The Saloon

Walstraat 63 7511 GG Enschede Nederland Kaart

Over restaurant The Saloon

Zonnig Mexicaans

Geniet van vrolijke, zonnige klanken en bestel een verfrissend biertje of een heerlijke margarita. De Mexicaanse keuken staat bekend om vurig eten dat wordt afgewisseld met milde smaken. Bij The Saloon heeft het keukenteam deze traditie geperfectioneerd. Tel daar de vriendelijke bediening bij op en je hebt een heerlijke eetervaring.

Meer informatie over restaurant The Saloon

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag 16:30 - 22:30

• Catering , Terras
Henk-V .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
De sfeer was gezellig en bij binnenkomst werden we gelijk vriendelijk ontvangen. Vervolgens erg lekker gegeten, de porties waren precies goed en het vlees was goed gekruid. De pepersaus die ik bij mijn vlees kreeg was zalig!
Rubicon .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Mijn medetafelgenoten vonden het gegrilde okay smaken. Mijn mexicaanse hap, burritto's, was ver onder de maat. Kitscherig, edoch hoogst aandoenlijk was het levensgrote wild-west tableau rechts aan de muur. Verder is een waarschuwing op zijn plaats voor de koffie-sensibelen onder ons: in deze eetgelegenheid wordt de poedervariant van een bekend Zwitsers concern geschonken, uniek in Enschede, dat wel...De muziekcultuur kwam ook niet te kort, de buitenlandse eigenaar waagde zich aan een lied van Hazes. En liet de vertrekkenden in verbazing achter, net even te populistisch, las ik op de diverse gezichten.
Capo .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Afgelopen zaterdag hier gegeten. Tapas waren geen echte tapas, droog en veel stokbrood. Zet het dan niet op de kaart. Ooit hier eerder gegeten op het oude adres, waren ze kleiner, lijkt wel of ze de kwaliteit hebben ingeruild voor kwantiteit. Leken kant en klaar sauzen en op enchilada en groenten uit blik. Smaakte naar allemaal van hetzelfde. Bediening ok, vriendelijk, entourage kan veel beter, paar sombrero's aan het plafond is wel heel makkelijk maar kwaliteit van het eten kan beter, het is in ieder geval niet Mexicaans, kleinere specialistischere kaart misschien? Helaas na een aantal positieve ervaringen op het oude adres was deze hernieuwde kennismaking een eenmalige.
Henk-V .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
The Saloon is een restaurant waar je warm wordt ontvangen en persoonlijke service wordt verleend. De menukaart is leuk en gevarieerd, voor ieder wat wils. Het uitserveren gaat netjes en de wachttijd tussen de verschillende gangen is precies goed. De kwaliteit van het eten is geweldig goed, heerlijk mals vlees en mooie opmaak van de borden. Een restaurant waar je graag terug wilt komen.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2014
Drie gangen Menu gegeten met drie personen, er wordt Rib Eye en entrecote aangeboden als 2 verschillende vleessoorten maar is het zelfde, de gerookte zalm was redelijk, net zo als de Calemaries Fritos, wat minder was de Nachos todos gehakt was flauw van smaak, mijn en entrecote was veel te dun gesneden (nog geen 150 gram) zou z'n 250 moeten zijn, met te veel kruiden en zout, het zelfde geld voor de "rib eye" van mijn vrouw en de spareribs waren te gaar geen vleesstructuur meer herkenbaar en te veel kruiden, de salade die erbij gegeven werd paste beter in een konijnen hok hier was geen kok aan het werk die liefde voor zijn vak heeft en dan 1 klein bordje voor drie personen (lekker snel en goedkoop gemaakt) per persoon zou er een salade moeten zijn, de reist was overgaar en bijna smaakloos, de patat leek uit de vriezer te zijn gekomen en was slappe hap geen structuur en veel te veel zout en kruiden. Zout was trouwens op alle gerechten een probleem te veel. De kruidenboter leek een kant en klaar product het zelfde voor de zure room (tetra pak) enz. De bediening, de eigenaar vriendelijk verder was de (jonge) bediende erg populair tegen ons ik ben gast en betaal haar salaris en heb niet bij haar in de klas gezeten dus een klein beetje respect zou op zijn plaats zijn, dat moet dan wel geleerd zijn of worden. TIP Pick and turf op de kaart zetten en een nieuwe weegschaal tevens meer producten zelf maken, verder is het een aardig restaurant zonder veranderingen ga ik hier geen 2e keer eten sorry.
Magdaleen .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
We hebben deze week heerlijk gegeten bij the Saloon, echt Mexicaans eten met een goede prijs/kwaliteit verhouding: niet duur, wij komen zeker weer
Chris_en_Sil .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Wie voor heerlijk en betaalbaar eten gaat, moet absoluut naar The Saloon. De kok is werkelijk een meester in het bereiden van vlees. Nergens in Enschede is het vlees zo lekker gekruid, zo lekker klaar gemaakt. Het is altijd lastig om niet te veel bestellen, want met name ook de voorgerechtjes (tapas, olijfjes, kipstokjes, empanadas) zijn stuk voor stuk om je vingers bij op te eten en dan komt het weleens voor dat na het hoofdgerecht er geen plaats meer is voor een desert. Maar dan bieden bijvoorbeeld de home made cocktails een heerlijke afsluiting, ze zijn elke keer weer ietsje anders, maar gastheer Benjamin maakt ze zo ontzettend lekker. De bediening is altijd snel en ook persoonlij. De inrichting is misschien niet de meest sfeervolle, maar het eten maakt het dubbel en dwars goed. We komen er altijd graag.
