The Penthouse

Rijswijkseplein 786 2516 LX Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant The Penthouse

Een culi-reis op grote hoogte

Dit restaurant is echt jouw ding als je houdt van culinaire hoogstandjes, waar alle smaken samen komen tot een perfecte balans. Een element van zoetigheid wordt gezocht in een lekkere likeur, groene druif of bijvoorbeeld rode biet. En de final touch? Die komt van het geweldige uitzicht. Een aanrader voor zowel lunch als diner.

Meer informatie over restaurant The Penthouse

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 12:00

Duur
Elke B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
What A View! En het genieten van het uitzicht start al als je de lift in stapt. Lijkt wel een attractie op zich. Het stijgen naar verdieping 42 is wel voelbaar, maar na een slokje van hun lekkere chardonay ben je dat zo vergeten. Wij namen het 2gangen-lunch-menu en dat was erg lekker. Bediening was vriendelijk. En dan na het eten nog een wandelingetje op hun terras en je eten maakt een sprongetje in je buik.
Dus: een bijzondere ervaring!
Ha.buitenhuis .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Een goed diner op een unieke plek. De bediening was prettig en klantvriendelijk. De combinatie van het eten en het wijnarrangement beviel ons goed. Voor ons beiden een aangename ervaring en de moeite waard.
Anoukvdw .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
De locatie is heel mooi met natuurlijk een fantastisch uitzicht. Ik vond het een bijzondere ervaring om voor een keer te eten. Het eten is lekker en wordt mooi geserveerd. Ook het personeel is erg vriendelijk. De prijs is wel vrij hoog voor wat je krijgt.
Branka G.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
We hebben een highwine gedaan met twee personen. Hapjes meer dan voldoende qua hoeveelheid, wijn prima. Dit was qua prijs/hoeveelheid/kwaliteit prima. Service van de jongeman was prima, vriendelijk en kennis.
Minder was, veel rumoer van de obers onderling. Wij zaten voor de kastdeur en die ging steeds open en dicht. Veel borden waren stukjes af. Wij zijn hier vaker geweest en het lijkt of het een beetje vergane glorie is. Komen echt nog wel terug al is het voor het uitzicht maar prijs/kwaliteit van diner is niet in balans.
Yurii P.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Onwijs Lekker gegeten op een top locatie!
Onze ouders zijn getrouwd in het stadhuis van Den Haag
en we kwamen lunchen in the Penthouse, de bediening heeft er alles aangedaan
om ook onze lunch speciaal te maken.
het is fijn om naast de de spectaculaire allure ook een personal touch te ervaren.
dus onze complimenten voor Amber van de bediening!

Tip! de wijn smaakt nog lekkerder op deze hoogte!
Jannie Z.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Schitterend uitzicht over Den Haag en omgeving. Helaas het eten niet bijzonder. Een lauwe en te romige Tom Ka Kai soep, verder goed van smaak. Weiderund burger en clubsandwich hadden weinig smaak. Prijs/kwaliteit verhouding is zeker niet in balans, jammer.
Paul W.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Spectaculair uitzicht over Den Haag, helaas was alleen de lift naar boven snel: de gerechten kwamen uiterst traag door. De gastvrijheid kan hier een stuk beter. Eten zelf was echt niet slecht. Prijs/kwaliteit uit balans
Stefanie H.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Prachtige uitzicht! Eten was lekker! Zeker de moeite waard om te gaan
Ying Kun Z.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Ik had gereserveerd voor een high tea voor 2 personen om 14:30 uur op 2 oktober 2016.
Nadat we naar onze tafel waren geleid, moesten we helaas ruim drie kwartier wachten voordat we de eerste hapjes ontvingen. Dit was erg vervelend, omdat ik juist voor een eerdere tijdstip had gereserveerd om niet in problemen te raken met een afspraak later op de middag.

Het uitzicht vanuit het restaurant is zoals anderen al zeggen prachtig, helaas was het die dag wel regenachtig, dus ik kom hier graag nog eens terug op een zonnigere dag.

De high tea zelf was niet erg bijzonder, het soepje vooraf was lekker, maar de broodjes en gebakjes waren matig. De thee collectie bevatte wel een aantal lekkere smaakjes, ik had alleen liever gezien dat onze theepot vaker/eerder werd bijgevuld en tevens was het jammer dat de theepot naar mijn mening eigenlijk net te klein was voor twee koppen thee.

