Meer informatie over restaurant The Pantry

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Terras
Bauke F.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Met vrienden hier voor het eerst gegeten, door vriendin uitgekozen. Verassend leuk restaurant, heerlijk eten en prima service. Absoluut een aanrader. Ik wist niet dat de Nederlandse keuken zo goed kon zijn. Ik ga hier zeker vaker heen!
Michael N.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Ik krijg heel veel buitenlandse gasten over en die vragen me altijd "waar kan ik nou Hollands eten vinden?" Als Nederlander denk je dan snel, "dat doe ik die mensen niet aan", de Nederlandse keuken staat nou niet bekend om zijn culinaire hoogstandjes. Na veel vragen toch maar eens geprobeerd, en door mijn collega's werd The Pantry aanbevolen.

Ten eerste het decor: The Pantry is een vrij klein (knus) restaurant dat veel weg heeft van een (eet)cafe. Er is veel gedaan om het interieur zo Hollands mogelijk te maken - veel ouderwetse schemerlampjes, Delfts blauwe vaasjes op tafel, en kopieen van Rembrandt en andere stillevens aan de muur. Net genoeg om de toeristen - de dit restaurant goed weten te vinden - het 'echte' Hollandse gevoel te geven, maar niet zoveel dat het kitsch wordt.

Dan het eten. Ik kan niet zeggen dat ik een groot fan ben van de Hollandse pot, het is iets waar je mee opgroeit. Waar ik vooral naar uitkeek was de reaktie van mijn drie vrienden uit Engeland. De bitterballen waren al bekend, en waren snel op. De soep van de dag was een voor mij onbekende combinatie van bier en kaas. Ik ben zelf geen bierdrinker, maar de soep was super. De erwtensoep was niet helemaal mijn smaak, maar ik ben dan ook helemaal gewend aan de versie die een bekende worsten-verkopende winkelketen maakt.

De hoofdgerechten werden ook goed ontvangen. Boerenkool en hutspot met worst, hachee met appelmoes en rode kool, kapucijners met speklapjes, uitjes en zuur. Als Hollander "weet" je hoe deze gerechten horen te smaken, en zijn ze moeilijk te beoordelen, omdat alleen moeder's boerenkool de echte is. Mijn vrienden vonden het in ieder geval erg lekker. Een 9 is misschien wat hoog, want het is geen sterrenrestaurant, maar dit is heel goed Nederlands eten.

Als laatste de bediening: die was perfect. Alle gerechten werden netjes uitgelegd, alle vragen werden uitgebreid beantwoord, en dat alles in meedere talen - ik hoorde mijn ober de uitleg geven in het Engels, Frans, Spaans en Italiaans. En Duits en Nederlands zal ie ook wel spreken :) Ook werd de airco meteen aangezet toen we aangaven dat het wat warmer begon te worden, en werd ons alle tijd gegund om over een mogelijk dessert na te denken (ja, de poffertjes en vlaflip waren ook erg smakelijk). De bediening kon wat mij betreft niet vriendelijker.

In het kort: ik zou zelf niet zo snel weer terug gaan naar The Pantry (vanwaar die Engelse naam voor zo'n Hollands restaurant?), want Hollands eten ken ik wel, maar als buitenlandse vrienden me ooit weer eens vragen waar ze de Nederlandse keuken kunnen proeven, stuur ik ze zonder problemen door naar The Pantry.