The Meatclub Rotterdam

9,1

Jouw recensie over het restaurant The Meatclub Rotterdam

Ivo F.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Soms heb je op voorhand veel zin om ergens voor het eerst naar toe te gaan, zo ook bij de meat club. Dat pakte helaas anders uit.

We gingen naar binnen rond een uurtje of zes om te beginnen met een drankje. Toen we binnenkwamen en vroegen of we wat konden drinken was de boodschap “we hebben een tafeltje boven maar als er klanten komen die willen eten dan moeten jullie weg”.

Dat we de bedoeling hadden om na het wijntje eten te bestellen, hebben we niet eens meer gemeld. Het totale gebrek aan gastvrijheid (zowel qua boodschap als de toon waarop) maakte dat we na een (middelmatig) glas wijn onze biezen weer hebben gepakt.

Wat een ontzettend leuke avond had kunnen worden eindigde voor het begon. Ontzettend jammer, maar worden afgesnauwd in een bar/restaurant behoort is voor ons reden om ons heil elders te zoeken.
Born2Ron .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Zaterdagavond, koud buiten en dan zo warm ontvangen. Etentje van vader met zoon en dochter. Vriendelijke uitleg en advies. We zijn best nuchtere types en wel wat gewend op vlees- en eetgebied. Maar dit is ECHT EEN GENOT. Zo'n goede kwaliteit vlees, fijne smaken. Pata Negra en Pastrami vooraf. Ribeye en Entrecote als hoofdgerecht. We hebben alles met zijn drieën gedeeld. En dat geeft wat spanning als je bij de laatste stukjes komt en het zo lekker smaakt. Bijzondere fijne frietjes erbij. Alle bijgerechtjes waren ook lekker, maar het ging vooral over de smaak van het vlees. Daar kom je voor terug. O ja ... de verrassende Deconstructed Cheesecake als nagerecht was een perfecte afronding. Het is nu zondagmorgen en ben zelf verbaasd over mijn enthousiaste tekst hier, want ik ben toch een redelijk nuchter type. Nu besef ik dat ik de lat wel erg hoog heb gelegd, maar een aanrader dus en geniet van de fijne smaken.
Xiuou L.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Heerlijke avond gehad bij the meatclub, zeer vrienelijke en attente bediening, goed geadviseerd op de wijnkeuze en vleesgerechten. Het was mijn eerste keer hier, maar zeker niet de laatste keer. (Kleine tip: cheesecake dessert is een aanrader) Nogmaals bedankt the meatclub-team.
Michelle H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijk gegeten! Ons laten verrassen door de chef. Pastrami, Negra en Oate vooraf. Ribeye en Entrecote als hoofd. Vooral de ribeye is absoluut een aanrader! We komen zeker terug!
Nanet O.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Wat een ongelooflijk leuk restaurantje is dit! Met super vriendelijke bediening, super lekker mals vlees en heerlijke rode en witte wijnen! We komen heel heel gauw terug...
Henk F.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Op aanbeveling van mijn schoonzus zijn we er heen gegaan. Mond tot mond reclame is toch het beste. Uit eerste hand krijg je dan te horen of het eten goed is en de bediening top. Dat schept natuurlijk verwachtingen. The Meatclub is een klein, maar een knus top restaurant aan de Scheepstimmermanslaan in Rotterdam, misschien wel het mooiste gedeelte van Rotterdam, dicht bij de haven. Opvallend dat veel buitenlandse toeristen dit restaurant kennen, maar veel Rotterdammers nog niet. Daar aangekomen werden we vriendelijk aangesproken door Ilona van de Meijde en Danique Touw. Samen met de chef-kok Guilermo Aguirre Schicht vormen zijn het dreamteam. Met recht een dreamteam, zij vormen het kloppend hart van The Meatclub. Ik heb zo'n zes tafels geteld en op de muur staat groot het menu met heerlijke en eerlijke gerechten afgebeeld. We begonnen met de pata negra plate. Voor het hoofdgerecht had ik al een keuze gemaakt, maar het leuke en verrassende was echter dat Ilona aangaf wat wij gingen eten. Nu laten we ons graag verrassen en wachtte met spanning onze gerechten af. We waren met zijn drieën en kregen de heerlijk gegrilde entrecote en rib-eye met zelf gemaakte patat en salade. Wat smaakte dat heerlijk. Ook de desserts die we hebben gekozen waren top. Maar de avond was nog niet afgelopen, het dreamteam verraste ons met Limon Gerso van 36% en kwamen even een praatje met ons maken en het ging maar door. Het viel ons al op dat het dreamteam heel leuk met de gasten omgingen. Veel bezoekers waren namelijk vaste gasten geworden, want als je eenmaal ben geweest, dan kom je terug. Vijf sterren is daarom niet voldoende om dit top restaurant te waarderen. Guilermo is een top chef-kok en Ilona en Dominque zijn top gastvrouwen. Ik omarm ze als vrienden en we komen spoedig weer terug.
Louwie B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Heerlijk gegeten bij The Meatclub! We hebben ons laten verrassen door de chef. Pastrami en pata negra vooraf (aanrader), gevolgd door een heerlijk gebakken entrecote en ribeye. Samen met een heerlijke fles rode wijn zorgt dit voor een mooie beleving. Als afsluiter nog een kaasplankje en de avond was compleet. Heel vriendelijk personeel, een top chef uit Spanje die af en toe even komt babbelen aan je tafel. Dit restaurant is knus, sfeervol en staat garant voor lekker eten!
Frank Herreveld .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Voor het eerst wezen lunchen in dit goed verscholen toprestaurant, wat een feest. Binnen is het knus, hoewel de tafels dicht bij elkaar staan en het vol bezet is, lukt het toch een goed besprek te voeren. Het voedsel is perfect, zelden (nog nooit) zo'n lekkere hamburger gegeten, goede wijn en zeer aanvaardbare prijzen voor deze topkwaliteit, vlotte en vriendelijke bediening, ik kom snel weer terug!
Hannie B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015

