The Penthouse

Rijswijkseplein 786 Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant The Penthouse

Een culi-reis op grote hoogte

Dit restaurant is echt jouw ding als je houdt van culinaire hoogstandjes, waar alle smaken samen komen tot een perfecte balans. Een element van zoetigheid wordt gezocht in een lekkere likeur, groene druif of bijvoorbeeld rode biet. En de final touch? Die komt van het geweldige uitzicht. Een aanrader voor zowel lunch als diner.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant The Penthouse

Alle trams, treinen en bussen naar Station Den Haag HS. Oa. 1,9,11,12,15,16
  • Kom je met de auto?
    The Penthouse ligt op de topverdiepingen van de Haagse Toren. De toren ligt direct naast NS station Den Haag Hollands Spoor (niet CS!). Er is eigen parkeergelegenheid aan de Hofwijckstraat.
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 12:00
- High Tea, Wine & Champagne vanaf 14:00 uur

cbosch .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Als verrassing voor mijn verjaardag afgelopen zaterdag met mijn vriend gedineerd in het Penthouse. We konden onze auto gratis parkeren op de prive parkeerplaats aan de Van Maanenkade.
De beneden entree is eenvoudig, maar de gang met de lift naar de 42ste verdieping maakt je nieuwsgierig naar wat komen gaat. Vervolgens een magnifiek uitzicht over Den Haag.
Even zoeken vanaf hier naar het restaurant dit is niet helemaal duidelijk, trapje omhoog naar de garderobe en weer een trapje naar het restaurant. Het restaurant is vrij smal en bij de tafels voor 2 is het helaas zo dat altijd 1 persoon met zijn rug naar het uitzicht toe zit, dit vonden wij jammer.

Er is een dinner kaart en een dinner selections kaart oftewel een 3,4,5 gangen keuze menu. De ober had niet aan ons uitgelegd dat bij het keuze menu 1 gerecht naar wens gekozen/geruild kon worden met een gerecht van de diner kaart. Hier kwamen wij achter toen wij dit een andere ober hoorde uitleggen aan de tafel naast ons. Dit vonden wij erg jammer en werd ''goed'' gemaakt met een drankje van het huis.

Als voorgerecht hadden wij zalm, dit is een heel eenvoudig gerecht en de versnipperde cassave chips hierover maakt het wat goedkoop. De ballotine van parelhoen vonden wij iets weg hebben van een kiprollade. Als hoofdgerecht hadden wij beiden de zacht gegaarde kalfsentrecote met rosevalaardappel. Wij vonden het vlees wat flauw en hebben om peper en zout gevraagd de entourage van 3 rosevalaardapeltjes, twee plakjes peen en een 1 gehalveerde suger snap vonden wij erg mager. Het nagerecht voor 2 wat bestond uit verschillende nagerechten maakte wel het een en ander goed.

