The Louisiana

Zijlstraat 21 2011 TJ Haarlem Nederland Kaart
31-232026032

Over restaurant The Louisiana

New Orleans Style

Een stukje New Orleans in Haarlem. Waar kennen we New Orleans ook alweer van? Van zijn rijke muziekgeschiedenis, de culinaire hoogstandjes en de rijke mix aan culturen. The Louisiana in Haarlem is trouwens niet zomaar een restaurant. Hier kan ook worden gedanst. En hoe! Geniet eerst van een voortreffelijk diner, geheel in de stijl van New Orleans en maak daarna de dansvloer onveilig met familie en vrienden!

Meer informatie over restaurant The Louisiana

Dinsdag t/m Donderdag vanaf 18:00
Vrijdag en Zaterdag 18:00 - 03:00
Zondag vanaf 18:00

• Af te huren
Jurriaan V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Had hier al eerder gegeten maar ook deze keer weer erg lekker gegeten! Wij hadden vooraf de balletjes en de chickenwings met kaas. Als hoofd hadden we de burger en de pulled chicken. Finger lickin' good! Goede porties en oprecht vriendelijk personeel. Zou er zeker nogmaals naartoe gaan.
Kastelein.marlies K.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Uitstekend gegeten. Prima cocktail, Voodoo chicken wings, Lobster en Surf & Turf zijn aanraders. Gezellige bediening en leuke muziek.
Jenny F.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Hier met 3 vriendinnen wezen eten. Zeer uitgebreide cocktailkaart, maar gelukkig kregen we hulp van de bediening. Deze waren ook zeer attent en leuk! Zeer vriendelijk en spontaan. Leuke benamingen op de menukaart. Heb zelf de 'brother from another mother. Heerlijke halve kreeft, bluecrab en claws. Leuk om een eigen hamer te krijgen en lekker los te gaan. Sfeer was goed en eten was vers. Zeker wel een terugkomer!
Sterrie .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Een overvloed aan cocktails om uit te kiezen, lekkere viskoekjes en heerlijke maïsmeelballetjes, grote porties krab. Superleuk personeel. Wel harde stoelen...
Marijn S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
The Louisiana stond al een tijd op mijn lijstje maar ik was steeds te laat met reserveren, zo vol elke keer. Nu op een zondag en wat rustiger gelukkig. De service was ontzettend goed en leuk, mede door de enorm vrolijke man achter de bar (de eigenaar?) Ook de inrichting past helemaal bij de naam en draagt goed bij aan de sfeer die er nagestreefd wordt. We hebben allebei gekozen voor de combi kreeft/krab en met ons gereedschap (hamer) aan de slag gegaan. De kreeft was heerlijk, de krab iets minder van smaak. Ook de (huis)wijn was prima. Leuke avond gehad!
Nbremerkamp .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Wat een feest! Gulle porties, slab voor en aan de slag met hamer en kraakmaterieel. En je word beloond hoor. Heerlijke kreeft, kingscrab en blue crab. En vergeet vooral niet om vooraf een cocktail te drinken. Topavond.
Doug01 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wat een chagrijnige bediening, The waitress was rude, bracht de verkeerde drankjes, totaal niet vriendelijk.De lobster droog en smakeloos zat ook bijna geen vlees aan!!, veel te kleine tafeltjes, cocktails die duidelijk niet vers gemaakt werden. Veel ontzettend tegen,
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
N.a.v. artikel in een magazine hier speciaal naar toe gereisd voor de krab en kreeft. De sfeer van een Southern State lobster shack wordt behoorlijk goed bereikt. Leuke meisjes in de bediening die ook nog eens de boel goed onder controle hebben. We gingen voor de grote hap: kreeft, blue crab, snow crab, garnalen. Lekker met je handjes eten en rammen met de hamer! De kreeft was naar mijn mening iets te droog, de snow crab was super, wat lekker! Goede frietjes en zelfgemaakte coleslaw maakten het helemaal af. Indrukwekkende cocktail kaart tegen zeer schappelijke prijzen. Aan het eind van de avond begon er ook nog wat live muziek, gezellig!
Patrick W.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Een paar weken geleden heerlijk gegeten met mijn vrouw. Uitstekende bediening, niet opdringerig maar oprecht geinteresseerd. Vooraf de pittige kipstukjes en als hoofdgerecht surf en turf, en de krab en kreeft combi. Zalig en perfect bereid! Voor het dessert lieten we ons adviseren door de bediening. Onder het motto; jullie hebben de ervaring, dus doe maar een lekkere cocktail. Voortreffelijk! We komen zeker terug!
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
via een artikel in de krant werden we op dit restaurant gewezen. Dus wij op 1ste paasdag deze locatie uitgeprobeerd. Prima locatie en in Louisiana stijl ingericht. de tafels staan we erg dicht tegen elkaar en het was redelijk rumoerig. De dames in de bediening zijn echt top en hoewel het erg druk was, hadden ze alles onder controle.
Vooraf 3 crabkoekjes met mijn partner gedeeld. Prima koekjes. Lekker pittig en prima saus er bij. Hoofdgerecht was surf en turf. Halve kreeft en steak. Steak bleek achteraf ook half, want deze was na het grillen doormidden gesneden. Beetje vreemd, maar wel goed van smaak en garing. De kreeft was helaas niet echt top. Het staartstuk was redelijk, maar de rest was doorgegaard en viel uit elkaar. Verder viel de bittere smaak van de grillstrepen op. Misschien moet je er van houden, maar het overheerste de zoete smaak van de kreeft teveel.
Met een flesje wijn erbij kom je zo over de 100 euro. En dan verwacht je toch perfecte kreeft!
Francois C.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Helaas weer eens gegeten in een zaak, waar ze moeten leren hoe je surf & turf bereid, de steak was minimaal van afmeting, en te zwart geblakerd, de kreeft schaal ook te zwart verbrand, het vlees vreselijk taai. Mijn tafel genoten hadden ook niet het verwachte resultaat op hun bord, taaie garnalen, waarschijnlijk diepvries, Jammer. Het concept is leuk, maar ga eerst eens kijken in New Orleans, hoe je zo een tent moet runnen. Jammer, verkwisting van je geld.
Hi Francois,

