The Park - Inspired by Erik van Loo

Westersingel 70 3015 LB Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant The Park - Inspired by Erik van Loo

De stijl van een meester-chef

The Park in Rotterdam volgt de filosofie van bekend Meesterchef Erik van Loo. De stijl van deze filosofie vind je terug in de gerechten van chef-kok Richard de Vries. Eenvoudige en speelse, maar kwalitatief hoogstaande smaakcombinaties. Ook voor de sfeer vormde Van Loo de bron van inspiratie. Warm, modern en ongedwongen. Een prachtige locatie om neer te strijken voor een lunch of uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant The Park - Inspired by Erik van Loo

- Ontbijt 07:30 - 11:00

Lang
Anwi .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Afgelopen zaterdag hebben we weer gesmuld bij restaurant The Park. De ontvangst was zoals altijd heel hartelijk en we hadden de private dining gereserveerd, dus we zaten intiem met z'n viertjes. We kozen voor een verrassingsmenu. De amuse was verrukkelijk, vooraf: Ceviche, rode biet, rettich, grove mosterd en krokante sesam, Tussengerecht: Aardpeercrème, koolraap, bundelzwammen, gekarameliseerde pecannoten,
Hoofdgerecht: Veluws' hert: Aardpeercrème, koolraap, bundelzwammen, gekarameliseerde pecannoten,
gepocheerde peer, hertenjus met vossenbessen en als verrukkelijk dessert iets wat nog niet op de kaart staat bosbessenmouse met krokantjes van chocolade en vanille-ijs. Bij alle gerechten een heerlijke passende wijn. De bediening was zeer vriendelijk en vlot. We hebben wederom genoten!
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Wat is dat toch altijd jammer: 1 geweldige ervaring, je gaat terug... mwah niet bijzonder. Toen Heerlijk 10daagse zich aankondigde, gezocht of The Park erbij was en ja, meteen daar op de 1ste dag gereserveerd. Weliswaar kregen we een 3gangen verrassings (waar ik dus echt niet van houd) -menu, maar de vorige keer hadden we er ook heerlijk gegeten dus kon niet mis gaan.
Na de wijnproeverij in Scheveningen tijdig vertrokken in het reuze slechte weer, maar het ging voorspoedig en dus waren we (ook al omdat we op hun eigen terrein konden parkeren!) te vroeg. Men vroeg ons netjes naar de bar van het hotel te gaan voor een aperitief en na een half uurtje terug te komen. Zo gezegd, zo gedaan. Het ons gepresenteerde tafeltje stond in de hoek bij een bank, die bij het gaan zitten een flinke kuil vertoonde. Werd opgelost door de bediening met ons een stukje op te schuiven. Dan komt de sommelier met de vraag welke wijn. Tja dan moeten we eerst onze Verrassing kennen. Menuutje wordt gebracht en we kiezen 2 bijpassende glazen wijn. 1 blik op de kaart leerde al dat er (weer eens; wat is dat toch dat werkelijk ieder restaurant ineens bieten serveert) inderdaad dus bieten, in het voorgerecht zaten. Graag weglaten of vervangen. Dan komt een schaaltje met 6 aperitiefkoekjes. Lekker. Een amuse hoeft voor mij dan niet meer; kwam wel en was een soort mousse met een gelei van ... jahoor daar is hij weer.... rode biet.
Enfin de avond vordert; waren om 18.00 uur aan tafel gegaan met best wel trek (want aardig wat wijntjes, geen lunch..) maar het eerste gerecht kwam om 19.10 uur. Gelukkig hadden we de koekjes op, maar als er maar 20 gasten zijn en en we wel 4 mensen in de bediening zien, vind ik dat gewoon te lang duren. Een ceviche van makreel met wat mousjes, 3 bolletjes biet (voor mij dus niet) en een zoet krokant koekje erboven op. Sorry ik vond dat echt geen combi: rauwe vis met een koekje, maar de chef mag een andere smaak hebben dus niet gemeld.
