Meer informatie over restaurant The Pantry

• Af te huren , Airconditioning

Jouw recensie over het restaurant The Pantry

Appels E.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
Restaurant voor toeristen in een toeristenstraat. Wat toeristen bezielt om midden in de zomer stamppot of erwtensoep te eten is me een raadsel, en ook waarom je dit zou serveren midden in de zomer. Kan de kaart niet per seizoen wat aangepast worden? Dat gezegd hebbende, het eten zelf is echt van heel matige kwaliteit, en de borden zijn niet bepaald smaakvol opgemaakt. Prijs vrij hoog voor simpele smakeloze gerechten, niveau bedrijfskantine. De bediening is wel erg attent en vriendelijk. Als Nederlander heb je hier echt niets te zoeken -als toerist op zoek naar goed en innovatief eten ook niet trouwens.
Maria J.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Heel gezellig restaurant met heerlijke echt Hollands eten - de capucijners en hachee en biefstuk waren heerlijk. Hele vriendelijke bediening. Centrale locatie
Ralph B.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
De bediening van oa Marjolein heet ze geloof ik was geweldig. Het eten zoals de puur Hollandse bitterballen waren niet te versmaden. Helemaal Top. Wij zijn met een sloep in de buurt gaan aanleggen en zowaar werd er tot aan boord geserveerd. Een echte aanrader om daar vlakbij aan te leggen en te eten.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Hier vorige week heerlijk gegeten. De zalm en zeebaars waren verrukkelijk. Omdat we vrij vroeg waren was er alle tijd voor het personeel om ons alle aandacht te schenken. En dat deden ze ook.
Prima prijs/kwaliteit verhouding. Komen we vaker!!
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Heerlijk Hollands eettentje in hartje Amsterdam, vlakbij het Leidseplein. Het is maar goed dat we niet in de buurt wonen want anders zaten we daar zeker een keer per week. De toeristen om ons heen zagen we allemaal volop genieten van de Hollandse stampotten. Voor ons deze keer geen stamppot maar een overheerlijke kaasfondue. Bediening is top. Super gezellige plek. Prijs-kwaliteit verhouding ook dik in orde.
Tot de volgende keer.
YDoorn .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Lekker Nederlands gegeten. Stamppot met een lekkere gehaktbal. Erg lekker en voor herhaling vatbaar. Ersoneel was erg vriendelijk en het decor was aansprekend. Ik kom hier graag terug.
Leuntje Z.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
tijdens ons weekendje amsterdam, gekozen voor een avond hollandse pot. Leuke oud hollandse sfeer. Volle bak, het was een komen en gaan van toeristen die ook zin hadden in een lekkere hollandse pot. Ze werden allemaal even vriendelijk te woord gestaan door het personeel. Het eten was lekker, ik koos voor 3 verschillende stampotten met gehaktbal. Lekker op smaak, goeie bal, lekker warm. Een aanrader als je eens een avond gewoon lekker hollandse pot wil eten
Jodi L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Door de goede beoordelingen op IENS zijn we hier terecht gekomen. En blij mee! Vriendelijke bediening (lekker Hollands) en grappig - beetje over the top - ingericht. Lekker knus en warm. We aten de boerenkoolstamppot met een gehaktbal en de runderhachee met aardappelpuree en rode kool. Beiden niet mooi opgemaakt, maar probeer dat maar eens met dit soort gerechten. Prima smaken, ergens nog heel puur, niet te zout. Lekkere rode wijn ook (de Shiraz van Nederburg). We betaalden € 24,- per persoon (alleen hoofdgerecht + 1 biertje + 1 wijntje), wat een goede prijs is hiervoor. Als we weer eens in Amsterdam zijn, overweeg ik zeker om hier te gaan eten. Reserveren is overigens wel handig.
Estherdegenieter .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Leuk, lekker en gezellig gegeten bij dit knus ingerichte restaurant(je). Heel vriendelijk personeel en snelle bediening. Ik heb een heerlijke kaasfondue gegeten. Dit kon voor een persoon besteld worden, wat ik nog niet eerder had mee gemaakt en zo kun je weer eens wat anders eten als je vegetariër bent. Veel oer-Hollandse gerechten, die ook met smaak door de toeristen werden gegeten en (h)eerlijke Hollandse toetjes.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Gisteravond weer heerlijk gegeten in een overvolle Pantry. Een populaire plek en terecht. Super vriendelijke mannen in de bediening. We namen alle vier iets anders: kapucijners, kaasfondue, bloemkool ovenschotel en saté. Alles heel lekker, zoals altijd.
Monique R.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Een oergezellig restaurantje in hartje Amsterdam. De bediening is echt top, ze spreken vloeiend buitenlands en doen er alles aan om het naar je zin te maken. Vers = hier ook echt vers en de buitenlanders worden aangespoord om toch vooral het echte hollands eten te proberen. Er gingen dan ook heel wat stamppotjes en poffertjes over de tafel. Het is een klein maar knus restaurant met een kleine maar zeer schone wc. Op de achtergrond echte hollandse muziek die (gelukkig) niet overheerste. Heerlijk zelfgebakken frieten en verse salade plus toebehoren. De kipsate is echt heel mals en smakelijk. Reserveren is wel aan te raden.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
Met vier personen gegeten bij The Pantry. Drie van ons gingen voor een menu: als voorgerecht geitenkaas kroketjes, als hoofdgerecht Ovenschotel van bloemkool, gehakt, uien, kerrie, Old Amsterdam kaas en aardappelpuree en als toetje poffertjes. Leuk menu en ook erg lekker. De vierde persoon ging voor de garnalen kroketjes en de kapucijners geserveerd met speklapjes, zuur, piccalilly, uien en appelmoes. Deze laatste, zeer kritische eter, vond het helemaal geweldig.
De sfeer was geweldig in dit toeristententje. Zeker voor herhaling vatbaar.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Altijd fijn om naar dit typisch Hollandse eethuis te gaan, middenin het centrum van Amsterdam. Alleen al voor de bediening moet je hier naartoe. Altijd vriendelijk, in voor alle wensen, ze spreken vele buitenlandse talen (maar gelukkig ook goed Nederlands!) en er wordt altijd een feestje voor je gemaakt. Uitstekend Hollands eten op basis van zeer goede oude recepten van oma, alles hoog op smaak. Vooraf even reserveren want het is hier altijd heel druk. Heerlijk om een aantal keren per jaar heen te gaan en vooraf te verheugen op de soep van de dag. Die is altijd klasse!
Saskia C.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2014
met zijn vijfen hier gegeten voorafgaand aan bioscoop. traditioneel hollandse kaart maar ook prima sate. bediening prima. vooral geschikt voor toeristen
minpunt: weigering om kraanwater te serveren naast wijn en biertjes. dus gedwongen om duur mineraal flessewater te bestellen niet klantvriendelijk en reden om elders te eten volgende keer
Corrie H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Op de recensies van Iens afgegaan en bij The Pantry gegeten. Heb er absoluut geen spijt van. Leuke bediening en lekker eten. Vooraf brood met kruidenboter. Brood was heerlijk vers en de kruidenboter goed smeerbaar. De sate lekker mals en mijn tafelgenote heeft mosselen gegeten. Zag er goed uit. Genoeg rauwkost op je bord en zat vlaamse frietjes. En als dessert poffertjes. Prima gegeten!
Bauke F.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Met vrienden hier voor het eerst gegeten, door vriendin uitgekozen. Verassend leuk restaurant, heerlijk eten en prima service. Absoluut een aanrader. Ik wist niet dat de Nederlandse keuken zo goed kon zijn. Ik ga hier zeker vaker heen!
Michael N.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Ik krijg heel veel buitenlandse gasten over en die vragen me altijd "waar kan ik nou Hollands eten vinden?" Als Nederlander denk je dan snel, "dat doe ik die mensen niet aan", de Nederlandse keuken staat nou niet bekend om zijn culinaire hoogstandjes. Na veel vragen toch maar eens geprobeerd, en door mijn collega's werd The Pantry aanbevolen.

