The Park - Inspired by Erik van Loo

Westersingel 70 3015 LB Rotterdam Nederland Kaart
Bij mooi weer moet je eigenlijk altijd lunchen of dineren in de tuin van dit restaurant in het Bilderberg hotel. Dat is een oase van rust, waar chef Richard de Vries dan ook nog eens eten bij serveert waar je even stil van wordt. Hier worden ook de signatuurgerechten van Erik van Loo (Parkheuvel **) geserveerd en kun je het Erik’s Choice menu eten. The Park is een no-nonsense zaak met Rotterdams DNA en als je er ook nog slaapt is je kamer op kruipafstand. Er is een sigarenlounge en als je hier wilt ontbijten, dan kan dat ook als je geen kamer hebt geboekt voor €19,50.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Bij mooi weer wil je hier lunchen in de tuin

Over het restaurant The Park - Inspired by Erik van Loo

Twee Michelin sterrenchef Erik van Loo is SVH meester-kok en patron van restaurant Parkheuvel van Rotterdam.

Erik's eigenzinnige culinaire visie sluit perfect aan bij de filosofie van onze chef Richard de Vries.

Vele jaren werkten zij samen, waaronder in restaurant Parkheuvel en creeerden deze menukaart met smaakvolle en speelse gerechten.

Namens het hele team wensen wij u veel plezier!

Richard de Vries - chef de cuisine

9,1

Jouw recensie over het restaurant The Park - Inspired by Erik van Loo

D.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Eten was heel erg goed! Bediening top. Restaurant zat vol, maar toch was er veel persoonlijke aandacht. Zeker een plek om terug te gaan.
P.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Helaas ging er deze avond in de bediening behoorlijk wat mis. Hierdoor ontstond er bij ons aan tafel een gesprek over. De beleving is hierdoor minder geweest. De uitleg over de diverse wijnen uit het Arrangement was minimaal.

Het eten was voortreffelijk, mooie smaakcombinaties en de opmaak was mooi. Chef de Vries laat duidelijk zien dat hij weet wat Chef van Loo bedoeld met zijn gerechten.

Een absolute aanrader om hier te gaan eten, ik ben er van overtuigd dat de bediening te maken had met de wet van Murphy. Ik zou hier zeker nogmaals gaan eten !
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Heerlijk genoten van het Bib Gourmand menu! Rustige sfeer en erg vriendelijke bediening. Komen zeker nog een keer terug om te genieten van de overige gerechten.
Pascal R.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Prima restaurant. Vriendelijke ontvangst en goede bediening. We waren hier voor de tweede keer dit jaar en het was weer erg goed.
Wim K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Wij zijn enorm vriendelijk ontvangen, en naar onze mooie ronde tafel geleid, wat als erg intiem werd ervaren. De service was erg goed. Wij hebben enorm genoten van het eten de geadviseerde wijn en de service in zijn algemeenheid. Ook namens de familie bedanken wij langs deze weg het restaurant , en wij komen zeker nog een keer terug.

