The Penthouse

Rijswijkseplein 786 Den Haag Nederland Kaart
De rit naar de bovenste verdieping is het begin van een avond op grote hoogte eten en niet alleen genieten van wat er op je bord komt, maar ook van het spectaculaire uitzicht over Den Haag. Met een beetje mazzel, op een onbewolkte dag, kun je zo ver kijken als Scheveningen. Maar kijk niet alleen naar buiten, kijk ook zeker naar de uitgebreide diner- én wijnkaart.
De dinerkaart is internationaal, gerechten uit alle windstreken van de wereld zijn er op terug te vinden. De smaken verfijnd en tot in de puntjes uitgevoerd.

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
Fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.com

INSIDER tip

Tip van Smulpaapje: Ook overdag kun je hier terecht. Niet alleen voor de lunch maar ook voor een high tea of een high wine. En wil je alleen een drankje komen drinken, dan kan dat in de cocktailbar.

Over het restaurant The Penthouse

Een culi-reis op grote hoogte

Dit restaurant is echt jouw ding als je houdt van culinaire hoogstandjes, waar alle smaken samen komen tot een perfecte balans. Een element van zoetigheid wordt gezocht in een lekkere likeur, groene druif of bijvoorbeeld rode biet. En de final touch? Die komt van het geweldige uitzicht. Een aanrader voor zowel lunch als diner.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant The Penthouse

Alle trams, treinen en bussen naar Station Den Haag HS. Oa. 1,9,11,12,15,16
  • Kom je met de auto?
    The Penthouse ligt op de topverdiepingen van de Haagse Toren. De toren ligt direct naast NS station Den Haag Hollands Spoor (niet CS!). Er is eigen parkeergelegenheid aan de Hofwijckstraat.
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 12:00
- High Tea, Wine & Champagne vanaf 14:00 uur

Jouw recensie over het restaurant The Penthouse

andre V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
ik kom hier al lang niet meer eten, door terugkerende teleurstellingen. Maar nu met bier/spijswandeling tot weer hier terecht gekomen. Het grootste euvel is de bediening, totaal ongeïnteresseerd en kil en spreken geen Nederlands, ongelooflijk. En conclusie moeten we trekken dat ze van al die kritiek weinig hebben geleerd, jammer.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Vriendelijke bediening en mooie locatie. Salades zagen er prachtig uit. Club Sandwich echt te klein voor dat geld. Eten was wel lekker.
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Het lijkt een toeristische trekpleister i.p.v. een totaalbeleving. Goed zicht maakt slechte service niet goed. Jammer want de zaak heeft heel veel potentie en het eten was niet slecht. Maar voor ons was de prijs / kwaliteit service niet in balans.
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
Tja, viel tegen. High Tea voor moederdag. De hapjes waren niet echt origineel. De bediening was best aardig. Het uitzicht is leuk, maar ik denk niet dat we terug gaan komen hier.
Oja, en de muziek staat echt te hard!
Klaas D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Dit was een tegenvaller. Eerst een drankje genomen in de skybar wat tegenviel. Geen sfeer en te harde muziek. Toen gaan eten in het restaurant. Bediening was ok maar eten heel matig. We moesten na een half uur om brood vragen. Het voorgerecht was de bentobox. Sushi met niet gare rijst. Krabsalade waarin we geen krab aantroffen maar wel veel surimi. Het groentehapje was aardig maar wat dit in een bentobox doet. Toen de hoofdgerechten; De steak was ok maar om dit nu op een snee brood te serveren. De lever erop was te lang gebakken. De kabeljauw was redelijk maar de wortelen en doperwten fantasieloos. Geen ziel in dit bedrijf. Snel een koffie genomen en vertrokken
s K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Uitzicht is prachtig
De gerechten zijn matig bereid
Beetje oubollig allemaal
Bediening doet wel haar best
Voor ons gezin geen herhaling
Slechte prijs kwaliteit
Marjs J.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
Verfijnd, culinair genieten met prachtig uitzicht.
Cheng Y.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Een geweldige avond gehad bij The Penthouse restaurant! Ik heb tijdens het diner mijn vriendin ten huwelijk gevraagd en we gaan trouwen!! De ober heeft ons een mooie tafel gegund in de normaal gesproken afgesloten ruimte, hij heeft bovendien de hele avond perfect meegewerkt, bedankt;) Het 3-gangen menu was prima te doen; voor een acceptabele menuprijs, toch het Michelin-gevoel meegekregen. Een dikke voldoende! Gr, Cheng en Lin
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Goede ontvangst en prettige bediening diner en wijn waren van goede kwaliteit en prijsverhouding.
een gezellige avond op hoogniveau met fantastisch uitzicht. zeker een aanrader.
Pun B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2018
Heerlijke 2 gangen verrassing menu gegeten!! Echt heerlijk. Goed bediening en service. We hadden ook geboft qua weer, want het uitzicht was geweldig!! Een top locatie
Dave S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Eten was prima, interieur en uitzicht was goed. Ontvangst en bediening was onder de maat.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Helematige service, lang wachten op lauw eten....Het is er wel eens beter geweest....jammer
ETIA B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Fantastische sfeer en inrichting. Verrassend eten met goede wijnen. En wat een uitzicht! Bediening is ook erg vriendelijk en behulpzaam.
Ilse V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Gereserveerd voor een high-tea, jammer genoeg 3 kwartier moeten wachten op het eerste gerechtje. Een heerlijke mini-quiche, maar met lauwe, tot bijna koude soep. Wat smaak betreft wel erg lekker! De sandwiches hierbij werden vergeten en kwamen dus nog later. Aan de droogte van het brood te voelen, lagen deze sandwiches al wel even klaar. Al met al een leuke ervaring door het uitzicht. Maar, de service en het eten waren niet fantastisch. (En, hoe leuk zou het zijn als je op zo'n locatie niet met de helft van het gezelschap met de rug naar het uitzicht toe zit? Tafeltjes een kwartslag draaien misschien?)
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Valentijnsdag ! Een bijzondere dag zou je denken. Eerst beneden moeten wachten totdat je naar boven mag. Dan kom je boven aan en wordt er gevraagd wat je komt doen. Vervolgens mag wijst iemand een plek en komt er iemands vragen wat je gaat doen. Kort uitstekend ontvangst en bovenal erg vriendelijk (not). Dan een uur na het eerste hapje vraag je voorzichtig of het wat sneller kan omdat je in dit tempo de klok van 2 uur snacht gaat halen. Dit verzoek nog slechts herhaald zonder resultaat overigens. Dan de bediening. Men loopt continue rond maar doet niks. Brengt zelfs opnieuw het gerecht wat je al hebt gehad. Geen enkele coordinatie. Er wordt dan aan ons gevraagd welke gang we hebben gehad. Uiteindelijk voortijdig het restaurant verlaten.
Sharon C.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
De service was goed en het eten was apart! Met andere woorden, goeie fushion! Leuke restaurant met mooie view! Echt een aanrader!
Gerba B.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Lokatie is mooi. Inrichting trendy. Mooi uitzicht.