Ten eerste het decor: The Pantry is een vrij klein (knus) restaurant dat veel weg heeft van een (eet)cafe. Er is veel gedaan om het interieur zo Hollands mogelijk te maken - veel ouderwetse schemerlampjes, Delfts blauwe vaasjes op tafel, en kopieen van Rembrandt en andere stillevens aan de muur. Net genoeg om de toeristen - de dit restaurant goed weten te vinden - het 'echte' Hollandse gevoel te geven, maar niet zoveel dat het kitsch wordt.

Dan het eten. Ik kan niet zeggen dat ik een groot fan ben van de Hollandse pot, het is iets waar je mee opgroeit. Waar ik vooral naar uitkeek was de reaktie van mijn drie vrienden uit Engeland. De bitterballen waren al bekend, en waren snel op. De soep van de dag was een voor mij onbekende combinatie van bier en kaas. Ik ben zelf geen bierdrinker, maar de soep was super. De erwtensoep was niet helemaal mijn smaak, maar ik ben dan ook helemaal gewend aan de versie die een bekende worsten-verkopende winkelketen maakt.

De hoofdgerechten werden ook goed ontvangen. Boerenkool en hutspot met worst, hachee met appelmoes en rode kool, kapucijners met speklapjes, uitjes en zuur. Als Hollander "weet" je hoe deze gerechten horen te smaken, en zijn ze moeilijk te beoordelen, omdat alleen moeder's boerenkool de echte is. Mijn vrienden vonden het in ieder geval erg lekker. Een 9 is misschien wat hoog, want het is geen sterrenrestaurant, maar dit is heel goed Nederlands eten.

Als laatste de bediening: die was perfect. Alle gerechten werden netjes uitgelegd, alle vragen werden uitgebreid beantwoord, en dat alles in meedere talen - ik hoorde mijn ober de uitleg geven in het Engels, Frans, Spaans en Italiaans. En Duits en Nederlands zal ie ook wel spreken :) Ook werd de airco meteen aangezet toen we aangaven dat het wat warmer begon te worden, en werd ons alle tijd gegund om over een mogelijk dessert na te denken (ja, de poffertjes en vlaflip waren ook erg smakelijk). De bediening kon wat mij betreft niet vriendelijker.

In het kort: ik zou zelf niet zo snel weer terug gaan naar The Pantry (vanwaar die Engelse naam voor zo'n Hollands restaurant?), want Hollands eten ken ik wel, maar als buitenlandse vrienden me ooit weer eens vragen waar ze de Nederlandse keuken kunnen proeven, stuur ik ze zonder problemen door naar The Pantry.