We hebben voor de lunch ribeye en lamsrack gegeten. Was heerlijk. Goede wijn en een gastvrije bediening en lekker buiten in het zonnetje gezeten. Was top!
Kimmik .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Op zaterdag voor een verlate lunch hier gegeten op het terras. Zelf voor de steak tartare gegaan en mijn vriend koos de gehaktbal met een saus van kalfsniertjes. Beide gerechten waren lekker maar niet geweldig. Daarnaast zijn de gerechten aan de prijs voor wat je krijgt vooral het gerecht met de gehaktbal. De opmaak van het bord is nogal minimalistisch. Huisgemaakte frietjes zijn prima hetzelfde geld voor de wijn. Het is leuk ingericht en de bediening is vriendelijk en adequaat. daar moet wel bij gezegd worden dat wij de enige waren in de zaak.
Beste Kimmik, wat jammer dat u niet geheel tevreden was over de prijs/ kwaliteit verhouding. Dit proberen wij juist heel scherp te houden.
Graag wil ik aangeven dat de gehaktbal, geen gewone maar een truffelgehaktbal is. Deze maken wij vers en serveren we met huisgemaakte saus van kalfsniertjes. De steak tartaar, wordt à la de minute vers gedraaid.
Wij kiezen bewust voor een minimalistische opmaak, omdat wij graag willen dat men ons vlees proeft, zonder teveel garnituur, wat vaak niet bijdraagt aan de smaak. Bij een lunchgerecht is daar meestal ook geen behoefte aan.
Gezien uw algehele indruk van The Meatclub, hopen wij dat dit u niet zal weerhouden van een volgend bezoek.
Met vriendelijke groet,
Team Meatclub

Reactie van proever:

