The Park - Inspired by Erik van Loo

Westersingel 70 3015 LB Rotterdam Nederland Kaart
Bij mooi weer moet je eigenlijk altijd lunchen of dineren in de tuin van dit restaurant in het Bilderberg hotel. Dat is een oase van rust, waar chef Richard de Vries dan ook nog eens eten bij serveert waar je even stil van wordt. Hier worden ook de signatuurgerechten van Erik van Loo (Parkheuvel **) geserveerd en kun je het Erik’s Choice menu eten. The Park is een no-nonsense zaak met Rotterdams DNA en als je er ook nog slaapt is je kamer op kruipafstand. Er is een sigarenlounge en als je hier wilt ontbijten, dan kan dat ook als je geen kamer hebt geboekt voor €19,50.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Bij mooi weer wil je hier lunchen in de tuin

Over het restaurant The Park - Inspired by Erik van Loo

Twee Michelin sterrenchef Erik van Loo is SVH meester-kok en patron van restaurant Parkheuvel van Rotterdam.

Erik's eigenzinnige culinaire visie sluit perfect aan bij de filosofie van onze chef Richard de Vries.

Vele jaren werkten zij samen, waaronder in restaurant Parkheuvel en creeerden deze menukaart met smaakvolle en speelse gerechten.

Namens het hele team wensen wij u veel plezier!

