The Roast Room - The Roast Bar Amsterdam

Europaplein 2 1078 GZ Amsterdam Nederland Kaart
31-207239614

Over restaurant The Roast Room - The Roast Bar Amsterdam

De unieke vleesbelevenis

The Roast Room is de unieke vleesbelevenis van Amsterdam. Omgeven door ambacht, open keukens en een stoer maar klassiek interieur kun jij genieten van voortreffelijke happen! Er is voor ieder wat wils. Een avondje aan de bar of laagdrempelig dineren in brasseriestijl? Blijf dan op de begane grond. Zoek je het liever hogerop? Kies dan voor het rotisseriegedeelte op de eerste verdieping!

Meer informatie over restaurant The Roast Room - The Roast Bar Amsterdam

• : Parkeerplaats & Valet parking

- Ontbijt 09:00 - 12:00
- Bar 09:00 - 01:00

7,1
Lang
J. S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Service is niet goed. Na circa 45 min. wachten op het eten (twee hamburgers), hebben we gevraagd hoelang het nog zou gaan duren. De ober zou dit voor ons nagaan, vervolgens hebben we niets meer gehoord van die ober en werd ons eten na nog 15 min. wachten gebracht. Zonder enige excuses, noch uitleg. Buiten op het terras (waar wij zaten) liep te weinig personeel. Hoewel het restaurant er gezellig uit ziet en het eten heeft gesmaakt, komen wij hier niet meer terug vanwege deze slechte bediening.
Diana K.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Prachtig decor, uitstekend bediening en heerlijke gerechten. Wij hebben gekozen voor sharedining, verschillende stukken vlees met friet, gegrilde groenten en salade als bijgerechten. Het vlees was perfect voorbereid.
Ar T.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Voelt een beetje aan als een op zich charmant concept waar de oorspronkelijke bedenker allang geen belangstelling meer voor heeft. De bediening is op zich vriendelijk maar heeft geen greintje grip, zelfs met een slechts 2/3 vol terras. De aandacht is haast niet te krijgen en er werden meerdere malen - tot op het hardnekkige toe - bestellingen vergeten. De hamburgers zijn helemaal niet slecht maar zeker ook niet wereldschokkend. Mooie wc's, dat dan weer wel.
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Allereerst, (dit deel is wel een soort van mijn fout, maar ik wil de onduidelijkheid wel aanstippen) ik had een tafel gereserveerd voor zondagavond, (we gingen met vrienden bowlen en hadden daarna gewoon zin in comfertfood en geen op chique bedoeling) bij aankomst bleek dat wij voor de rotisserie hadden gereserveerd en niet voor de "the roast bar", dat had ik moeten zien toen ik van het tabblad van de roastbar op de rode link van reserve a table klikte en daar (inderdaad, ik zie het nu) Rotisserie staat. My bad!

Maar, toen wij bij binnenkomst aangaven dat dit een vergissing is geweest en er een mevrouw ons tot drie keer aan toe toch naar onze tafel boven wilde geleiden (op een best wel heftige manier bleef volhouden) en wij bleven volhouden dat het terras beneden eigenlijk de bedoeling was we daar toch mochten zitten, was de toon al wel een beetje gezet. (wel gezegd hebbende, we hebben drie bediendes gezien, waarvan er een super haar best deed, die maakte het nog enigzins goed)

We bestelde drinken, de tafel die na ons ging zitten kreeg het drinken gelijk, onze drie glazen wijn en een fles water was blijkbaar ingewikkeld want dat duurde een minuut of 10, waarna we eten bestelden heel makkelijk 4x een pulled pork burger. Dit kwam gelukkig wel snel, maar we kregen 4 sompige broodjes met half tamme pulled pork (niets geplukt, gewoon vlees kapot gekookt in de saus), drijvend in de koolsla en luawe friet, het ene bakje een stijf van het zout, de andere zoutloos.
drie van de vier waren klaar met eten, de vierde nog niet, ging de conversatie met de bediende zo: "heeft het gesmaakt, euh ja, maar, (bam borden weg,) wilt u nog iets? Ja graag een fles water, okay, geen dessert? nee, wel koffie? oja koffie, een cappuccino, een verse munt thee en twee decaf espresso. " en weg was ze. (Ik trek dit soort dingen altijd heel slecht, maar ben er inmiddels wel klaar mee er wat van te zeggen want het verpest de sfeer zo)

De fles water hebben we nooit meer gezien, de koffie en twee wel, en bij de vraag of de espresso decafe was: "ja vast wel".

