The Park - Inspired by Erik van Loo

Westersingel 70 3015 LB Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant The Park - Inspired by Erik van Loo

Twee Michelin sterrenchef Erik van Loo is SVH meester-kok en patron van restaurant Parkheuvel van Rotterdam.

Erik's eigenzinnige culinaire visie sluit perfect aan bij de filosofie van onze chef Richard de Vries.

Vele jaren werkten zij samen, waaronder in restaurant Parkheuvel en creeerden deze menukaart met smaakvolle en speelse gerechten.

Namens het hele team wensen wij u veel plezier!

Richard de Vries - chef de cuisine

- Ontbijt 07:30 - 11:00

Jouw recensie over het restaurant The Park - Inspired by Erik van Loo

Ewout S.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Sfeervol restaurant, goed eten. Het standaard menu was uitstekend qua kwaliteit, voor een redelijke prijs. Mooie avond gehad met een grote groep. Enigszins apart kunnen zitten aan 3 mooie ronde tafels.
FernandeC .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Prachtig restaurant in hartje Rotterdam! Heerlijk gegeten en ons laten verrassen door het menu van de chef met wijnarrangement. De bediening was erg vriendelijk.

Bedankt voor deze fijne avond. Wij komen graag nog eens terug!
Roselinde K.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Wellicht hadden wij te hoge verwachtingen van het restaurant aangezien Erik van Loo zijn naam eraan verbonden heeft. We kwamen met een zestal eten op een dinsdagavond en merkten al vanaf het moment dat we aan tafel zaten dat er iets flink mis was met de akoestiek: de gesprekken van tafels meters verderop galmden om je heen. Naast dat wij twee (!!) uur moesten wachten op het voorgerecht, was de bediening niet erg behulpzaam: toen we na anderhalf uur vroegen waar de eerste gang bleef, werd gezegd dat de ober het zo zou laten weten, maar die kwam niet meer bij ons terug. Het eten was smaakvol maar niet in verhouding tot de prijs. Erg jammer, wij komen hier niet meer terug.
Cynthia D.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Lekker eten en top bediening! Het is altijd een drempel om in een restaurant van een hotel te gaan eten, maar hier voel je je heel welkom!

