The Novice

Meer informatie over restaurant The Novice

Dinsdag t/m Zondag

Kevin B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Hier meerdere malen heerlijk gegeten! Bediening uitstekend en voortreffelijke wijnen. Eten altijd heerlijk. Ook de high wine is hier geweldig
Nick3336 K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Verwachtingen waren hoog, kaart ziet er prima uit. Snap alleen niet dat er 2 kaarten nodig zijn. Het lijkt allemaal wat ambitieus. We kiezen voor het verrassingsmenu waarbij het goed mogelijk is aan tegen wat je niet lust/wilt eten. Prachtige avond in september en maar 4 a 5 tafels bezet op het terras. Amuse zag er prachtig uit maar smaak was vlak. Voorgerecht gefrituurde paddenstoelen, best lekker maar eigenlijk teveel. Tussen gerecht weer wat met paddenstoelen weer die bekende saus..... Best wel lekker. Hoofdgerecht was goed 3 soorten vis. Ja toen het nagerecht, ijs met verse vruchten en een espuma van quantro en eiwit. Helaas was deze laatste bitterzoet maar ook naar ons idee zuur. Volgens de bediening was het wel oké. We hebben het maar niet opgegeten en teruggeven. Ter compensatie een kop koffie/thee met lekkere bonbons.
Liesbeth L.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
We hebben hier meerdere maken gegeten naar volle tevredenheid.
De laatste keer echter viel niet het eten maar wel de vriendelijkheid en aandacht van de bediening nogal tegen. Met name een oudere dame die ons bediende was ronduit onaardig en kortaf. Toen we naar binnen moesten ivm de regen zette ze onze borden , waar ze net mee aankwam neer in t bistro gedeelte terwijl voor t restaurant hadden gereserveerd . Helemaal niet erg, maar niet zo leuk dat ze verwijtend naar ons deed daarover. Even later toen ik vroeg wat voor kindertoetjes er waren, liep ze halverwege mijn vraag weg en smeet even later de kaart met nagerechten op tafel waar geen kindertoetjes op stonden.
En zo ging t maar door. Jammer, want dit vreemde gedrag bedierf wel enigszins de sfeer en we voelden ons niet erg gastvrij behandeld.
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Al jaren vaste klant bij dit fijne restaurant in Vierhouten.
We kiezen eigenlijk altijd voor het verrassingsmenu en we zitten bij voorkeur in het restaurantgedeelte.
Het eten stelt nooit teleur in welk seizoen we ook komen. De huiswijnen zijn prima en als we voor een wijnarrangement gaan wordt er goed meegedacht. Ik ben bijvoorbeeld geen liefhebber van rode wijn maar wel van rood vlees. Daar wordt dan uitstekend een mouw aan gepast.

De bediening is hartelijk en persoonlijk.
En wat voor ons erg fijn is, ons hondje is ook welkom en krijgt zelfs zijn eigen bordje met hondenkoekjes.
We hopen nog vele jaren aan te kunnen schuiven bij The Novice.
Loes H.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Mooi restaurant met een prettige, gezellige sfeer. Heerlijk eten van prima kwaliteit. Wel wat aan de prijs. Er zou wat meer aandacht mogen zijn voor de wijnkeuze. En wellicht wat meer variatie voor de bijgerechten zoals bijv de groenten.
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Voor het eerst in dit restaurant gegeten. We kozen voor het verrassings-wildmenu. De avond begon in de bar met een drankje en een kleine amuse (geen wild). Jammer dat er niet eerst werd afgestemd of mensen iets niet kunnen en mogen eten, waardoor 1 van ons bijna kaas in de mond had gestoken, waar zij allergisch voor is. De volgende amuse werd op ons verzoek ook in de bar geserveerd (geen wild). De eerste gang werd aan tafel geserveerd en wederom door een foutje van de keuken geen wild. Dit neemt echter niet weg dat de gerechten erg smaakvol waren. Ter compensatie kregen we als extra gerecht een wildbouillon. Eindelijk ons eerste wild-gerecht en dat was heerlijk. De volgende gerechten waren wel wild en prima van kwaliteit. Voor een verrassings- wildmenu had ik echter wel verwacht wat meer verrast te worden. Nu kregen we wilde eend en hert, geen bijzonder spectaculaire soorten wild. Bij het hoofdgerecht werd rode kool, zuurkool, spruitjes en puree geserveerd en alles was overgoten met een redelijk overheersende saus, waardoor alles een beetje het zelfde smaakte.

