The Penthouse

Rijswijkseplein 786 Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant The Penthouse

Een culi-reis op grote hoogte

Dit restaurant is echt jouw ding als je houdt van culinaire hoogstandjes, waar alle smaken samen komen tot een perfecte balans. Een element van zoetigheid wordt gezocht in een lekkere likeur, groene druif of bijvoorbeeld rode biet. En de final touch? Die komt van het geweldige uitzicht. Een aanrader voor zowel lunch als diner.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant The Penthouse

Alle trams, treinen en bussen naar Station Den Haag HS. Oa. 1,9,11,12,15,16
  • Kom je met de auto?
    The Penthouse ligt op de topverdiepingen van de Haagse Toren. De toren ligt direct naast NS station Den Haag Hollands Spoor (niet CS!). Er is eigen parkeergelegenheid aan de Hofwijckstraat.
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 12:00
- High Tea, Wine & Champagne vanaf 14:00 uur

Jouw recensie over het restaurant The Penthouse

Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
Bij een high tea verwacht ik niet dat ik zelf thee moet gaan halen bij een soort dispenser. Verder staan de tafeltjes nogal dicht op elkaar en sprak het bedienend personeel alleen maar Engels. Beetje vreemd. Het uitzicht is eigenlijk de enige reden om hier een high tea te doen, want anders kan je beter naar Des Indes gaan.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Business chique omgeving, met prachtig uitzicht over de stad. Gratis parkeren bij bevestigde reservering. De high tea was goed verzorgd > onbeperkt thee met voldoende keuze uit verschillende smaakjes. Broodjes wat simpel, maar heerlijk soepje (artisjok) en heerlijke zoetigheidjes. De beloofde cava hebben wij niet gezien, maar we kwamen eigenlijk ook voor de thee.
barend B.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Voorgerecht kwam voor aperitief. Geen amuse, zelfs geen brood. Eten was ok maar geheel was willen maar niet kunnen.
Ross harry George R.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Zeer goed reserverings systeem alles was na wensen personeel zeer goed. En was goed verrast door de chef
babette V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Geweldige avond gehad op een fantastische locatie! Al zo vaak voorbij gelopen maar vanaf beneden weet je natuurlijk niet dat jet zo enorm mooi is daar boven! Lekker eten, geweldige service en echt een aanrader voor iedereen die hier wel langsloopt maar nog niet is geweest! Ga naar binnen!!!
Philles V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Bij zo'n lokatie mag je verwachten dat alles tot in de details op orde is. Maar helaas. Vette vingers op glazen wanden, beschadigde trap, ongepoetst koper, stoffig, vieze stoelen. Dit verdient absoluut de aandacht bij zo'n bijzondere plek.
N V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
De locatie hoog in het strijkijzer is een leuk om ooit te zijn geweest! Buiten het restaurant kun je uitkijken tot aan Rotterdam. Het rooster waarop je dient te lopen heeft gaten van 2x2 cm, voor de dames met (stiletto)hakken. Gelukkig kun je een verdieping lager ook heelproof een deel indoor uitkijken over de stad. Het eten was prima qua porties, maar had voor ons (ook gezien de prijs) meer op smaak mogen worden gebracht. Een tegenvaller was dat een hoofdgerecht helaas al was uitverkocht, terwijl wij het derde tafeltje waren. Wij waren echter wel op zondag voor diner. Mogelijk wordt er dan geen nieuwe voorraad aangeleverd. Toch jammer. Tafeltjes zitten redelijk dicht naast elkaar. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Elke Hagenees (en ook niet-Hagenees) die het budget er (voor over) heeft, zeker een keertje heen gaan!
E V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Uitzicht was adembenemend. alleen de leuning van de bank is gewoon te laag. ik snap wel de reden hiervan om het uitzicht niet te belemmeren, maar ik denk dat 10/15 cm hogere leuning niet veel van het uitzicht zal ontnemen
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
De locatie is geweldig. De bediening is netjes maar vergeet te vragen of er iets bij het eten gedronken moet worden...
Paco28 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Vorige week voor een high wine bij The Penthouse geweest. Dit was de tweede keer dat ik voor een high wine naar The Penthouse ging. De vorige keer was ik zo enthousiast dat ik dit weer als cadeau heb gegeven. Alleen bleek nu de prijs met 10 euro verhoogd te zijn, krijg je een glas wijn minder en geen brood meer. Hierdoor vind ik de high wine nu veel te duur voor wat je krijgt, echt jammer want hij was perfect! Daarnaast was de frituurlucht zeer onaangenaam!
Pieter H.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Duur, maar het uitzicht is geweldig. De hapjes zijn van goede kwaliteit en smaakvol. De bankjes zitten voor geen meter, maar ik snap het wel; bij hogere bankjes wordt het uitzicht wat beperkt...
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Mooi restaurant met geweldig uitzicht. Het eten was goed en mooi geserveerd. De enige min punt was dat we zaten naast luidruchtig vrijgezellenfeest terwijl de rest van het restaurant leeg was...
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Mooi restaurant. Geweldig uitzicht en prima keuken. Sfeervol. Wijnkaart redelijk. Menu goed. Rustige omgeving en sfeervol verlicht. Bediening goed, wachttijden in orde.
bericht-van-Jeff .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Op eerste Paasdag highest tea.
Jammer dat we een half uur hebben moeten wachten voordat er iemand bij ons aan tafel kwam. We kregen haast de indruk dat we vergeten waren. Enfin: met een korte uitleg wat we konden verwachten zijn we gestart met de thee. Helaas was het theewater aan de lauwe kant.
Het eten maakte het lange wachten en de lauwe thee goed. Het uitzicht is geweldig.
Ramon V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Prima avond gehad, eten was ok. Mag iets minder snel na elkaar geserveerd worden. Lekkere wijnen bij het menu. Service is goed. Uitzicht is natuurlijk fantastisch en dat is hun grootste plus punt.
cbosch .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Als verrassing voor mijn verjaardag afgelopen zaterdag met mijn vriend gedineerd in het Penthouse. We konden onze auto gratis parkeren op de prive parkeerplaats aan de Van Maanenkade.
De beneden entree is eenvoudig, maar de gang met de lift naar de 42ste verdieping maakt je nieuwsgierig naar wat komen gaat. Vervolgens een magnifiek uitzicht over Den Haag.
Even zoeken vanaf hier naar het restaurant dit is niet helemaal duidelijk, trapje omhoog naar de garderobe en weer een trapje naar het restaurant. Het restaurant is vrij smal en bij de tafels voor 2 is het helaas zo dat altijd 1 persoon met zijn rug naar het uitzicht toe zit, dit vonden wij jammer.

