The Penthouse

Rijswijkseplein 786 2516 LX Den Haag Nederland Kaart
De rit naar de bovenste verdieping is het begin van een avond op grote hoogte eten en niet alleen genieten van wat er op je bord komt, maar ook van het spectaculaire uitzicht over Den Haag. Met een beetje mazzel, op een onbewolkte dag, kun je zo ver kijken als Scheveningen. Maar kijk niet alleen naar buiten, kijk ook zeker naar de uitgebreide diner- én wijnkaart.
De dinerkaart is internationaal, gerechten uit alle windstreken van de wereld zijn er op terug te vinden. De smaken verfijnd en tot in de puntjes uitgevoerd.

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
Fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.com

INSIDER tip

Tip van Smulpaapje: Ook overdag kun je hier terecht. Niet alleen voor de lunch maar ook voor een high tea of een high wine. En wil je alleen een drankje komen drinken, dan kan dat in de cocktailbar.

Over het restaurant The Penthouse

Een culi-reis op grote hoogte

Dit restaurant is echt jouw ding als je houdt van culinaire hoogstandjes, waar alle smaken samen komen tot een perfecte balans. Een element van zoetigheid wordt gezocht in een lekkere likeur, groene druif of bijvoorbeeld rode biet. En de final touch? Die komt van het geweldige uitzicht. Een aanrader voor zowel lunch als diner.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant The Penthouse

Alle trams, treinen en bussen naar Station Den Haag HS. Oa. 1,9,11,12,15,16
  • Kom je met de auto?
    The Penthouse ligt op de topverdiepingen van de Haagse Toren. De toren ligt direct naast NS station Den Haag Hollands Spoor (niet CS!). Er is eigen parkeergelegenheid aan de Hofwijckstraat.
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 12:00
- High Tea, Wine & Champagne vanaf 14:00 uur