om te beginnen wil ik je bedanken dat je de moeite hebt genomen een recensie te schrijven. Alle feedback, positief en negatief wordt gewaardeerd en altijd besproken met het team. Het spijt me om te lezen dat het niet naar je wens was. Het vervelende is dat ik daar nu niets meer aan kan doen en je waarschijnlijk met een rot gevoel weg bent gegaan, dat is niet onze bedoeling. Met vertrouwen kan ik zeggen dat wat er mis ging aan jullie tafel de uitzondering is die de regel bevestigd. Ik vind het dan ook jammer dat je op basis van 1 bezoek een ander onze zaak afraadt.

Zover ik uit je recensie begrijp heb je de bediening niet aangegeven dat je niet tevreden was, jammer want we hadden graag de kans gekregen om onze fout goed te maken. We zijn namelijk echt goed in wat we doen, hebben er hart en ziel voor en bovendien kom ik net weer terug uit New Orleans..

Waarom het niet goed is gegaan is nu niet van belang. Ik hoop vooral dat je onze zaak een eerlijke 2e kans wilt geven, vraag dan even naar mij (voor of na je diner).

Eigenaar The Louisiana

Reactie van proever:

Hallo Fausto Albers , bedankt voor je reactie, maar nogmaals, het leek niet op Surf&Turf, kijk dat je geen hele kreeft en hele steak kan serveren snap ik wel, en dat je de Amerikaanse maat hier niet kan serveren oké, maar voor die prijs, voor wat ik op mijn bord kreeg, dat staat in geen enkel verhouding, tot hetgeen ik geserveerd kreeg. Een miserabel stukje vlees, als het 3 cm bij 3 cm was dat was het ruim gemeten, de halve kreeft, is die rauw of gekookt op de gril gegaan? Natuurlijk kan ik in de zaak gaan klagen, maar dat is dan meestal welles een nietes probleem aan het worden. Waar ik geen zin meer in heb. Sorry Fausto Albers, het is niet anders. Groet van Francoisculi
Manja V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij de Louisiana gisteren. Lobster was erg smakelijk. En het was een avontuur om al het vlees eruit te krijgen. Coleslaw simpel maar erg lekker. En de frozen daiquiri was top! De serveerster was erg vriendelijk, maar helaas zagen we haar niet zo heel veel. Decor/sfeer was gezellig. Alleen jammer van de akoestiek... moeilijk om een goed gesprek te voeren zonder je stem wat te verhogen. Maar all in all, geweldig restaurant. Kom nog wel een keer terug!
Hi Manja,

bedankt voor je feedback en wat fijn dat je lekker hebt gegeten! Wat betreft de akoestiek, daar wordt aan gewerkt, zoals je wellicht weet kan het lastig zijn in een kleine, maar drukke zaak om dat juist te krijgen. Maar weet, ondanks de akoestiek wordt er naar jullie geluisterd ;)

Eigenaar

Selma_adan .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Op 15 maart hier samen met mij zusje gegeten, het was echt heerlijk allemaal!
Soul food all the way. Pank (gastheer) was super attent en heeft ons een leuke avond bezorgd met al zijn humor. Ik kom hier zeker terug! Gr. Selma
Anne-Klaver .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, goed concept!
Prijs kwaliteit verhouding is meer dan prima.
We misten wat meer gezelligheid aan de wand of Louisiana stuff.