Er is een dinner kaart en een dinner selections kaart oftewel een 3,4,5 gangen keuze menu. De ober had niet aan ons uitgelegd dat bij het keuze menu 1 gerecht naar wens gekozen/geruild kon worden met een gerecht van de diner kaart. Hier kwamen wij achter toen wij dit een andere ober hoorde uitleggen aan de tafel naast ons. Dit vonden wij erg jammer en werd ''goed'' gemaakt met een drankje van het huis.

Als voorgerecht hadden wij zalm, dit is een heel eenvoudig gerecht en de versnipperde cassave chips hierover maakt het wat goedkoop. De ballotine van parelhoen vonden wij iets weg hebben van een kiprollade. Als hoofdgerecht hadden wij beiden de zacht gegaarde kalfsentrecote met rosevalaardappel. Wij vonden het vlees wat flauw en hebben om peper en zout gevraagd de entourage van 3 rosevalaardapeltjes, twee plakjes peen en een 1 gehalveerde suger snap vonden wij erg mager. Het nagerecht voor 2 wat bestond uit verschillende nagerechten maakte wel het een en ander goed.

Wij hebben het idee dat de gerechten op de dinnerkaart van een ander nivo zijn dan van het het keuzemenu iets om bij stil te staan als je hier gaat eten.
Ric V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Gisteravond hier voor het eerst gegegten. Ondanks de rommelige entree op de begane grond is de tocht naar de 42e verdieping al bijzonder. Omdat we 10 minuten te vroeg zijn even buiten staan kijken; het uitzicht is echt heel bijzonder.
Tafel voor drie attent gedekt zodat tenminste 2 gasten naar buiten kunnen kijken. Zééér rustig tempo, alsof de motor nog niet warm is. Maar daarna een zeer hoffelijke bediening van een jonge dame en haar collega's. Heerlijke voorgerechten (Steak tartare, St. Jacobsschelpen en Tuna Tuxedo) gekozen uit een prettig overzichtelijke kaart. Eigenlijk alleen maar smakelijke uitdagingen. En de smaak van alle drie was steeds zeer goed. Een acht dus.
Hoofdgerechten (Duck Delight en Ocean's Discovery) ook weer heel lekker. De kabeljauw zou een iets meer uitgesproken sausje kunnen hebben, maar toch weer 3 x een 8. Daarbij dronken wij een Albarino uit de Rias Baixas, mijn favoriete witte wijn. Voor 35 Euro nog te doen.
Het geheel, zonder nagerechten maar inclusief koffie, was net iets meer dan 200 Euro. Een beetje duur voor wat er wordt geserveerd, maar de unieke lokatie rechtvaardigt een iets hogere prijs. Een aanrader dus.
Michel C.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Een paar weken geleden hier gegeten,de steaktartaar is echt een aanrader [sterwaardig gerecht],de kreeftsoep lekker maar niet bijzonder.De ossehaas flauw en de rode wijnsaus heb ik laten staan omdat ik hem niet lekker vond. De Gambas van mijn vriendin waren erg lekker De Coquilles waren lekker maar voor 3 stuks erg duur. Dessert was ok. Al met al een fijne avond gehad maar prijs/kwaliteit niet in balans.
Feri V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Heerlijk gegeten.en zeker goede bedinning . Super
Beste Feri, dank je wel voor je korte en krachtige feedback naar ons. Super mooi te lezen dat jij zo goed hebt ervaren waar wij zo veel waarde aan hechten; onze kwaliteit in eten, drinken en service en uitstraling. Heel veel dank voor je bezoek en heel graag tot een volgende keer. Vanuit The Penthouse vriendelijke groeten, Arno Gijze - Service Manager.
RubenB .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Met z'n tweeën genoten van een fantastisch lekker Valentijnsdiner! Garçon Ramon maakte het met zijn welgemeende gastvrijheid compleet! De lokatie is werkelijk adembenemend met een uitzicht over Den Haag. Romantiek ten top!
Beste Ruben, wat super om te lezen dat je zo hebt genoten van je bezoek aan The Penthouse. Onze Ramon zullen wij een extra Thumbs Up geven. Heel veel dank voor de mooie review en graag tot een volgende keer in The Penthouse. Arno Gijze - Service Manager