The Penthouse

Rijswijkseplein 786 2516 LX Den Haag Nederland Kaart
De rit naar de bovenste verdieping is het begin van een avond op grote hoogte eten en niet alleen genieten van wat er op je bord komt, maar ook van het spectaculaire uitzicht over Den Haag. Met een beetje mazzel, op een onbewolkte dag, kun je zo ver kijken als Scheveningen. Maar kijk niet alleen naar buiten, kijk ook zeker naar de uitgebreide diner- én wijnkaart.
De dinerkaart is internationaal, gerechten uit alle windstreken van de wereld zijn er op terug te vinden. De smaken verfijnd en tot in de puntjes uitgevoerd.

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
Fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.com

Over het restaurant The Penthouse

Een culi-reis op grote hoogte

Dit restaurant is echt jouw ding als je houdt van culinaire hoogstandjes, waar alle smaken samen komen tot een perfecte balans. Een element van zoetigheid wordt gezocht in een lekkere likeur, groene druif of bijvoorbeeld rode biet. En de final touch? Die komt van het geweldige uitzicht. Een aanrader voor zowel lunch als diner.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant The Penthouse

Alle trams, treinen en bussen naar Station Den Haag HS. Oa. 1,9,11,12,15,16
  • Kom je met de auto?
    The Penthouse ligt op de topverdiepingen van de Haagse Toren. De toren ligt direct naast NS station Den Haag Hollands Spoor (niet CS!). Er is eigen parkeergelegenheid aan de Hofwijckstraat.
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 12:00
- High Tea, Wine & Champagne vanaf 14:00 uur

Jouw recensie over het restaurant The Penthouse

Elly J.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2018
Buyties B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2018
Bij het verrassingsmenu werd niet verteld wat we geserveerd kregen.
De service was zeer matig. Herhaaldelijk moesten we vragen om bv drinken.
Soep werd zonder lepel geserveerd
Er was gereserveerd maar voor een verkeerd aantal personen gedekt.
Eten was zeer matig. Zelfs de term "opgemaakt bord" was nog te veel eer.
A. B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2018
Kwamen te vroeg voor diner,maar werden weggestuurd naar de bar..die ook niet open was. Voelden ons niet echt welkom! Uiteindelijk wel een drankje kunnen drinken. Eten wel lekker,maar niet in verhouding met de prijs. Uitzicht wel prachtig!
Elena D.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2018
Lekker eten
Marouschka B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Gereserveerd voor zakelijke lunch. Uitzicht uiteraard bijzonder. Daar is ook alles mee gezegd! Twee heren in de bediening met vieze pakken en dito schoenen, zeer onverzorgd. Was nog maar 1 andere tafel met lunch, maar kregen toch geen aandacht aan tafel. Was geen interesse in de gasten. We hebben alleen een soep besteld, maar gezien prijs moest dat voldoende zijn. Was een bakje bouillon met 1 garnaal en 1 mini-octopus. Brood kwam pas na het eten ondanks herhaaldelijk vragen: vóór het eten! (Maar het was wel warm brood wist de ober nog te zeggen...). Voor de koffie konden we weer de aandacht trekken.
Kortom schandalig dat dit anno 2018 nog kan en voor die prijzen!
Liever minder bevestigingen per mail omtrent reservering en heel veel meer aandacht voor bediening en eten!
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Het uitzicht was fantastisch, de bediening had goede aandacht voor de gasten. Het eten is voor verbetering vatbaar, de samenstelling van het verrassingsmenu was niet optimaal.
De bank is niet geschikt voor lang tafelen en uitzicht op de vaat is ook niet inspirerend!
Anoeska H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Super genoten , heerlijke high tea gehad vriendelijk personeel Bedankt daarvoor !!!Een echte aanrader prachtig uitzicht ????????
Anoeska H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Harald F.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
De prijs kwaliteitsverhouding kan beter, uitzicht is prachtig. We hadden een kadobon maar die bleek voor het diner te zijn terwijl we gingen lunchen. Manager heeft het uiteindelijk opgelost om deze bon toch te accepteren. Op zich vreemd dat je een kadobon niet voor alles kan inleveren.
Cynthia S.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Ambiance is goed, prachtig uitzicht. Ontvangst goed en daarna zwakt het af. High tea niet stijlvol en niet smakelijk.
De pompoensoep krijgt een ruim
voldoende. De sandwich smakeloos, bijzonder klef. De zoetigheden, niet fijn van smaak. "de foto's van de high tea op hun website zijn prachtig". Jammer voor zo'n mooie plek. Geen aanrader!
Sabine T.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Beste mensen,
Wij zijn er vanmiddag voor het eerst geweest.
Het uitzicht was heel erg mooi.
We hebben Hi Tea voor drie personen besteld.
Zo wat viel dat tegen zeg , dat doen we dus nooit meer.
Alles op de foto's ziet er allemaal geweldig en lekker uit.
Maar de werkelijkheid is wel heel anders.
Heel erg jammer want we hadden ons er zo op verheugd.
We kwamen daar binnen er was niemand van het personeel te zien. Dus we stonden daar een beetje onhandig te wachten. Uiteindelijk kwam er een jongedame niet al te vriendelijk en ze bracht ons naar onze tafel.
vrij snel kregen we uitleg over een aantal thee soorten. De eerste kop was earl grey. Ze vertelde ons meteen dat als we de thee niet lekker vonden , dan konden we daar ergens helemaal achteraan van de zaak andere thee gaan kiezen. Moet je wel eerst rond 10 a 15 meter gaan lopen. Ook zo raar. Vervolgens moesten we 40 minuten wachten toen kwam de soep , die smaakte heel waterig en melig vijf minuten later kwamen de dunne smalle langwerpige boterhammen. Het zag er niet apetijtelijk uit. Drie met zalm en krulsla en twee met avocado en krulsla. De zalm was nog wel te doen van smaak maar de avocado , nee dank je die was te papperig. Daarna werd alles weer afgeruimd door de serveerster. Na ongeveer 17min kwam de tweede gang. diverse schaaltjes bessen jam en marmelade jam. Schaaltjes met scones , choco soesjes , appelkruimelcake en eigengemaakte snickerscakejes. Dan nog een paar schaaltjes met mini cheesecake , en twee soorten bavarois lemon en bessen , en een schaaltje biogarde yoghurt. De scones waren erg droog en hard en smaakten ook echt niet vers. De snickercakejes waren wel lekker. De rest was wel te eten. Maar zeker niet voor herhaling vatbaar. Echt zonde van je geld. De ambiance is ook wel gedateerd. Alles bij elkaar geen aanrader. Toen we daar al een half uur zaten te wachten hadden we al spijt van onze reservering. Misschien waren we beter af geweest met een ala card menu. We hebben twee en half uur gereden met de auto. Op zich geen probleem als de Hi Tea klasse was geweest. Het was wel een domper op onze verwachtingen.
J. H.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
hadden een bon gekregen van de kinderen(,dus vol verwachting wat het zou zijn.)Het

