The Oriental Swan

Rademakerstraat 2 3769 BD Soesterberg Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant The Oriental Swan

Bus 52 en Bus 56. Uitstappen bij halte "t Zwaantje"

Maandag Gesloten (m.u.v. Feestdagen)
Dinsdag t/m Zondag vanaf 14:00

• Amex , Diners Club-pas , Mastercard , Pin , Visa card
  • Airconditioning , Bar , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Rookruimte , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Fantastisch, geweldig super eten en service. Kaart is overzichtelijk en tot nu toe smaken voortreffelijk!
Herhab .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijke dim sum, nasi zoals nasi hoort te zijn, super krokant speenvarken !
Mijn tafelgenoten hebben genoten van de tja tsiew, de gamba's.
De bediening maak de avond compleet !
Jofez .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Geen recht toe aan "chinees". Maar bijzonder in ambiance, vriendelijk personeel en vooral ook heerlijke gerechten. Misschien iets duurder maar het omrijden zeker meer dan waard.
Korfoe .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Voor het eerst gegeten bij dit restaurant door de recensie in het AD. Mooi ingericht restaurant met (gelukkig) veel ruimte tussen de tafels. We kozen voor een 5 gangen verrassingsmenu en daar hebben we geen spijt van gehad. Van tevoren werd gevraagd wat we niet lustten, daarom kregen de heren oesters op twee manieren bereid en de dames een heerlijke salade met sesamkip. Daarna dim sum hapjes, zeebaars filet en ossenhaas. Als 5e gang kregen we een heerlijk dessert, een grand dessert mag je wel zeggen. De bediening is zeer vriendelijk en heel goed. Dit is een restaurant dat zeker ster waardig is. Wij komen hier zeker terug!
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
fijne ontvangst mooi ingericht restaurant rustige sfeer mooie menu kaart goede uitleg begonnen met een heerlijke soep perfect hoofdmenu dessert ruim aanwezig. lekker gegeten en komen hier zeker terug
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
heerlijk gegeten ,wij waren met een groot gezelschap dus heb van alles kunnen proeven .
zelfst thais wat ik niet zo snel zal nemen bij een chinees restaurant smaakte heerlijk .
erg vriendelijke en gastvrije bediening
komen zeker terug !!!
Corinne K.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Wat een vriendelijkheid in dit restaurant, een plek waar ze nog weten wat goede service is. Heerlijk gegeten, kwaliteit was top. Wij hebben gekozen voor de Thaise rijsttafel. Garnalensoep, Thaise horse d'hoeuvres, massoman curry, thaise gewokte groente, heerlijk gebakken gamba's en rijst met ananas, het smaakte allemaal even lekker. Als dessert het chocoladecakeje met vloeibare chocola genomen, die vond ik zelf iets minder, had meer vloeibare chocolade verwacht.
Wijn was ook heerlijk, lekkere chardonnay. Een Chinees met vele smaken, een om zeker terug te keren.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Hier in Soesterberg eet je Thais, Chinees of Indonesisch, de kaart biedt een ruime keus. Behalve à la carte gerechten zijn er ook verschillende menu's waaruit je kunt kiezen. Zelfs de onvermijdelijke rijsttafels staan op de kaart. Wat niet wil zeggen dat The Oriental Swan een "gewoon" Chinees restaurant is, want daarvoor worden er te veel bijzondere gerechten aangeboden. Bovendien is de keuken kwalitatief van een veel hoger niveau dan bij de doorsnee Chinees om de hoek. Simpeler gezegd: in Soesterberg kun je erg lekker eten.
We nemen vooraf een selectie van kleine Thaise gerechten. Heerlijk. Ook over onze hoofdgerechten - lamsschenkel met paksoi en een vogelnestje met kip, garnalen en cashewnoten - zijn we erg te spreken: de exotische smaken op het bord zijn mooi op elkaar afgestemd en het (eetbare) vogelnestje ziet er kunstig uit. Twee kleuren spekkoek met kaneelijs toe, een waardige afsluiting van de maaltijd. Helaas is de koffie, zoals in veel Chinese restaurants, van een matige kwaliteit. De wijn, een lichtrode Boschendal uit Zuid-Afrika, is daarentegen heerlijk.
De bediening is voorbeeldig: erg vriendelijk en attent. De inrichting is aangenaam.
Dat kwaliteit zijn prijs heeft, verbaast ons niet. Al vinden we wel dat de prijzen bij The Oriental Swan even pittig zijn als sommige gerechten.