Hopelijk is het diner beter geregeld en is er 's avonds meer personeel aanwezig, dan zal ik zeker nog een bezoekje wagen.
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Het eten was weer van topkwaliteit. We zaten aan een rustige tafel en het uitzicht met ondergaande zon was prachtig. Echt een aanrader als je iets bijzonders te vieren hebt.
JHM B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Op woensdag 21 september voor 2 personen een High Tea (inclusief een glas cava) gereserveerd i.v.m. onze trouwdag. Bij de reservering was het mogelijk om d.m.v. een tekst van maximaal 4 woorden hier extra aandacht aan te besteden. Bij binnenkomst beneden werden we, zeer attent, gefeliciteerd met onze trouwdag, waarna we met een snelle lift naar de 42e etage gingen. Het uitzicht is geweldig, zowel binnen als buiten. Je waant je in een heel groot Madurodam. We werden aan een tafeltje gezet tussen twee andere stellen en vlakbij een groep van 6 oudere heren, die bijzonder luidruchtig met elkaar aan het converseren waren. Lachen, hard door elkaar heen praten en zelfs enkele keren met de vuist op tafel slaan, niets was deze Statlers en Waldorfs vreemd. Bijzonder irritant. Dat heeft de gehele High Tea van 1¼ geduurd en ondanks een opmerking daarover van mij aan een van de obers, werd daar niets tegen ondernomen. Zowel de stellen links als rechts van ons konden zich mede hierdoor nauwelijks verstaanbaar maken. Mede het resultaat van een bijzonder slechte akoestiek in dit gedeelte van The Penthouse (o.a. door een hardstenen vloer). Een Engels sprekende ober vroeg of we hem of een Nederlands sprekende ober aan tafel wilde hebben. Omdat ik dacht dat we best nog wel wat uitleg zouden krijgen, vroeg ik om een Nederlands ober, waarna er een mevrouw onze glaasjes kwam vullen, die aangaf dat ze slecht Nederlands praatte!! Aandacht voor onze trouwdag was er pas na meer dan een half uur, toen een ober de hapjes kwam brengen en een klein plateau neerlegde waar een andere tekst opstond, dan de tekst die we tevoren hadden opgegeven. Erg slordig!! Diezelfde ober zei verder helemaal niets. Een felicitatie naar ons kon er blijkbaar niet af! Zoals Wouter V. op 20 augustus al eerder opmerkte, was de High Tea niet echt bijzonder. Veel zoetigheid, 1 minibroodje met vlees, geen vis, maar wel 3 verschillende toetjes! We hadden er veel meer van verwacht. Chiquer en uitgebreider, zoals Laura D op 16 juli al aangaf. Ook het meubilair (vooral de tafels leken al heel erg oud en versleten) was niet echt top. Weinig tot geen persoonlijke aandacht, niet warm, eerder erg afstandelijk en koel. Toen we weggingen zat een van de obers gewoon aan een tafeltje mobiel te bellen! Over professionaliteit gesproken! Je komt er echt voor de hoge locatie, die een geweldig uitzicht over Den Haag biedt.
Silvia W.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Dinsdag middag hebben wij hier geluncht. We namen de club sandwich en de burger. Lekker gegeten en natuurlijk heerlijk genoten van het prachtige uitzicht! Er is ook een buitenplaats. Als je in Den Haag bent moet je gewoon hier heen. Wat een super locatie! Een 10 voor het decor. En dan bedoel ik het uitzicht!
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Een unieke eetervaring in dit mooie restaurant. Het eten was voortreffelijk, alles even heerlijk en mooi gepresenteerd. De steak tartaar werd heel bijzonder opgediend, complimenten voor de creativiteit. Onze gastheer sprak geen Nederlands en hij schonk een grote plens water op tafel in plaats van in het glas, maar toch geven we 'm een 8 omdat hij erg zijn best deed en super vriendelijk was. Het uitzicht is natuurlijk fenomenaal mooi. Maar dit is een restaurant waar je de hoofdprijs betaalt en dan is het niet fijn om door een spooky buurtje naar je auto te moeten lopen. Halfvolle McDonalds drinkbekers stonden op het dak van onze auto. Bij dit soort prachtige restaurants hoort een adequate parkeergelegenheid. Wij hebben bij The Penthouse een heerlijke avond gehad en complimenteren de chef en zijn team voor de prachtige gerechten.
Dank voor uw mooie recensie! Ik geef m graag door aan mijn team. De nieuwbouw inclusief moderne parkeergarage voor de deur is in december van dit jaar klaar. Dan kunt u direct voor de deur parkeren en zijn de problemen van het tijdelijke terrein voorbij, zo hopen we. Hartelijke groeten vanuit de Haagse Toren, Elwin Giel, eigenaar The Penthouse
Hastre .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Met een groep van 11 personen een heerlijke avond gehad. De voorbereidende contacten met mw. Duran van het salesteam waren zeer servicegericht en vriendelijk en op de avond zelf gold die kwalificatie ook voor de witte brigade (waarvan sommigen geen Nederlands spreken).
De smokin' salmon was een mooi gerecht met een frisse salade van kingkrab. Daarna prima mosterdsoep, gevolgd door runderentrecote. De garing daarvan konden we ter plekke doorgeven en dat leidde tot een vrijwel vlekkeloze uitvoering. De wijnen die we (al vooraf) hadden uitgekozen bevielen uitstekend (met de Riesling Spätlese trocken als zeer goede begeleider bij de soep) en als iemand naar een andere wijn overstapte werden de glazen telkens keurig verwisseld. Tot slot was de fruit candy gewoon goed en deze bracht een welkome verkoeling op een ongewoon warme avond.
En over het uitzicht is al genoeg geschreven.
Een aanrader!

