The Peppermill

7,2
Duur
Christiaan D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Op een doordeweekse avond wilden wij met 14 familieleden hier nog plotseling eten. Was geen probleem. Gezellig boven gezeten in een prettige ambiance. Het eten was niet heel spannend, maar wel goed, hoewel ik mijn vegetarisch hoofdgerecht wel iets aan de flauwe kant vond. Over de prijs geen klagen, prima niveau. Bediening ook echt vriendelijk, dus ik wil hier nog wel eens terugkomen.
Floor M.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Prijs-kwaliteit verhouding waardeloos. Eten zit bomvol e-nummers en zout. Guacamole op basis van aardappelzetmeel uit een potje, fake cheese etcetera. De vegetarische kaart is beperkt en hoewel vleesgerechten aangepast kunnen worden wordt het vlees niet vervangen door extra groenten, noch wordt de prijs aangepast. Bediening matig, sommigen zelfs onbeschoft. Geen aanrader dit.
Han V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Om binnen te eten moet je met een trap naar boven. Eenmaal boven staat het behoorlijk vol met tafeltjes. Ook met langere tafels voor grotere gezelschappen. Zelf heb ik mixed gril genomen. Veel groente zit er niet bij maar als je van vlees houd zit je op het juiste adres. De sparerips zijn uitstekend. De bediening heel vriendelijk. Het was geen probleem om na het eten buiten nog koffie te nemen.
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Gegeten met een gezelschap van 5. Vriendelijke bediening waarvan de kennis van de gerechten en smaken wat beter kan. De gerechten waren prima van smaak. Zelf had ik de ceasar salad met tuna. Erg lekker maar niet volgens de beschrijving op de kaart. Er was een andere slasoort gebruikt en ook de zongedroogde tomaat ontbrak. Als voorgerecht misschien wat aan de grote kant. De andere gerechten vielen ook prima in de smaak. De hoofdgerechten varieerden van spareribs tot gegrilde tonijn en biefstuk. Allemaal even smakelijk en goede porties. Geen culinaire hoogstandjes maar prima om met een gezelschap uit eten te gaan. De ruimte rond de tafeltjes is wel erg krap. Aangezien het restaurant lang niet vol zat zou ik ervoor gekozen hebben niet alles aan een zijde van het restaurant te positioneren waardoor het allemaal net iets ruimer zit. Zeker voor herhaling vatbaar.
Robert .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Wij begonnen met het bestellen van een flesje witte wijn (Italië, Verona) en wat bitterballen. Daarna deelden wij een carpaccio italian style. Als hoofdgerecht namen wij beiden de juicy black agnus steak. Dit hoofdgerecht werd begeleid door een flesje (het rode zusje uit Verona). Lekkere wijnen en heerlijk vlees. Het was niet ons eerste bezoek aan PM Meppel en zeker niet ons laatste. Het eten is altijd goed en de wijnen lekker en toegankelijk.
GPS-wandelaar .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
De aanleiding waarom we hier gingen eten, was eigenlijk hilarisch: we wilden naar de pizzeria bij de buren, maar we hebben ons vergist door het donker en het regenachtige weer. Toen we eenmaal zaten, besloten we te blijven.

Als je niet al te veel wilt uitgeven, maar toch goed wilt eten, ben je bij The Peppermill aan het goede adres. Het zijn geen culinaire hoogstandjes, maar gewoon gerechten van prima kwaliteit. Het feit dat er vaste prijzen gehanteerd worden voor een 2- of 3-gangenmenu, vind ik prettig.

De carpaccio "Italian style" was vrij goed, misschien wat te veel dressing erop. Als hoofdgerecht had ik de "P.C.B.", een gerecht met malse spareribs, gegrilde kip en een stukje biefstuk. Mijn kameraad had een vegetarisch voor- en hoofdgerecht.

Alles was in orde en voldoende en het personeel is netjes en attent.
Ronnie V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
We dachten even te relaxen met ons gezin, nou nog nooit zo slecht gegeten en behandeld in Meppel. Aangebrande aardappelen en rauw vlees droge vis en wat zegt de bediening, sorry maar wel de volle pond betalen. Zeker geen aanbeveling en niet voor herhaling vatbaar. O ja wij zijn geen zeurders.
Janfeenstra .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Afgelopen zaterdag gegeten bij The Peppermill in Meppel.

Na een goede en persoonlijke ontvangst werd onze groepje (4 personen) een goede bij het raam staande tafel toe gewezen.
Zeer overzichtelijke kaart met leuke gerechten.
Wij gingen voor de € 27.50 menu.
Lekkere Carpaccio met Old Amsterdam, Goede malse Black Angus en als toetje de appeltaart met vanille ijs.
Een dikke pluim voor de keuken en ook de bediening, alles precies zoals het hoort ook op een zaterdagavond als de zaak helemaal vol zit.

