The Raffles

Javastraat 63 2585 AG Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant The Raffles

Wijn-spijs en kruiden uit Maleisië

Met de verse smaken en kruiden uit Maleisië en Singapore, presenteert The Raffles de Indonesische keuken op de culinaire kaart van Nederland. Met een rijk Indisch verleden zorgt het restaurant ervoor dat de gasten werkelijk verwend worden. Mooie wijn-spijscombinaties, elegante gerechten die à la minute worden bereid en een ongedwongen sfeer maakt een bezoekje aan The Raffles een must.

Meer informatie over restaurant The Raffles

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 17:30 - 22:00
Zondag Gesloten

Ruud D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Wij zijn hier gaan eten doordat er positieve recensies op Iens.nl staan. Wij kregen alleen een menukaart te zien waar het drie gangen actiemenu op beschreven stond en hierdoor namen wij aan dat dit het enige was dat wij konden bestellen.
Wij zijn niet teleurgesteld daar het menu zalig was en ook voor herhaling vatbaar was. Naderhand zagen wij dat andere gasten ook nog een andere kaart te zien kregen.
Kwint H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk 5 gangen gegeten. Stuk voor stuk bijzonder. Kreeft en hertenfilet sprongen eruit. Lieve bediening en goede bijpassende wijnen
Eric K.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Heerlijke smaken en goede ambiance.
L.W. V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Hernieuwde kennismaking na vele jaren afwezigheid in het buitenland. Wat een openbaring! Niet de geijkte gerechten met meestal min of meer dezelfde smaak. Eindelijk weer eens echt Indisch gegeten zoals het hoort te zijn: elk onderdeel zijn eigen specifieke, verfijnde smaak. Alsof ik weer bij mijn oma thuis was. Als ik om de hoek zou wonen zou ik er elke dag naar toe gaan. Houdt dit niveau aan en u zult er nog lang plezier van hebben.
Wij komen beslist snel terug.
Tibaldi .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wat een parel van een zaak! 1e keer geweest, maar je komt binnen, warm onthaal, fijne inrichting, goede stoelen, gestreken linnen met zilver gedekt, uiterst, uiterst vriendelijke dames en heer. En dan.......verassend lekker, verfijnd en gewoon bijzonder gegeten, alles met liefde en zorg gemaakt tot de zelf gemaakte bonbons toe. Erg gezellige, fijne avond gehad in dit unieke restaurant voor een hele nette prijs, iedere euro waard. !! top keuken.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Hoera de Javastraat is weer open !!! We komen al 20 jaar regelmatig voor de Raffles naar Den Haag. Fantastisch eten uit de oosterse keuken, maar hier geen traditionele (lees voorspelbare rijsttafel), maar heerlijke gerechten en harmonieus samengestelde menu's. Mooie smaken staan voorop. Daarnaast is Frank een geweldige wijnkenner waar je een mooi wijnarrangement van mag verwachten. We zijn in al die keren nog nooit teleurgesteld. Voor een heerlijke avond met vrienden of - zomaar - met de liefde van je leven: we hebben al weer geboekt voor de volgende keer.
Robbert B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gisteren gegeten bij Raffles. Een zeer goede ervaring: topkwaliteit Indisch in een prettige omgeving, en met vriendelijke service. Aparte gerechten zoals pittig lam, vis uit bananenblad en rijk gevulde vissoep. Niet goedkoop, maar de prijzen zijn redelijk voor deze kwaliteit. Het tempo zou iets hoger mogen.
Jason B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Ik heb toch best vaak Indisch gegeten maar deze is wel een van de beste. Amuse, voorgerecht saté waarvan vooral, opmerkelijk genoeg, de babi erg goed was. Daarna sotto ayam met een uitzonderlijk goede begeleiding van riesling. Leuk dat de combi met wijn hier serieus genomen wordt want normaal blijf je bij Indisch toch steken op bier en water. Daarna rijsttafel wat in feite 4 gerechten zijn en dat is meer dan voldoende. Geen getrut met tien schaaltjes. Vooral de rendang viel op. Dessert van tropische vruchten met eiswijn was ook prima. Enige minpunt was eigenlijk dat we teveel gegeten hadden omdat we het gewoon zonde vonden het te laten liggen. Prima in orde dit.