Hoofdgerecht was risotto met gepofte aubergine, boontjes en Angusbeef. Het vlees was eigenlijk niet goed gegaard, mag wel rood zijn, maar een zekere garing wordt wel op prijs gesteld en wat moeten zilveruitjes bij dit gerecht (vond het echt geen combinatie) en dan ook nog eens olijven, niet als zodanig te herkennen maar als een saus en in een flinterdun gebakken soort kroepoekje. Fantasie is goed, maar het moet wel lekker blijven...
Ook het dessert werd een teleurstelling parfait van kaneel, gecombineerd met citruskletskop en gekonfijte ananas. Probeer het eens de smaak van ananas en kaneel.... ? Nee. Laten staan. Geen aanmerkingen gemaakt, waren blij dat we na het afrekenen naar huis konden (ondertussen na 20.00 uur) en thuis The Park maar weer van ons favorietenlijstje gehaald. Misschien had de chef die er in de zomer was, griep, vakantie of gewoon zijn dag niet ?
Kees-Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Op 29 oktober 2016 voor het eerst gegeten bij The Park, het restaurant dat behoort bij het Bilderberg hotel in Rotterdam. De locatie is goed; op de kop van de Westersingel en goed bereikbaar. Wanner je het restaurant binnen komt merk je direct dat sprake is van een restaurant dat bij een hotel behoort, waar overigens niets mis mee is. Maar we hadden gereserveerd voor de Dining City deal en dit was onze eerste kennismaking met The Park. We begonnen met enkele kleine amuses waaronder een koekje van Rotterdamse oude kaas en een notenbar. Deze vielen zeker in de smaak. Als amuse werd een mousse van bloemkool omgeven door een geleid van dragon met meringues van kafir lime blaadjes. Deze laatste vormden een mooi toevoeging. Bij de eerste hapjes van de bloemkoolmousse overheerste de smaak van de dragongelei; pas als er meer mousse op de lepel zat kwam de bloemkoolsmaak mooi maar niet te overheersend door. Als voorgerecht kregen we een ceviche van makreel met rode biet, grove mosterd en een krokantje van sesam. Dit was een mooi gerecht; de makreel was fijn gesneden en door de citruszuren mooi gegaard. De grove mosterd was niet te overheersend en was in een juiste dosering toegevoegd. Na het voorgerecht werd een stukje kabeljauw met pompoen geserveerd; het stukje kabeljauw was nogal bescheiden, maar wel gegrild. Aan de buitenkant van de kabeljauw kon je merken dat het stukje niet langer in de pan had moeten liggen.. De pompoen was mooi brunoise maar de hoeveelheid pompoen en de kabeljauw waren niet echt in balans; de vis zou de ster van het gerecht moeten zijn maar de pompoen was nadrukkelijker aanwezig. Na het visgerecht werd een mooi stukje MRIJ vlees geserveerd, met een risotto met aubergine, een saus van olijven een een krokantje van brique deeg. Hoewel ik duidelijk had aangegeven geen paddestoelen te eten, lagen deze toch verstopt onder het krokantje. Ik heb de ober hier op aangesproken die het gelijk in orde heeft gemaakt. Hoewel de bediening zijn verontschuldigingen kwam aanbieden, was dit toch de fout van de keuken; die moet dit voorkomen. De risotto was redelijk stevig en niet lobbig maar was wel mooi van smaak. Als dessert kregen we pannacotta, vanille ijs, venkel en dropcreme. De combinatie was heerlijk, hoewel de pannacotta behoorlijk stevig was. Ik had liever gezien dat er wat minder dropcreme bij werd geserveerd; de zoute smaak kan nogal overheersen.. De bediening heeft goed zijn best gedaan maar later op de avond begon de bediening behoorlijk door elkaar te lopen. Al met al was het een prima avond en the Park is - wat mij betreft - zeker een hernieuwd bezoek waard,
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Geweldig ontvangst al aan de weg: Valet Parking. Ontvangst door gastvrouw binnen minstens zo goed.