We zaten gelukkig lekker in de zon, de sfeer was onderling goed, maar de Roast Bar heeft bij mij afgedaan, wellicht dat ik de Rotisserie nog wel een keer een kans geef want daar hoor ik goede berichten over.
Teun R.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
The Roast Room.

Waar zal ik beginnen. Ik en mijn vriendin gaan bijna dagelijks uit eten voor lunch en Diner. We zien wekelijks bijna 10-15 verschillende horeca locaties. Van koffie en lunchroom tot fine dinning en hoog sigment. Ik schrijf nooit een stukje op Iens maar dit wilde ik mijn mede Bourgondiërs uit eigen ervaring vertellen.

Ik zal dan beginnen dat ik de Rotisserie op de 1e verdieping ook na deze ervaring nog een eerlijke kans zal geven maar wat zich beneden afspeelt is een wanvertoningen en echt een schande voor de goede naam die Vis aan de Schelde de laatste jaren verdiend heeft.

Het personeel ziet er keurig verzorgd uit kaar de service is zo slecht. Er staan 4 personen op 10! Tafels lunch en nog loopt alles behalve vlekkeloos. Het duurde 5 minuten tot het eerste contact. Daarna 5-10 minuten tot het eerste drankje, de verkeerde wijn werd gepakt. Ook daar weet niemand van het personeel iets zinnig over te vertellen. Er staan fouten op de wijnkaart en de wijnkaart is onlogisch en onoverzichtelijk ingedeeld.

Het eten was redelijk maar voor de prijs niet in mijn top 5 deze week.
De runder rib die besteld werd moest terug jaar de keuken omdat hij te ver door was t.o.v van wat bestelt is.

De enigste paar + puntjes tijdens ons bezoek aan The Roast room waren dan:
- het terras
- het interieur
- de toilet ruimte
- de kwaliteit van de wijnen op de kaart

Ik zou deze zaak overall een 5.5 geven.
Maar ik oordeel als eigen horeca man meer op service, adequaatheid en snelheid.
Daarom een 3.5 als eindcijfer.

Misschien dat het boven tijdens avonduren beter is.
We gaan dat nog eens meemaken.
Skarrelkip .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Leuk restaurant/bar maar wat een bediening zeg, ze hebben meer aandacht voor zichzelf dan voor de gast en dan lopen ze ook nog te flikflooien met elkaar achter de bar. Nee totaal niet professioneel!
Kevin Z.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Lekker gegeten in de roastroom, al was het qua smaken weinig verrassend of vernieuwend. Het vlees is echter allemaal perfect gebakken.

De grilled rare steak, een stuk ossenhaas aan 1 kant gebakken en aan 1 zijde kruislings ingesneden, wordt geserveerd met de garnituren van een steak tartaar. Op zich leuk bedacht en smakelijk, het is echter lastig om de garnituren goed door het vlees te 'prakken' aangezien het vlees nog uit 1 stuk bestaat. Waardooor de smaken niet goed mengen.

Het hoofdgerecht, de beef wellington, was goed gegaard en zeker groot genoeg voor 2.

De bediening is goed en attent, door 2 grote groepen (30 personen) moesten ze hun aandacht echter flink verdelen. Dit lukte deels.

