The Pool

Wibautstraat 131 1091 GL Amsterdam Nederland Kaart
31-202620491

Over restaurant The Pool

Toplocatie aan de Wibautstraat!

Trouw aan de Wibautstraat, een spot die jarenlang dé hype was van Amsterdam, heeft inmiddels een opvolger gekregen: The Pool. Dit restaurant wordt zeker weten de nieuwe hotspot van deze buurt, met niet alleen een toplocatie, maar ook lekker eten en volop gezelligheid!

Halve fles mineraalwater

Erg duur
Lang
Martijn C.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Al met al best lekker eten met een meestal een bijzonder oosterse twist maar wat een prijzen. Alles bij elkaar is elk gerecht aan de dure kant voor wat je krijgt en de drankjes zijn vergeleken met de omgeving "aan de dure kant". Eens maar niet meer.
Net L.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Prima tevreden over de sfeer in het restaurant als de bediening, maar het eten... Een mozzarella salade voor €7,70 houdt in dat je 4 kleine plakjes mozzarella krijgt met 4 plakjes tomaat en als kers op de taart nog een blaadje basillicum. Prijs versus kwaliteit en kwantiteit ligt te ver uiteen. Hiervoor zouden ze echt niet meer mogen vragen dan €4,-. En dan de kippenvleugeltjes. Ze waren doordrenkt in de olie, niet gemarineerd en waren daardoor smaakloos en ontzettend vettig. Voor 5 van niet smaakvolle kippenvleugeltjes betaal je maar liefst €13,-!
Volgens mij wordt het tijd dat ze eens gaan kijken naar de prijzen versus het eten dat wordt gereserveerd.
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
The Pool ziet er mooi uit en het zou echt een fijne plek kunnen zijn als de bediening je op zou merken bij binnenkomst. Na 10 minuten was er nog steeds niemand langs geweest voor een drankje, terwijl ik toch echt dorstig om mij heen zat te kijken en oogcontact met het personeel probeerde te maken. Personeel had het te druk met andere dingen, zoals de ketchup bijvullen. De Arabic Lemonade die ik bestelde was superlekker. Samen met een vrienden deelde ik drie gerechtjes. De kroketjes met vis en aioli, een ander soort kroketjes van 10 euro en een dip. Bij de dip zat een soort pita broodje. De viskroketjes waren prima. Het gerechtje van 10 euro was superklein en droog. En de dip was medium. Bij binnenkomst helemaal niet opgemerkt worden is best wel een dooddoener maar zoiets kan een keer gebeuren, het eten viel daarna alleen zo tegen, dat was gewoon jammer en het heeft ervoor gezorgd dat ik nooit meer naar deze tent terug ga. Ondanks de heerlijke limonade. Ik heb het gerechtje van 10 euro uiteindelijk niet betaald, de manager, die uiterst vriendelijk deed, heeft het van onze rekening gehaald. Vind het altijd best wel een ding, om ergens over te klagen in een restaurant, maar superblij dat ik het gedaan heb. Hadden gewoon hartstikke gelijk! ;-)
Hoogen .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Lunchen bij de Pool
Bij binnenkomst was er niemand die ons begroeten of welkom heten . Dus maar zelf een plekje zoeken . Voordat we zaten waren er al drie in slecht Engels komen vragen wat we wilde drinken . We vroegen de kaart . Dit duurde even voor hij kwam ,moesten immers drie mensen beslissen wie hem mocht brengen dachten wij . Omdat de kaart nogal onduidelijk was .vroegen we wat uitleg . Deze gerechten vind ik wel lekker maar weet niet alles ?? We bestelde wat gerechten en 2 borden omdat we wilde delen . De gerechten kwamen snel maar waren net zo onduidelijk als de kaart en niet echt warm . En op de losse borden moesten we wachten . De drankjes twee gingerbeer met munt . Werden met blikje dicht op tafel gezet en de munt lag als een blaadje in het glas met ijs. Toen we klaar waren kwamen er vrienden bij om wat te drinken . Weer gingerbeer en koffie . De gingerbeer werd nu bij geschonken in het glas met gesmolten ijs en werd niet voorzien van vers ijs. Toen we binnen kwamen vroegen we ons af waarom het zo rustig was. Na het afrekenen wisten we waarom . Een groet bij vertrek kon er niet eens af . Gelukkig is het niet vaak mooi weer om naar het zwembad te gaan . Maar als het mooi weer word blijven wij thuis .
MiVaHa .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
vanavond gegeten met 2 personen, onverwacht zonnige avond, veel klanten maar ook veel personeel. Erg lang moeten wachten op de kaart, na bestellen van het drinken nog langer moeten wachten om eten te bestellen... pfff.... Verschillende keren personeel aangesproken maar de een wees naar de ander. Uiteindelijk zelf bij de bar 2e ronde drinken besteld, werd niet op prijs gesteld. Jammer. Compliment voor de mensen in de keuken, het eten is erg lekker! Jammer van de slechte/ongeïnteresseerde bediening...
Meike S.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Eten was een goede prijs kwaliteit verhouding. Borrelhap mezze platter brood met dipjes, salade grapefruit als vooraf (beetje te veel klodders yoghurt dressing, twee was ook goed geweest, in plaats van vijf) en als hoofd mosselen - die waren echt fantastisch. Bediening was vriendelijk, waren wel alleen Engels sprekend, daar stoor ik mij nogal aan als je in Nederland uiteten gaat. Wel erg vriendelijk, soms wat traag - voor de rekening moesten we drie keer zwaaien. Decor is leuk en origineel! Al met al, prima, om 'even op een dinsdagavond' een hapje te eten. Hier kom ik zeker nog een keer terug, alleen dan als de zon schijnt buiten op het terras!
Helen B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Alles wat al over the pool is geschreven klopt wel. De bediening liet ons bij binnenkomst ook 5 minuten wachten 'just a second'. Daarna kwam een Nederlandse ons bedienen en dat was prima. Het eten is lekker niet bijzonder; gevulde wijnbladeren, mozzarella met heel weinig tomaten en sla, souvlaki, garnalen. We misten een lekker groente gerecht. De cocktails zijn heerlijk. De wijnen ook. De prijzen zijn aardig. De doelgroep lijkt meer studenten maar de prijzen zijn daarvoor te hoog. Ook wij hadden een jarige en die kreeg een cocktail. Het had iets leuker kunnen worden gebracht.
Jurrit S.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Het eten is met name heel veel brood. Patatas bravas was op en werd zonder emoties of excuses met een chagrijnige kop verteld door een van de serveersters. Serveerster Suzanne was wel heel vriendelijk en gaf een goeie service! Het is mediterraans, wat altijd gezellig is, maar de sfeer is vooral heel 'hip' en industrieel. De kaart is alleen in het Engels en de gerechten die je uiteindelijk krijgt vallen heel erg tegen.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
The Pool ziet eruit als een gezellige bonte boel: flamingo's, vintage meubels, lange eettafels, kleurrijk terras en een open keuken. De werkelijkheid bleek een bonte chaos. Twee weken geleden ging ik er eten met collega's, waar we werden genegeerd (3x bij verschillende obers gevraagd of we de menukaart mochten) en vervolgens nog nét niet werden afgesnauwd. We zagen zelfs iemand haar collega terechtwijzen en plein public. Zelden zulk gestrest en onsympathiek personeel gezien. De helft van onze bestelling werd vergeten en wat we wél kregen hadden we niet besteld, waardoor we uiteindelijk nog langer moesten wachten op wat eten. Het enige wat snel kwam was de rekening (en ook die klopte niet).