Het rammen met de hamers en de geweldige cocktails zorgen ervoor dat we er komende week weer zitten!
Hi Anne,

bedankt voor je feedback! Ik ben toevallig net terug uit New Orleans en heb allerlei leuks mee terug genomen, we zijn na je review meteen aan de slag gegaan en hebben extra decoratie opgehangen. Tevens nieuwe superleuke stoeltjes gevonden, dus kom snel nog eens langs om het met je eigen ogen te bekijken.

eigenaar
Petradehaas .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
The Louisiana Bar & Grill een bezoekje waard

Een kennis van ons omschreef eens een Amerikaanse ‘tent’ waar ze hele goede cocktails maken. Nu heb ik niet zo heel veel met cocktails maar mijn nieuwsgierigheid werd gewekt door de vintage inrichting waar hij het over had. Geen vintage als in oubollig maar leuke vintage met een twist. Dus begaven wij ons afgelopen week naar The Louisiana in de Zeilstraat in Haarlem om dit zelf eens te onderzoeken.

Het interieur heeft inderdaad iets vintage met een industrieel tintje. Op de vloer oude houten delen en tegels met bloempatroon. Aan de wand koperen leidingen waar de leidingen van de industriële lampen door lopen. Tafels van oud verweerd hout al dan niet met nog een restant van kleur. Achter de bar licht wat door de indrukwekkende verzameling van Tennessee- en malt en bourbon whiskey’s amber gekleurd wordt. Krijtborden aan de wand met gekalkte letters en veel krullen. En barkrukken geven de indruk geven alsof ze uit de jaren vijftig komen. Dit geldt trouwens ook voor de muziek. Deze was ook vintage met oude bleus, rock & roll, swingende jazz en dixieland.

De namen op de menukaart wekken de nieuwsgierigheid door de gerechten een Amerikaanse naam te geven als b.v. Surf en Turf. Het logo van The Louisiana doet een beetje denken aan het Jack Daniels logo en vind je terug op de tegelwand helemaal achterin de zaak, op de servetten en bestekhoesjes. De papieren placemats wekken de indruk van een krant, The New Orleans Tribune, en omschrijft o.a. hoe je een crab moet knippen (Cut the Crab),

Wat aten we:
- Een Oester geserveerd met Tequilla en tomatensap. Een bijzondere smaakexplosie.
- Vers knapperig brood met Chili- en korianderboter.
- Krab cakes met Aioli
- pittige bitterbal van rijst en vlees met Honing mosterdsausje
- Frites van zoete aardappel en zeezout
- Blackened Entrecote, goed gebakken entrecote met Cajunkruiden

Wat dronken wij:
We namen de rode huiswijn (Zinfadel) die zich prima staande hield bij de blackened entrecote.

Bediening was prima, niet overdreven maar correct en attent. Kortom hier komen wij zeker terug al was het alleen maar omdat we nog niet alles van de kaart hebben geproefd en we erg nieuwsgierig zijn wat The Louisiana nog meer te bieden heeft. Zeker een bezoekje waard dus.

Willygobes .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Heerlijk eten, surf en turf en krab met kreeft gegeten. Hele vriendelijke bediening. Lekkere cocktails! Een aanwinst voor Haarlem.
Nora A.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Maar ik werd leip van de druipende leiding aan t plafond. Daarnaast was de akoestiek dermate onder de maat dat we schreeuwend de kreeften tot ons moesten nemen. Een en ander deed echter niets af aan de gezelligheid. Dat is het voordeel van leuk gezelschap. Verder prima tent. Aanrader!
Hoi Annemieke,
Fijn dat jullie lekker hebben gegeten en wat stom van het drupje, zouden wij ook helemaal liep van worden ;( Naar aanleiding van je recensie nog maar eens goed bekeken wat de oorzaak was en we hebben deze inmiddels gevonden en opgelost! Volgende keer zitten jullie dus lekker droog =)

Groetjes en tot snel!

The Louisiana
Lisa H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Wij hebben de Surf & Turf besteld echt een aanrader, heerlijk gegeten, goede service, leuke sfeer. Prima locatie voor een date of gezellig met vriendinnen aan de hoge tafels.
EJP .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
We werden vriendelijk ontvangen. De ambiance vond ik matig, de bediening erg vriendelijk. Type eetcafe. We aten surf en turf. Klein 1/2 kreeftje met mini biefstukje. Was smakelijk, maar niet super. Erg kleine portie. Al met al redelijk.
Iefkevanunen .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Lekker gegeten en leuke sfeer! Alleen jammer dat ze onze reservering via Iens niet door hadden gekregen en daarom snel na het nagerecht verzocht werden om weg te gaan.