Edwin M.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Mexicaans gegeten op het terras van The Saloon. Het terras deed niet heel erg gezellig aan. We miste bijvoorbeeld een achtergrondmuziekje en een kaarsje op de tafel. Nu hoorde we steeds het geluid van een brommende airco van de overkant. Vooraf kregen we nachos van het huis (door de bediening gewoon "chips" genoemd). Smaakte OK. De chimichangas en de enschiladas vielen tegen als hoofdgerecht. De tortilla%u2019s zijn redelijk klein van formaat. De gegrilde kip smaakte goed maar helaas konden we de Tex-Mex kruiden niet ontdekken. De salsa, de zure room, en de quacomole saus waren allen van een erg lage (leek kant-en-klare) kwaliteit en zaten er al ruimschoots op (beter om het apart of naast het gerecht te serveren). De bijgevoegde salades deden niet erg Mexicaans aan met o.a. doperwten, bladsla, ananas en sperziebonen. Daarnaast smaakte de meeste groentes niet vers (en leken uit blik). De (kleine) gepofte aardappel was nog niet gaar. De (jonge) bediening was vriendelijk maar oogde wat onervaren. De eigenaar was erg vriendelijk en bood zelfs nog een espresso van het huis aan na afloop. Helaas weegt de vriendelijkheid van het personeel niet op tegen de kwaliteit van het Mexicaanse eten. Misschien moeten ze zich enkel richten op hun Argentijnse vleesspecialiteiten.
Dragtstra .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2013
4 juni 2-13 met gasten naar the Saloon geweest. De ontvangst door gastheer Benjamin was uitnodigend. Toen wij het '''voorafje'''' gepresenteerd kregen, realiseerden wij ons, dat het een avondje culinair genieten was. Mijn gasten, beiden afkomstig uit Zaandam had ik voorzichtig voorbereid, maar zelfs de realiteit ervan werd overtroffen. Het gevoel even weg te zijn van alles en de ondersteuning van het personeel, dat men er voor jou is, maakt een bezoek aan The Saloon compleet. Het eten was fantastisch m.a.w. een bezoek meer dan de moeite waard
Hennie P.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2013
Overheerlijk gegeten bij de saloon, erg vriendelijk personeel, ik had een wrap en totillia met gehakt en kip, dit was zo erg lekker, ik vond het een feestje, mijn man had 3 soorten vlees, spareribs, biefstuk en nog een stukje vlees, hij heeft nog nooit zoiets lekkers geproefd, heerlijk gekruid en lekker mals, een echte aanrader!! Ze verdienen een dikke 10
Derkgort .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2013
Goed eten en goed oplettende bediening en een goede prijs. De Saloon weet hoe vlees bereid moet worden. Het is altijd lekker. De sfeer is relaxed en ongedwongen.
Qua eten is de biefstuk een absolute aanrader. En als je iets te vieren hebt kun je (bij het reserveren) vragen of ze een menu voor je kunnen samenstellen uit van alles wat ze op het menu hebben staan en dan kun je je laten verrassen. En daaruit blijkt de kwaliteit van dit restaurant.
Robje1982 .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2013
Het avondje uit eten bij the Saloon was zeer geslaagd. We hadden gelijk het gevoel even weg van alles te zijn en gewoon een avondje verwend te worden met goed eten, gezelligheid en gastvrijheid. We hadden gereserveerd om 19.00 uur, we kwamen wat eerder, dat was niet erg. We werden gelijk gastvrij ontvangen en aan een tafel bij de bar neergezet met de vriendelijke medeling: deze tafel is om te wachten, want alle tafels waren bezet. Het was een drukke bedoening in het restaurant. Toen we aan tafel plaats hadden genomen, werd er gevraagd of we wat wouden drinken en of we zin hadden in kruidenboter met stokbrood van het huis. Na ongeveer 10 minuten werden we naar een mooie tafel aan het raam gebracht. De bediening was erg gastvrij en vriendelijk, kwamen met regelmaat langs om te vragen of alles naar wens was. Het eten was zeer goed, mooi op smaak gebracht en netjes en smakelijk geserveerd. Het vlees werd geserveerd in combinatie met een verse salade, gebakken aardappeltjes en diverse sauzen.
Jeroenr123 .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Leuk restaurant met erg lekker eten, vooral als je vlees liefhebber bent ga je hier wel genieten. Met name de biefstuk en de spareribs zijn erg lekker!
Erg aardige bediening ook en een rustige sfeer.
Hester T.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Nu twee keer gegeten bij The Saloon. Hoewel de sfeer en bediening gezellig en adequaat is, blijft het niveau van het eten onder de maat steken. De verse koriander, limoen, avocado en rode peper uit de echte Mexicaanse keuken heb ik beide keren helaas niet terug kunnen vinden op mijn bord.

Salades als bijgerecht worden niet op smaak gebracht en bevatten alleen een schijf ananas (m?t kern). De tortilla's leken naar mijn idee gevuld met groenten uit de vriezer - 'trio van erwtjes, wortelblokjes en mais' - overbakken met een flinke hoeveelheid smakeloze kaas. Wat men overigens w?l kan in dit restaurant is het vlees en de kip een goede grillsmaak geven. Helaas is dat voor mij te weinig om hier vrijwillig naar terug te keren...ondanks de vriendelijke bediening en sfeer!