Over het restaurant The Penthouse

Een culi-reis op grote hoogte

Dit restaurant is echt jouw ding als je houdt van culinaire hoogstandjes, waar alle smaken samen komen tot een perfecte balans. Een element van zoetigheid wordt gezocht in een lekkere likeur, groene druif of bijvoorbeeld rode biet. En de final touch? Die komt van het geweldige uitzicht. Een aanrader voor zowel lunch als diner.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant The Penthouse

Alle trams, treinen en bussen naar Station Den Haag HS. Oa. 1,9,11,12,15,16
  • Kom je met de auto?
    The Penthouse ligt op de topverdiepingen van de Haagse Toren. De toren ligt direct naast NS station Den Haag Hollands Spoor (niet CS!). Er is eigen parkeergelegenheid aan de Hofwijckstraat.
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 12:00
- High Tea, Wine & Champagne vanaf 14:00 uur

Jouw recensie over het restaurant The Penthouse

Wil D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Verrast door complete hartige broodjes (ipv stukjes sandwich); verwacht je bij lunch niet bij high tea.
Sommige cakejes waren te droog.

Uitzicht helaas gehinderd vanwege coating op de ramen tbv filmprojecties,
Gelukkig is de stad goed te bewonderen vanaf de stadsbalkons, want de lokatie is uniek.
Daisy N.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Prachtig uitzicht. Service en high tea echter waardeloos voor de prijs die betaald moest worden. Bij het ‘thee buffet’ moest zelf het water voor de thee getapt worden uit een thermoskan. Broodjes niet goed afgebakken en taai, soep erg zout, scone wederom te zout en qua structuur verdiende het de naam scone niet. Tot slot: toen ons gevraagd werd wat we ervan vonden en aangaven dat het matig was kwam er geen reactie. Kortom: ik zou mijn geld ergens anders uitgeven aan een high tea en hooguit een drankje drinken om van het uitzicht te genieten.
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Super aardig personeel
Fons V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Prachtig uitzicht
Josephfine .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Het eten was prima. De bediening wat minder vond ik. Wat ik een nadeel vond was dat ik na afloop ik van top tot teen helemaal naar het frituurvet rook.
Ik rook dit al bij binnenkomst maar ik dacht dat deze lucht 'plaatselijk' was maar zo'n mooie zaak, zo'n slechte ventilatie, echt jammer.
Jennifer Y.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Zeker een aanrader!!! Uitzicht is super mooi met prachtig uitzicht over de stad!
Heerlijk en gezellig gegeten. we waren goed verras door de chef.
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Wauw, wat een enorme teleurstelling was dit!

Uitzicht mooi inderdaad maar dat is het dan ook wel. Het personeel is totaal onervaren en probeert je zoveel mogelijk te negeren omdat ze eigenlijk niet zo goed weten wat ze moeten doen. Zodoend 45 minuten moeten wachten tot het eerste drankje waarbij als excuses werd gegeven dat ze dachten dat we nog op een tafelgenoot aan het wachten waren. Uiteindelijk na het zeer matige en veel te kleine en dure voorgerecht 2 uur moeten wachten op het hoofdgerecht - The Serious Shrimps - bestaande uit volledig stukgekookte risotto, veel te zoute garnalen en uitgedroogde mosselen. Waar was de bouillabaise? Het personeel was zo chaotisch dat we na de koffie nog 3 keer een dame aan tafel hadden om de hoofdgerechten van andere mensen uit te serveren. Het werd maar niet begrepen...