Na aperitief in de bar en aansluitend aan tafel van heerlijke amuses genoten.

Het viergangen verrassingsmenu was subliem. Gerechten waren kwantitatief perfect. Qua smaak en presentatie heeft de keukenploeg een super prestatie neergezet. Van rauwe makreel via sliptong met garnalen naar een heerlijke Veluws hert. En dan de passende wijnen erbij..... grandioos! Sterren-niveau!!!

Heel graag komen we terug! En dan zeker icm een overnachting.
PeterCoby .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Met vier personen een heerlijke avond gehad. De reservering bleek niet helemaal goed doorgekomen, dit werd echter vlot en gladjes rechtgezet. Vier gangen menu. Meerdere smaakverrassingen, prachtige opmaak, vlotte en zeer attente bediening. Wijnarrangement paste prima, mooie volle glazen die regelmatig werden bijgevuld. Lang getafeld, de avond vloog voorbij. Komen zeker terug!
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Vroeger al een gerenommeerd hotel met dito restaurant, Na een ingrijpende verbouwing/modernisering en toetreding tot de Bilderberg groep en het feit dat Eric van Loon (van sterrenrestaurant Parkheuvel er de regie heeft, maakt het restaurant tot 1 van de betere van Rotterdam. Vandaag hier geweest voor een lunch. hartelijk ontvangen en we konden voor het vooraf-wijntje plaats nemen in de prachtige tuin. Je zit hartje stad, maar hoort nauwelijks verkeer. Na een paar amuses, brood en smeerseltjes op tafel en alweer een andere wijn besteld na de wijnkaart grondig bekeken te hebben, een heerlijk voorafje: gamba's, watermeloen en een pepersausje. Mooi opgemaakt, lekker van smaak. Dan een mooi biefje op risottobedje en heerlijke saus ernaast (zie mijn review van Aan de Zweth dat men dat ook anders doet en ik er niet van houd als het er opgevraagd opgeschonken wordt) en een heerlijk toetje van ijs met chocolade, moesjes en wat koekjes als afsluiting. Het eten is hier gewoon zeer goed, aan de presentatie mankeert ook niets, je zit lekker (op het overdekt terras met het ruggetje in de zon) en de bediening was echt goed: tijd voor een praatje, goede toelichting, prima tempo etc. Dan heb je maar geen ster, maar hier krijg je op alle fronten waar voor je geld.

