The Raffles

Javastraat 63 2585 AG Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant The Raffles

Wijn-spijs en kruiden uit Maleisië

Met de verse smaken en kruiden uit Maleisië en Singapore, presenteert The Raffles de Indonesische keuken op de culinaire kaart van Nederland. Met een rijk Indisch verleden zorgt het restaurant ervoor dat de gasten werkelijk verwend worden. Mooie wijn-spijscombinaties, elegante gerechten die à la minute worden bereid en een ongedwongen sfeer maakt een bezoekje aan The Raffles een must.

Meer informatie over restaurant The Raffles

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 17:30 - 22:00
Zondag Gesloten

9,2

Jouw recensie over het restaurant The Raffles

Hans F.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Fantastisch indonesisch eten in een aangename omgeving met zeer vriendelijke bediening. Een stukje Indonesie (Java) in Den Haag. Een aanrader voor iedereen die een keer de echte indonesische keuken wil ervaren. Een genot was ook het passende wijnarrangement bij ons 5-gangen diner.
B. K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Mooie gerechten, kreeft memorabel evenals de duif. Geweldige ambiance en heerlijke conversatie over wijn: wederom zeer verrassende keuze uit de Anjou. Dierbaar restaurant!!
Joost F.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Het was een verrassende ervaring om in een nederlands restaurant ons te wanen om in Indonesie te zijn zo authentiek zijn de gerechten bereid en vriendelijk is de bediening.
Imkje T.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Mauritsz D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Het eten was heerlijk. Met name de voorgerechten in de vorm van de rijstevelletjes gevuld met groenten en de kippenlevertjes. De hoofdgerechten (tempe en ossenhaas) waren goed van smaak. Wat de gamba's in pindasaus betreft, een was nog rauw waardoor dat minder smaakt in combinatie met de saus. De service was heel vriendelijk en behulpzaam.
John R. M.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Vriendelijk personeel. Uitgebreide kaart met vakkundige uitleg. Gekozen voor voorgerecht , bestaande uit 4 verschillende sate's, hoofdgerecht o.a. ossehaas en mango/- ijs en andere vruchten speciaal nagerecht met espresso toe. Schappelijk geprijsde gerechten.
Men heeft ook meergangen menu's voor minimaal 2 personen.
Klein, maar fijn restaurant, te bereiken via tramlijn 1 halte Javastraat.
Antonus S.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Heerlijk 4 gangen menu Onderweg naar Bandung genomen. De sateh als eerste gang was uitstekend, de bijpassende wijn maakt het een feest. Kip en varken bij ons duidelijk favoriet.
Soto Ajam was heerlijk, een aanrader ook als je a la carte besteld. Eigenaar Frank vertelde uitgebreid over zijn uitstekende wijnkeuze, allemaal wijnen die ook zonder maaltijd top waren.
Alleen het nagerecht van fruit kon natuurlijk niet zo smaken als vers in Indonesië, maar voor ons binnen Nederland de absolute top in de Indische keuken.
Ruud G.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
We hebben hier prima gegeten. We hebben gekozen voor een vier gangen menu, waarbij de hoofdgang bestond uit een kleine rijsttafel met zes verschillende gerechten. Alle gangen even lekker. De bediening is vlot en gezellig. Prima locatie voor een Indische maaltijd.
wijn-spijs-genieter R.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Genoten van Sir Stamford Raffles -diner (5 gangen). Vooral voor liefhebbers van zeevruchten: oesters in kokossaus, een uitstekende vissoep met diverse soorten vis, kreeft in groene Sumatraanse kerrie. Alle porties ruim bemeten en
verfijnd van smaak. Hoofdgerecht lamsvlees uit de Bataklanden met o.a. nasi kuning. Vlees en bereiding van de hoogste kwaliteit. Afsluiting was tropisch fruit met chocola en kaneelijs. Bij de koffie meerdere friandises, welke het geheel keurig afsloot. Toprestaurant om terug te komen. Het feit dat het restaurant volledig was bezet, zegt voldoende.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Zeer bijzondere Indonesische keuken. Ieder gerecht is speciaal en uitstekend klaargemaakt. De wijn erbij past zeer goed.
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Wij hebben een perfecte avond gehad. Gerechten waren uitstekend, de bediening prima, vriendelijk en met een juiste tijd tussen de gerechten. Jammer dat het zover weg is
Paul J.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
De prijs van de menu's staat niet in verhouding!
Het is prijzig voor wat je krijgt.
Wel een hele vriendelijke bediening maar dat moet ook wel met wat je betaald.
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Erg lekker gegeten, genoten van Indonesische specialiteiten. We zijn 'leken' maar geloven direct dat dit authentiek en bovendien met veel liefde bereid eten is.
We konden de dame die ons bediende helaas niet altijd goed verstaan en de bediening had wat ons betreft sowieso nog een tandje beter gekund voor dit niveau restaurant (hoffelijk waarbij je je wel op je gemak voelt en echt lekker uit bent, het neigde hier af en toe naar 'slonzig'), daarnaast kwam de wijn twee keer pas na het serveren van het gerecht en kregen we bij de gerechten en de wijn maar heel beperkt uitleg. Maar, daar hadden we natuurlijk ook om kunnen vragen; het is meer dat we het gewend zijn bij topzaken en het ook leuk vinden meer te horen over de bereiding en wijnspijscombinaties.
Kraanwater naast de wijn geen probleem, keurig.

