Meer informatie over restaurant The Oriental Swan

Bus 52 en Bus 56. Uitstappen bij halte "t Zwaantje"

Maandag Gesloten (m.u.v. Feestdagen)
Dinsdag t/m Zondag vanaf 14:00

Frans N.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Om 17:30 waren we de eersten. Maar 2 uur later zat het restaurant goed vol. Mooie tafel in de serre. Stijlvolle ambiance: Dit is geen standaard afhaal-Chinees-op-de-hoek, maar een bovengemiddeld Oosters restaurant, zeker ook qua eten en bediening! Ook al is er een ruime en mooie menukaart, wij kozen voor het 4-gangen FER-menu van 42 euro. De kalkoenfilet salade (voorgerecht) was goddelijk: krokant van buiten, mals van binnen, goed van smaak! Een prima, kruidige soep met Pekingeend strips tussendoor, mooi opgediend boven een goudkleurige brandertje. Als hoofdgerecht de gebakken zeebaarsfilet met witlof (!) en pandanrijst. Dit laatste gerecht was goed, maar niet bijzonder. Als dessert 2 plakjes spekkoek met een bolletje kaneelijs: een goede combinatie. Schoon en goed verzorgd sanitair. Gratis parkeren. Goed bereikbaar per OV. Niet ver van de A28. We zijn hier al eerder geweest en komen ook graag nog eens terug!
Tjong-He .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Met een groep (oud) collega's een diner gehad bij dit restaurant. De afgesproken prijs was 30 euro p/p, incusief twee drankjes, wat ik vrij duur vond, maar vooruit, het restaurant stond goed aangeschreven. Ter plaatse bleek dat er een paar collega' s niet waren en werd door de uitbater de prijs ter plekke verhoogd tot 32 euro omdat hij op meer personen had gerekend. Dit schoot mij al direct in het verkeerde keelgat. Na de soep, keuze uit twee soorten, werd het hoofdgerecht opgediend. Waren vier kleine schaaltjes met gerechten, aangevuld met nasi of bami. De lege schalen werden niet bijgevuld en er was geen kroepoek, sateh of saus bij. Al met al een beetje karig voor die prijs. Wachtend op het toetje bleek dat dit het was. Geen toetje, geen koffie alleen afrekenen. Het hele diner waren wij de enigen in het restaurant. Ik kom vrij veel bij een chinees restaurant in de keuken, ik geef die mensen Nederlandse les, maar of je daar met vier of veertig personen komt, alles wordt ter plaatse bereid en er wordt niet extra berekend als er wat afvallers zijn. Al met al een domper op een gezellige dag. Mij zien ze daar niet weer en ik zal het ook niet aanraden.
Uw gezelschap gereserveerd voor 35/40 pers. zaten die avond in de privé zaal links. Ons restaurant rechts was goed bezet. Graag hadden we dessert/koffie (niet inbegrepen) geserveerd voor u, maar er werd aangegeven daar geen gebruik van te maken. Hopelijk begrijpt u dat als wij de zaal voor 40 pers. prepareren/opdekken en 24 pers. arriveren niet echt prettig is i.v.m. extra werk en extra geregeld personeel. Echter hebben wij wel het gevoel dat uw groep oud mariniers een leuke avond genoten had.

Reactie van proever:

Beste Oriental Swan. Ik heb niet de behoefte om verder te reageren op uw verweer. Ik dacht dat ik goed had uiteengezet hoe ik en de rest met mij, het eten bij u hebben ervaren. Dat het u overkwam dat wij een leuke avond genoten hadden, had mede te maken met het feit dat wij, als oud-marinemensen het niet wenselijk vinden om ter plaatse met u in discussie te gaan. Verder blijf ik bij mijn recensie en eventuele klanten voor de toekomst dit gevoel van onbehagen niet te laten krijgen.
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Met "The Oriental Swan" een Chinees noemen doe je het restaurant, de bediening en het eten zonder meer tekort. Luxueus en uitermate sfeervol ingericht met zeer ruime tafels. De menukaart is uitgebreid en geeft een ruime keuze uit Aziatische gerechten. Bediening is vriendelijk, goed en verzorgd gekleed. De prijzen van de gerechten zijn dan ook niet te vergelijken met de prijzen van "een Chinees" maar dat is terecht. Zelfs de Thaise gerechten die een beduidend andere bereidingswijze hebben dan andere Aziatische gerechten waren zeer authentiek en smaakvol.