ZuperaZZ .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Hele gezellige avond gehad bij The Park. Spontane actie op de maandagavond, maar het is een prima keuze gebleken. Wat met kop en schouders boven alles uitstak, was de (klant)vriendelijkheid van de heren van het personeel. Vrolijk, behulpzaam en met voldoende kennis van de materie. Wat ook mooi aan dit restaurant is, is dat je je door de bediening en het manier waarop het eten wordt gepresenteerd, echt in een Michelinsterrenrestaurant waant, maar dan waar alles wel goed betaalbaar is. Je krijgt echt waar voor je geld. Wat het eten zelf betreft: goed, lekker en mooi, maar niet het summum. Ik had vooraf de oesterzwambitterballen, wat op zich al een leuke snack is in een dergelijk etablissement, en die waren erg lekker. Als hoofdgerecht had ik een signature dish van Erik van Loo: kabeljauw met doperwten en olijvenjus. En ondanks dat ik niet van olijven houd, was het lekker. Mooie garing en leuk gepresenteerd. Als dessert had ik flexibele chocolade, want ik werd getriggerd door die naam. Alles van het dessert was lekker, behalve de chocolade zelf. Toen de ober vroeg wat ik er van vond, gaf ik aan dat ik de textuur van de chocolade niet prettig vond. Verder niet over gehad, maar toen we de rekening kregen, bleek dat ze het dessert in mindering hadden gebracht vanwege mijn opmerking. Was niet mijn doel, alles behalve, maar het spreekt enorm voor waar men voor staat dat het een perfecte ervaring moet zijn. Qua decor was het gewoon oké. Netjes en schoon, maar niet opvallend mooi of sjiek. Wat ik fijn had gevonden, is als het licht wat zachter had geweest. Het was nu qua verlichtingssterkte en -kleur alsof je bij een fastfoodrestaurant zat. Al met al wel zeker een restaurant dat ik aanraad!
Charissa T.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Mogen genieten van een viergangen 'signature dishes bij Erik van Loo' menu. Iedere gang werd mooi gepresenteerd, goed gevulde borden, bijzondere combinaties en allen een kleurrijk geheel. De puntjes van verbetering zitten voor mij in het creëren van smaakexplosies; net iets meer contrast in bijvoorbeeld zuur en zoet, afwisselende dressing op de borden die het geheel naar een hoger niveau tillen. De witte boontjes in het Engelse stoofpotje bij het hoofdgerecht vond ik droog en niet lekker en de merinque in het dessert was echt waanzinnig! Het dessert an sich was top! De zaak heeft een mooie luxe, maar laagdrempelige sfeer. Leuk de afwisseling van hoge en lage tafel, stoelen en banken en de verschillende materialen. Wij hebben 3 uur aan tafel gezeten en vond het met het uur warmer worden, een echt verbeterpunt, want het zweet brak me aan het einde flink uit :) Erg vriendelijk personeel. Kleine verbeterpuntjes in de service/personeel vind ik allereerst het ontvangst, er mag best iemand zijn die bij d ingang staat dan wel op de momenten dat er reserveringen zijn gemaakt. Ook na ons kopje koffie duurde het ontzettend lang voor dat we iemand aan konden spreken om de rekening te ontvangen. Maar, al met al een ontzettend leuke avond gehad met heerlijke gerechten en wijnen!
Ccr13 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Bij "Eendenbout en eendenlever” verwacht je geen rilette waar bovendien de eendenlever doorheen is geprakt. Het gerecht was kennelijk ruim van te voren klaargemaakt want het toastje bovenop had z’n smaak al overgedragen aan de rilette; jammer. Ook het kaasplankje stond kennelijk al geruime tijd te wachten want het dadel/notenbrood was aan de bovenzijde uitgedroogd. Bij het hoofdgerecht kabeljauw met luchtige hollandaisesaus was de 'vislepel' nogal overdreven voor een saus die in een zeer ruim portie meer de structuur had van een bavarois.

