The Lotus Lounge

• Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
InekeHarderwijk .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Gisteravond met een vriendin voor de zoveelste keer hier gegeten. Het blijft echt geweldig. Vriendelijke entree, jas netjes aangenomen, keus in plaats gekregen, dat was fijn, konden we wat rustiger zitten. Heerlijke droge witte wijn. Geen keuze gemaakt van de kaart, maar gewoon gevraagd naar een mixed sushi. Zo watertandend lekker :), die met Tournedos is óók om te smullen! Daarna div. Dim Sum gegeten, alles weer heerlijk. Buikjes rond gegeten, koffie na en dat alles voor 36 euro p.p. Het was het zeker waard. Zonder probleem wordt de juiste jas weer aangereikt bij vertrek. Allemaal supervriendelijke en vlotte bediening. Ik kijk al in m'n agenda wanneer ik weer kan reserveren :).
Petra W.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Vond het weer zalig!!! Heerlijk vers en lieve bediening.
Hebben gekozen voor koud en warm en hebben heeeeerlijk gesmuld...
Erikaschort .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Ontzettend goed eten hier. Service is optimaal. Decor, muziek, interieur zeer aantrekkelijk! Vooral de banken zitten extreem comfortabel.

Sashimi uiterst vers! Top 5 sushi restaurants die ik bezocht heb! Een echte aanrader hier!
Hinano .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
De bediening van onze tafel was erg vriendelijk en ook behulpzaam met de wijnkeuze. Later kwamen we erachter dat de sake die zij had aanbevolen 12.50 euro was voor een flesje van ca. 250 ml. Ze vertelde dat ze dit niet van te voren had gemeld omdat dit over kan komen als een belediging voor klanten. Gelukkig had ze maar 1 flesje opengemaakt om te proeven/drinken.
In de Thaise garnalensoep waren 2 garnalen en 2 mosselen te vinden. De prijs van 10 euro voor een kopje soep was niet in verhouding tot de kwaliteit. De oesters en octopus waren heerlijk! Ook gesmuld van de halve kreeft.
Jelika T.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Je hoeft maar een keer goede sushi/dim sum/Japans gegeten te hebben om te weten dat het hier echt niet te eten was: het leek niet vers, smaakte als onsmakelijk diepvrieseten. Bovendien was de helft koud, de porties veel te klein en zijn de prijzen die ze vragen echt hilarisch absurd. Zelden zo slecht gegeten voor deze prijs. Jammer hoor!
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Op de valreep konden we op Valentijnsdag nog terecht bij the Lotus Lounge. Restaurant was volgeboekt. Interieur is een beetje achterhaald met ongemakkelijke loungestoelen en gekleurde lichten. Eten was lekker en in tegenstelling tot wat ik eerder heb gelezen op verschillende sites, echt geen Michelinster niveau. Ik ben een sushiliefhebber en deze sushi komt niet in mijn top 5 voor. De teppanyaki gerechten waren goed (zalm en inktvis). Ook de peking eend in pannenkoekjes was heerlijk. De bediening was supervriendelijk!
Siertrappen2 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
De Lotus Lounge was onze favoriete restaurant. We kwaren er al een jaar niet meer geweest omdat het de laatse keer tegen was gevallen. Toch een nieuwe poging gedaan met vijf vrienden. Helaas weer tegen gevallen, De bediening en eten is niet meer van wat het geweest was. Een aantal gerechten (4) waren koud, toen wij hier een melding van maakte bij de bediening, werd hier nauwelijks op gereageerd. Ten slotte bestelde onze vriend een Irish coffee, deze behoort heet te zijn en helaas ook deze was lauw. Toen we dit bij de bediening aangaven, zei ze " zal ik er een ijsblokje bij doen ? dan is ie pas echt koud" Sorry hoor maar z'n top restaurant ( wat het was) kan zo'n opmerking toch niet. Helaas hebben wij besloten om hier voorlopig ( helaas) niet meer te gaan eten! Ik hoop dat jullie iets doen met deze recensie !
Eetmaniac .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Was er al een paar keer geweest enkele maanden terug, toen was alles op en top.
Maar nu ben ik er gister ook geweest met me vrouw, en het viel nu tegen sommige gerechten duurde erg lang van wat ik ben verwacht van deze keuken. Sushi was super maar sommige Chinese gerechten daar in tegen.
Overal goed restaurant, heerlijk eten en goede bediening/sfeer
Irene D.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Met twee personen buiten gezeten. Leuke bankjes om te zien, maar niet lekker om op te zitten. Een gevarieerd Aziatisch menu, met heel veel keuzes. Van sushi en sashimi via dim sum naar Chinese en Thaise gerechtjes. 6 dim sum voor 20 euro, sushi met prijzen per stuk of gerechtjes van 7.50, 10, 12.50 of 15 euro. Ruime keuze voor elke portemonnee. Kwaliteit van het eten ruim voldoende, smaken goed maar voor mij te weinig uitgesproken. Was een fijne manier om de avond te beginnen, niet speciaal maar gewoon ok.
Mickey77 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
Gisteravond weer eens heerlijk gegeten in de Lotus Lounge. Was er 2 jaar niet geweest maar de kwaliteit is nog steeds erg hoog. Ze hebben heerlijke sushi rollen die je nergens anders tegenkomt. Gisteren de rol met inktvis gegeten. Zit nu nog heerlijk na te genieten.
Hetty Z.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Wij komen 2 keer per jaar naar Harderwijk. En dan is het vanzelfsprekend dat we bij de Lotus Lounge gaan eten. Het was weer fantastisch!
Wij namen het de luxe menu met o.a. oesters, kreeft,garnalen en vleesgerechten. Wat hebben wij met zn 4en genoten. En de bediening perfect. Dit zijn mensen die plezier in hun werk hebben. En dat zien we wel eens anders.
Bedankt voor de heerlijke avond. En snel tot ziens!
InekeHarderwijk .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Zou hier iedere dag kunnen eten. Heerlijke gerechten (wij maken altijd een keus uit sushi/sashimi, dim sum en overige kleine gerechten), prima bediening, lekkere wijnen, alles TOP. Je kunt met stokjes eten, maar mag ook rustig om bestek vragen. Jas wordt netjes aangenomen. Als ik toch iets te zeuren zou willen hebben dan is het alleen dat de (prima zittende banken) te laag zijn t.o.v. de tafel. Verder compliment aan de eigenaar en de bediening. We komen graag weer terug.
Sjaantje2000 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
Hip,modern, en strak interieur. Nette bediening, keurig ontvangst, niets op aan te merken.

