The Pancake Bakery

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
7,1
Wimma J.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
De pannenkoeken waren prima! We hoefden ook niet lang te wachten. Alleen had de bediening wel wat vaker langs mogen komen om te vragen of we nog wat wilden drinken.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Van binnen een heel gezellig ''restaurantje'' het heeft een beetje de sfeer van een ouderwets pannenkoeken restaurant! Wel staat de tafels erg dicht op elkaar, dat je met de stoelen tegen elkaar zit met degene die achter je zit. Het personeel is vriendelijk en bediend snel.
Na de vele lovende recensies vielen de pannenkoeken helaas ZWAAR tegen, en na onze ervaring vandaag zou ik iedereen AFRADEN om hier te komen eten.
De pannenkoeken waren slap, drapperig en hadden weinig smaak. We hadden er twee besteld, maar beide waren zwaar onder maat. Na deze teleurstellende ervaring hebben we de bediening erop aangesproken, en het zou mogelijk komen omdat het ''beslag niet goed was en dat moeten ze soms controleren''. Maar dat is toch raar? je stuurt toch geen eten de keuken uit als je niet zeker weet of het goed is - zou je eens in een toprestaurant moeten doen.

Nee echt een afrader, wij komen hier nooit nooit meer terug.
ZoeZ .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Hoewel dit echt een toeristische plek is om een Nederlandse pannenkoek te eten, schuif ik hier stiekem wel eens in mijn eentje aan. Ik houd van deze pannenkoeken! Mijn favoriet is de pannenkoek met appel en kaneel en poedersuiker. Op elk tafeltje staat een grote pot, met daarin stroop die je met een pollepel op je pannenkoek kunt schenken. En in de zomer is er een klein terrasje aan de gracht, waar je heel fijn in de zon kunt zitten. Geniet ervan.
Heisenberg .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Prima pannenkoeken voor een goede prijs. Toeristisch maar dat kan je verwachten nabij het Anne Frank huis. Gezellige sfeer. Weinig op aan te merken. Het doet wat het moet doen. Goede pannenkoeken maken met lekker ouderwets potten stroop op tafel.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Vrijdagavond voor we naar de Rode Hoed gingen hier gegeten. Vriendelijke ontvangst door enkele jonge figuren.
Vier verschillende pannenkoeken besteld om over en weer te kunnen uitruilen. Allemaal waren we zeer tevreden, zeker ook over de "ijs" nagerechten. Heb je weinig tijd en je wilt toch redelijk van kwaliteit eten moet je hier zijn.
Marina V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Donderdagavond door een vriendin hier meegenomen, ze herinnerde zich een lekkere pannenkoek met gehakt - maar helaas niet meer op de kaart. We hebben de Amerikaanse en de Chileense pannenkoek geprobeerd: van de eerste was de vulling niet warm genoeg en er zaten meer maïskolfjes in dan andere ingrediënten; de vulling van de tweede pannenkoek was meegebakken en dus wel lekker warm. De salade bij de Amerikaanse lag onder een dekentje slasaus. Qua smaak vond ik beide pannenkoeken aan de flauwe kant. Als dessert herfstpoffertjes gedeeld: een grote berg slagroom waaronder lekkere gestoofde peertjes lagen en enkele poffertjes. Het kaneelijs smaakte waterig. Een beetje jammer, eigenlijk...
We hebben gevraagd welke soorten bieren ze hadden, maar er werd ons bijvoorbeeld niet verteld dat er buiten de kaart om ook herfstbok beschikbaar was. Ook jammer.
Al bij al niet echt een bevredigend maaltijd.
Lisbeth V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2014
De pannenkoeken keus is groot en de prijs is duidelijk. Leuk om ook de bakkers aan het werk te zien. Enige minpuntje, dichtgevouwen pannenkoeken krijgen salade erbij (zoals de griekse en hartige amerikaan) maar andere open pannenkoeken niet (zoals de Franse). Soms is het zo druk dat er mensen in de rij moeten staan. Nu zaten we buiten in het zonnetje. Heerlijk!
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2014
Ik heb het vermoeden dat veel van de negatieve recensies over dit Restaurant fake zijn. Zo komt het daar zeer zeker niet voor dat er verbrande randjes en zwart geblakerde worst op je pannenkoek zit en is het zeer zeker niet waar dat er geen Pinapparaat is want die is er al jaren. De Pannenkoek is behoorlijk groot en erg lekker en de tippings zijn overheerlijk . Ik kom hier al ruim 35 jaar met veel genoegen en het heeft aan kwaliteit nooit ingeboet.
Happer89 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Van binnen een wat oubollig uiterlijk, maar de stroop op tafel doet je alvast watertanden. Ik had een simpele pannenkoek met appel, rozijnen en marasquin en mijn vriendin een Masai pannenkoek. Pannenkoeken waren niet heel groot en de marasquin was nauwelijks te proeven. Zonde! Als dessert een dame blanche genomen, zonder poespas erg lekker. Bediening was soms wat traag en moest bij vragen van ons naar de keuken omdat men niet het antwoord wist. In conclusie, volgende keer als ik trek heb in een pannenkoek zal ik een ander pannenkoekenhuis bezoeken.