Ik heb jullie voldoende beoordeeld omdat de gerechten prima te eten zijn en de bediening vriendelijk is maar dat betekent niet dat ik met jullie huidige visie nog snel lang kom. Daarnaast lijkt het mij vanzelfsprekend dat de steak tartaar vers bereid wordt..
Ingrid O.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Regelmatig zien we het behoorlijk druk in deze zaak, dus ook maar eens kijken. Zaterdag hier geluncht. Ik nam de proeverij van Pata Negra, Bresaola, Pate en Carpaccio met een heerlijk glas Merlot. Mijn echtgenoot ean steak tartaar met maisbrood met daarbij een heerlijk glas Chardonnay. Alles smaakte overheerlijk.
De bediening is bijzonder vriendelijk. We gekregen nog als weggevertje een pakje met daarin oa. Pastrami.
Het was jammer dat het weer niet echt lekker was en het daardoor wat minder druk was.
De prijzen zijn redelijk, voor een glas wijn € 4,50 en de gerechten die wij hadden genomen € 14 en € 15,-- .
Een aanrader!
Loes R.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Wij waren hier met vaderdag het was een goed menu 3 gangen maar de pastrami vonden we het lekkerste goddelijk zelfs en het was gezellig dank je wel lieve Ivonne wij hebben genoten dikke kus.
Loes en Dick.
Maurits A.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Leuk, knus restaurantje voor een heerlijke lunch met vrienden! Niet echt iets voor vegetariers, maar carnivoren kunnen er hun hart ophalen! Bediening was goed, maar was wel alleen en liet een en ander vallen, wat wel een beetje storend is. Qua eten echt heel goed! Goede portionering en perfecte garing.
Wij gaan hier nog een keer naar terug om andere gerechten te proberen!
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Onlangs geluncht bij The Butcherclub Rotterdam, wat een aanwinst voor het Rotterdamsche.
De lunchroom annex slagerij in het Scheepvaartkwartier is een mooi concept. Ik heb vooraf genoten van een proeverij van bresaola,carpaccio,paté en pata negra, heerlijk.
Als hoofdgerecht entrecote met kaantjes, een zeer goede bereiding en cuisson.
Zeker een aanrader !
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Twee weken geleden heb ik hier gegeten en het was een aangename ervaring. De zaak ziet er strak en stijlvol uit. Je kunt boven en beneden eten. De hoofdmoot is inderdaad vlees maar je kunt ook vis eten. Zelf had ik een Salade Nicoise met een heerlijke tonijnsteak. Lekker mals. De bediening is alert en hulpvaardig. Een aanrader in Rotterdam!
ton L.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Duidelijk verstand van vlees, voor niet vleeseters is er ook genoeg keuze, maar vlees is de hoofdmoot. Goede hamburger gegeten, zaak is compact en voor grootste gedeelte staan..

paar tafels buiten. Vlees is ook mee te nemen om zelf te bakken (je bent slager of je bent het niet)

een echte aanwinst!
Lars C.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Een aanwinst voor het Scheepvaartkwartier. En een aanwinst voor Rotterdam. Bijzonder concept met fantastische vleesgerechten en mooie wijn. Keuken is geopend tot 17:00. Maar voor een drankje kun je in elk geval tot 19:00 uur terecht. Als try-out gelunched met smaakvolle Angus Burger en glas Merlot. Vlotte en goede bediening. Jammer dat het terras niet nog groter is want dit heeft alles voor een geslaagde after work borrel met collega carnivoren. Bezoeken waard!
Christel B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2014
Een geweldig nieuw concept in rotterdam (misschien zelfs in nederland). Een lunchroom cq slagerij. Een geweldige kaart met alleen maar heerlijke gerechten zodat je wel een keer terug moet komen om al dat lekkers te proeven. Wij hadden de ribeye welke perfect was klaargemaakt en al gesneden was en de black angusburger met chimmy-churry mayonaise. Ook de frites als bijgerecht zijn een aanrader (dit is niet zomaar patat). Tot 17.00 uur is de keuken open maar er is nog gelegenheid om te borrelen tot 19.00 uur. Ik was echt verrast door het geheel.