The Park - Inspired by Erik van Loo

Westersingel 70 3015 LB Rotterdam Nederland Kaart
Bij mooi weer moet je eigenlijk altijd lunchen of dineren in de tuin van dit restaurant in het Bilderberg hotel. Dat is een oase van rust, waar chef Richard de Vries dan ook nog eens eten bij serveert waar je even stil van wordt. Hier worden ook de signatuurgerechten van Erik van Loo (Parkheuvel **) geserveerd en kun je het Erik’s Choice menu eten. The Park is een no-nonsense zaak met Rotterdams DNA en als je er ook nog slaapt is je kamer op kruipafstand. Er is een sigarenlounge en als je hier wilt ontbijten, dan kan dat ook als je geen kamer hebt geboekt voor €19,50.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Bij mooi weer wil je hier lunchen in de tuin

Over het restaurant The Park - Inspired by Erik van Loo

Twee Michelin sterrenchef Erik van Loo is SVH meester-kok en patron van restaurant Parkheuvel van Rotterdam.

Erik's eigenzinnige culinaire visie sluit perfect aan bij de filosofie van onze chef Richard de Vries.

Vele jaren werkten zij samen, waaronder in restaurant Parkheuvel en creeerden deze menukaart met smaakvolle en speelse gerechten.

Namens het hele team wensen wij u veel plezier!