Mooie inrichting ook!
Zeker een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Uitstekend kom er al jaren en nu zijn de gerechten heerlijk en innovatief.
Was weer heerlijk en goede en leuke service.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
Omdat ik in Rotterdam maar in 32 restaurants naar het invalidentoilet kan kom ik vaak bij dezelfde restaurants terug. Ook omdat ik Yums krijg en die heb ik hard nodig want ik heb alleen AOW GEEN pensioen als oude vrouw 71 jaar. Dus naar The Park vanwege de brigades van Erik van Loo, heerlijk eten is verzekerd. Er kwam ook nog een van mijn vriendinnen aanschuiven, die heeft ook genoten maar die komt vaker aanschuiven.
frenk T.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Het eten was geweldig. Verfijnde gerechten met een explosie van smaken. Top.
Bediening geweldig, sympathiek met kennis van zaken. De bij de gangen geadviseerde wijnen waren heerlijk.
De rekening verraste ons. Zeker waard voor het geld.
Beslist een aanrader voor een bijzondere culinaire avond.
Manfred V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Heerlijk gegeten! Leuke bediening. De inrichting is OK maar niet heel bijzonder. Enige minpunt, het is er behoorlijk rumoerig waardoor je elkaar en de bediening soms lastig verstaat.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Zoals gewoonlijk (ik kom er al jaren) lekker geluncht en prima service.
Denise S.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Afgelopen week met mijn familie gegeten in the park! We werden super ontvangen en netjes naar de tafel gebracht. Meteen geholpen met een drankje. Alles ging vlot achter elkaar, tussen de gangen hadden we wel tijd om even bij te komen. Het was echt super het eten en hadden rekening gehouden met de uitzonderingen en kinderen die bij het gezelschap waren. Er kwamen twee koks aan tafel om zelf ook een gerecht te vertellen, erg leuk :).
We hebben een top avond gehad en alles was goed verzorgd!
Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Wat een top avond gehad bij The Park. Zeer vriendelijk ontvangen door de gastvrouw en toen gestart met een lekker glas Laurent Perrier Brut. Daarna gekozen voor het 5 gangen verassing menu. Mooie uitgebalanceerde gerechte met dito wijnen. Zeer voor herhaling vatbaar!!
Karim E.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Vanavond met collega's uit eten geweest bij the Park. Het eten was er heerlijk en de sfeer was er top door onder andere de warme en gezellige inrichting. Wij hadden gekozen voor Eric's choice menu waarbij de keuken ons verraste met verschillende gerechten. En ik kan je vertellen dat het een zeer aangename verrassing was. Het zijn smaken waar je zelf niet op zou komen, maar die heerlijk samen gingen (denk aan gamba's met watermeloen). De positieve ervaring die ik had werd voor mij vooral bepaald door de gastheer. Gastheer Mark is een topvent die met iedereen een praatje komt maken op een humoristische manier en hij houdt goed rekening met de wensen van zijn klanten. Mark je bent een held, Thanks!
John D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Prettige gastvrije sfeer, heerlijke gerechten, prima wijnen. Kundig personeel en uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
Selma Q.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Heerlijk gegeten! bediening erg vriendelijk en zeer goeie ontvangst gehad. Mooi restaurant met een goede sfeer. Ik kom zeker nog eens terug!
Cindy B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Een geweldige ervaring! Fijne ontvangst, verrassende amuse, heerlijke gegeten, goede sfeer.. super!
Zeker voor herhaling vatbaar.
Krista S.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Heerlijk gegeten in restaurant The Park, geinspireerd door Erik van Loo van Parkheuvel. 2gangen lunch gehad met vooraf brood en verschillende hapjes waardoor het ruim voldoende is. Een echte aanrader! Goede service en een mooi restaurant.
John S.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Als cadeau een avond aangeboden gekregen in The Park, dat is nog eens boffen! Een gastvrije ontvangst. Een tafel voor drie aan het raam. Inrichting helemaal van nu. Prima stoelen. We kozen voor alle aangeboden extra's bij het menu.
Brood en amuses zeer smaakvol. Eerste gerecht van drie bereidingen van kalfsvlees, aardappelsalade, stapeltjes van heerlijke smaken.
Schelvis met een korstje, misschien iets te vlak van smaak, de vis prachtig sappig en zacht. Ocean beef met polenta, biet. Top vlees, mals en sappig. Polenta geweldig van smaak en structuur, eindelijk eens niet droog of vet! Een van ons groepje kreeg dubbel gedopte tuinboontjes, i.p.v. de biet. Keurige oplossing voor een bietenhater.