Probleem is de acoustiek, door de hoge ruimte is het moeilijk om een gesprek te voeren wanneer het druk is en wordt het erg roemoerig.
Joris R.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Gegeten in het bar gedeelte, grote ruimte met lange tafels, alles lekker open, fijne sfeer. Flammkuchen lekker, soft shell crab in pannekoekjes, heerlijk, mosterdsoep waanzinnig lekker, pulled pork burger erg goed. Wat weinig keus aan bieren, verder niks te klagen.
R.l. S.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Nu al voor de 5e keer hier gegeten, en het eten was super, alleen de bediening holt achteruit. Het 5 gangen diner genomen met wijn arrangement. We hebben tot 3x toe gevraagd om de bijpassende wijn te schenken, terwijl het eten al op tafel stond. Verder 3x dezelfde uitleg gekregen van een wijn, vet eten en zoetje in de witte wijn. 1x gevraagd of ze bestek wilde neerleggen om te eten, en zonder reden werden er maar 3 desserts uitgeserveerd ipv 4. Wel gratis koffie gekregen, maar dit verdient dit restaurant niet, de start was goed ze glijden nu af!
Steve P.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Mooi ingericht restaurant met een leuke sfeer. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Niets op aan te merken. Het eten viel helaas wel tegen. Begonnen met een charcuterie en flamkuchen als voorgerecht. Met de charcuterie kon niet heel veel mis gaan, maar de flamkuchen had weinig smaak en was erg saai. Voor het hoofdgerecht kozen we de Butcher's choice en dat was een slechte keuze. We kregen ribeye, worst en kip. De ribeye was ok, maar daar had ik veel meer van verwacht gezien hun focus op vlees. De worst en kip was ronduit slecht. Jammer ... weer een restaurant dat meer aandacht lijkt te hebben voor een juiste design van de ruimte dan voor de kwaliteit van het eten.
Waverider28 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
De 'Roast Burger' valt tegen, onstijgt het niveau van McDonalds maar nauwelijks - en lijkt er uiterlijk zelfs op, inclusief de klein gesneden sla die van het broodje af valt. Had gehoopt op een 'high end' burger in de categorie Byron's, New Hamburgerology, of Umami Burger, maar helaas not even close.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Genoten hebben we van het uitzicht, van de fantastische bediening en van het super vlees. Absolute aanrader is de steak tartaar die hier wel heel speciaal wordt geserveerd, namelijk heel licht aangebraden aan de onderkant. De entrecote was groot en veel maar super mals. Het wijnarrangement is een aanrader. Zoals te verwachten hanteert men hier stevige prijzen maar het eten is het beslist waard. Mocht je een keer iets goedkoper willen dineren kun je beneden zonder reserveren het "mindere" deel van het " beest" eten. Ik denk dat het ook daar smullen zal zijn en aan de lange tafels zag het er ook super gezellig uit.
Patjeram .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Een mooie grote hoge ruimte als je binnenkomt. Beneden is de Roast Bar en boven de Rotisserie. Wij hebben id Bar gegeten.
Wij hadden gekozen voor 4 hapjes (favourites) die we met elkaar gedeeld hebben (flammenkuche, soft shell crab, runder tartaar en taktaki beef). Al deze hapjes waren stuk voor stuk erg lekker en goed van smaak.
De bediening verleent goede service en zijn erg vriendelijk. Er was iets mis gegaan met onze bestelling en toen kregen wij een glaasje wijn aangeboden vh huis.
Voor herhaling vatbaar.
Debinder .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Prachtige zaak met smaak ingericht,heerlijke gerechten op de kaart en je krijgt wat je belooft word,bediening mag wat vlotter en meer aandacht voor de gast.
Alexandra75 .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
De ontvangst was als n warme deken. Wat n decor; prachtig! Leuke kaart, hippe gerechten, top kwaliteit. Daar zit liefde in! Beneden in de bar een ontspannen sfeer, boven meer n avondje uit. Wij kozen voor de bar. Flamkuche, ribs, zalm; alles van super kwaliteit. Bediening erg vriendelijk & behulpzaam. Wij komen zeker terug!
LisavanDoorn .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Wij hadden al een aantal keer boven gegeten, maar vandaag op de eerste dag van de horecava voor het eerst beneden.

