The Roast Room - Rotisserie Amsterdam

Europaplein 2 1078 GZ Amsterdam Nederland Kaart
31-207239614

Over restaurant The Roast Room - Rotisserie Amsterdam

Een pareltje in Amsterdam

Als je op zoek bent naar een unieke vleesbelevenis, is The Roast Room een echte aanrader. In dit restaurant draait alles om kunst. Dit zie je terug in de gerechten die geserveerd worden, het karakter van de keuken en het interieur. In de Rotisserie kun je terecht voor fine-dining. Kijk je ogen uit en bewonder de open keuken met Australische Beech-ovens en een houtskoolgrill. Een waar pareltje waar alles tot in de kleinste details is uitgedacht!

Meer informatie over restaurant The Roast Room - Rotisserie Amsterdam

Trudie M.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Laurien N.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Wat een verschrikkelijke tent. Zeer slechte bediening en veel te duur eten. Even borrelen(5 bier en 3 borrelhappen) en €75 verder, hier nooit meer!
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Aankleding en gebouw mooi, atmosfeer leuk, maar 15 min wachten voor je tafel klaar is... er moest 1 couvert weggehaald worden in een zaak met 40% bezetting.
Dan mag je de kaart zien en duurt het 25 min voordat ze de bestelling op komen nemen. Tja.... het vlees kan besteld worden vanaf 700gr wat best veel is voor 2 personen en 1 kind. Als je dit meldt bij de serveerster is het antwoordt; we wegen dit met het bot mevrouw � kost maar €13 per 100 Gr. Dus €91 voor 700 Gr vlees met bot!!! En dan mag je de bijgerechten en sausjes. Nog apart bestellen voor min €4,50 per schaaltje
Kortom, vrij overstuur zeer matige bediening op een redelijke locatie.
Had toch meer verwacht van het beste vlees restaurant van Nl en zusje van visrestaurant vis aan de schelde....
Chantal H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Met mijn vriend geweest .eten was zeer lekker maar wel erg prijzig.We waren hier wel op voorbereid.Maar verschillende vleesgerechten zijn weer iets apart en lekker. De sfeer is heel erg leuk.
De drankjes waren ook heerlijk. Bediening attent.
Proever_88 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Warm welkom, eerste drankje binnen no time op tafel. De amuse was fantastisch en de eend in zowel voor- als hoofdgerecht was top! Patrijs was iets te ver, maar de kalfswang om je bord af te likken. Daarna ruim een kwartier moeten wachten voordat iemand kwam vragen of we nog iets wilden, terwijl er toch echt een dessert bij het chef's menu hoorde... De bergamot curd is zeker een aanrader. Chef's dessert leek een bord met restjes van de week. IJskoude appelcompote (incl. klokhuizen), slap vanilleschuim en druivensorbetijs dat niet naar druif smaakte... Jammer! In afwachting van het toetje werd ons thee en koffie aangeboden omdat het zo lang duurde. Uiteindelijk was het toetje al op en afgeruimd voordat de koffie en thee (beiden top!) kwam. Daarna aan ons lot overgelaten en veel te lang (tafels opdekken voor de volgende dag had prioriteit) met lege kopjes op de, toch vrij pittige, rekening moeten wachten. Complimenten voor het eten, maar de rest had nog zo veel beter gekund...
Otto B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Elk restaurant kan een keer zijn dag niet hebben. Maar bij de Roast Room lijkt de bediening wel erg achteruit te gaan. Was ik na een vorig bezoek lovend over de attente service van een jonge serveerster; nu vond ik dat ik wat horkerig en onattent bediend werd door iets te zelfingenomen types. Lang wachten op het eerste drankje, weinig aandacht en interesse, het voorgerecht kwam pas na een klein half uur... Jammer.
Des te meer jammer omdat het hoofdgerecht gewoon erg lekker was. Topvlees - en medium rare was ook echt gewoon medium rare. Lekkere Angus steak en ook de short ribs van mijn gast waren van topkwaliteit.
En de koffie? Tsja... dat duurde weer erg lang en was - hoe zal ik het vriendelijk zeggen - tiede in plaats van heet.
Maya K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Het eten is super, mooi vlees. Het ligt niet voor de hand, maar ook vegetariërs komen aan hun trekken. Het restaurant is zeer aan te raden. De zeer attente bediening en grootstedelijke sfeer vallen op.