eten en de sfeer deed ons erg aan Up Stair in Voorschoten denken , het was een succes
Veerle B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2018
Afgelopen weekend bij The Penthouse geweest voor een high tea. Het eten was redelijk maar de ambience en keuze uit kleine hapjesdie je verwacht bij een high tea was er niet. Wij vonden de porties erg groot. De thee werd geserveerd in grote mokken waardoor je na 2x bijschenken al helemaal vol zat van de thee. Van de hartige ronde waren de porties veel te groot. In plaats van de kleine verfijnde hapjes die je normaal bij een high tea kan verwachten kreeg je een grote kom soep en 2 sandwiches die veel te groot waren. De zoete ronde was erg lekker en de size was goed maar we konden er bijna niks van op omdat de eerste ronde veel te veel was en de koppen thee ook erg vullen. De bediening was ok maar voegde niks extras toe.
Pauline N.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Binnenkomst was om 12.00 uur voor een 3 gangen verassings lunch. Apperatief werd 20 min. Later gegeven, daarna een voorgerecht waar geen smaak aanzat. Het hoofdgerecht kwam om 14.00 uur we hadden doorgegeven dat 1 persoon lactose intolerantie heeft en 1 persoon geen rood vlees . Er werden 2 borden gebracht met grote hompen rood vlees , na het nogmaals te hebben gezegd werd 1 bord weer meegenomen. De ander was koud en er zaten 2 minuscuul worteltjes en 1 mini roosje broccoli bij. Verder niets. We hebben hier wat van gezegd en zijn na het afrekenen van wat we al hadden genuttigd betaald weggegaan. Nooit meer zullen wij bij Penthouse lunchen of dineren. Wat een ontzettend slechte bediening en slecht eten.
Anny R.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Gistermiddag hebben we in The Penthouse de 2 gangen lunch besteld voor € 25.00 pp.
De ontvangst was heel onpersoonlijk.
Het voorgerecht was matig qua smaak en hoeveelheid. De hierbij gereserveerder broodjes waren trouwens erg lekker
Lang moesten we wachten op het hoofdgerecht en we schrokken toen we ons bord zagen: een hele grote lap rood vlees en wat kleine stukjes groente daarnaast. De stukjes groente waren koud, het vlees was lauw en aan de taaie kant. Na 1 hap stopten we met eten en riepen iemand van de bediening.
Op onze klacht werd niet adequaat gereageerd, geen sorry oid. We hebben vervolgens een broodje van de lunchkaart besteld maar ook de broodjes hadden niet de kwaliteit die je zou mogen verwachten.
We zijn teleurgesteld vertrokken.
Misschien is de kok op andere dagen beter in vorm maar de in de brochure beloofde kwaliteit van de chef-kok hebben wij niet ervaren.
Jammer, we komen hier nooit weer. We wensen andere gasten een betere ervaring toe.
P K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Afgelopen zondag met 4 personen gaan lunchen.
Geweldig uitzicht, lunch ronduit slecht, zeer slecht.
Op de vraag wat het verrassingsmenu is, kwam geen enkele reactie, ook niet op de vraag of er vis in verwerkt is i.v.m. allegie. Dus dan maar de hamburger voor € 17 . Hoe is het mogelijk dat zo'n simpel gerecht zo slecht bereid kan worden? Helemaal doorgebakken, dus gort droog. Als men van het uitzicht wil genieten, koop dan gewoon een kaartje bij de receptie, en ga na afloop desnoods naar de Mcdonalds voor een hamburger. Ook geen hoogvlieger, maar smaakt vele malen beter.
Paula V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Beetje kille tent, gehorig. Het eten ziet er mooi opgemaakt uit, maar is redelijk smakeloos en de broodjes met houtskoolwater en machapoeder smaakten helaas te sterk naar deze extra ingrediënten. Bediening vriendelijk, maar 4 verschillende gehad, keken je niet aan en friet vergeten.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Wij hadden het voorrecht om te genieten van een prive-operavoorstelling van een de medewerksters van het restaurant, dat maakte de avond onvergetelijk voor mijn gasten!
Antoinette V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Alles prima, zeer mooi vorm gegeven maaltijden echt klasse! Uniek uitzicht en buitengewoon voorkomende bediening. Het was vol maar je merkte daar niets van.
Mirella S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Prima gegeten... Prachtig uitzicht! Alleen zit je te dicht op elkaar, helaas! Was afgeleid door gesprekken van de buren.