Mooie locatie, fantastisch hoge prijzen maar geen kwaliteit. Neem alsjeblieft "ervaren" personeel aan. Eentje horecatijger die de boel overziet scheel al heel veel!
Lars D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
uitzicht is heel mooi. zeker een aanrader. veel personeel wat engels spreekt is dan weer een minpunt. zelfde als drankjes wat niet tegelijkertijd op tafel geserveerd wordt. eten was goed maar dat mag ook wel voor deze prijzen.
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
Bij een high tea verwacht ik niet dat ik zelf thee moet gaan halen bij een soort dispenser. Verder staan de tafeltjes nogal dicht op elkaar en sprak het bedienend personeel alleen maar Engels. Beetje vreemd. Het uitzicht is eigenlijk de enige reden om hier een high tea te doen, want anders kan je beter naar Des Indes gaan.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Business chique omgeving, met prachtig uitzicht over de stad. Gratis parkeren bij bevestigde reservering. De high tea was goed verzorgd > onbeperkt thee met voldoende keuze uit verschillende smaakjes. Broodjes wat simpel, maar heerlijk soepje (artisjok) en heerlijke zoetigheidjes. De beloofde cava hebben wij niet gezien, maar we kwamen eigenlijk ook voor de thee.
barend B.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Voorgerecht kwam voor aperitief. Geen amuse, zelfs geen brood. Eten was ok maar geheel was willen maar niet kunnen.
Ross harry George R.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Zeer goed reserverings systeem alles was na wensen personeel zeer goed. En was goed verrast door de chef
babette V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Geweldige avond gehad op een fantastische locatie! Al zo vaak voorbij gelopen maar vanaf beneden weet je natuurlijk niet dat jet zo enorm mooi is daar boven! Lekker eten, geweldige service en echt een aanrader voor iedereen die hier wel langsloopt maar nog niet is geweest! Ga naar binnen!!!
Philles V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Bij zo'n lokatie mag je verwachten dat alles tot in de details op orde is. Maar helaas. Vette vingers op glazen wanden, beschadigde trap, ongepoetst koper, stoffig, vieze stoelen. Dit verdient absoluut de aandacht bij zo'n bijzondere plek.
N V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
De locatie hoog in het strijkijzer is een leuk om ooit te zijn geweest! Buiten het restaurant kun je uitkijken tot aan Rotterdam. Het rooster waarop je dient te lopen heeft gaten van 2x2 cm, voor de dames met (stiletto)hakken. Gelukkig kun je een verdieping lager ook heelproof een deel indoor uitkijken over de stad. Het eten was prima qua porties, maar had voor ons (ook gezien de prijs) meer op smaak mogen worden gebracht. Een tegenvaller was dat een hoofdgerecht helaas al was uitverkocht, terwijl wij het derde tafeltje waren. Wij waren echter wel op zondag voor diner. Mogelijk wordt er dan geen nieuwe voorraad aangeleverd. Toch jammer. Tafeltjes zitten redelijk dicht naast elkaar. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Elke Hagenees (en ook niet-Hagenees) die het budget er (voor over) heeft, zeker een keertje heen gaan!
E V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Uitzicht was adembenemend. alleen de leuning van de bank is gewoon te laag. ik snap wel de reden hiervan om het uitzicht niet te belemmeren, maar ik denk dat 10/15 cm hogere leuning niet veel van het uitzicht zal ontnemen
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
De locatie is geweldig. De bediening is netjes maar vergeet te vragen of er iets bij het eten gedronken moet worden...
Paco28 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Vorige week voor een high wine bij The Penthouse geweest. Dit was de tweede keer dat ik voor een high wine naar The Penthouse ging. De vorige keer was ik zo enthousiast dat ik dit weer als cadeau heb gegeven. Alleen bleek nu de prijs met 10 euro verhoogd te zijn, krijg je een glas wijn minder en geen brood meer. Hierdoor vind ik de high wine nu veel te duur voor wat je krijgt, echt jammer want hij was perfect! Daarnaast was de frituurlucht zeer onaangenaam!
Pieter H.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Duur, maar het uitzicht is geweldig. De hapjes zijn van goede kwaliteit en smaakvol. De bankjes zitten voor geen meter, maar ik snap het wel; bij hogere bankjes wordt het uitzicht wat beperkt...
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Mooi restaurant met geweldig uitzicht. Het eten was goed en mooi geserveerd. De enige min punt was dat we zaten naast luidruchtig vrijgezellenfeest terwijl de rest van het restaurant leeg was...