Test T.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Buitengewoon smakelijk eten. Ontspannen sfeer en prima bediening.
Op basis van de chinese Dim Sum en wat hapjes uit de Thaise keuken,
flensjes met eend, droog gebakken garnalen voor. Hoofdgerechten,
gevulde forel met tausi saus, droog gebakken kipfilet en grote garnalen
met sojasaus. Mijn complimenten. Prima huiswijn voor schappelijke prijs.
In de top van de restaurants die bij de Fine Eastern Restaurants aangesloten zijn.

Janvos .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
om de verjaardag van mijn zoon te vieren, hadden wij een tafel gereserveerd om 6 uur. Wij hebben hier al vaker gegeten en altijd goede ervaring gehad bij dit restaurant. Maar vandaag was de service van het restaurant erg slecht. Na het bestellen van de rijsttafel hebben wij 3 uur moeten wachten op het hoofdgerecht. In de tussentijd hebben wij een amuse, soep en een duidelijk geïmproviseerd bordje salade gekregen. Wij zagen ook andere gasten klagen over de wachttijd van het eten. De serveerster konden zich alleen maar verontschuldigen voor de lange wachttijd, dit zou komen door de drukte bij het afhaal punt van het restaurant.Na het bordje salade wat niet aan de kwaliteiten van het restaurant voldeed hebben wij besloten om de drankjes af te rekenen en restaurant te verlaten en om onze honger te stillen bij de plaatselijke snackbar.
Mechteld K.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Gelukkig herken ik niets in een eerdere recensie van een ( teleurgestelde) gast. Al jaren gaan wij regelmatig naar dit oosterse restaurant. Nog nooit zijn wij teleurgesteld, en ik mag zeggen dat wij wel wat gewend zijn op culinair gebied.
Het eten is eerlijk én verrassend. De service is professioneel en verwarmend
Bennienw .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Dit mag geen Chinees restaurant meer heten, dit is een oosters culinair hoogstandje, wat een top restaurant.
Wij hebben ons door de chef culinair laten verassen en een verassing was het. Wij gingen voor 4 gangen zonder dessert en kan het iedereen aanraden. Wat een smaaksensatie en een prachtige opmaak van de gerechten. Ook de setting van het restaurant is mooi, ruime afstand tussen de tafels en erg gastvrij. Vergeet de wokrestaurants en ga in Soesterberg echt kennis maken met de Oosterse keuken.
Pvandepol .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Met enige regelmaat eten mijn vrouw en ik bij dit FER restaurant. Met name de speciale menu's die rond feestdagen worden aangeboden bevielen ons al vaker goed. Zo ook nu het Paas-lente menu. Zeer smakelijke combinatie van verfijnde gerechten.
Bij het apperatief een amuse, eenvoudig mini kipsatehtje maar dan wel met een heel mooi pindasausje. De soep was een heldere bouilon met eiervlokjes, asperge snippers en reepjes tja sieuw. Zeer smakelijk! Vervolgens een tussengerechtje met een tongfiletrolletje en een gegratineerde groet tijgergarnaal geserveerd met een pikant kreeftsauasje. Het hoofdgerecht bestond uit een heerlijke combinatie van pekingeend ( knapperig gebakken) en iberco varkensmedaillons. Elk op een eigen oosters sausje. Een kleine geblancheerde paksoy gaf een mooi groen effect om het geheel af te maken. Heerlijk eten in overzichtelijke porties.
Als nagerecht serveerden ze bij dit menu optioneel een kleine creme brulee ( mooi geflambeerd!) met een bolletje kokos ijs met wat subtiel garnituur van slagroom, chocosaus en muntblaadjes.
Wij hebben weer genoten! Wat niet onbenoemd mag blijven is de uitstekende bediening in een rustige en stijlvolle ambiance. We komen zeker weer eens terug familie Mok!
Ada en Peter
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Een paar jaar geleden waren we hier al eens geweest en dat was ons goed bevallen. Tijd om de kennismaking op 2e paasdag te herhalen. Bovendien zijn er niet zoveel Chinese restaurants die net dat beetje meer bieden.