De hamvraag; is een avond bij Raffles het toch wel aanzienlijke bedrag wat je voor een menu met wijnarrangement betaalt waard. Voor een keer in elk geval, we hebben heel erg lekker gegeten en zijn een ervaring rijker bij wat mij volgens mij een instituut genoemd mag worden.
Jeroen H.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Erg lekker en culinair gegeten! Alles was van een zeer hoog kwaliteits- niveau en de peper werd er los bijgedaan zodat je zelf kunt bepalen hoe pedis je het maakt. Super verzorgd dessert met allerlei vers tropisch fruit waarbij Mangosteen voor mij een onbekend was. Ze zullen mij hier zeker weer zien!
michel G.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
lekkere gerechten met verse producten, vriendelijk en enthousiast zaalpersoneel, eenvoudige maar verzorgde inrichting
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Dit restaurant is pure klasse. Met de huiselijkheid van een luxe en zeer comfortabele huiskamer. De menu's die je kan bestellen zijn mooi op elkaar afgestemd. De gerechten zijn van pure en uitstekende kwaliteit. De bediening is altijd in de buurt en werkt met liefde in deze mooie tent.
bertsanders .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Raffles is een Indonesisch restaurant in de duurdere prijscategorie. De gerechten zijn smaakvol en mooi gepresenteerd. Vriendelijke en hoffelijke bediening. De ambiance is klassiek en sfeervol.
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Eten heerlijk en goed geprijsd. Drankjes wat aan de dure kant.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Inmiddels kom ik al bijna 25 jaar in The Raffles, naar mijn mening en volgens kenners nog altijd het beste Aziatische restaurant van ons land. The Raffles is voor mij de favoriete bestemming bij een bijzondere gelegenheid. Alles klopt altijd, de fantastisch mooie gerechten, de uitstekende wijn en de perfecte ambiance, alles op hoog niveau en dat al zo'n lange tijd. Een aanrader dus!
Anne Marie K.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Op kerstavond genoten van de voortreffelijke keuken van The Raffles. Wij kozen voor een 5-gangen diner met moderne, verfijnde gerechten, waar de Indonesische achtergrond van afspat. Alleen al die zo herkenbare geuren, wat een genot! Verwacht hier niet de traditionele Indonesische gerechten die iedereen in Nederland wel kent. Dit gaat echt een stap verder. De Otak Otak – vis gestoomd in bananenblad – heb ik nog nooit in NL kunnen eten, iedere hap is genieten. De gastheer serveerde voortreffelijke wijnen bij de diverse gerechten. Wij komen hier graag terug.