Trudy&Jan V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Vrije tafelkeuze, mooie sfeervolle inrichting met prachtige ikatten en batikstoffen, als gordijn en tafelkleed. Goede comfortabele stoelen en een fraai beeldje als tafelversiering. Frank nam de jas aan en overhandigde het menu.
Het voorafje is een kruidige rijstkroepoek.
Voor: een proeverij van de markt: een bord met sappige sate, zuur en sambal, een loempia en iets in bananenblad en een maiskoekje. Stuk voor stuk heerlijk.
Hoofd: indische rijsttafel met een bereiding van vis, kip, tempeh, ossehaas, groente in kokosmelk, basmatirijst. Smaakvol en mooi gekruid.
Na: een bordje met mango, khaki, een paar zoete overheerlijke vruchten waar ik de namen niet meer van weet en een schijfje papaya. Simpel maar te weinig aandacht voor opmaak.
De bediening vriendelijk en vlot. Het biertje en het flesje water met bubbels waren koud en prijzig.
Trudy&Jan V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Het voorafje is een kruidige rijstkroepoek.
Wim F.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
1 woord: geweldig ! Zo moet een avondje uit eten zijn. Je ruikt de Indonesiche keuken zodra je binnen komt. Het interieur ademt Indonesie. De bediening: warm en vriendelijk. Het eten: iedere gang verrukkelijk. Een avondje Indonesie? Bespaar je de vliegreis en ga naar de Raffles ! Dit was niet de eerste en zéker niet de laatste keer. Frank, ik hoop dat je zo nog jaren doorgaat...
Jos L.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Het was alleen op het dessert lang wachten. Voor- en hoofdgerecht kwamen keurig op tijd.
Gerard E.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Verrast door authentieke smaken en de wijnkelder. Fijn om mee te maken dat er tijd wordt genomen om de wijn ende spijzen toe te lichten
Huis03 .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Via Heerlijk.nl gereserveerd voor 2 personen. Vanwege onze Indische achtergrond, zijn we erg verwend qua Indisch eten. Raffles stelt ons daarbij niet teleur. Het voor- en nagerecht van het Heerlijk-menu was zoals moeder en de tantes hem maken, maar werd op een 2016-manier gepresenteerd. Het hoofdgerecht was een rijsttafeltje bestaande uit 5 gerechten en smaakte heerlijk. Nog een koffie en thee met spekkoek genomen; alles was even af. Mooi Wedgwood servies, vlotte inrichting. Raffles is wat ons betreft een Topper!
Dave O.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
We kozen dit keer voor een menu, Alles vers bereid en op elkaar afgestemd, garnalen, kreeft en duivenborst. Bijzonder toetje van Indonesische fruitsoorten. Heerlijk.
Charles V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Indisch eten was er de laatste tijd bij in geschoten, dus snel maar gereserveerd in een voor ons nieuw restaurant in de Javastraat in ’s-Gravenhage.
Vooraf een keur van gerechten uit Java en vervolgens een kleine rijsttafel, met daarbij een wijn arrangement, een heerlijk nagerecht van tropisch fruit en heerlijke koffie met lekkere zaken.
Zeer vriendelijke bediening en een uiterst enthousiaste wijnkenner en liefhebber.
Rike V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Heerlijk gegeten. Elk gerecht had een eigen specifieke smaak en dampte van de liefde van de kok voor de Indonesische keuken!
HerSat .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Uitstekend gegeten!
Gekozen voor menu 'Onderweg naar Bandung'. Eerlijk gezegd smaakte alles goed. De saté, de soep, de rijsttafel en de exotische mix van vruchten en ijs bestonden uit verse en zelf bereide producten. Er werd prima rekening gehouden met het glutenvrije dieet van mijn tafelgenote.
De bediening was uitermate vriendelijk, gastvrij en men nam de tijd voor korte gesprekjes tussendoor. Wat ons betreft, geen enkel punt van kritiek. Een aanrader dus!
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Een hernieuwde kennismaking. Je komt hier niet voor vernieuwing maar voor de authentieke Javaanse keuken en dat is dik in orde. Rijsttafel is helemaal top.
Gerben99 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Prima ervaring. Authentiek vriendelijke bediening, goede keuken in een aangename ambiance. Wij hadden een menu met rijsttafel en onze gasten genoten van de verfijnde smaken.