Op zich prima gegeten, goede kwaliteit. Prijs/kwaliteit ligt wat mij betreft niet helemaal op lijn. Het was redelijk stevig aan de prijs.
Jookske .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Na 5 jaar zijn we weer eens naar The Novice gegaan omdat we daar de vorige keer zalig hadden gegeten, onze verwachtingen waren hoog. Maar zoals ik ook al in meerdere recensies heb gelezen viel dat tegen: de amuses en het voorgerecht waren echt heerlijk, maar toen kwam het hoofdgerecht, hertenrug-filet met cantharellensaus voor € 32,50. We hadden extra rood gevraagd en dus zeer mals vlees verwacht.
Dat viel vreselijk tegen, het waren 2 plakjes (wel rood) maar taai vlees.
Ik kwam er haast niet met mijn mes doorheen. Verder als bijlage op het bord was: rode kool, zuurkool , spruitjes en een stamp-potje, alles overgoten met de saus waardoor alles hetzelfde ging smaken. Jammer dat de goede kwaliteit en smaak van de amuses en het voorgerecht niet in het hoofdgerecht werd voortgezet, dat was voor ons een koude douche na het warme bad van de heerlijke amuses en voorgerecht. De bediening vonden wij ook een beetje afstandelijk en zakelijk overkomen. Of we nog eens terug gaan dat weten we nog niet, maar ik denk het niet.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Wij hadden hoge verwachtingen gezien onze ervaringen met de proeverijen op de Wilddagen in Vierhouten. Dus op naar Vierhouten . De ontvangst was allerhartelijkst in een nette omgeving.

De kaart zag er goed uit, maar toch gekozen voor het verrassingsmenu. Het eten was goed. Geen smaakexplosie, maar gewoon lekker. Leuk wijntje erbij. En een lekker dessert en koffie met lekkere bonbons.