Wat een ongelofelijk sfeervolle en gezellige zaak!
Vooraf namen wij het vleesplankje, heerlijke verschillende soorten vleeswaren waarvan je de versheid proeft! Daarna nog wat kleine hapjes besteld zoals o.a. de zalm, Flammkuchen, ribeye en tataki beef. Allemaal even kundig gepresenteerd en heerlijk van smaak.
Een groot compliment ook voor het bedienend personeel dat zich professioneel staande heeft gehouden gedurende deze avond, vol zeurende en klagende (om het klagen) ' horeca collega's' die het schijnbaar allemaal beter weten. Chapeau! Wij hebben een top avond gehad, en ik zal THE ROAST ROOM zeker aanraden!
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Prachtig decor, dat helaas niet geëvenaard wordt door het eten en de bediening. Bij de ingang een werkelijk formidabele open koeling, waarin van alles hangt te rijpen: strengen runderrib uiteraard, maar ook hazen, eenden en fazanten. Dat belooft wat. Mijn disgenoot en ik kiezen voor een, excusez-le-mot, mixed grill. Die bestaat uit ribeye, een worstje en kippendijen, met barbecuesaus en een soort sauce tartare. Er komt patat bij met mayonaise. Dit is eten van een bedriegelijke eenvoud. Een paar elementen, die dan ook wel echt top moeten zijn. Dat waren ze niet altijd, helaas. De ribeye is medium rare, precies zoals we hadden aangegeven. Ik miste echter de diepe smaak die droog gerijpt rundvlees zo onweerstaanbaar maakt. Ik moet wel zeggen dat vlgs mij op de menukaart niet stond dat t dry aged of zo was. Maar die indruk wordt wel degelijk gewekt, gezien de eerder genoemde vlees showcase bij de entree. De kippendij was prima en het worstje goed, ook niet meer dan dat. De grootste teleurstelling vond ik de begeleidende sauzen. Die kwamen, dat kan haast niet anders, uit een niet al te goede fabriek. Als ze wel zelfgemaakt zijn, dan zou ik zeggen: begin opnieuw qua receptuur. Tartaarsaus bij steak is sowieso al vrij wonderlijk vind ik, maar deze tartaarsaus was zoetig en miste alle scherpte en zuur die een goede tartaarsaus toch wel hoort te hebben. De barbecuesaus was ook een wat zoetige bedoening en de mayo bij de patat was helaas ook zoet. Een suggestie: serveer huisgemaakte bearnaise of zo bij de steak. Die tartaarsaus werkt echt niet en barbecuesaus is, vind ik, echt een belediging voor goed vlees. Ik was hier op maandagmiddag, in de brasserie. Ik wil dit adres nog wel een herkansing geven. Maar dan ga ik boven eten, in het "echte" restaurant. Ik ben benieuwd hoe me dat bevalt. De bediening tenslotte was zeker niet meer dan adequaat. Het biertje duurde 15 minuten, al kwam er wel een soort van verklaring: t vat moest verwisseld worden. Vooralsnog vind ik dit niet echt een aanrader. Niet heel duur (de brasserie ten minste), maar desondanks te kostbaar voor het gebodene.
Otto B.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Zondag een kleine lunch met z'n vijven, zo vlak voor een toneelvoorstelling. Heerlijk vooraf de twee Flamkuchen besteld. Erg prettig. Leuk om te delen en echt erg smakelijk. De één oosters en wat pittig, de ander mild ter compensatie. Daarna het Butchers plateau besteld voor twee personen en wat andere leuke happen (zoals tataki beef) voor de andere drie. Het plateau was bescheiden qua hoeveelheid maar heerlijk van smaak. Een stuk rib-eye (top), een worst (heel redelijk) en een stuk kip (erg lekker). En de bediening: die was excellent. Leuk, attent, schonk op tijd bij. Kortom: een ideale lunchplek!
Pui Yuk M.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
We hebben hier afgelopen zaterdag gegeten met z'n 3-en. We werden keurig meteen geholpen en naar onze tafel gebracht terwijl we niet hadden gereserveerd. We bestelden een Roast Room burger, en twee Butchers rib eye. En een vleesplankje vooraf. Het vlees hadden we medium besteld, maar was eigenlijk medium rare. Maar dat was niet erg, want het eten was erg lekker. Ook de toetjes waren super. Alles werd snel geserveerd (ook niet te snel). De obers waren erg gastvrij en behulpzaam. Zeker voor herhaling vatbaar.
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Nu twee keer hier gegeten en het valt me niet tegen. Je kunt zeggen dat 10 euro voor een klein gerechtje aan de dure kant is maar de originaliteit en diversiteit maken het meer dan goed. Verder hangt er een ongedwongen sfeer en schenken ze lekkere wijn. Aanwinst voor Zuid, waar toch nog een gebrek is aan dit soort plekjes.