Dat eten zelf (uitsluitend van Engelstalige kaart te bestellen) was middelmatig: naast een paar prima gerechten (patatas bravas, souvlaki): weinig vega, veel vlees en droog brood. Kortom: een ervaring om snel weer te vergeten.
Hanna B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Zo leuk en hip als dit restaurant er uit ziet, zo teleurstellend zijn het eten en de service. Ben hier vorige week gaan eten met drie collega´s. Het grootste struikelblok was de slechte service: de manager snauwde ons af, zelden zijn we zo onvriendelijk behandeld (en dat zegt echt wat, in Amsterdam). We werden de hele avond genegeerd. Het was extreem moeilijk om iets te bestellen, de bediening leek in paniek en vergat onze bestellingen meerdere malen. Toen de manager uiteindelijk zuchtend en ongeduldig onze bestelling kwam opnemen luisterde ze niet goed, waardoor we allemaal gerechten niet kregen (of de verkeerde). We hebben herhaaldelijk opnieuw om ons eten en drankjes moeten vragen, en dan kwam het helaas nog niet goed op tafel.

Het enige vegetarische hoofdgerecht staat niet als zodanig op de kaart vermeld, bij navraag werd gesnauwd dat dit toch duidelijk moest zijn. Uiteindelijk bestelden we een arrangement van kleine hapjes om te delen. Het eten zelf was teleurstellend. Meerdere van de bijgerechten (de bloemkool en linzen) waren met veel chillivlokken overstrooid, waardoor alles vooral heel scherp smaakte. De hummus was heel weinig en erg droog, het bijgeleverde brood oudbakken. In de romige spinazie zat zoveel bindmiddel dat er klonten in zaten. We hebben het alleen opgegeten omdat we door het lange wachten intussen ontzettende honger hadden. Een lichtpuntje: de cocktails (toen ze eenmaal kwamen) waren lekker, en de Lamssouvlaki was wel in orde. Hierdoor heeft een van de vier wel okee gegeten.

