Over het restaurant The Penthouse

Een culi-reis op grote hoogte

Dit restaurant is echt jouw ding als je houdt van culinaire hoogstandjes, waar alle smaken samen komen tot een perfecte balans. Een element van zoetigheid wordt gezocht in een lekkere likeur, groene druif of bijvoorbeeld rode biet. En de final touch? Die komt van het geweldige uitzicht. Een aanrader voor zowel lunch als diner.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant The Penthouse

Alle trams, treinen en bussen naar Station Den Haag HS. Oa. 1,9,11,12,15,16
  • Kom je met de auto?
    The Penthouse ligt op de topverdiepingen van de Haagse Toren. De toren ligt direct naast NS station Den Haag Hollands Spoor (niet CS!). Er is eigen parkeergelegenheid aan de Hofwijckstraat.
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 12:00
- High Tea, Wine & Champagne vanaf 14:00 uur

Jouw recensie over het restaurant The Penthouse

ETIA B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Fantastische sfeer en inrichting. Verrassend eten met goede wijnen. En wat een uitzicht! Bediening is ook erg vriendelijk en behulpzaam.
Ilse V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Gereserveerd voor een high-tea, jammer genoeg 3 kwartier moeten wachten op het eerste gerechtje. Een heerlijke mini-quiche, maar met lauwe, tot bijna koude soep. Wat smaak betreft wel erg lekker! De sandwiches hierbij werden vergeten en kwamen dus nog later. Aan de droogte van het brood te voelen, lagen deze sandwiches al wel even klaar. Al met al een leuke ervaring door het uitzicht. Maar, de service en het eten waren niet fantastisch. (En, hoe leuk zou het zijn als je op zo'n locatie niet met de helft van het gezelschap met de rug naar het uitzicht toe zit? Tafeltjes een kwartslag draaien misschien?)
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Valentijnsdag ! Een bijzondere dag zou je denken. Eerst beneden moeten wachten totdat je naar boven mag. Dan kom je boven aan en wordt er gevraagd wat je komt doen. Vervolgens mag wijst iemand een plek en komt er iemands vragen wat je gaat doen. Kort uitstekend ontvangst en bovenal erg vriendelijk (not). Dan een uur na het eerste hapje vraag je voorzichtig of het wat sneller kan omdat je in dit tempo de klok van 2 uur snacht gaat halen. Dit verzoek nog slechts herhaald zonder resultaat overigens. Dan de bediening. Men loopt continue rond maar doet niks. Brengt zelfs opnieuw het gerecht wat je al hebt gehad. Geen enkele coordinatie. Er wordt dan aan ons gevraagd welke gang we hebben gehad. Uiteindelijk voortijdig het restaurant verlaten.
Sharon C.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
De service was goed en het eten was apart! Met andere woorden, goeie fushion! Leuke restaurant met mooie view! Echt een aanrader!
Gerba B.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Lokatie is mooi. Inrichting trendy. Mooi uitzicht.

Eten is zeer matig; zalm in tempura smaakte goed. Paprikasoep met een ondefinieerbaar stuk aubergine was slecht. Vis in pastinaak puree: te zoet, te overheersend. Hoofdgerecht; biefstuk (?) smaakte te veel naar verbrande kool. Kaasplankje was redelijk.

Bediening:6 verschillende mensen aan je tafel is echt teveel. Ze waren op tijd met alles maar weinig betrokken.