Al met al niet boven de middenmoot en rommelig sfeertje in het restaurant. Zeker toen een enthousiaste kelner vlekken van de grond ging vegen met een gevonden servet...... Jammer als je van de daken schreeuwt dat je je laat inspireren door Erik van Loo...
Jeffrey1983 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Top avond gehad, op een of andere manier sla je (prive) hotelrestaurants vaak over (vraag me niet waarom) maar nu zakelijk uitgenodigd. En ik moet zeggen zeer positief verrast.
We hebben het 4 gangen menu genomen en de bediening was netjes en vriendelijk , de locatie mooi en het allerbelangrijkste het eten was gewoon heel goed.
Kom hier in de toekomst zeker nog een keer prive terug.
Marcel C.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Voor schoonouders hadden we als cadeau voor hun 60-jarig huwelijk een high tea gekozen bij The Park. Gereserveerd voor 4 personen is via de website. Toen we aankwamen op locatie ben ik als eerste naar binnen gegaan om te kijken of mijn schoonvader, die slecht ter been is, makkelijk naar binnen zou kunnen. Er was echter niemand te vinden, waarop ik de entree van het hotelgedeelte ben binnen gegaan. Ik heb ons daar gemeld, maar het ging niet soepeltjes. Wij zijn toch doorverwezen naar het The Park restaurant, waarop mijn schoonvader toch diverse trappen moest nemen om daar te komen. Niet de makkelijkste manier voor iemand die slecht ter been is. De ontvangst was warrig en we hebben de stellige overtuiging dat men verrast was door ons, want er was niets geregeld. We kozen ervoor buiten te zitten en de tafels moesten nog in gereedheid worden gebracht en schoongemaakt. Verder weinig ceremonieel of welkom geheten, jammer. Eerste indruk viel dus behoorlijk tegen. De high tea maakte wel weer het nodige goed, want wat we kregen was van grote klasse. Heerlijke bouillon vooraf en daarna de plateaus met de hartigheden. Alles lekker en mooi verzorgd. Daarna kwam het tableau met de zoetigheden en ook die waren echt heerlijk en uitgebreid assortiment. Als de ontvangst net zo goed was geweest als het eten dan had de score voor bediening hoger geweest, maar nu komen we niet verder dan een kleine 7. Afsluitend kunnen we stellen dat het een mooie locatie is, slecht toegankelijk voor minder validen en een slecht voorbereide bediening. Daarentegen wel van een hele mooie high tea genoten. Voor 4 personen bedroeg de rekening € 98,00 hetgeen in overeenstemming is met het gebodene.
Geja K.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Eten en service waren prima.
De akoestiek was erg slecht. alle geluiden galmden door elkaar heen.
Ook zouden de tafels wat mooier gedekt kunnen worden.
Hein V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Een drie gangenmenu voor 36 euro, met verrassende smaken, mooie ingrediënten en grote porties is zeer voordelig. De hand van de sterrenkok is te smaken, maar niet alleen in 'zijn' gerechten. De bediening is wat losjes, maar aardig en attent.
Ncdvries .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Hotelrestaurants worden ook in rotterdam steeds beter, nu ook eens bij The Park geweest, en het was allemaal in orde. We hebben lekker gegeten, bediening oké maar het idee dat we hier gerechten van sterrenniveau zaten te eten was er zeker niet. We komen hier wellicht nog eens terug voor een tweede poging want het was zeker lekker maar we hadden er iets meer van verwacht met de naam van Erik van Loo en alle recensies op verschillende sites
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Afgelopen zaterdag hebben wij gegeten bij The Park naar aanleiding van de verjaardag van een vriend. Deze vriend had vooraf een menu laten samenstellen.
Het eten was heerlijk, goede kwaliteit vlees (o.a. eendenborst en mrij-vlees). Mooi opgemaakte borden en van hoge kwaliteit.

De service was zeer goed in orde, de voorafgemaakte afspraken werden allen (voor zover ik kon zien) goed nageleefd. Daarnaast was er een perfecte ruimte gereserveerd voor het gehele gezelschap (9 personen) en was er voldoende privacy om enkele speeches te geven, ondanks het feit dat wij geen gebruik maakten van private dining.

Het restaurant is mooi en gezellig ingericht en de stoelen zaten heerlijk.

Kortom, een fijne avond met goed eten, goede en ontspannen service en een mooie centrale locatie.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Het is bijzonder dat je op een of andere manier de restaurants in hotels links laat liggen. The Park bewijst mijn ongelijk. Het 4-gangen menu was goed samengesteld, het visgerecht (kabeljauw) was uitstekend. De begeleidende wijnen waren goed op de gerechten afgestemd . De bediening is vriendelijk en draagt bij aan een geslaagde avond. Het decor netjes.
Mieke T.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Bediening bijna niet aanwezig en verder heel slecht
High tea besteld kwam op platte schalen en was verder heel erg slecht, er was bijna niets lekkers bij
Echt een teleurstelling de rekening ook
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Parkeren konden we op het laatste plaatsje voor de deur. De reserverening via Iens was kennelijk niet goed doorgekomen, waardoor de gastvrouw wat verbaasd keek op de lijst toen ik mijn naam noemde. Er was op deze donderdag echter nog voldoende plaats dus dat bleek geen probleem. De L-vormige ruimte met open zijkamer oogt iets kaal, en rommelig qua indeling. Ik was blij dat we niet aan een hoge tafel hoefden te eten (de chefstable(s) voor de keuken), maar dat we een (klein) tafeltje kregen toebedeeld. De stoel en bank zaten prima. Door de grote onbedekte ramen heb je een aardig uitzicht op de kruising Westblaak, Westersingel. Later op de avond kwam er nog een groep binnen die plaatsnam in een open zijkamer. Het rumoer van deze groep (applaus, speeches etc.) droeg bij aan de ietwat rommelige (maar zeker niet onaangename) sfeer.