Eten is zeer matig; zalm in tempura smaakte goed. Paprikasoep met een ondefinieerbaar stuk aubergine was slecht. Vis in pastinaak puree: te zoet, te overheersend. Hoofdgerecht; biefstuk (?) smaakte te veel naar verbrande kool. Kaasplankje was redelijk.

Bediening:6 verschillende mensen aan je tafel is echt teveel. Ze waren op tijd met alles maar weinig betrokken.

Jammer, ik had er echt meer van verwacht!
Sharon C.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
De service was goed!
Marielle P.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
We waren voor de lunch en hadden gereserveerd. De lift naar het restaurant en het uitzicht zijn fantastisch.
Bediening was erg vriendelijk. We moesten alleen beste lang wachten tot onze order opgenomen werd en helemaal tot onze simpele lunchgerechten geserveerd werden. Dat duurde ca. 40 minuten.
Het eten was niet bijzonder.
Daarnaast ziet alles er een beetje smoezelig uit. Veel beschadigingen op de muren en vieze traptreden van/naar toilet. Kan ook opvallen omdat we overdag waren.
Paula B.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Zondag 4 februari ben ik hier geweest met mijn moeder die de dag ervoor 55 was geworden. Samen met mijn vriend hadden wij een High Wine gereserveerd. Echter duurde het een tijdje voor wij werden geholpen. Er was een jongeman aan het werk maar tot onze verbazing zagen wij hem als enige in het rond rennen. Het was erg druk en voor mijn idee onmogelijk voor deze man om al deze mensen goede service te bieden. Uiteindelijk toen de eerste gang kwam waren wij erg onder de indruk. Mooie vis en heerlijke producten. Hierna duurde het weer een lange tijd voor wij werden geholpen. De vlees gang daar in tegen viel erg tegen. Wijn was wel erg goed. Al met al vind ik de prijs/kwaliteits verhouding gewoonweg niet goed in balans. Zeker als je uiteindelijk 120 euro moet afrekenen, en je niet het gevoel hebt dat je goed bent geholpen. Ik zou dan dit ook niet aanraden aan mijn vrienden. Jammer van zo'n mooie plek en daar betaal je dus blijkbaar de hoofdprijs voor maar niet voor de kwaliteit en service.