Wij hebben het idee dat de gerechten op de dinnerkaart van een ander nivo zijn dan van het het keuzemenu iets om bij stil te staan als je hier gaat eten.
Ric V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Gisteravond hier voor het eerst gegegten. Ondanks de rommelige entree op de begane grond is de tocht naar de 42e verdieping al bijzonder. Omdat we 10 minuten te vroeg zijn even buiten staan kijken; het uitzicht is echt heel bijzonder.
Tafel voor drie attent gedekt zodat tenminste 2 gasten naar buiten kunnen kijken. Zééér rustig tempo, alsof de motor nog niet warm is. Maar daarna een zeer hoffelijke bediening van een jonge dame en haar collega's. Heerlijke voorgerechten (Steak tartare, St. Jacobsschelpen en Tuna Tuxedo) gekozen uit een prettig overzichtelijke kaart. Eigenlijk alleen maar smakelijke uitdagingen. En de smaak van alle drie was steeds zeer goed. Een acht dus.
Hoofdgerechten (Duck Delight en Ocean's Discovery) ook weer heel lekker. De kabeljauw zou een iets meer uitgesproken sausje kunnen hebben, maar toch weer 3 x een 8. Daarbij dronken wij een Albarino uit de Rias Baixas, mijn favoriete witte wijn. Voor 35 Euro nog te doen.
Het geheel, zonder nagerechten maar inclusief koffie, was net iets meer dan 200 Euro. Een beetje duur voor wat er wordt geserveerd, maar de unieke lokatie rechtvaardigt een iets hogere prijs. Een aanrader dus.
Michel C.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Een paar weken geleden hier gegeten,de steaktartaar is echt een aanrader [sterwaardig gerecht],de kreeftsoep lekker maar niet bijzonder.De ossehaas flauw en de rode wijnsaus heb ik laten staan omdat ik hem niet lekker vond. De Gambas van mijn vriendin waren erg lekker De Coquilles waren lekker maar voor 3 stuks erg duur. Dessert was ok. Al met al een fijne avond gehad maar prijs/kwaliteit niet in balans.
Feri V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Heerlijk gegeten.en zeker goede bedinning . Super
Beste Feri, dank je wel voor je korte en krachtige feedback naar ons. Super mooi te lezen dat jij zo goed hebt ervaren waar wij zo veel waarde aan hechten; onze kwaliteit in eten, drinken en service en uitstraling. Heel veel dank voor je bezoek en heel graag tot een volgende keer. Vanuit The Penthouse vriendelijke groeten, Arno Gijze - Service Manager.
RubenB .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Met z'n tweeën genoten van een fantastisch lekker Valentijnsdiner! Garçon Ramon maakte het met zijn welgemeende gastvrijheid compleet! De lokatie is werkelijk adembenemend met een uitzicht over Den Haag. Romantiek ten top!
Beste Ruben, wat super om te lezen dat je zo hebt genoten van je bezoek aan The Penthouse. Onze Ramon zullen wij een extra Thumbs Up geven. Heel veel dank voor de mooie review en graag tot een volgende keer in The Penthouse. Arno Gijze - Service Manager
Cycywhy .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Valentine diner, prijs/kwaliteit niet in verhouding. Tafel aan het raam (*toeslag), maar wij konden meepraten/luisteren met de tafels naast ons. Deze stonden erg dicht op elkaar.
Servies en bestek heeft zijn beste tijd gehad. Op het bord van de 2e gang dreef een klein spinnetje in wat vocht inclusief tomaat zaadje (deze kwam niet in het gerecht voor) na dit kenbaar te hebben gemaakt, kregen wij hetzelfde bord "schoongemaakt" terug.
Groot verschil in bediening. Sommige erg vriendelijk en enthousiast, andere ongeïnteresseerd.
Kannetje koffiemelk en suiker kregen werd van de tafel naast ons op onze tafel neergezet (zonder dit bij te vullen).

