The Louisiana

Zijlstraat 21 2011 TJ Haarlem Nederland Kaart
31-232026032

Over het restaurant The Louisiana

New Orleans Style

Een stukje New Orleans in Haarlem. Waar kennen we New Orleans ook alweer van? Van zijn rijke muziekgeschiedenis, de culinaire hoogstandjes en de rijke mix aan culturen. The Louisiana in Haarlem is trouwens niet zomaar een restaurant. Hier kan ook worden gedanst. En hoe! Geniet eerst van een voortreffelijk diner, geheel in de stijl van New Orleans en maak daarna de dansvloer onveilig met familie en vrienden!

Meer informatie over restaurant The Louisiana

• Af te huren

Jouw recensie over het restaurant The Louisiana

Mildred D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Al een paar keer gehoord dat dit een leuk restaurant was waar je ook nog na het dineren gezellig kan zitten. De foto's zijn goed genomen want het restaurant was in het echt een stuk kleiner. Wij zaten op de hoge krukken welke na een hele avond best wel wat oncomfortabel werden. Het voorgerecht was een mix van de verschillende voorgerechten, een hoog gehalte bittergarnituur, wel goed in smaak maar ook redelijk vet. De surf en turf welke wij alledrie hadden genomen vielen absoluut tegen. De ik denk... ossenhaas was ingewreven met een kruid wat het effect gaf dat het vlees was aangebrand. Erg zout en het vlees was niet erg mals. De kreeft was wat te ver door en hierdoor taai. Het sausje oftewel de boterjus was niet echt bijzonder. De wijn was erg lekker en de bediening vriendelijk. En ja de muziek gezellig, maar het was zeker niet voor herhaling vatbaar gezien ook de prijs - kwaliteit verhouding.
Aida M.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Ik had de entrecote en het was heerlijk. Wat ik echter heel vreemd vond was dat ik de "side dish" niet zelf mocht kiezen. Ik vroeg of ik inplaats van de fries ook sweet fries mocht en dat kon niet mits ik 3,50 extra zou betalen. Persoonlijk vind ik dit geen goede service.
Rania S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Personeel doet altijd zijn best voor ons, eten is heerlijk, superleuke sfeer en muziek! 0 minpunten! Op dit moment mijn favoriete restaurant!! Het hoofdgerecht Kings&Jimmy’s en de june bug en butterscotch symphony cocktails zijn mijn favoriet. Looove the Louisiana!
Rik80 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Tomahawk steak gegeten, wat een feest! Hoewel de Louisiana ook bekend staat om zijn kreeft kun je hier als vleesliefhebber ook prima terecht!
Megzor C.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
laatst bij louisiana gegeten. Echt een topper! de hushpuppies zijn echt heerlijk ook de entrecote van goede kwaliteit. leuke spontane service en ben helemaal weg van de coctails. een enorme aanrader!
Hedi de Z.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Wat kann Ik zeggen? In dit restaurant wil ik wel een vast tafeltje...
theavanoostveen .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Heerlijke avond gehad bediend door leuk personeel. Eten was heerlijk. Voor de eerste keer kreeft gegeten. De wiite wijn kan beter. Wij zaten aan een hoge tafel met krukken. na een uur begon dat ongemakkelijk te worden omdat het zitgedeelte van de krukken te klein is. En wij zijn echt niet dik. Zeker voor herhaling vatbaar.
waninka .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Heerlijk cajun style food #nola, zeer goed barpersoneel die hun vak verstaan, spontane & gastvrije bediening, top inrichting met lage en hoge seats. Wil je extra entertainment? Eet dan aan de bar! Love love love!!!
Rovermuseum .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Langs deze weg wil ik nog even mijn dank uitspreken voor de uitermate plezierige avond en de souplesse bij de realisatie waar het inspelen op de wensen die hangende avond ontstonden neerkwam.
Ik zou mijn ervaring willen samenvatten als “Een leuke informele ambiance met goed eten en vriendelijke bediening”.