Tamara M.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Hartelijk ontvangen. Vriendelijke bediening!
Had via surprisefactory een vier gangen dinner gehad! Top cadeau! Eten was goed.
En een top locatie!!! Echt de moeite waard!
Tim T.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wij konden vrij eenvoudig parkeren aan de van Maanenkade, hoewel een eigen parkeergelegenheid dat bij het restaurant hoort wel noodzakelijk is, maar daar wordt aan gewerkt heb ik begrepen.

Het uitzicht is echt fantastisch, het eten voortreffelijk en de bediening top!
Perfecte locatie voor een date ;-)
Edgar T.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Super leuke en vriendelijke bediening en de High Tea was ruim voldoende en erg lekker!
Het uitzicht is ongekend mooi, de meubels en het interieur kunnen wel een kleine opknapbeurt gebruiken, dat zou het alles naar een nog hoger level brengen! Het was zeker de moeite waard!
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Je moet wat drukke wegen en akelige valwinden trotseren om bij de ingang te komen, maar dan word je beloond met een prachtige 'ride' naar de 42ste verdieping. Dat je vervolgens wordt aangeraden even buiten een kijkje te nemen, is geheel terecht. Prachtig uitzicht over half Zuid-Holland. Dat heb je binnen ook, dus het decor is heel bijzonder. De inrichting is overigens wat merkwaardig - het wil modern zijn, maar het lijkt wel het modern van vroeger. We kwamen er voor een high tea. Dat begon niet geweldig: het duurde allemaal nogal lang voor er wat gebeurde. Net te weinig personeel, is mijn indruk. Champagne is fijn, maar het quicheje is erg niksig. De thee was lauwwarm (later bleek er iets met de stroomvoorziening van de watertanks/-ketels te zijn). Na weer tamelijk lang wachten kwam ineens alles: broodjes, zoetigheden, "ijs" (wat geen ijs was). Broodjes waren niet bijzonder, de andere dingen waren allemaal wel erg smakelijk. Al met al wel een beetje een industrieel gebeuren - niet warm en persoonlijk. Je komt er vooral voor de locatie - die maakt veel goed.
Jocky J.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
The Penthouse was de verassing voor het vieren van 4 verjaardagen. Het 2 gangen menu voor de lunch was
uitzonderlijk goed van kwaliteit, De service top, zeker door dat wij een uur later arriveerden (door omstandigheden buiten onze schuld) Onze gereserveerde tafel (voor 9 personen) had een prachtig uitzicht, de bediening was correct en vriendelijk.
The Penthouse is een echte aanrader!1
Christiaan K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Eerst even bijkomen van de 45 seconden in de lift waarin je view van Den haag en omgeving per seconde groter en mooier wordt. Prima ontvangst, eerst even drankje doen en daarna een kijkje nemen op het Balkon. Fantastisch uitzicht maar dat kan ook niet anders op de 42ste....
Voor het 4 gangenmenu gekozen met: Oesters, Ravioli, Entrecoat en Lamsvlees, chocolade en kaasplankje (mag iets groter de volgende keer). Mooie flesje wijn uit Portugal erbij (welke we mochten ruilen als we hem niet lekker vonden) . Al met al een top vond op hoog niveau!! we komen zeker terug!