Wij hadden een leuke avond en konden rustig bijpraten met vrienden. Wij zaten in het restaurant, volgende keer wellicht de brasserie ook eens proberen.
RS8081 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Wildseizoen dus diverse gerechten met wild gehad. Plateau van wild is werkelijk geweldig! Vlees perfect gegaard, prachtige wijnsuggestie voor erbij: mooie malbec.
PietenAns V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Wij hebben met het hele gezin gegeten, we zijn enorm verwend met de meest exclusieve gerechte een feest om dat te beleven. Alle gerechten zo mooi opgemaakt en super van smaak en de bediening was ook top.
Fam. Piet Verdonk Limmen{NH]
Carolyn V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Als vegetariërs zijn wij uitertst vriendelijk ontvangen en werd ons medegedeeld dat men een gevarieerd menu voor ons had samengesteld. Heerlijk zittend op het terras werd ons het een na het andere gerecht voorgeschoteld. Later op de avond koelde het wat af en kregen wij een deken aangereikt. Het was overheerlijk en zeker aan te raden bij andere vegetariërs. Een avond om niet te vergeten.
Alm L.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
In december 2013 heb ik op deze site geschreven terug te komen en dat hebben we dit weekend gedaan. Weer wat te vieren en dan is de Novice een zeer goed keus. Met 7 man aan een ronde tafel op het terras tot laat in de avond buiten zitten, wat wil je nog meer. Ik vond het eten iets minder verrassend dan de vorige keren maar opperbest in orde. Het verrassingsmenu is leuk en lekker en je kan aangeven waar je niet van houdt. De bediening is prima, niet formeel, lekker losjes Veluwe. Een extra vermelding voor de mooie verse bloemen op tafel.
Britt H.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Via een recensie in de Stentor terecht gekomen bij deze pracht tent. Hebben heerlijk buiten op het terras gezeten. Kregen zowel de bistro- als de restaurantkaart aangeboden. Het was geen probleem om van beide kaarten verschillende gerechten te bestellen. De service was niet opdringerig maar op het juiste moment werd er gevraagd of we nog iets nodig hadden. We werden helemaal in de watten gelegd, het gezelschap waar we mee waren (twee oudere dames) vond dit helemaal geweldig. Gelijk voor de dames een verhoogde stoel regelen + een parasol zodat deze twee dames in de schaduw zaten en de rest van de tafel nog kon genieten van het heerlijke zonnetje. De gerechten werden gepresenteerd op prachtige borden in een mooie samenstelling, het waren net schilderijtjes. Een aanrader is het grand dessert, het is even een strijd om hem op te krijgen, maar hij is wel heerlijk.
Loes H.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Iedere keer weer lastig die kaart .....een restaurantkaart en een brasseriekaart. Wij snappen t niet .
Maar desondanks kun je hier heerlijk eten. Foie gras, eend, lam of kalf op diverse wijze.....en lekkere en voldoende bijgerechten. Leuke huiswijn! Wij komen terug.
A B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Prachtige omgebouwde boerderij. Restaurant in het ene gedeelte, bistro in het andere. Correcte, professionel bediening houdt alles goed in de gaten en reageert attent. Goed op elkaar ingespeeld ook.
Leuke amuses: hutspotkroketje, palingsoep en wilddingetje. Brood: dat kan veel beter. De halve kreeft vooraf was heerlijk, de steak tartaar kon beter: vreemd gekruid en wel erg rood. Wildplateau van hert, duif en eend: heerlijk, mooie combinatie met lof. En weer kreeft, met coquilles en gamba's: erg goed. Advocaattaart en iets marespeinigs toe: heerlijk met super dessertwijntjes. De malbec is een aanrader voor bij het wild!
Proever41 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Het is hier heerlijk vertoeven, wij komen hier vaak. Het eten is erg lekker, het wordt met veel zorg klaar gemaakt. Het avontuur begint met heerlijke amuses. Het voorgerecht, een proeverij van gerechten was erg goed klaar gemaakt. Als hoofdgerecht een hazenrug goed klaar gemaakt met bijbehorende gerechtjes.
De kwaliteit is stabiel. Dit restaurant is zeer aan te bevelen!
Ingerien V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Met 4 personen, waarvan 2 het 5 gangen verrassingsmenu hadden en de andere 2 kozen voor 3 gangen al la carte. Het verschil tussen de gangen werd leuk opgevangen, door een klein hapje te serveren aan de gasten die maar 3 gangen hadden. Heel attent! Het 5 gangen wild menu was prachtig. Heel smaakvol, mooie bereiding, gezellige bediening, prachtige rode wijn erbij. Ook de al la carte gerechten waren goed. Beetje jammer dat we geen kaasplankje toe kregen, maar een zoet dessert (we hadden aangegeven, dat kaas als dessert wel erg onze voorkeur had). Als met al hebben we erg genoten. Chapeau!
Kippetje04 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Wij kwamen hier vroeger regelmatig. Maar sinds de vorige eigenaar eruit is, is het een drama. Laatste keer bestelden we een zeven gangen diner, we lieten ons verrassen. Enige vereiste: geen vis. Er werd bij de tweede gang toch vis geserveerd, kan gebeuren. Bijna bij alle gangen zat portsaus... Wijnen pasten wel goed bij gerechten. Bediening wat hooghartig waardoor je je niet op je gemak voelt (of je moet daar van houden) en je mist echt de gezelligheid en het 'ouwehoeren' aan tafel terwijl tussendoor toch culinair mooie gerechtjes werden geserveerd. Maar dat was vroeger. De prijzen zijn fors - wat we er voorheen overigens graag voor over hadden - maar dat staat totaal niet in verhouding met wat je krijgt. Voor ons geen Novice meer. Of de vorige eigenaar moet terugkomen ;-)
JonSnow .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Op een zaterdagmiddag zijn we hier beland na een wandeling op de Veluwe. Voor de lunch kozen we voor een broodje kalfspastrami en een caesar salade. Het smaakte prima. De service was vriendelijk en snel.
Wij zaten op het terras aan de enige hoofdweg van Vierhouten, dus het verkeer zorgt voor een minder decor.
Alm L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2013
Voor de tweede keer een feestje gevierd in de Novice en voor een derde keer kom ik zeker terug. We hebben het 4 gangen verrassingsmenu genomen en het was inderdaad een verrassing. Prachtig opgemaakte borden met heerlijke lekkernijen. 2 van ons aten 3 gangen a la carte en kregen kosteloos onze 4e gang in mini formaat. Dat noem ik service en sympathiek met een hoofdletter S. Een nagerecht met voor de jarige "gefeliciteerd" in chocolade letters, ook dat is zeer symphatiek. Ook in de bistro is de tafel mooi gedekt en hebben wij dezelfde mooie borden gehad als in het andere gedeelte van het restaurant. Dat het dessert aan de zoete kant was is een detail in het geheel en doet uiteraard niets af aan een geweldige avond.