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2013
Heerlijk gegeten op het terras. Pannenkoek was goed en voor de locatie zeker betaalbaar. Een investering in de stoelen van het terras zou geen luxe zijn. Bediening is wat minder. Wij wachten nog steeds op de asbak waar wij om hadden gevraagd
Peter1007 .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2013
Al met al moet je hier eigenlijk alleen heen gaan indien je op stap bent met buitenlanders die op bezoek zijn.
Eten: redelijke pannenkoek. Chorizo en kaas genomen. Jammerlijk was er wel een randje verbrand, alsook de chorizo was soms zwart. Dat is slecht voor de gezondheid, en daarbij, met het maken van zoveel pannenkoeken zou je zeggen dat er ervaring genoeg is om niks te laten aanbranden.
Service: Het is niet duidelijk of je nou een tafeltje krijgt aangewezen, of zelf kan gaan zitten. Bediening geeft ook niet het signaal van we hebben je gezien en komen eraan. We zaten dicht bij de ingang, en zagen dit fout gaan met elke gasten. Niet super top, maar ok. Wel werd er goed engels gesproken.
Decor: een bord bij de ingang: 'boven ook plaats' en vervolgens gasten wegsturen, want boven is dicht... apart. Wil je nou verdienen of niet? Je kan ook zeggen: ja, er zit nog niemand, en we hebben minder personeel vanavond, maar u kunt er toch plaatsnemen en dan doen we ons best. Verder wel mooie plek midden in Amsterdam. Eigenlijk nog leuker indien je buiten zou kunnen zitten, maar helaas geen plek. Ook erg klein terras.Binnen beetje oudbollig gebeuren.
Prijs: 10 euro voor een normale pannenkoek met iets (kaas en spek bijvoorbeeld). Tja, toch redelijk aan de prijs, gezien beetje deeg en melk, eitje echt geen ... kost.
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Ik heb hier samen met mijn vriend op zondag 21 Juli 2013 gegeten. Bij binnenkomst meteen een tegenvaller: geen pinapparaat. Vervelend, aangezien de dichtsbijzijnde geldautomaat 15 minuten lopen verderop zit. Enfin, geld gehaald en half uurtje later toch gaan eten. De pannekoeken zelf zijn absoluut niet slecht. Beetje aan de dure kant wellicht, maar wat wil je in hartje Amsterdam? We hadden beide een pannekoek met spek & kaas; de klassieker zeg maar. Was goed in orde, niet te heftig maar ook niet te slap. De bediening, daar viel echter één ander ander op op te merken. Een kwartiertje na ons kwam een grote groep Israëlische toeristen met veel kinderen binnen. Zij werden prompt helemaal achter in het hoekje gezet, waar het met 30+ graden niet echt bepaald lekker vertoeven is. Gevraagd om boven te zitten? Mag niet van de bediening. Terwijl boven helemaal leeg was. Resultaat: huilende kinderen en teleurgestelde ouders. Erg jammer. Ook bij ons was de bediening niet vriendelijk, ronduit grof zelfs. Onze borden werden zonder te vragen opgeruimd, en we kregen zonder ook maar iets te hebben gevraagd prompt de rekening gepresenteerd. Fooi kun je wel vergeten, als je mensen niet eens de kans laat hebben een nagerecht uit te laten kiezen. Al met al: goed eten, maar klantonvriendelijke bediening.
Ilse V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
Ik heb hier echt lekkere pannenkoeken gegeten. En dat op zo'n toeristische locatie. Een minpuntje is dat dit pannenkoekenrestaurant minder vertier voor kinderen biedt dan de meeste andere pannenkoekenrestaurants, maar dat werd dan weer goedgemaakt door de leuke verrassing bij de kinderpannenkoek.
Lisa22 .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2013
Mijn vriend en ik hadden ineens zin in pannenkoeken! De beste plek daarvoor in Amsterdam is nog altijd the pancake bakery. Heerlijke De pannenkoeken en een zeer ruime keus. Op zich vriendelijke bediening, een beetje gehaast en het was minder leuk dat we hun gesprekken konden horen vanuit de keuken. De inrichting is oubollig maar dat past op zich wel bij de setting.
Tina V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
Gisteren ter afsluiting van de kerstvakantie een dagje amsterdam met de kinderen en hier gegeten. Het is wat je van een pannenkoekenrestaurant verwacht: ruime keus aan pannenkoeken, hartig en zoet, flink formaat en goed van smaak. Kinderen hadden zoete pannenkoeken met banaan chocola, wij allebei een hartige, waarbij de Groenlandse pannenkoek een beetje merkwaardig aandeed qua smaak: spinazie, brie en cashewnoten een beetje vreemde combinatie, maar dat is vast een kwestie van smaak. De rest van het gezin heeft zitten smullen. Met allemaal 2 drankjes (huiswijn rood: een golden blend van merlot, cabernet sauvignon en verder wist de serveerster het niet meer, maar prima van smaak) en nog tortillachips met gesmolten kaas vooraf, rekenden we bijna 80 euro af. Niet goedkoop dus maar iedereen keerde tevreden en voldaan huiswaarts. Een geschikt gezinsrestaurant.
Catharina B.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2012
Het ziet er van buiten erg leuk uit maar binnen zit je nogal op elkaar gepakt en op het terras val je van je stoel door de dunne pootjes op de ongelijke steentjes.
De bediening is jong, slordig en rommelig, maar wel lief. De pannekoeken lieten even op zich wachten, en waren okay. Omdat ze tenminste gaar waren en niet zo dik en klef, ongaar, zoals je vaak aantreft toch een 7