Tot snel maar weer.

Marcodehaaz .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Bediening en eten was super. Het voorgerecht de sechuan kipsalade was prima. De lamsschenkel als hoofdgerecht was erg bijzonder! Echt een aanrader!
patrickenmadelon .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
We komen hier wel vaker. Soms alleen om sushi af te halen van goede kwaliteit. Nu sloten we de vakantie hier af. De jongste wilde vooral ossenhaas. Die was ook erg lekker. Verder hadden we diverse gerechten met garnalen. Allemaal goed smakelijk. De Thaise soep met garnalen mag niet onvermeld blijven. Niet alleen heerlijk pittig, ook goed van smaak. Bediening vind ik altijd wennen omdat je zelf niet de rijst of mie kan opscheppen. De witte huiswijn is echt goed. Mooi op temperatuur geserveerd en past goed bij de garnalen. Waarom dan geen hoger cijfer voor het eten? Dat heeft echt te maken met prijs/kwaliteit.
W D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Met gezelschap combinaties gegeten, zeebaars, dim sum, eend en veel meer. Niet de ultieme top, maar zeker goed van smaak en presentatie. Uitstekende en uiterst vriendelijke bediening . Lekkere huiswijn uit Chili, zowel de rode - als de witte.
Prettige ambiance, ruime tafels, makkelijk parkeren. We komen zeker terug.
Joris V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Alles ruim voldoende, maar de rekening is voor Chinese begrippen hoog. Ook de wijn is meer dan uitstekend. De ambiance is zeer sfeervol.
peter D.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2013
We worden gastvrij ontvangen en de bediening is goed. Ik krijg voordat ik de fles bestel nog gelegenheid om eerste te proeven (want sommige mensen vinden deze gewurztraminer te zoet). Het eten is aan de prijs voor wat je er voor krijgt. De Thaise kipsalade is niet bijzonder, het Ti Pan gerecht (ossenhaas) is goed. De atmosfeer is erg fijn en ontspannen. Voor een heel bijzondere Oosters restaurant moet je elders zijn, voor een standaard Chinees ook. Dit zit er wat mij betreft qua eten tussenin; een 'ruime middenklasser'.
gerritspit .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Wij hebben vanavond in dit sfeervolle restaurant genoten van een 4 gangen FER-menu. Dat was subliem!
Mooie bijpassende wijnen. Uiterst vriendelijke bediening. Wat wil je nog meer? Wij komen hier zeker terug.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2012
Weer 'ns in de Oriental Swan gegeten. De familie Mok weet het niveau nog steeds ongekend hoog te houden. Er was een speciaal jubileum menu (men bestaat al 20 jaar op deze plaats). Heerlijk amuse van Thaise kippensoep en Wonton, perfecte zacht gegaarde Sechuan carpacchio (tongstrelend). Kabeljauw met kerry- of soja saus (beiden heerlijk) plus Iberico speenvarken en en granddessert (bolletje kaneelijs, soesje, twee plakjes spekkoek en heerlijke creme brulee). En dat alles voor 29,95
Gewoon top. De bediening; je voelt je welkom van binnenkomst tot vertrek.
Mark T.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2012
Groot pand met een zichtbaar rijke historie (vroegere uitspanning 'Het Zwaantje'). De onthaal en service is perfect, vriendelijk en doeltreffend. De Schezuan en Kantonese gerechten zijn van een goed niveau en de wijnkaart is uitgebreid en duidelijk met zorg samengesteld.
Elisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Toevallig hier terecht gekomen met 4 personen om even een hapje te eten. Super gastvrij onthaal, attente bediening. We konden prettig zitten aan royale ronde tafel. Het heeft iets nostalgisch van het vroegere 'naar de chinees' gaan maar dan wel op een prettige eigentijdse manier. Gerechten zijn gemiddeld qua smaak. Niet heel bijzonder, maar dat was in het licht van ons bezoek ook niet de verwachting. Het was prima mogelijk om heerlijk bij te kletsen, wat te eten en een goede service te ontvangen.