Michael R.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Dit was een zeer grote teleurstelling. Het vlees was op zich prima, maar zeker niet bijzonder, ondanks een stevige prijs. Wat ook niet hielp, was dat mijn cote de boeuf te rood was, aangezien ik medium-well had besteld. De bijgerechten waren stevig geprijsd, en dat ging niet samen met kwantiteit of kwaliteit. Voor EUR 8.50 kwamen er 6 groene asperges die last hadden van anorexia. De Roast Salad van EUR 5 was smakeloos. Men had ook meer kunnen doen met de kleine slappe frietjes. De pepersaus van EUR 4.50 was te slap en had geen smaak. Mijn tafelgenoten waren ontsteld doordat het dessert van EUR 12 klein was, maar dat kon mij niet meer deren. Dit restaurant biedt voor veel geld te weinig qua eten. Tevens was de bediening te joviaal, waaronder een ober die ons na afloop aan tafel de hand schudde. Evenmin gepast was dat niemand van het personeel de moeite nam om alle gasten excuses aan te bieden vanwege een defecte afzuigkap waardoor de gehele bovenverdieping blauw stond van de rook. Alle kleding kon zo de was in
HellenBK K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Voordat wij ergens gaan eten bekijken we ook de reviews op Iens. Dit is waarschijnlijk de reden dat wij vaak erg verversen zijn. Eerder hadden we al een keer gegeten bij het andere restaurant gespecialiseerd in vis.
Nu dus vlees!
Geen teleurstelling heerlijke amuses om alvast op smaak te komen.
Keuze uit prachtig vlees en mooie bijgerechten. Daarbij een mooie wijnkaart.
Vlotte en vriendelijke bediening en een sfeervol ingericht zaak.
Wij waren met 5 personen en een ieder van ons had fantastisch gegeten.
Een echte aanrader!!
Rene1968 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Voor de echte vleesliefhebber een must. Wij waren hier met 9 personen (zakelijk) hebben hebben fantastische gegeten. Zeer attente bediening, top kwaliteit eten en een gezellige atmosfeer ondanks de drukte.
Enige tip, verander de akoustiek, het is wat lawaaiig.
TD W.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Voor een zakelijke bijeenkomst bij The Roast Room geweest. Ligging t.o.v. NS Station RAI is een pluspunt; het restaurant ligt op loopafstand.
Mooie inrichting, goed zicht op de open keuken met de imposante grillovens.
Vooraf oesters, charcuterie en gerookte zalm. Mooi opgemaakt, smaak goed. Hoofdgerechten ook goed, met zoals te verwachten veel vlees en een lekkere gegrilde tongfilet. Bij de gerechten werden gegratineerde friet en gegratineerde groenten geserveerd. Alleen de broccoli met knoflook en lombok bleef de kaas bespaard. Gelukkig konden frieten ook zonder nodeloze opschmuck geserveerd worden.
Subliem nagerecht met ijs van tonkabonen. Goede crême Brulée ook.
Voor een zakelijke bijeenkomst was het geluidsniveau in het restaurant boven wel wat hoog, maar later op de avond konden we beter converseren.
Niveau van de bediening ligt hoog. Correct en professioneel.
Ik zou het niet erg vinden een volgende meeting weer bij de Roast Room te plannen!
Marieke L.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Het eten was goed, maar de bediening dramatisch. We hebben eerst een kwartier gewacht voordat we konden bestellen. Vervolgens bleek dat er na 12.00 geen broodjes meer geserveerd werden. Dit kregen we 20 min nadat wij onze broodjes hadden besteld. Al met al hebben we een uur moeten wachten (aan een tafel met hoge krukken, niet heel comfortabel) op onze lunch.
Barry C.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Goede service en heerlijk eten.
Voorgerecht van gegrilde tonijn, Iberico ham en komkommersorbet & tussengerecht van lamsnek waren voor mij echt de positieve uitschieters.
Wijnen sloten goed aan bij de gerechten.
WimIJkhout .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
We hadden wat te vieren en daar is The Roast Room een uitstekend restaurant voor.
Een mooie ruim opgezet restaurant met enthousiaste medewerkers. We krijgen een mooie kaart voorgeschoteld waarbij vlees natuurlijk de overhand heeft. Maar dat is helemaal geen straf want de gerechten die we nemen zijn heerlijk op smaak. Een aanrader voor Amsterdam en wij komen zeker nog een keer terug.
Pui Yin O.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
We werden bij de deur ontvangen en vervolgens naar de eerste verdieping verwezen. Nadat we drinken hadden besteld, kregen we onze eerste amuse. Ik vond het zelf erg lekker, maar mijn ene tafelgenoot vond dat er teveel gember in zat, terwijl de andere juist teveel anijs vond bevatten. Daarna kregen we onze bestellingen had doorgegeven, kregen we een tweede amuse en die was ook erg lekker en daar waren we alle drie mee eens.