Jammer, ik had er echt meer van verwacht!
Sharon C.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
De service was goed!
Marielle S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
We waren voor de lunch en hadden gereserveerd. De lift naar het restaurant en het uitzicht zijn fantastisch.
Bediening was erg vriendelijk. We moesten alleen beste lang wachten tot onze order opgenomen werd en helemaal tot onze simpele lunchgerechten geserveerd werden. Dat duurde ca. 40 minuten.
Het eten was niet bijzonder.
Daarnaast ziet alles er een beetje smoezelig uit. Veel beschadigingen op de muren en vieze traptreden van/naar toilet. Kan ook opvallen omdat we overdag waren.
Paula B.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Zondag 4 februari ben ik hier geweest met mijn moeder die de dag ervoor 55 was geworden. Samen met mijn vriend hadden wij een High Wine gereserveerd. Echter duurde het een tijdje voor wij werden geholpen. Er was een jongeman aan het werk maar tot onze verbazing zagen wij hem als enige in het rond rennen. Het was erg druk en voor mijn idee onmogelijk voor deze man om al deze mensen goede service te bieden. Uiteindelijk toen de eerste gang kwam waren wij erg onder de indruk. Mooie vis en heerlijke producten. Hierna duurde het weer een lange tijd voor wij werden geholpen. De vlees gang daar in tegen viel erg tegen. Wijn was wel erg goed. Al met al vind ik de prijs/kwaliteits verhouding gewoonweg niet goed in balans. Zeker als je uiteindelijk 120 euro moet afrekenen, en je niet het gevoel hebt dat je goed bent geholpen. Ik zou dan dit ook niet aanraden aan mijn vrienden. Jammer van zo'n mooie plek en daar betaal je dus blijkbaar de hoofdprijs voor maar niet voor de kwaliteit en service.
Monron .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Cadeau- bon voor highest wine gekregen, na alle mooie verhalen die we gelezen hebben op de website, wij vol verwachting erheen. Uitzicht was geweldig! Erg veel geluiden van de buren. Wijn was heerlijk, maar beetje karig/weinig (kleine hoeveelheid). Voorafje van vis was erg lekker, het vleesgerechtje (lees een paar vleeswaren plakjes en wat olijven...) en toetje was heel summier en echt teleurstellend voor het geld wat ze vragen. Karafje kraanwater voor bij de maaltijd kost 5 euro extra. Jammer we gaan dit niet promoten aan vrienden/kennissen.
M G.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Iets na 15.00 uur kwamen wij aan. We waren net te laat voor de lunch en konden alleen naar boven als we een kaartje kochten voor € 9,- pp. Daar konden we wel een cappuccino voor krijgen... Helaas de melk opschuimer ging kapot toen wij dat bestelde. Kan gebeuren, maar een slappen latte als alternatief aanbieden is niet slim. Het enige wat ik qua eten kon bestellen was taart. De appeltaart was oud en keihard. Service niet wat ik eerder heb mogen ervaren. Gelukkig is het uitzicht nog altijd geweldig.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Een mooie locatie die de indruk wekt een goede bediening te geven. Moesten helaas 50 minuten wachten op de eerste gang van de High tea. N kopje soep. Dat schenk je zo in zou je denken. Deze klacht doorgegeven aan de manager die aangaf dat t die dag een bijzondere dag was ???? en dat was t
Hoop voor de volgende bezoekers dat er meer aandacht is. T eten was overigens heerlijk.
andre V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Hoog in de wolken, zo zou je ook het personeel kunnen betitelen.
Niet onvriendelijk personeel, maar daar is ook alles mee gezegd. Mist bezieling zoals ook de keuken. Met drie man worden we in een koud hoekje weggezet, moest een heather worden bijgezet. Bouillabaisse was een aanfluiting, heeft niets met een goede vissoep te maken, bouillon met paar stukjes verse vis, geen rouille en harde stukjes brood zoals het bij echte bouillabaisse hoort. Hoofdgerecht kogelbiefstuk met foie gras en truffelsaus. Vlees was vrij taai en werd opgediend met koude foie gras, wat totaal niet smaakte. Foie gras was geen pate maar vers, maar behoort natuurlijk warm te zijn. Bij navraag zei de dame dat dat zo hoorde, dus einde discussie. Ook in het hoekje moest je licht bijschrijven want was erg donker. Voor ons de laatste keer
Cas J.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
ik heb al meer dan 30 recensies geschreven onder E.V. dit etentje heb ik kado gekregen en als ik mijn feedback geef over dit restaurant had ik kwa prijs kwaliteit verhouding hogere verwachting. de uitstraling van het restaurant gaf t gevoel van een lange pijpenla. het personeel is niet allemaal evengoed geschoold. eerst kregen we n verkeerd voorafje. toen kwam het juiste en wilde t personeel weglopen. ik vroeg om een mes en vork dat is wel zo makkelijk. ze kijkt verder niet en komt met mes en vork en wil weer weglopen. hallo mogen we dan ook een bord? dit soort dingen verwacht ik niet voor zo n hoge prijs. ook een week vd kerst zag ik 1 kerstboompje en dat was het. personeel dat niet allemaal Nederlands spreekt vind ik vreemd in Nederland.
hoofdgerecht was redelijk maar de patatjes waren niet bijzonder en smaakte naar oud vet. en mac donalds temperatuur. erg lauw dus. gelukkig waren er ook personeelsleden die wel hun vak verstonden.
de temperatuur van het restaurant was net aan.
Marjolijn W.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Meerdere malen tevreden genoten van het 3 gangen lunch/keuzemenu. Ook nu staat er nog een lunch keuzemenu op de website, maar bij het opnemen van onze bestelling bleek het keuzemenu te zijn vervangen door een verrassingsmenu..... prijs kwaliteit was niet oké. Het voorgerecht bleek een soep te zijn ( meer een tussengerecht voor het 4 gangenmenu) en ondanks dat 2 van de gasten geen schaal en schelpdieren eten,
was er geen vervangend ingrediënt voor de garnalen die gereserveerd werden in het soepbord voordat de soep erop werd geschonken. Een beetje inventieve keuken had iets vervangends kunnen regelen. Hoofdgerecht zag er mooi uit, het vlees was erg droog, garnituur minimaal. Dessert was het beste gerecht spannend en mooie combinatie van smaken. Het uitzicht is fantastisch, maar voor het eten komen wij niet meer terug
J.J. V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
We werden vriendelijk en snel geholpen. De jassen werden in ontvangst genomen en gelijk erna werden we naar onze gereserveerde tafel gebracht. Vlot konden we een drankje bestellen en kregen de menukaart met uitleg. De gerechten werden goed geserveerd en smaakten voortreffelijk. We zijn zeer tevreden over alles en komen graag nog eens terug.
Yann P.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Eerste keer en laatste keer. En zelfde eind oordeel van vrienden die hier een paar jaar geleden waren geweest en dachten dat het nog goed was.