Bij het verlaten nog een korting coupon voor een volgend bezoek, of in een van de andere restaurants.
Wij komen zeker nog een keer terug bij The Peppermill.
Alwas het alleen al voor de wijnen.
MarkVr .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Gewoon goed en lekker gegeten! Leuke bediening, we vroegen nadat we zijn gaan zitten toch om een andere tafel. Dat kon zonder enig problem. Personeel wist goed de kaart te promoten, en gangen kwamen in aangenaam temp (en afruimen idem dito).

Leuk restaurant, gaan we weer eens doen als we in Meppel zijn!
Gert M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Met een groep van 12 man gebruik gemaakt van het zogenoemde shared menu. Hoofdgerecht mag je zelf kiezen en voor wat betreft voor- en nagerechten hebben we ons heerlijk laten verrassen. Prima eten met een Amerikaanse dan wel Mexicaanse twist, prima wijn ook en dito bediening. Aanrader, dit menu voor 25 euro.
Teun Z.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Met een gezelschap hier 's middags geluncht. De lunchkaart heeft veel creatieve broodjes wat betreft ingrediënten met een Amerikaanse twist. Uiteindelijk kregen we zeer grote broodjes die de dames onder ons zelfs niet in zijn geheel konden opeten. Restaurant is ook schappelijk geprijst. Toen het buiten ging regenen werden we door het persoon netjes naar binnen gebracht naar de luxe eetzaal. Het decor van de luxe eetzaal (de enige zaal binnen) is wel wat minder geschikt voor lunch.
Judith1979 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Een leuke avond gehad in dit restaurant. De bediening is prettig en attent. Goed advies over een lekkere fles wijn. Het decor is mooi. Gezellig, knus en sfeervol. Het eten kan beter. Geen verse tonijn bij de caesersalad met tonijnsteak. De carpaccio was lekker maar miste een goede Parmigiano. De diamanthaas van mijn tafelgenoot was goed (lekker op smaak en perfecte cuisson).
Patricia D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
OK, we waren met een groep van 15. Mensen uit het hele land. Bij het boeken was al gevraagd of de mogelijkheid bestond om redelijk bijtijds de zaak te verlaten, aangezien een deel van de gasten terug naar Brabant en Limburg moest rijden. Dit verhoogd moeilijkheidsgraadje, zal ik erkennen.
Aangeraden werd om dan het "groepen keuze menu" (à 27.50) te boeken. De meesten van ons waren rond 18.40 binnen, de laatste persoon (waarvoor reeds een bestelling was doorgegeven) kwam om 19.00
Hoewel voor 19.00 zowel starters al hoofdgerechten bekend waren, duurde het ruim 3 kwartier voor de starters boven kwamen, hoofdgerecht kwam pas na 20.30, tergend langzaam dus. Rond 21.15 haakten 2 groepjes af (hadden nog die reis voor de boeg) zodat we nog maar met 9 over bleven voor het nagerecht. Uiteindelijk verlieten we na 22.45 de zaak. Ruim laat, als je maar 3 gangen hebt.
Het eten was goed, over alle verschillende gerechten kwamen geen wanklanken (en de Tunasteak was "rare", zoals gevraagd.
Ik heb de enorme hiaten tussen de gangen hier op de rug van de bediening gelegd, maar mogelijk is ook in de keuken een probleem om voor groepen te koken? Jammer vind ik, dat het onmogelijk bleek om eten en drinken gelijk te bestellen, vraag een collega om een rondje drankjes op te nemen als de combinatie natjes-en-droogjes te moeilijk is voor een persoon. Het kostte wat overtuigingskracht, maar de kan kraanwater kwam wel op tafel.
Van de toetjesschaal, kan ik de cheesecake aanraden. Brownies waren erg machtig en de rest was overgoten met een mierzoete caramelsaus. Ik vraag me nu af of ons de keuze voor de kaasplank is geboden, zoals vermeld op de kaart.
De ruimte was, inherent aan de houten vloer en dito tafels, aardig gehorig en daar droeg onze groep zeker in bij.
Baszer .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Samen met mijn vriendin hier gegeten. Allebei gekozen voor het drie gangen menu. Ik had een voorgerecht met garnalen en sla, deze vond ik heerlijk. Hoofdgerecht was vlees met daar bovenop zalm vond ik redelijk (grote portie vlees!). Als toetje mochten wij ieders twee toetjes uitkiezen, was ook mocht was een toetje inruilen voor een kopje koffie, hier kozen wij voor. Deze avond werden wij geholpen door een vriendelijke jonge dame. De kosten waren ongeveer 75 euro.