Al met al zouden wij hier niet snel meer terugkomen voor een diner. Misschien voor een borrel met uitzicht.
Beste Gast, veel dank voor de duidelijke review en de feedback die ons wordt gegeven over de tafelopstelling, het servies, bestek en ons personeel. Op een Valentijnsavond is het, anders dan andere avonden zo dat wij te maken hebben met veel meer "tweetjes" dan normaal (logischerwijs). Helaas is de afstand tussen de tafels dan soms iets kleiner. Wij nemen de feedback echter zeker ter hand voor komende drukke diners. Dank voor de terugkoppeling van uitstraling servies en bestek, hier gaan wij aan werken. Ons personeel zal t.a.t. de juiste zelfde lijn van gastvrijheid moeten uitstralen, hier wordt dan ook nog meer op getraind. Graag verwelkomen wij jou nogmaals uiteraard, zou je wanneer je reserveert dit via mij wille doen op arno@thepenthouse.nl ? Vriendelijke groeten vanuit The Penthouse. Arno Gijze - Service Manager
Archibald88 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Prijs/kwaliteit verhouding niet echt best van de high tea. Best prijzig. Uitzicht en bediening zijn goed maar voor 70 euro kun je meer verwachten
Beste bezoeker van The Penthouse, dank voor de review en de duidelijke feedback. Prijs Kwaliteit is iets waar wij dagelijks mee bezig zijn en nemen de feedback hierover zeer serieus. Bij de prijsstelling voor komende editie gaan wij hier zeker rekening mee houden. Ik hoop je nogmaals te mogen verwelkomen in The Penthouse, als je dit doet mail dan je reservering graag even via mij op arno@thepenthouse.nl. Vriendelijke groeten vanuit The Penthouse, Arno Gijze - Service Manager
martijn V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Ik had hier een heerlijke lunch met me vader. Het eten was fantastisch en de service super. Je kan hier een heerlijke middag doorbrengen met een 3 gangen lunch met fantastisch uitzicht De volgende keer ga ik hier een high-Tea doen!!
Pearl G.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Wij zijn zaterdag geweest in The Penthouse. Was fantastisch, indrukwekkend. Het begint al met de lift naar de 41e etage!
Bij binnenkomst voel je je gelijk welkom. Goede gerechten en bediening. Sfeervolle inrichting en dan het uitzicht! We gaan hier zeker vaker naartoe. Heel romantisch.
Beste Pearl, dank je wel voor je mooie recensie en super om te lezen dat je zo hebt genoten bij ons. Wij verwelkomen je heel graag spoedig weer in The Penthouse! - Arno Gijze
MarieJosevP .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Ik had een stuk porselein bij de high tea in een mousse. Deed vreselijk zeer toen ik hier hard op beet. Gelijk gemeld en tot onze grote verbazing werd hier niets mee gedaan????
Bij het weggaan werd gevraagd; was alles naar wens? Wederom aangegeven dat ik het schandalig vind dat je hier niet op ingaat. Wederom niets. Wat een slechte service!
Dank voor uw feedback. Uw reactie nemen wij zeer hoog op, wij worden normaliter hoog gewaardeerd op als het gaat om onze service en communicatie. Het spijt ons verschrikkelijk dat ten eerste het voorval met het stuk in het eten heeft plaatsgevonden, hiervoor nemen wij nogmaals onze keukenprocessen onder de loep. Daarnaast had u van onze medewerker een vele malen professionelere houding mogen verwachten. Wij bieden bieden bij deze onze zeer welgemeende excuses aan voor dit voorval en nodigen u graag uit voor een High Tea of High Wine voor 2 personen op onze kosten. Voor de reservering hiervan kunt u mailen met arno@thepenthouse.nl. Arno Gijze - Service Manager.
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Als verrassing werd ik gisteravond meegetroond naar dit restaurant op een geweldige locatie. De reservering was al weken geleden gemaakt en het was een gok of er in dit jaargetijde überhaupt van uitzicht sprake zou zijn, maar we hadden mazzel, het was super helder zodat we zelfs de vuurtoren van de Maasvlakte zagen. In het verleden slechte recensies gelezen en daardoor nooit de behoefte gehad hier te gaan eten, maar dat bleek onterecht. De ontvangst bij het uitkomen van de lift is wat vaag, je kan je jas bij een niet-nederlandssprekende dame achterlaten en dan? Via de toiletten kwamen er er achter dat we nog een etage hoger moesten. Onze tafel werd gewezen en daar zaten we dan, een van ons op een te lage, rugbrekende bank zonder uitzicht. Bank zit echt dramatisch slecht, de buurtafel vroeg en kreeg stoelen bijgeplaatst. Waarom die bank er niet uitgesloopt wordt is ons een raadsel. tafeltjes een halve kwartslag draaien en je kan samen van het uitzicht genieten..... De wijnkaart kwam en hup, de dame was weer weg. Na enige tijd konden we dan een aperitief bestellen en we begonnen te twijfelen of hier gaan eten wel een goede keus was geweest. Maar toen werd het beter. Onze bestelling werd opgenomen, er werd goed advies gegeven over bijpassende wijnen. We kozen voor het 4-gangen menu: paté, garnalen, eend en dessert met Haagse specialiteiten. Alles even lekker, enige minpunt dat je groenten met een lampje moet zoeken, bij het hoofdgerecht werden wel 3 spruiten geserveerd...