Richard de Vries - chef de cuisine

9,2

Jouw recensie over het restaurant The Park - Inspired by Erik van Loo

Nicole H.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2019
Voor de verjaardag van mijn vriend was ik op zoek naar een bijzonder restaurant. Mijn "eisen": sterwaardig eten, mooie inrichting, goede reviews en 5 á 6 gangen voor circa 200 euro inclusief drank. The Park maakte het allemaal waar. We namen het 5 gangen menu met een aperitief en 2 wijnarrangementen waarvan 1 "halve glazen arrangement". We zijn ontzettend enthousiast want The Park maakte al onze wensen waar! Het eten was fantastisch, bediening heel vriendelijk en het restaurant sfeervol. Enige opmerking was dat er een uur tussen de tweede en derde gang zat en de gerechten die volgden wat korter op elkaar kwamen. Het zou goed zijn als het wat langer duurt (welke reden dan ook) dat het even gemeld wordt. Kortom: we hebben heerlijk gegeten en raden iedereen aan om een keer naar dit restaurant te gaan!
K.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2019
Het is een mooie plek, met prachtig uitzicht. Lekker eten - genoeg vega- en visopties - en vriendelijke bediening, die niet constant vraagt hoe het heeft gesmaakt, maar wel aanwezig is wanneer je het nodig hebt. Heel fijn vind ik dat. Ik heb genoten.
Anthonie D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2019
Heerlijk gegeten. Heel vriendelijk personeel. En zeker niet duur.
Hakan Okan B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
Mooi ervaring
F.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2019
Lekker gegeten. Gekozen voor het driegangenmenu.
Als dessert kaas genomen, dat waren toch te kleine porties. Werd geserveerd met stukjes rozijnenbrood en zoet smeerseltje. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan minder zoet, maar dat is persoonlijk.
Menu heeft goede prijs-/kwaliteitsverhouding. De wijn is duur.
Katja V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2018
Wij zijn op oudejaarsavond wezen eten bij The Park. Grotendeels zijn wij erg tevreden. De sfeer is erg goed, bediening nog beter en het wijnarrangement en de uitleg hierbij top! Dan het eten: de amuse (pastrami van hert op een mouse van kastanje) vonden wij erg lekker. Ook de verschillende smeersels bij het brood was heerlijk, vooral de mix van crème fraiche met mosterd en druivenoogst is erg verrassend. Het voorgerecht, een soort terrine/paté met waldorfsalade en biet erg lekker. Over het hoofdgerecht (kalfswang) waren wij niet erg te spreken. De bereiding was prima, echter vonden wij het vlees erg vet. Hierdoor was het gerecht niet echt lekker te noemen. Ook de bijgerechtjes waren wat schaars. Jammer! Het dessert daarentegen was wel weer erg lekker. Mijn partner had een lekker kaasplankje en ik het zoete dessert van pistache-ijs en chocolademousse. Heerlijk! Al met al hebben wij heerlijke avond gehad.
Esther G.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2018
Wij verbleven hier op oudejaarsavond en hadden een hotelarrangement met all inclusive diner. Wij hadden het gevoel dat de hotelgasten weggestopt werden in een nis. Heel ongezellig voor zo'n ruim restaurant. Eten was die avond in een menuvorm. Dat is niet erg maar je komt er wel heel makkelijk van af of 2 x "draadjesvlees" in het menu te serveren. Eerst terrine van pulled pork en daarna gestoofde kalfswang. Is wel teleurstellend bij een restaurant in deze categorie. Begeleidende wijnen waren wel heerlijk. Dessert was ook prima. Kortom: een echt goed restaurant bij een hotel is dit helaas ook niet (zoals zovele).
Frances H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Kerstdiner erg goed. Personeel had eerder zelf alle gerechten gegeten dus was zeer kundig in de toelichting op de geserveerde gerechten. Prettige en vriendelijke bediening.
Ingrid Z.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2018
Het was een fantastisch kerstdiner en goeie ontvangst van de receptie ( nachtportier) heeft voor ons gauw een kamer geregeld met twee bedden ipv een twijfelaar.
Willem M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2018
Het kerstmenu was uitstekend. Gewelde kreeft, gegrilde tarbot, fazant met zuurkool, Veluws hert en tenslotte pistachecake met chocolademousse en pistache roomijs. Dus an sich wel typische kerst ingrediënten maar wel zeer moderne bereiding. Lekker wijnarrangement (is er ook in een BOB variant) er bij. Prima avond gehad.
Ella D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
The Park heeft ons overweldigd! De sfeer was subliem, het eten was heerlijk en een geweldige combinatie met de wijnen die erbij werden geschonken. De service was buitengewoon, ontzettend vriendelijk met een persoonlijke touch. Een ontzettende aanrader, wij komen zeker terug!
Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Kleine porties. Voor de prijs zou dat beter moeten! Door het enorme kabaal is het moeilijk je partner te verstaan.
Je zit er erg dicht op mekaar.
Marco G.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2018
Het was weer geweldig. Bediening voelt goed aan hoeveel aandacht gewenst is. Heerlijke wijn. Goed dat ook wild aan de kaart is toegevoegd.
Tip: varieer meer met de kaart. Ik eet geregeld bij jullie en zou meer variatie in gerechten bijzonder waarderen.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2018
Zeer goede lunch prijs en kwaliteit goed in evenwicht. Echt een aanrader voor een goede lunch!
Jollie S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Afgelopen zaterdagavond hebben wij met 4 personen enorm genoten van het Bib Gourmandmenu. Het eten was heerlijk, verfijnd, en mooi opgediend. Onze gastheer, wiens naam we jammer genoeg niet hebben onthouden, was werkelijk een gastheer tot in de toppen van zijn vingers. Hij zag alles en vulde onopvallend aan waar nodig. We voelden ons door hem verwend. We eten regelmatig in restaurants maar dit gastheerschap viel ons in zeer positieve zin op. Zo moet het zijn!
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2018
Heerlijk gegeten van een prima lunch die in een vlot tempo geserveerd werd. Professionele en prima bediening met verstand van zaken. Een aanrader.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Lekker gegeten in plezierige omgeving. Tafeltjes zijn voor vier personen wat aan krappe kant. Bediening ook prettig in de omgang. Geslaagde lunch dus.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2018
Geweldig restaurant, mooi opgemaakte borden in combinatie met geweldige, vriendelijke en spontane bediening. Nooit geweest tijdens de lunch, maar ook hier waren de smaken mooi in opbouw van het 2 gangen verassingsmenu. Wine pairing uitstekend qua smaak en uitleg. De mensen bij the Park weten wat ze doen!
Th.M. K.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
We hebben genoten van het eten. De bediening heel vriendelijk. We komen beslist weer terug.
rob V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Zeer sfeervolle omgeving. Leuke en vlotte bediening. Keuken heel goed voor een zeer schappelijke prijs.
Alleen maar lof!!! Ook nog een gunstige ligging tov het station. Heel praktisch!!