De voorgerechten
Ik harde buikspek met garnaal. Ik vond dat erg lekker, maar de buikspek had helaas geen krokante huid. Dat vond ik jammer, maar het geheel was erg lekker. De ene tafelgenoot had de chutairie. Daar vond ze de toast iets te dik gesneden voor bij haar gerecht. De andere tafelgenoot had de roast rare steak. Dat was op zicht wel lekker, maar hij vond dat het vlees iets te grof was en dat de onderkant van het vlees gegaard was geen toegevoegde waarde had. Het zorgde eerder voor dat hij zijn gerecht minder goed kon snijden.

Hoofdgerecht
We hadden de angus steak, de short ribs en de dagschotel trio van lam met als bijgerechten gekaramilieerde zoete aardappel en spinazie à la crème. Alles was heerlijk alleen vonden jammer dat op de zoete aardappel ook nog eens suiker gevoegd was. Het werd wel erg zoet voor een hoofdgerecht.

Nagerecht
We hadden de tompoes en de chocola. Beide waren een perfecte einde van de maaltijd.

We hadden daarna nog thee en we hadden een kopje verwacht, maar we kregen beide een potje thee en dat was wel erg veel.

De bediening was erg attent en ze kwamen op de juiste moment langs. Alleen toen we de rekening wilde duurde het even, maar dat was niet erg.
David P.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Mooie zaak, bijzonder vriendelijke bediening. Ik ben er nu voor de 2e keer geweest, nu met een groepje gasten voor de lunch. We waren niet onder de indruk. Vooral het krokantje van truffel, die kant en klaar uit pakken van de Sligro komt en ook nog een dag oud was, vonden we een diepte punt. We weten van " vis aan de schelde" dat het zo veel beter kan.
Alexandra75 .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Gisteren met n vriendin gaan lunchen! Prachtige zaak, maar dat wisten we al van een eerder bezoek beneden. Deze keer wat "chiquer" gekozen. Prachtig uitzicht op de 1e etage. Heerlijk warm ontvangst door Emanuel, hij nam ook de tijd voor goede wijn uitleg. amuse van t huis, kalfslende was voortreffelijk! We komen zeker terug
Benenwen .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Wij kwamen hier 'toevallig' met 7 personen binnen, konden niet reserveren maar moesten aanschuiven. Geen punt. Leuk zelfs. We zaten aan een lange tafel met aan weerszijde banken. De kaart was even puzzelen maar wij kregen snel ons eerste drankje en dat maakte het puzzelen plezierig. De gerechten waren kleiner dan verwacht maar wij maakten er een shared dining van en dat was erg leuk. Heerlijke desserts en de prijs lag rond de € 25,00 PP incl. drankjes. Prima basale avond!
Miranda S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Met z'n 4-en aten we een hapje op Valetijnsdag - toevallig. Goed ontvangst en het decor is super. We moesten een tijd wachten op ons hoofdgerecht maar werden wel verrast door kleine hapjes van het huis. De kaart is mooi, ook de wijn kaart is enorm. De stijl van de bediening paste niet helemaal bij de uitstraling en de kaart. Nog wat onervaren en weinig kennis van de combinatie van vlees en wijn. Het zou veel leuker zijn wanneer de bediening ons te woord zou staan met een hoge mate van kennis en passie voor vlees en wijn.
Het vlees was erg goed, niks op aan te merken. De rekening aan de hoge kant. €270 voor 4 hoofdgerechten en een huiswijn en 4 biertjes van de tap, 2 nagerechten en 2 thee.
Alexander R.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Wij hebben gegeten in het fine dining gedeelte (boven) gegeten. We hebben een hele goede ervaring gehad. Het eten was heerlijk en de service top! Jeroen onze gastheer was heel kundig en servicegericht. We zouden hier beide zeker weer eten en aanbevelen.