Kaas; niets op aan te merken. Dessert, geweldige aardbeien feestje.
De wijnen, voldoende. Bediening, keurig, hartelijk en vakkundig.
Al met al een heerlijke avond! We komen zeker terug.
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Vorige week met zijn vieren gegeten bij The Park. Prima! Het chefs menu gekozen. Met als extra de bereidingen van (met komkommer, zwarte bonen en naturel). Ik had venkel met dragon als voorgerecht, kabeljauw met kalfswang, daarna black angus en kaneelparfait. Wijn per glas en de keuze van de sommelier gevolgd. Het ging allemaal goed, niet te veel tijd tussen de gangen en de bediening is er als je die nodig hebt. Th Park heeft geen ster, maar komt wel in de buurt, naar mijn mening. Prijzen zijn heel redelijk, daar hoef je het niet voor te laten.
Annet W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Afgelopen zaterdag hebben we weer gesmuld bij restaurant The Park. De ontvangst was zoals altijd heel hartelijk en we hadden de private dining gereserveerd, dus we zaten intiem met z'n viertjes. We kozen voor een verrassingsmenu. De amuse was verrukkelijk, vooraf: Ceviche, rode biet, rettich, grove mosterd en krokante sesam, Tussengerecht: Aardpeercrème, koolraap, bundelzwammen, gekarameliseerde pecannoten,
Hoofdgerecht: Veluws' hert: Aardpeercrème, koolraap, bundelzwammen, gekarameliseerde pecannoten,
gepocheerde peer, hertenjus met vossenbessen en als verrukkelijk dessert iets wat nog niet op de kaart staat bosbessenmouse met krokantjes van chocolade en vanille-ijs. Bij alle gerechten een heerlijke passende wijn. De bediening was zeer vriendelijk en vlot. We hebben wederom genoten!
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Wat is dat toch altijd jammer: 1 geweldige ervaring, je gaat terug... mwah niet bijzonder. Toen Heerlijk 10daagse zich aankondigde, gezocht of The Park erbij was en ja, meteen daar op de 1ste dag gereserveerd. Weliswaar kregen we een 3gangen verrassings (waar ik dus echt niet van houd) -menu, maar de vorige keer hadden we er ook heerlijk gegeten dus kon niet mis gaan.
Na de wijnproeverij in Scheveningen tijdig vertrokken in het reuze slechte weer, maar het ging voorspoedig en dus waren we (ook al omdat we op hun eigen terrein konden parkeren!) te vroeg. Men vroeg ons netjes naar de bar van het hotel te gaan voor een aperitief en na een half uurtje terug te komen. Zo gezegd, zo gedaan. Het ons gepresenteerde tafeltje stond in de hoek bij een bank, die bij het gaan zitten een flinke kuil vertoonde. Werd opgelost door de bediening met ons een stukje op te schuiven. Dan komt de sommelier met de vraag welke wijn. Tja dan moeten we eerst onze Verrassing kennen. Menuutje wordt gebracht en we kiezen 2 bijpassende glazen wijn. 1 blik op de kaart leerde al dat er (weer eens; wat is dat toch dat werkelijk ieder restaurant ineens bieten serveert) inderdaad dus bieten, in het voorgerecht zaten. Graag weglaten of vervangen. Dan komt een schaaltje met 6 aperitiefkoekjes. Lekker. Een amuse hoeft voor mij dan niet meer; kwam wel en was een soort mousse met een gelei van ... jahoor daar is hij weer.... rode biet.
Enfin de avond vordert; waren om 18.00 uur aan tafel gegaan met best wel trek (want aardig wat wijntjes, geen lunch..) maar het eerste gerecht kwam om 19.10 uur. Gelukkig hadden we de koekjes op, maar als er maar 20 gasten zijn en en we wel 4 mensen in de bediening zien, vind ik dat gewoon te lang duren. Een ceviche van makreel met wat mousjes, 3 bolletjes biet (voor mij dus niet) en een zoet krokant koekje erboven op. Sorry ik vond dat echt geen combi: rauwe vis met een koekje, maar de chef mag een andere smaak hebben dus niet gemeld.
Hoofdgerecht was risotto met gepofte aubergine, boontjes en Angusbeef. Het vlees was eigenlijk niet goed gegaard, mag wel rood zijn, maar een zekere garing wordt wel op prijs gesteld en wat moeten zilveruitjes bij dit gerecht (vond het echt geen combinatie) en dan ook nog eens olijven, niet als zodanig te herkennen maar als een saus en in een flinterdun gebakken soort kroepoekje. Fantasie is goed, maar het moet wel lekker blijven...
Ook het dessert werd een teleurstelling parfait van kaneel, gecombineerd met citruskletskop en gekonfijte ananas. Probeer het eens de smaak van ananas en kaneel.... ? Nee. Laten staan. Geen aanmerkingen gemaakt, waren blij dat we na het afrekenen naar huis konden (ondertussen na 20.00 uur) en thuis The Park maar weer van ons favorietenlijstje gehaald. Misschien had de chef die er in de zomer was, griep, vakantie of gewoon zijn dag niet ?