Jaren geleden toen dit restaurant nog "t Zwaantje" heette en druk werd bezocht door vertegenwoordigers, werd de serre aangebouwd maar deze is minder knus en huiselijk dan het oorspronkelijke restaurant. We werden keurig en vriendelijk ontvangen door de dochter des huizes bij de garderobe en begeleid naar een ronde tafel bij het raam. Zij serveerde ook een chardonnay en een gin-tonic uit om op stoom te komen en nam onze bestelling op.

Als voorgerecht kozen we beide voor de Chinese Hors d'Oeuvre: een ronde, in vakjes verdeelde, warme schotel met pangsit, 2 chinese mini loempia's, gevulde garnaal en een varkenspasteitje. Prima bereid en een uitstekend begin. Prijs € 12,00 p.p.

Het hoofdgerecht werd voor beide onze favoriet: een vlammende Tipan schotel. Voor mijn vrouw een mini ossenhaas met bonensaus en rijst, voor mij hetzelfde maar zonder bonensaus en met bami. Een zeer malse ossenhaas medium rare en i.c.m. de rijst en bami op de juiste textuur. Prijs € 25,00 p.p. Een potje Chinese thee met voor elk drie friandises werd het sluitstuk van deze geslaagde avond.

De service cq. bediening bestaande uit de familie Mok (vrouw, dochter en zoon, de huidige eigenaar des huizes) was van een niveau dat we zelden tegenkomen. Ook de beide part-time dames passen zich naadloos aan. Uiterst vriendelijk, deskundig, nooit opdringerig en vanuit de ooghoeken altijd attent. De keuken onder supervisie van de heer Mok sr. krijgt lof voor de prima bereiding en mooie opmaak.

De decoratie/inrichting doet warm aan en voldoet geheel aan de verwachtingen van een Fine Eastern restaurant. De menukaart is uitgebreid en voor elck wat wils. Waarom dan geen 9 of 10 voor het eten? Omdat wij de prijs/kwaliteit verhouding niet in overeenstemming vinden. De prijzen mogen best een onsje minder/lager zijn. Wij rekenden af € 95,70.

Maar zoekt u een bovenmodale Chinees waar je lekker kunt eten zonder acht te slaan op het prijskaartje en niet onbelangrijk, je echt welkom voelt, dan moet je in Soesterberg zijn. Even de A-28 af en middenin het dorp met ruime parkeergelegenheid.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
een Chinees met de hoofdletter C en een gouden randje er om heen. de ontvangst is perfect, chique en compleet. het voorgerecht (flensjes met eend) is echt een super-verwennerij en de tipan-ossenhaas is gewoon heerlijk

de aankleding is zonder meer chique en de aandacht die je van het bedienend personeel krijgt is meer dan correct