Jouw recensie over het restaurant The Penthouse

Pauline A.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Binnenkomst was om 12.00 uur voor een 3 gangen verassings lunch. Apperatief werd 20 min. Later gegeven, daarna een voorgerecht waar geen smaak aanzat. Het hoofdgerecht kwam om 14.00 uur we hadden doorgegeven dat 1 persoon lactose intolerantie heeft en 1 persoon geen rood vlees . Er werden 2 borden gebracht met grote hompen rood vlees , na het nogmaals te hebben gezegd werd 1 bord weer meegenomen. De ander was koud en er zaten 2 minuscuul worteltjes en 1 mini roosje broccoli bij. Verder niets. We hebben hier wat van gezegd en zijn na het afrekenen van wat we al hadden genuttigd betaald weggegaan. Nooit meer zullen wij bij Penthouse lunchen of dineren. Wat een ontzettend slechte bediening en slecht eten.
Anny R.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
P K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Afgelopen zondag met 4 personen gaan lunchen.
Geweldig uitzicht, lunch ronduit slecht, zeer slecht.
Op de vraag wat het verrassingsmenu is, kwam geen enkele reactie, ook niet op de vraag of er vis in verwerkt is i.v.m. allegie. Dus dan maar de hamburger voor € 17 . Hoe is het mogelijk dat zo'n simpel gerecht zo slecht bereid kan worden? Helemaal doorgebakken, dus gort droog. Als men van het uitzicht wil genieten, koop dan gewoon een kaartje bij de receptie, en ga na afloop desnoods naar de Mcdonalds voor een hamburger. Ook geen hoogvlieger, maar smaakt vele malen beter.
Paula V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Beetje kille tent, gehorig. Het eten ziet er mooi opgemaakt uit, maar is redelijk smakeloos en de broodjes met houtskoolwater en machapoeder smaakten helaas te sterk naar deze extra ingrediënten. Bediening vriendelijk, maar 4 verschillende gehad, keken je niet aan en friet vergeten.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Wij hadden het voorrecht om te genieten van een prive-operavoorstelling van een de medewerksters van het restaurant, dat maakte de avond onvergetelijk voor mijn gasten!
Antoinette V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Alles prima, zeer mooi vorm gegeven maaltijden echt klasse! Uniek uitzicht en buitengewoon voorkomende bediening. Het was vol maar je merkte daar niets van.
Mirella S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Prima gegeten... Prachtig uitzicht! Alleen zit je te dicht op elkaar, helaas! Was afgeleid door gesprekken van de buren.
Marie-Louise B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2018
High tea nieuw concept vond ik teleurstellend. Hetzelfde als lunch of diner, maar ik kom voor high tea en dan wil je een gezellige etagère op tafel met van alles erop en heel veel thee en thee-keuzes. Het hartige eten was weinig en ik vond het al met al veel te duur voor wat je kreeg. Uitzicht is leuk, de lift een sensatie, restaurant niet zo gezellig.
Claudette V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
In The Penthouse hebben we genoten van het uitzicht en de high tea. Het ratatouilletaartje dat geserveerd werd bij de pompoensoep en het zoete gebakje met een snickersmaak waren erg lekker. Het ruiken aan de theeblaadjes en het raden van de theesoort was een leuke bezigheid. Wat ik gemist heb is de etagère, die ik net als de goed gekozen verschillende smaken thee kenmerkend vind voor een high tea.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Positief is zeker weten het uitzicht en de ambiance. Wat tegenvalt is het eten zelf en vooral de bediening / service die ik heb ervaren
Ellen K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Clubsandwich was niet meer dan twee kleine driehoekjes met een stokje er in. De huisgerookte zalm was gewoon zalmsalade. Bij elke andere lunchgelegenheid is een clubsandwich zo groot dat je je afvraagd of je deze wel helemaal op kan en betaal je bovendien veel minder. Broodje hamburger was droog en niet op smaak. Het dessert was nog het lekkerst van alles. Al met al hebben we duur betaald(165 euro) voor een lunch die onze eerdere ervaring waard was, maar zeker niet afgelopen maandag.
Andre V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
ik kom hier al lang niet meer eten, door terugkerende teleurstellingen. Maar nu met bier/spijswandeling tot weer hier terecht gekomen. Het grootste euvel is de bediening, totaal ongeïnteresseerd en kil en spreken geen Nederlands, ongelooflijk. En conclusie moeten we trekken dat ze van al die kritiek weinig hebben geleerd, jammer.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Vriendelijke bediening en mooie locatie. Salades zagen er prachtig uit. Club Sandwich echt te klein voor dat geld. Eten was wel lekker.
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Het lijkt een toeristische trekpleister i.p.v. een totaalbeleving. Goed zicht maakt slechte service niet goed. Jammer want de zaak heeft heel veel potentie en het eten was niet slecht. Maar voor ons was de prijs / kwaliteit service niet in balans.
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
Tja, viel tegen. High Tea voor moederdag. De hapjes waren niet echt origineel. De bediening was best aardig. Het uitzicht is leuk, maar ik denk niet dat we terug gaan komen hier.
Oja, en de muziek staat echt te hard!
Klaas D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Dit was een tegenvaller. Eerst een drankje genomen in de skybar wat tegenviel. Geen sfeer en te harde muziek. Toen gaan eten in het restaurant. Bediening was ok maar eten heel matig. We moesten na een half uur om brood vragen. Het voorgerecht was de bentobox. Sushi met niet gare rijst. Krabsalade waarin we geen krab aantroffen maar wel veel surimi. Het groentehapje was aardig maar wat dit in een bentobox doet. Toen de hoofdgerechten; De steak was ok maar om dit nu op een snee brood te serveren. De lever erop was te lang gebakken. De kabeljauw was redelijk maar de wortelen en doperwten fantasieloos. Geen ziel in dit bedrijf. Snel een koffie genomen en vertrokken
s K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Uitzicht is prachtig
De gerechten zijn matig bereid
Beetje oubollig allemaal
Bediening doet wel haar best
Voor ons gezin geen herhaling
Slechte prijs kwaliteit
Marjs J.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
Verfijnd, culinair genieten met prachtig uitzicht.
Cheng Y.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Een geweldige avond gehad bij The Penthouse restaurant! Ik heb tijdens het diner mijn vriendin ten huwelijk gevraagd en we gaan trouwen!! De ober heeft ons een mooie tafel gegund in de normaal gesproken afgesloten ruimte, hij heeft bovendien de hele avond perfect meegewerkt, bedankt;) Het 3-gangen menu was prima te doen; voor een acceptabele menuprijs, toch het Michelin-gevoel meegekregen. Een dikke voldoende! Gr, Cheng en Lin
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Goede ontvangst en prettige bediening diner en wijn waren van goede kwaliteit en prijsverhouding.
een gezellige avond op hoogniveau met fantastisch uitzicht. zeker een aanrader.