De bediening was prima en warm hoewel ik zelf liever zie dat je één gastheer/vrouw aan tafel krijgt. De rolverdeling tussen de personen aan tafel was ook niet helemaal duidelijk. Niettemin speelde het team goed in op onze wensen en hebben ze ons een prima avond bezorgd.

De amuses (welkomsthapjes) werden snel gebracht maar waren niet erg verrassend (komkommer met humus, een kaaskoekje met venkel, zeker niet bijzonder, een koekje van olijven was nog het lekkerst). De overige gerechten leken in het begin wat op zich te wachten maar we voelden ons zeker niet genegeerd. Er werd een uitstekend aperitief geadviseerd die goed aansloot bij de smaak van mijn partner als mijzelf (lichtzoete en mooi lichtvoetige Spumante). De kaart is compact en biedt een tiental keuzes voor gerechten die veelal zowel in vooraf- als hoofdgerechtportionering kunnen worden besteld. Dat voelt voor mij toch wat raar in de menuopbouw. De wijnkaart is ook niet heel ruim maar wel voldoende. Aangezien mijn vrouw niet of nauwelijks drinkt is de keuze per glas wel wat karig. Gelukkig bood de sommelier mij een glas Pinot Gris uit een open fles die niet op de kaart stond.

De gerechten waren verder uitstekend van smaak. Niet heel erg verrassend misschien, maar zeker vakkundig bereid en mooi qua grootte van de porties. Er spreekt ambitie uit om tot de hogere klasse van restaurants te behoren. Dat blijkt ook uit de samenwerking met Erik van Loo van Parkheuvel. (keuken geïnspireerd op Erik van Loo) wat voor mij toch het meest als een (onnodige) marketingkreet overkwam. De gegrilde witlof van mijn partner is me het meest bijgebleven. De nagerechten waren wel verrassend goed en vormden een mooie afsluiter.

Al met al een uitstekende ervaring voor een redelijke prijs. In ons geval helemaal omdat we zonder problemen konden betalen met 15 jaar oude cadeaubonnen die we uit de la hadden opgediept. Mijn lichte gene om deze te presenteren leidde tot enige hilariteit bij de erbij gehaalde restaurantmanager die mij spontaan een kleine rondleiding aanbood. In de keuken viel mijn oog op een (in werking zijnde) Big Green Egg en ik wist dat het wel goed zat.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
De tijd dat ik met een grote boog om restaurants in hotels heen liep is definitief voorbij. Vanavond hebben we heerlijk gegeten bij The Park. Het menu biedt verrassende en originele gerechten, er is voldoende keus voor vegetariërs, het heerlijke driegangenmenu is een aanrader en alles is zeer betaalbaar. Helemaal top! Het personeel is heel vriendelijk, vrolijk zou ik bijna zeggen. Als ik dan toch een minpuntje moet bedenken, dan zou het de wijnkaart zijn. De huiswijn was uitstekend, maar verder zijn de wijnen per glas wat beperkt. Er was alleen Franse en Italiaanse rode wijn per glas. Een stevige Spaanse of Zuid-Amerikaanse wijn mag toch eigenlijk niet ontbreken. Ik heb evengoed een topavond gehad, dus ik kom zeker terug!
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Samen gegeten april 2016. Vooraf 3 bereidingen van oesters, vitello tonato. Daarna mooi stukje lam, met asperges, heerlijke lamsjus. Tot slot zoet dessert. Wijnen per glas, goed bijpassend geadviseerd. Attente bediening, niet te afstandelijk niet te dichtbij. Compliment aan chef Richard. Mooi schaaltje met hapjes vooraf, echter geen amuse (dat had wel gemogen). Komen zeker terug.