Dhr Koorn.W.M.
Rudy S.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Ik vond het super, alleen de tafeltjes “iets” te klein.... het eten was excelent! Alsook de sfeer in het restaurant is echt gezellig met een “perfecte” en een uiterst professionele bediening!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
We hebben heerlijk gegeten. Gekozen voor n 5-gangen menu vd chef en aanvullend voor oesters en n kaasplankje. Koffie maar overgeslagen want vol :-)
Personeel is gastvrij en vriendelijk. We hebben genoeg aandacht gekregen. Prijs , kwaliteit is prima. Klein minpuntje vond ik dat alle stelletjes in n rijtje naast elkaar zaten en aangezien de tafels dicht op elkaar staan (was nog net geen Amarone) luister je automatisch met iedereen mee. Mijn partner keek de ruimte in, maar ik was beperkt tot de muur en mijn partner en de twee mensen naast hem.
Maar zoals gezegd we hebben een prima avond gehad, en we kwamen voor t eten en dat was heerlijk.
Joris N.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
Laagdrempeliger dan zijn ‘sterrenbroer’ Parkheuvel, maar mogelijk nog lekkerder. Voortreffelijk gegeten (diverse bites vooraf + main + toetje), iedere gang een positieve verrassing met op het oog simpele gerechten, maar met heerlijke diepgang en een leuke twist (het Snickers nagerecht: ordinair lekker en toch verfijnd). Vriendelijke attente bediening, helemaal goed. En om de ervaring compleet te maken: de rekening... deze is prima te verhapstukken als je deze afzet tegen wat je ervoor krijgt. Sterwaardig!
Marco G.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Fantastisch gelunchd. Geweldige prijs-kwaliteitverhouding. Zeer attente bediening. Top!
G.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
We hebben een prachtige avond gehad met het hele gezin. Het bedienend personeel was/is zeer kundig, gastvrij en ontspannen. Het verassingsmenu vlees als vis is meer dan aan te raden.
Desiré B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Echt heerlijk gegeten in restaurant The Park! Zeer bijzondere gerechten! Een gezellige avond gehad mededankzij onze leuke/enthousiaste gastheer Tim.
Medenkende, gezellige maar zeker ook professionele bediening! Ze zien ons zeker snel terug. Echt top!!
AJ O.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Gisteravond heerlijk gegeten bij The Park. We werden erg gastvrij ontvangen door de restaurantmanager en ook de rest van de bediening was vriendelijk en attent. Het eten was erg lekker en bij het verrasingsmenu werd rekening gehouden met de zwangerschap van mijn partner. We zullen zeker nog eens terug komen.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Geweldig diner gehad. Gekozen voor het 5 gangen arrangement met bijpassende wijnen. Zeer verassende combinaties, zowel in gerechten als in wijnen. Er zitten een paar pareltjes tussen. Als men voor een redelijke prijs wilt eten, dan is dit mijn nummer 1 aanrader in Rotterdam en omstreken. Ook de bediening weet van wanten, ze hebben samen met de heerlijke gerechten echt gezorgd voor een geweldige avond waar we nog lang van na zullen genieten. Tot volgende keer!
Carlijn A.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Wauw wauw wauw, wat een mooie avond hebben wij hier gehad. Een mooie zomerse avond dus we konden heerlijk dineren in de binnentuin. Wat een rust, je merkt niet dat je middenin de stad zit. Heerlijk gegeten, wat een smaken zeg. Fantastisch in combinatie met de wijnen. Service was ook helemaal top. Ik ga hier zeker snel weer naar toe.
Renate C.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Geweldige avond gehad, genoten van het heerlijke eten, de sfeer en omgeving. Een avond vol liefde, blijschap en geluk. Echt een aanrader voor iedereen!
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Heerlijk gegeten in de mooie tuin. Uniek in hartje Rotterdam. De tuin is een fantastische verassing en in combinatie met de service en de gerechten van de chef Richard de Vries niets minder dan een tien waard. Super! Dit is een echte aanrader.
Antonius F.
Super lekker gegeten!
Gerry G.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
We boften geweldig. Heerlijk buiten in de binnentuin gezeten. Lekker eren mrt attente bediening.
Monique T.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Het cijfer dat ik heb gegeven zegt genoeg. Eten was heerlijk, plaatjes van gerechten. Fantastisch wijnarrangement. Bediening oplettend en oprecht vriendelijk. Geweldige avond gehad in de binnentuin!
Geert H.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Voortreffelijk gegeten. Het 4-gangen menu met de chefs keuze gehad en werkelijk niets op aan te merken. Er werd goed rekening gehouden met mijn vrouw die zwanger is en dus niet alles mag eten, ons menu was in ieder geval helemaal geschikt voor haar en we hebben heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer. Lekker buiten in de tuin gezeten aangezien het een mooie dag was.