Bij het afrekenen bleek dat er verschillende items op onze rekening stonden die we niet geconsumeerd hadden. Deze zijn toen van onze rekening gehaald, zonder excuses.

Restaurant The Pool ziet er hip uit en is mooi ingericht, het zou heel wat kunnen zijn, maar de service moet echt verbeteren. Fawlty Towers is er niets bij.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Gisteren de verjaardag van mijn dochter met 7 man,leuk gevierd in The Pool.Vlotte bediening met lekkere witte en rode wijn.Wij hebben de aanbeveling van de menu kaart aangehouden en van alles wat besteld om te delen.....de baba ganoush en hummus waren goed op smaak met lekker libanese broodjes erbij,toen kwam de rest in redelijk tempo op tafel.De kol boregi had iets meer spinazie vulling mogen hebben.De varkens wangen waren super zacht en de iberico secreto zalig met een lekkere saus,er was genoeg om ruim te delen. De citrus chicken was ook niet te versmaden .Mijn jarige dochter(23) kreeg halverwege een groot glas met een spannende cocktail,gratis van het huis en wij een fles witte wijn.....weer eens wat anders dan een toetje met vuurwerk erop,al met al een geslaagde avond.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
De menukaart is een allegaartje van calamares, lamb souvlaki en allerlei pizza's, waarvan het de bedoeling is dat je een en ander deelt. Leuk en beproefd concept, zij het dat het niet altijd even duidelijk is hoe groot de porties zijn. Dus stond onze tafel al snel erg vol. Maar voor de prijzen die The Pool hanteert is dat niet erg, die zijn bijzonder betaalbaar. Geen plek om urenlang te tafelen, maar leuk voor door de week. De ruimte is hoog en mooi en doet inderdaad wel wat aan een zwembad denken.
Jennifer H.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
We hebben Prima gegeten. Kleine kaart, dus vond het meer voor een snelle hap. Maar het deel concept is leuk. aanrader is de hamburger en de desserts;-)