Richard de Vries - chef de cuisine

9,2

Jouw recensie over het restaurant The Park - Inspired by Erik van Loo

André D.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2018
Heerlijk gegeten bij The Park. Leuke, innovatieve en verrassende gerechten met uitstekende begeleidende wijnen (als je daarvoor kiest uiteraard). De bediening is uiterst vriendelijk en in staat om zowel de individuele gerechten als het menu te voorzien met mooie beschrijvingen en achtergronden. Vooral de black angus sprong eruit. Heerlijk mals vlees met een fantastisch sausje.
Ook de andere gerechten waren erg lekker.
Kortom genoten!. Wij kunnendit restaurant iedereen aanbevelen. Topavond!
André D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2018
Ook de andere gerechten waren erg lekker.
Kortom genoten!. Wij kunnendit restaurant iedereen aanbevelen. Topavond!
Arie G.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Echt super lekker!!! Wij komen terug!
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Met hoge verwachtingen naar Rotterdam afgereisd, maar voor dit geld kan (en moet) het vele malen beter. Vooral de bediening laat te wensen over, er wordt niet goed gelet op tweede glazen, geen bijvulling van het mandje brood, gerechten worden soms niet gelijktijdig uitgeserveerd en over het algemeen is de bediening kortaf. Zonde.
Joop R.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Heerlijk gegeten in een prachtige ambiance. Het personeel is vriendelijk en attent. Ook alle lof aan de koks die op de achtergrond meedraaien en heerlijke creaties uit hun hoed toveren. We hebben een heerlijke avond gehad en komen zeker nog een keer terug. Ook prijs-technisch is alles dik in orde.
Saskia G.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2018
Verrukkelijk gegeten bij The Park.
Verassend lekkere amuses.
Heerlijk voorgerecht en hoofdgerecht.
Dessert van rood zomerfruit met sorbet.
Superzalige zoete lekkernijen bij de koffie.
Gastvrouw deskundig, enthousiast over de producten en een persoonlijke benadering.
Kortom :voor herhaling vatbaar!
Robin .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
In de binnentuin hebben we gegeten. En wat een ontvangst en uitstraling als je binnen komt!
Ontvangst is super goed en heel netjes. Een mooi plek in de tuin.
Bediening was geweldig en het eten was van bijzonder hoge kwaliteit en zeer verrassend. Een absolute aanrader om hier weer een keer te gaan eten. We komen zeker terug!
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Net zoals vorige week maar nu via Heerlijk Rotterdam geboekt een fantastische 3 gangen lunch door de chef en de sous chef speciaal gemaakt voor mij , waar kan dat heden ten dage.
Kan je van je AOW ZONDER pensioen nog eens gaan lunchen voor een hele goede prijs in de prachtige tuin.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Constante kwaliteit, prijs aan de hoge kant
Walter D.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Voor de tweede keer naar The Park. Heerlijke amuses. Goede wijn per glas. Mijn voorgerecht viel een beetje tegen (asperges, gepresenteerd als frietjes). De bites van mijn vrouw (garnalencroques) waren heerlijk. Heerlijk mals lamsvlees voor beiden.
Na een heerlijk dessert dat leek op een petit grand dessert (snickers) en voor mijn vrouw yoghurtparfait met mango, ook heerlijk. We komen zeker terug.
M.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
De gerechtjes waren allemaal superlekker. De bediening was ook heel vriendelijk. Spijtig dat ze ons in het begin wat lieten wachten vooraleer we de kaart kregen.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Net zoals 14 dagen geleden heerlijk in de tuin voor lunch.
Nee dat doe ik niet.=========================================================================
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Aanbieding van dining-city, een vooraf vastgesteld menu. Ingrediënten waren heerlijk vers, wat ook leuk was dat je bij iedere gang iets totaal onverwachts kreeg, prachtig opgemaakt en gebracht door enthousiast personeel. Een echte proeverij die naar meer smaakt.
Stephen P.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Het eten is buitengewoon goed, origineel maar met alle klassieke vaardigheden. De prijs klopt ook. Buiten gezeten in de binnentuin, dat is zeer aangenaam.
Regine V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Ik ben hier voor de 4de keer komen lunchen en ben nog steeds heel tevreden.
De witte Sauvignon uit Nieuw Zeeland is nog steeds mijn favoriet. De amuses zijn
verfijnd en de kleurrijke salade een lust voor het oog.
Ben benieuwd hoe de volgende Bib gourmand menu er uit zal zien.
We hebben nu weer op het terras kunnen eten en de volgende keer wordt er waarschijnlijk in de tuin bediend.
Carla J.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Voor eerst geluncht in dit restaurant. Prima lokatie in Rotterdamse binnenstad. Zeer verzorgd op terras, gerechten waren van uitstekende kwaliteit. Bediening-een jonge man- reuze aardig maar niet niet bekend met de druivensoorten in de huiswijnen, maar loste dat charmant op! Zeker een aanrader voor lunch- of diner. Verder tot verrassing -kosteloos- parkeren op terrein van Bilderberghotel voor restaurantgasten.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Fantastische High Tea in de tuin en ook altijd glutenvrij mogelijk dus niet dagen van te voren bellen of je glutenvrij kan eten. PERFECT, trouwens alles was perfect de brigades ja beiden en de zeer uitgebreid HT.
je kan ook altijd komen ontbijten zonder een kamer te hebben.

Rosa L.M. Kelderman
Els W.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Vrijdag 4mei hier gegeten. We zijn eerder geweest en hadden hope verwachtingen. We namen het 4 gangen verrassingsmenu . We vonden de gerechten weinig verrassend , we hadden er net als vorige keren veel meer van verwacht. De amuse was hetzelfde als een jaar geleden het brood was droog en zeker niet Vers. De smeerseltjes waren ook nog precies hetzelfde als een jaar geleden. Dus al met al een teleurstellende ervaring en zeker de de 150 euro rekening niet waard.
Vincent K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Eten was super mooie gerechten en goede smaken. keurig aanpassingen gedaan voor lactose arm dieet. Jammer van de afsluiting waarbij de bediening onze tafelgenote verbaal aanviel mbt bestellen van lactose arme cappucionno. Heeft helaas een nare nasmaak opgeleverd en had simpel voorkomen kunnen worden door andere houding
ria E.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Perfekte avond gehad, gerechten van goede kwaliteit. Erg vriendelijk en deskundig personeel.
Ook de andere gerechten waren erg lekker.
De huiswijn was prima, er zou iets meer keus in andere wijnen per glas kunnen zijn
Een karaf kraanwater was geen probleem
Wij kunnendit restaurant iedereen aanbevelen. Topavond!!