Prijs is aan de hoge kant en dat in combinatie met de pretenties van menukaart en opmaak van borden zou een amuse vooraf goed gepast hebben. Dan hadden we ook iets meer tijd gehad om te genieten van de cava die we als aperitief genomen hadden. Nu kwamen de gerechten zo snel door dat ik mijn restant cava aan mijn partner heb gegeven zodat ik aan de geserveerde wijn bij het voorgerecht kon beginnen. Een volgende keer dus maar geen bijpassende wijnen, er valt nauwelijks tegenop te drinken! Maar liever dat dan tijden zitten wachten en het idee krijgen dat men je vergeten is. Dat was hier zeker niet het geval, de bediening was attent, het eten lekker en het uitzicht geweldig dus al met al waren we dik tevreden.
Allereerst excuses over de de slechte start van uw avond. Juist de accuratesse en oplettendheid hebben wij samen met ons eten de service hoog in het vaandel staan. Wij nemen uw review intern hoog op en verzekeren u bij een volgend bezoek te laten zien dat de hele avond even mooi kan zijn als het diner waarvan u zo genoten heeft. -Arno Gijze, Service Manager
Hanneke T.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Wij hadden door het goede weer een geweldig uitzicht over Den Haag.
De high tea was lekker, de bediening goed. Jammer dat er geen sandwiches waren maar minibroodjes.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Met zes personen een high wine genoten. Een doodenge lift (slechts met glas afgescheiden van de buitenkant van het gebouw) brengt je in no time naar de 42ste verdieping. Het uitzicht zou fantastisch moeten zijn, maar helaas: mist. De high wine was goed. Uitstekende vis als eerste begeleidende hapjes bij een lekker half glas sauvignon blanc. Bij de gruner Veltliner daarna werd een kaasplankje geserveerd, maar die was bepaald niet spannend. Bij de rode Argentijnse Carmenere kwam een ruim voorziene charcuterieschotel. Ten slotte mochten we nog een extra glas van de wijn die eenieder het beste was bevallen. De bediening was vlot en vriendelijk, maar de uitleg van wat we aten en dronken was wel een beetje een standaard ingesleten praatje. Jammer van het uitzicht, maar een leuke ervaring.
Theo H.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Goede ontvangst, goede service. Redelijk hoog geprijsd, maar ja, ook hoge locatie en als je weet wat het voor moeite heeft gekost om dit restaurant te realiseren ook wel weer begrijpelijk. De mensen in de bediening die de Nederlandse taal niet machtig zijn begrijpen niet altijd wat je bedoelt en dat is jammer.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Fantastisch uitzicht en een prima bediening. Enig minpuntje is dat we eerst voor een 2-gangen lunch gingen en uiteindelijk toch ook het dessert namen, maar er geen 3-gangen lunch werd berekend (dessert apart afrekenen en daardoor duurder). Voor de rest zeker voor herhaling vatbaar!
Elke B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
What A View! En het genieten van het uitzicht start al als je de lift in stapt. Lijkt wel een attractie op zich. Het stijgen naar verdieping 42 is wel voelbaar, maar na een slokje van hun lekkere chardonay ben je dat zo vergeten. Wij namen het 2gangen-lunch-menu en dat was erg lekker. Bediening was vriendelijk. En dan na het eten nog een wandelingetje op hun terras en je eten maakt een sprongetje in je buik.
Dus: een bijzondere ervaring!
ha.buitenhuis .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Een goed diner op een unieke plek. De bediening was prettig en klantvriendelijk. De combinatie van het eten en het wijnarrangement beviel ons goed. Voor ons beiden een aangename ervaring en de moeite waard.
Anoukvdw .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
De locatie is heel mooi met natuurlijk een fantastisch uitzicht. Ik vond het een bijzondere ervaring om voor een keer te eten. Het eten is lekker en wordt mooi geserveerd. Ook het personeel is erg vriendelijk. De prijs is wel vrij hoog voor wat je krijgt.
Branka G.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
We hebben een highwine gedaan met twee personen. Hapjes meer dan voldoende qua hoeveelheid, wijn prima. Dit was qua prijs/hoeveelheid/kwaliteit prima. Service van de jongeman was prima, vriendelijk en kennis.
Minder was, veel rumoer van de obers onderling. Wij zaten voor de kastdeur en die ging steeds open en dicht. Veel borden waren stukjes af. Wij zijn hier vaker geweest en het lijkt of het een beetje vergane glorie is. Komen echt nog wel terug al is het voor het uitzicht maar prijs/kwaliteit van diner is niet in balans.
Yurii P.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Onwijs Lekker gegeten op een top locatie!
Onze ouders zijn getrouwd in het stadhuis van Den Haag
en we kwamen lunchen in the Penthouse, de bediening heeft er alles aangedaan
om ook onze lunch speciaal te maken.
het is fijn om naast de de spectaculaire allure ook een personal touch te ervaren.
dus onze complimenten voor Amber van de bediening!

Tip! de wijn smaakt nog lekkerder op deze hoogte!