabeljauwmoot van mijn tafelgenoot werd smakelijk veroberd en had wel mooie groente erbij. De patat was prima. Minder was dat zonder vragen, ik was met toeristen in gesprek, in mijn halfvolle glas iemand mn 2e glas wijn bijschonk -ook nog uit een andere fles- dit werd netjes opgelost. Naast ons werden geweldige schalen seafood koud, en de andere tafel warm neergezet; enorme schalen, echter beide tafels kregen met 2 personen met normaal postuur, deze enorme hoeveelheden "gewoon" weggewerkt.... Iedereen was tevreden met zijn keuzes. Zelf vind ik het restaurant heel licht qua sfeer en houtkleur etc., houd ik minder van, maar dat is heel persoonlijk... maar past bij de maaltijden... Zeer vers en mooie gerechten; een leuk "Sea"-uitje. Onze "eigen" ober Lionel was een prettige persoon met veel kennis over drank, eten en het restaurant en zijn hapjes.
Nina E.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
We hadden om 7 uur gereserveerd . En kwamen zelf 10 over 7 aan. We moesten toen aan de bar wachten want onze tafeltje was nog bezet. Dan zit je daar met ze 4 aan de bar. Er werd niet eens gevraagd of we wat wilde drinken. (Van bet huis) . 35 min later was onze tafel klaar. Zaten we daar uitgedroogd zonder drankje niks. Uiteindelijk besteld. Leuke bediening. Helaas is de bedrijfsleider niet echt alert. Verder een avondje die niet voor herhaling vatbaar is.
h.gazan .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
opnieuw bij de Seafoodbar gegeten, wij zijn fans geworden, heerlijke oesters en fruits de mer, mijn man eet altijd een visje, heerlijke superverse vis, gezellig personeel die altijd uiterst vriendelijk is. een aanrader, value for money!
Thomas D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
De beste vis van Amsterdam ! Heerlijke sfeer heel fijn dat alle tafels naar beneden zijn gezet . Leuk personeel zeer vriendelijk . Kwaliteit staat hoog in het vaandel
Sandia K.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Ik was vooraf al gebeld met de mededeling dat er op vrijdagavond vanaf 22.00uur muziek/ cocktails zou zijn. Erg netjes. Aangekomen in het restaurant zijn we zeer vriendelijk ontvangen en de rest van de avond heeft de serveerster ons netjes bediend. Onze voorgerechten: Crostini (gemarineerde sardines 'Ortiz', escabeche) & Hollandse garnalenkroketten. Onze hoofdgerechten: Fruits de mer, Kabeljauwfilet met mosterdsaus & Zalmfilet met spinazie en ‘salsa de romesco’. We hebben heerlijk gegeten. Het dessert was een mix van de desserts. Mijn complimenten voor de manier waarop ze dat gepresenteerd hadden.
Maaike K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Fijn restaurant. Leuke sfeer en eten was lekker.
Thomas M.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Ziet er qua interieur strak uit. We hadden voor de lunch een groot mixplateau besteld. Smaakte allemaal prima, maar heeft geen indruk achtergelaten. Bediening was vriendelijk, maar onze gastvrouw leek nog wat onwennig.
Jackhendrix .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Het concept van de Market is inmiddels overboord gegooid en deze locatie aan de Ferdinand Bolstraat is een volwaardige derde vestiging van de reeds populaire Sea Food Bar-keten. De kwaliteit van zowel de vis als de bediening is daarmee gegarandeerd goed en gelijk aan de andere vestigingen. Zo ook mijn ervaring toen ik hartelijk ontvangen werd door de gastheer en een tafeltje vooraan toegewezen kreeg. Door vooraan te zitten maak je deel uit van de dynamiek van dit restaurant en heb je een goede blik op het prachtige interieur. Als je de vestiging van het Spui kent; let even op het detail aan het plafond midden in de zaak ;-) Heerlijk genoten van diverse 'finger foods', waarvan de king crab wel de all time favourite is. De bediening was op deze (rustige) avond uitstekend en had oog voor detail en persoonlijke aandacht voor mij als gast. Net als zijn oudere broertjes op de Van Baerlestraat en het Spui; een absolute aanrader!
Arjen K.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Gastvrije en prettige ontvangst en bediening. Gezellige fraaie inrichting. Mooie open keuken en gerechten. Goede Chardonnay (houtgerijpt). Gekozen voor mixed grill. Combinatie van schol, sardien, kreeft, mosselen, garnalen. Smaakvol. Voor herhaling vatbaar!
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
De nieuwste aanwinst moesten we natuurlijk ook proberen. Super mooi verbouwd restaurant in een deel van de ferdinand Bolstraat die wel een boost kon gebruiken. reserveren is niet mogelijk, maar blijkt ook niet echt nodig want het verloop is redelijk snel. Al kun je er ook uren lang blijven zitten met een heerlijke fles huiswijn. Voor in de zaak is niet echt gezellig maar achter zit je prima aan de hoge tafels al is het voor de kleinen onder ons bungelen met de benen. Vooraf prima oesters. Maar de scheermesjes en nog minder de vette gefrituurde calamaris zijn geen aanrader. De tonijnsteak was vers en goed rood bereid maar flinterdun en zeker niet de beloofde 2 ons. Let ook goed op want er wordt helemaal niets bij geserveerd. Zodat je de frietjes als toetje zit te eten. Heel vriendelijke , zeer onervaren maar erg goedwillende, bediening. Kortom best leuk en prima prijs/ kwaliteit maar dit kan nog een stuk beter. En dan komen we vast nog eens terug.
Sarah M.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Mooie zaak, mooie vis en goede prijzen.

Ontvangst is alleen erg rommelig en totaal niet warm. Er is een onduidelijk onderscheid tussen mensen die voor take away komen, die willen bestellen bij counter en mensen die wachten op een tafel. Hierdoor wordt je niet welkom geheten en er wordt niks uitgelegd dus mensen zijn er aan het zoeken waar ze moeten zijn en wat de bedoeling is. Hier kan echt een verbeterslag in worden gemaakt.
Maurits D.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Op Koningsdag gegeten bij de Seafood Market. Een leuke aanvulling van de restaurants in de Pijp. Een mooie entourage, maar qua eten kan er nog wel tandje bij.

De Seafood Market maakt gebruik van mooie vis. Jammer genoeg was de friet bij de fish & chips niet zo lekker. Ook de mayo ontbrak helaas. Hier mag nog wat aandacht aan besteed worden. Ook de paar blaadjes sla kan geen echte salade worden genoemd. Of maak er iets van of laat het achterwege.

De gamba mango salade die mijn vriendin had besteld was op zich lekker maar was niet echt rijk gevuld.

De prijs van een flesje Peroni bier was met 5,75 euro echt buiten proportie.

Al met al denk ik niet snel terug te gaan, hoewel restaurant er mooi uitziet en er een hoop potentie in zit.