Jeroen R.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Gisteren met zijn tweetjes hier gegeten na een goede recensie te hebben gelezen in de UIT Magazine. Het eten is beslist lekker maar bij niets hadden wij een wow moment. We hadden de gegrilde octopus (8), calamari (6), mini pizza (7) met merguez, hamburger (8), frietjes (6) en linzen (7). De bediening was super vriendelijk maar wees voorbereid op lange wachttijden. Alles wordt vergeven en vergeten door het fijne interieur, prettige sfeer en dat alles zo enorm betaalbaar is. Wij komen zeker terug, maar dan met een groep(je)!
Mengelmoes .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
The Pool is een heel leuk informeel restaurant. Het is leuk voor kinderen (want kindermenu met potloden etc), maar ook met een groepje vrienden. De gerechtjes zijn goed geprijsd en heel erg lekker. De porties zijn vrij groot. Wij hadden 7 gerechtjes met z'n tweeen, maar hadden het makkelijk met 4 of 5 kunnen doen. Bediening is superaardig, maar zodra het wat drukker werd moesten we moeite doen om de aandacht te trekken. Leek alsof we 'de vergeten tafel' hadden. Maar even wuiven en toen kwam de vriendelijke bediening eraan.
Sharon M.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Super leuk ontvangen in the pool. Wat hebben we heerlijk.gegeten. Ik kom zeker terug. Dank je kristina en de rest van de crew
Anouk K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Wat een vreemd restaurant. Alle gerechten waren heerlijk, en het ziet er stijlvol uit, maar door de rare bediening werd het een gekke ervaring. Sommigen spreken Nederlands en anderen niet, dus je weet het steeds niet. Er ging van alles fout: Van de uitleg bij de kaart werd het er allemaal niet duidelijker op, bij het bestellen werd geprobeerd om er dingen bij te verkopen, we kregen meerdere keren dingen op tafel gezet die niet voor ons waren, een keer kwamen de drankjes die we bestelden helemaal niet. Maar het vreemdste moment was nog wel toen de muziek opeens heel hard werd gezet en er keihard house-achtige muziek op had gezet. Je zag het hele restaurant om zich heen kijken om te checken of dat wel de bedoeling was. Zo maf! Niet voor herhaling vatbaar.
Good afternoon,
I am Fred - the manager of The Pool. Many thanks for your feedback. I am sorry your experience was not as it should of been. I would like to investigate your comments a little further. My e mail address is fred.hambleton@thepoolrestaurant.com please cold you be so kind to mail me and let me know what date you visited and who your server was? Many thanks for your time . Fred
Lucia B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
The Pool is onderdeel van The Student Hotel, een budget designhotel met als unieke combi dat er studenten van over de hele wereld verblijven + toeristen + business travellers + wij in dit geval: Amsterdammers die tijdelijk hier verblijven terwijl er aan ons appartement wordt gewerkt. Ben hier inmiddels al 3 x geweest. The Pool en het hotel zijn recent open gegaan, wat te merken is dat er hier en daar nog iets niet soepel verloopt i.v.m. hun systeem (alles zit in het computersysteem), daarentegen is de staf superenthousiast en aardig. Het concept van The Pool is dat het relaxed is zoals in een zwembad, dus de gerechten zijn in feite ''sharing dishes'' en Mediterraans (mezzes style). De Pulpo (gegrilde octopus) is heerlijk en na 3 x besteld te hebben telkens weer een feest. Andere favorieten: de varkenswangetjes, de Libanese frietjes en de linzen. Klopt helemaal bij het concept van het hotel zelf, ontspannen en vooruitstrevend tegelijkertijd zonder pijnlijk hip te zijn. Je kunt het hier net zo duur en redelijk maken als je wilt. Ook heel fijn. Waren we niet zo moe geweest, waren we nog even in de bar blijven hangen. Ook fijn.
Good afternoon, many thanks for your visit and your positive comments. If at anytime during your visits food, atmosphere or service are not as they should be please let us know - we are always happy to receive feedback. Have a great day . Fred
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Leuke nieuwe setting. Uitgebreide kaart met verschillende invloedsstijlen (tapas style)! Goede GT's en zeer vriendelijke bediening!
Ruimte is wat groot en daardoor wat minder intiem/sfeervol. Verder vonden we een fles water voor de prijs van 6 euro enorm aan de hoge kant! Maar we komen zeker terug om een ander deel vd kaart te ontdekken!
Good morning,
Thank you for your feedback as we are in our early stages of development it's vital we get the details right. We are happy you enjoyed the experience, we will pass your comments about the water pricing back to the management. We hope to see you again soon . Fred
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Mijn vriend en ik gingen op zondagmorgen ontbijten bij The Pool. Wat kan er nu misgaan? Wel. Een heleboel. Zo niet: alles? We kwamen om 10:30 aan. Er werd gevraagd of we wilden ontbijten of lunchen. Ontbijt konden we tot 11:30 bestellen. Prima, doen we dat. Om 10:45 hadden we een lekkere cappuccino voor onze neus en bestelden we van de kaart. Jammie, wat hadden we hier zin in!

Echter, om 11:30 hadden we nog geen eten. Goh, wat duurt dat lang? Gek, want slechts 4 plekken van de >70 plaatsen waren bezet. En liefst >8 bedieners waren er aanwezig. Dan toch maar even een jongen aanschieten. Hij kwam met een warrig antwoord. Iets met keuken-> bediening loopt niet gestroomlijnd? Het gênante was dat alle bedieners vlak daarna gingen lunchen. Inmiddels waren wij al een uur aan het wachten.

Rond 12 uur kregen we eindelijk ons ontbijt. Dat kwam ten eesrste niet tegelijk, en het Spaanse gerecht klopte niet helemaal met wat er op de kaart stond. Ook hadden we bij de egg boat een extra ei besteld. Die was nergens te vinden. Het broodje zalm & advocado was verrukkelijk. Maar we hadden inmiddels ook erge trek ;-)

Wat ons nog meer opviel was dat het in grote getale aanwezige personeel wel met ''bezigheidstherapie'' bezig leek. De ene persoon legde ergens een vorkje recht. De ander schoof nog een keer de stoel iets rechter. De ander legde het vorkje weer anders. Een aparte gewaarwording.

Uiteindelijk hebben we korting op onze bon gekregen. Maar oh my. Zo slecht als dit heb ik nog nooit meegemaakt. Jammer.
Good morning,
Thank you for your candid feed back. I am very sorry your experience was not as it should of been. We are aware of this morning and have taken major steps to improve breakfast service. My personal e mail is fred.hambleton@thepoolrestaurant.com please e mail me as we would like to invite you back for breakfast on us- hopefully we will then have the chance to restart our relationship . Have a great day . Fred