Ten eerste, de service: slecht. De tafelbediende had geen kennis over het eten, was vergeten wat het was. En als ik rond ons tafel keek, had ik het gevoel dat meeste mensen die hier werken eigenlijk geen ervaring in horeca hebben. Onnaceptable wanneer men hier een hele hoge prijs betaal (kom ik later hier op terug)

Ten tweede het eten: voor gerecht redelijk voor mij, maar tataki voor mijn vrouw was een grapje: 4 kleine stukjes op een beetje rijs. Smaak was niks speciaal. En voor de hoofdgerechten. Smaak redelijk maar klein portie en echt geen inspiratie. Alsof de chef geen passie heeft voor het koken.
En dan de nagerecht. Kaas: niks special, smaak van kaas van een supermarkt. En de zoete dessert: ook geen inspiratie. Een cholade modelleur dat hard als sten was (of was het de druppeltje chocolat op het boord?

Ten einde: de prijs. Met een fles huiswijn per twee, 90 euro’s. Het eten zelf rond 55 euro’s per persoon. Gezien kwaliteit en service, verwacht ik hier rond 30 euro’s te betalen, misschien 35 in verband met de uitzicht.

Dus gewoon een plek dat veel te pretentieus is, waar je voor de uitzicht ga, maar niks anders. Echt zone, ik had veel meer verwacht.
Wil D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Verrast door complete hartige broodjes (ipv stukjes sandwich); verwacht je bij lunch niet bij high tea.
Sommige cakejes waren te droog.

Uitzicht helaas gehinderd vanwege coating op de ramen tbv filmprojecties,
Gelukkig is de stad goed te bewonderen vanaf de stadsbalkons, want de lokatie is uniek.
Daisy N.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Prachtig uitzicht. Service en high tea echter waardeloos voor de prijs die betaald moest worden. Bij het ‘thee buffet’ moest zelf het water voor de thee getapt worden uit een thermoskan. Broodjes niet goed afgebakken en taai, soep erg zout, scone wederom te zout en qua structuur verdiende het de naam scone niet. Tot slot: toen ons gevraagd werd wat we ervan vonden en aangaven dat het matig was kwam er geen reactie. Kortom: ik zou mijn geld ergens anders uitgeven aan een high tea en hooguit een drankje drinken om van het uitzicht te genieten.
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017