The Rough Kitchen (Foodhallen)

Bellamyplein 51 1053 Amsterdam Nederland Kaart
31-200000000

Meer informatie over restaurant The Rough Kitchen (Foodhallen)

Mary-Ann F.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Met tram 17 kom je bij de Foodhallen, maar waarom niet lopend door de o.a. de Negen Straatjes? Als ik daar zo loop en met name in het donker met al die lampjes langs de gracht... vind ik Amsterdam net een groot dorp, zo lekker nostalgisch en kneuterig. Prachtig gewoon!
Eigenlijk zit ik altijd heel saai op dezelfde plek aan de bar, waar een wijntje nog betaalbaar is € 3,50 per glas. Lekker genietend om me heen kijkend...
Dit keer had ik zin in de Pulled Pork van The Rough Kitchen. Ik heb dan ook de snijplank "Hot Pigs" besteld Waar ik als consument ook achter sta is dat zij werken met "blijde dieren", dan smaakt het letterlijk en figuurlijk toch wel anders!
Ik hoorde dat jullie ook op de Pier in Scheveningen een locatie hebben geopend en hoop jullie zeker aan te treffen op Food Truck Festival Enschede.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
De echte ster van het menu is het fantastische zolderspek van slager van Broekhuizen uit Dalfsen. Ooit "ontdekt" door Jonnie Boer, behoort dit spek wat mij betreft tot de canon van Nederlandse vleeswaren. Buikspek, zwaar gerookt en aan één kant bijna zwart, en daarna tot perfectie gerijpt. Dit werk je niet achteloos weg, maar laat je zachtjes wegsmelten op de tong, zoals je met Italiaanse Lardo zou doen (Lardo is trouwens rugspek, geen buikspek). Een explosie van smaak is je deel! De pulled pork is trouwens ook prima. De plankjes worden zorgvuldig belegd met passende garnituren door vriendelijke hipster mannen met knot en leren schort. Medium-fast food, niet al te fast. Decor, zoals velen zullen weten: oude tramremise, industrieel trendy, maar wel een beetje standaard trendy.
Alexander R.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Specialty Dining in Foodhallen, Amsterdam!

Je komt hier met Tram 17 vanaf Amsterdam Centraal. De Foodhallen zijn bijzonder leuk en sfeervol ingericht. Er is veel te kiezen! We kozen onder meer The Rough Kitchen, die BBQ vlees aanbiedt in een van de kleinere stalletjes.

Een vriendelijke gozer bereidt het vlees in zijn eentje. Dat was al geen goed voorteken voor de snelheid van prepareren. Je kunt hier o.m. spareribs krijgen, een plank met allerlei vlees en de special Pork Pork Pork burger. Voor ons de laatste. De pork patty gaat op de slowroast en dat duurt even (15 minuten). Het duurde helaas geen 15 minuten maar bijna 30 minuten voordat het broodje klaar was, niet acceptabel voor dit eetconcept. Het broodje was half-half ok, de patty droog en wat slap, de pulled pork (mede door de saus) prima.

Onze andere 2 gerechten waren beter. Er is meer keus in de Foodhallen!
Maurice N.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Oef wat lekker! We hadden een plateau met verschillende gerechten zodat we een en ander konden proeven. Alles was erg smaakvol. Goede pulled pork, lekker gerookt spek, een sappige worst en nog meer lekkers. Het duurde wel even voor het klaar was, maar de gerechten maakte dat allemaal meer dan goed. Prijzen zijn prima en het plankje wordt leuk gepresenteerd, je krijgt ook geen half vol plankje, maar echt een berg. Echt een aanrader als je in de foodhallen bent!
Kruno M.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Afgelopen zaterdag hier gegeten. Allereerst een heel gezellige locatie die Foodhallen in Amsterdam. M'n vriendin was al een grote fan van met name de pulled pork sandwich en sinds zaterdag ben ik ook om. Wat een heerlijke pulled pork sandwich was dat zeg. Knapperig zuurdesem broodje, cole slaw en dan dan heerlijke, malse en lekker gekruide pulled pork. De BBQ saus mag uiteraard ook niet ontbreken. Karig kennen ze niet bij The Rough Kitchen. Een absolute aanrader voor meatheads kijkend naar alle andere lekkernijen zoals knapperige pork belly die ze op de kaart hebben!