een aanrader dus
Frans N.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Om 17:30 waren we de eersten. Maar 2 uur later zat het restaurant goed vol. Mooie tafel in de serre. Stijlvolle ambiance: Dit is geen standaard afhaal-Chinees-op-de-hoek, maar een bovengemiddeld Oosters restaurant, zeker ook qua eten en bediening! Ook al is er een ruime en mooie menukaart, wij kozen voor het 4-gangen FER-menu van 42 euro. De kalkoenfilet salade (voorgerecht) was goddelijk: krokant van buiten, mals van binnen, goed van smaak! Een prima, kruidige soep met Pekingeend strips tussendoor, mooi opgediend boven een goudkleurige brandertje. Als hoofdgerecht de gebakken zeebaarsfilet met witlof (!) en pandanrijst. Dit laatste gerecht was goed, maar niet bijzonder. Als dessert 2 plakjes spekkoek met een bolletje kaneelijs: een goede combinatie. Schoon en goed verzorgd sanitair. Gratis parkeren. Goed bereikbaar per OV. Niet ver van de A28. We zijn hier al eerder geweest en komen ook graag nog eens terug!
Tjong-He .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Met een groep (oud) collega's een diner gehad bij dit restaurant. De afgesproken prijs was 30 euro p/p, incusief twee drankjes, wat ik vrij duur vond, maar vooruit, het restaurant stond goed aangeschreven. Ter plaatse bleek dat er een paar collega' s niet waren en werd door de uitbater de prijs ter plekke verhoogd tot 32 euro omdat hij op meer personen had gerekend. Dit schoot mij al direct in het verkeerde keelgat. Na de soep, keuze uit twee soorten, werd het hoofdgerecht opgediend. Waren vier kleine schaaltjes met gerechten, aangevuld met nasi of bami. De lege schalen werden niet bijgevuld en er was geen kroepoek, sateh of saus bij. Al met al een beetje karig voor die prijs. Wachtend op het toetje bleek dat dit het was. Geen toetje, geen koffie alleen afrekenen. Het hele diner waren wij de enigen in het restaurant. Ik kom vrij veel bij een chinees restaurant in de keuken, ik geef die mensen Nederlandse les, maar of je daar met vier of veertig personen komt, alles wordt ter plaatse bereid en er wordt niet extra berekend als er wat afvallers zijn. Al met al een domper op een gezellige dag. Mij zien ze daar niet weer en ik zal het ook niet aanraden.
Uw gezelschap gereserveerd voor 35/40 pers. zaten die avond in de privé zaal links. Ons restaurant rechts was goed bezet. Graag hadden we dessert/koffie (niet inbegrepen) geserveerd voor u, maar er werd aangegeven daar geen gebruik van te maken. Hopelijk begrijpt u dat als wij de zaal voor 40 pers. prepareren/opdekken en 24 pers. arriveren niet echt prettig is i.v.m. extra werk en extra geregeld personeel. Echter hebben wij wel het gevoel dat uw groep oud mariniers een leuke avond genoten had.

Reactie van proever:

Beste Oriental Swan. Ik heb niet de behoefte om verder te reageren op uw verweer. Ik dacht dat ik goed had uiteengezet hoe ik en de rest met mij, het eten bij u hebben ervaren. Dat het u overkwam dat wij een leuke avond genoten hadden, had mede te maken met het feit dat wij, als oud-marinemensen het niet wenselijk vinden om ter plaatse met u in discussie te gaan. Verder blijf ik bij mijn recensie en eventuele klanten voor de toekomst dit gevoel van onbehagen niet te laten krijgen.
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Met "The Oriental Swan" een Chinees noemen doe je het restaurant, de bediening en het eten zonder meer tekort. Luxueus en uitermate sfeervol ingericht met zeer ruime tafels. De menukaart is uitgebreid en geeft een ruime keuze uit Aziatische gerechten. Bediening is vriendelijk, goed en verzorgd gekleed. De prijzen van de gerechten zijn dan ook niet te vergelijken met de prijzen van "een Chinees" maar dat is terecht. Zelfs de Thaise gerechten die een beduidend andere bereidingswijze hebben dan andere Aziatische gerechten waren zeer authentiek en smaakvol.

Tot snel maar weer.

Marcodehaaz .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Bediening en eten was super. Het voorgerecht de sechuan kipsalade was prima. De lamsschenkel als hoofdgerecht was erg bijzonder! Echt een aanrader!
Patrickenmadelon .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
We komen hier wel vaker. Soms alleen om sushi af te halen van goede kwaliteit. Nu sloten we de vakantie hier af. De jongste wilde vooral ossenhaas. Die was ook erg lekker. Verder hadden we diverse gerechten met garnalen. Allemaal goed smakelijk. De Thaise soep met garnalen mag niet onvermeld blijven. Niet alleen heerlijk pittig, ook goed van smaak. Bediening vind ik altijd wennen omdat je zelf niet de rijst of mie kan opscheppen. De witte huiswijn is echt goed. Mooi op temperatuur geserveerd en past goed bij de garnalen. Waarom dan geen hoger cijfer voor het eten? Dat heeft echt te maken met prijs/kwaliteit.