Marja L.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heerlijk gegeten: vooraf gamba's en brood en als hoofdgerecht kreeft en krab met frietjes en koolsalade. Vriendelijke bediening en gaf ook uitleg over hoe je de schaaldieren het best kon schoonmaken. Lekker wijntje erbij: helemaal top! Sfeer is leuk, ongedwongen, maar ook lawaaierig en minpunt is het tochtgordijn bij de deur. Elke keer als er iemand in of uit gaat komt er een kou-vlaag binnen. Niet prettig. Ook moesten we vrij lang wachten op de drankjes en het eten.
Fiona J.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Wat een heerlijk restaurant! Super lekker gegeten! En bediening ook super top! Enige verbeterpunt die ik kan meegeven is de tocht van de deur! Maar dat zegt niks over de kwaliteit van dit voortreffelijke restaurant! Keep it going!
Rob L.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Wij hebben op 3e kerstdag heerlijk het kerstmenu gegeten. Voor ons 4 allemaal voor het eerst en het was heerlijk. Leuke bediening heerlijk eten. Wat wil je nog meer. Wij komen terug guys!
Jurriaan V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Had hier al eerder gegeten maar ook deze keer weer erg lekker gegeten! Wij hadden vooraf de balletjes en de chickenwings met kaas. Als hoofd hadden we de burger en de pulled chicken. Finger lickin' good! Goede porties en oprecht vriendelijk personeel. Zou er zeker nogmaals naartoe gaan.
Kastelein.marlies K.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Uitstekend gegeten. Prima cocktail, Voodoo chicken wings, Lobster en Surf & Turf zijn aanraders. Gezellige bediening en leuke muziek.
Jenny F.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Hier met 3 vriendinnen wezen eten. Zeer uitgebreide cocktailkaart, maar gelukkig kregen we hulp van de bediening. Deze waren ook zeer attent en leuk! Zeer vriendelijk en spontaan. Leuke benamingen op de menukaart. Heb zelf de 'brother from another mother. Heerlijke halve kreeft, bluecrab en claws. Leuk om een eigen hamer te krijgen en lekker los te gaan. Sfeer was goed en eten was vers. Zeker wel een terugkomer!
sterrie .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Een overvloed aan cocktails om uit te kiezen, lekkere viskoekjes en heerlijke maïsmeelballetjes, grote porties krab. Superleuk personeel. Wel harde stoelen...
Marijn S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
The Louisiana stond al een tijd op mijn lijstje maar ik was steeds te laat met reserveren, zo vol elke keer. Nu op een zondag en wat rustiger gelukkig. De service was ontzettend goed en leuk, mede door de enorm vrolijke man achter de bar (de eigenaar?) Ook de inrichting past helemaal bij de naam en draagt goed bij aan de sfeer die er nagestreefd wordt. We hebben allebei gekozen voor de combi kreeft/krab en met ons gereedschap (hamer) aan de slag gegaan. De kreeft was heerlijk, de krab iets minder van smaak. Ook de (huis)wijn was prima. Leuke avond gehad!
Nicolette B.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Wat een feest! Gulle porties, slab voor en aan de slag met hamer en kraakmaterieel. En je word beloond hoor. Heerlijke kreeft, kingscrab en blue crab. En vergeet vooral niet om vooraf een cocktail te drinken. Topavond.
Doug01 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wat een chagrijnige bediening, The waitress was rude, bracht de verkeerde drankjes, totaal niet vriendelijk.De lobster droog en smakeloos zat ook bijna geen vlees aan!!, veel te kleine tafeltjes, cocktails die duidelijk niet vers gemaakt werden. Veel ontzettend tegen,
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
N.a.v. artikel in een magazine hier speciaal naar toe gereisd voor de krab en kreeft. De sfeer van een Southern State lobster shack wordt behoorlijk goed bereikt. Leuke meisjes in de bediening die ook nog eens de boel goed onder controle hebben. We gingen voor de grote hap: kreeft, blue crab, snow crab, garnalen. Lekker met je handjes eten en rammen met de hamer! De kreeft was naar mijn mening iets te droog, de snow crab was super, wat lekker! Goede frietjes en zelfgemaakte coleslaw maakten het helemaal af. Indrukwekkende cocktail kaart tegen zeer schappelijke prijzen. Aan het eind van de avond begon er ook nog wat live muziek, gezellig!