De kaart bij Lotus lounge is erg leuk. Iemand die van sushi houd kan hier heerlijk eten, maar een persoon die van een loempia en kip saté houd komt hier ook aan zijn trekken. De kwaliteit van het eten is goed, de prijzen van de gerechten ook.
Smulpaapje1970 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2012
altijd goed ! wel makkelijker als je weet wat je moet bestellen. de kaarten bij jappanners zijn een hele klus. als je dat eenmaal weet geen kaart meer aannemen of laat je lekker verassen door de keuken.
Jsebas .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2012
Ontvangst was prima, keuken was snel.
Een deel van de menukaart was te onoverzichtelijk.
Smaak was prima en gerechten goed vers.
Paling in de unagi rol was karig en de garnalen op de sashimi plate waren voor mij niet duidelijk of het decoratie was of bij het gerecht behoorde.
Bestelde dimsum, we waren met 2 personen en kregen 3 stukjes
geserveerd. de bediening dacht niet mee om 2 porties te adviseren.
Leuk concept, bezoek regelmatig aziatisch georienteerde restaurants.
De portionering was te klein voor wat je betaald.
Prijs kwaliteit is goed maar prijs hoeveelheid is niet correct.
Voor ons al met al een beetje een teleurstelling.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2012
Op een zaterdagavond, terwijl op de markt een festiviteit gaande was, was het restaurant helemaal vol. Dat was niet raar, aangezien het er heel leuk uit ziet qua inrichting, sfeer en zeer aangename en ruime stoelen. De bediening was alert en hielp ons zodra we binnenkwamen.

De grote menukaart (formaat was wel een A3) was zo uitgebreid dat we wel moeite hadden met een keuze maken. Gelukkig kon men ons ook verrassen met gerechten, zodat we heerlijk konden gaan proeven.

De sushi's en special de St. Jacobs roll waren heerlijk vers, zacht van smaak en zagen er mooi uit. Ook de sashimi van tonijn en zalm vers en mooi van structuur. (Dat beloofde wat voor de rest van de avond...)

De gerechten die er in de gangen er na kwamen waren lekker divers en hadden een geheel eigen bereiding. Van de Teppan Yaki kreeft tot de lamskoteletjes, carpaccio van ossenhaas met een heerlijke Teppan Yaki saus... Alle lekker smaken en heerlijk vers.

Helaas geen ruimte meer voor het dessert, maar wel een lekkere cappuccino tot slot.
Al met al een zeer geslaagde avond, met een aangenaam tempo van de gangen en zeer vriendelijke personeel.
Hier houden we van en we komen hier dan ook zeker terug :-)