The Local Bistro

9,3

Jouw recensie over het restaurant The Local Bistro

Angela J.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2017
Hier wordt echt nog met passie een gerecht bereid! Wij hebben een wild menu gegeten en dat overtrof alle verwachtingen. Goede bediening en een leuke sfeer. Een restaurant dat we per toeval ontdekt hebben en we graag nog een keer bezoeken als we weer in Zandvoort zijn. Een echte aanrader dus!
Remy B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Ontvangst en bediening is van uitstekende kwaliteit, zeer gastvrij voor ons en de kinderen (van 6 en 3). Er wordt echt aandacht besteed aan gasten. Gerechten zijn goed; de vis is een echte aanrader. Hangt ook een leuke sfeer in de zaak. Reserveren is aan te raden voor de zaterdag.
Petra J.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heerlijk gegeten ????
Chantal D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Zo moet het zijn! Ouderwetse heerlijke gerechten, geen poespas, en een fantastische gastvrijheid. Thierry is een top-gastheer! Persoonlijke service in een gezellig interieur. Wij komen zeker vaker terug!
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
gezellig restaurant goede sfeer en het eten formidable
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Eten is goed het duurde alleen wel wat lang voordat het eten op tafel stond verder prima restaurant
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Uitstekend gegeten heel gezellig restaurant alles met zorg klaargemaakt entrecote perfecte garing kikkerbillen met heerlijke saus en vergeet de crêpes niet .Wij komen hier zeker terug geen enkele aanmerking .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Heel gezellig en zeer goed restaurant kom veel in frankrijk maar deze gerechten qua smaak springen eruit.
Entrecote prachtig mooi gegrild/gebakken kikkerbillen met geweldige saus en de crêpes zoals het moet.
Kan niet anders zeggen ga erheen als je van franse smaken houd.
Als achtergrond heerlijke franse muziek.
karin D.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Alles zelfgemaakt, zelfs de mayonaise, echt heerlijk! Ontspannen, intieme, Franse sfeer en keuken. Hier komen wij heel graag terug!
Petra J.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Gezellig
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Afgelopen zaterdag, 23 september 2017, hier voortreffelijk gedineerd met een IENS-deal. We hadden een prachtige plek toebedeeld gekregen bij het raam in de gezellige serre. De zeer donkere kozijnen (donker bruin tot zwart) staken mooi af tegen de lichte achtergrond van muren en plafond. De wanden in de serre waren versierd met, ja wat eigenlijk? Het leken een soort kleurige schildjes, maar dat waren het niet. Geen idee wat wel. Ondanks de drukte kon ik mijn partner over het algemeen goed verstaan. Daarbij had ik natuurlijk het voordeel dat ik aan het raam zat, waardoor er van de straatzijde weinig tot geen geluid mijn oren belastte. Bovendien het voordeel dat we zicht hadden op de drukke Zeestraat en de grote panden aan de overzijde van de straat.
De ontvangst door een jongedame was allervriendelijkst. Op haar beleefde verzoek om onze jassen aan te nemen, heb ik helaas nee moeten antwoorden, daar ik graag alle spullen in mijn jack bij me wil houden.
Op de bekende vraag wat we wilden drinken, vroeg ik om een speciaal bier. Het meisje dacht dat er Duvel in huis was, maar dat bleek jammer genoeg niet het geval te zijn. Dus moest ik het houden bij een gewoon pilsje van Brand. Tegenwoordig beschikt bijna iedere horecagelegenheid over een aantal speciaal bieren, daar het brouwen en consumeren daarvan een geweldige vlucht heeft genomen. Helaas moet men hier nog een slag maken. Mijn lief bestelde een zoete witte wijn.
We begonnen met een broodje met lekkere tapenade. Als voorgerecht nam mijn gezellin de kreeften bisque, die ze zeer wist te waarderen. Mijn keuze viel op de Steak Tartaar met een garnituur van rode ui, kappertjes en waarschijnlijk lente-ui en – natuurlijk – het eitje. Wat dit voorgerecht heel bijzonder maakte, was dat je de smaak grotendeels zelf kon bepalen door het mede opdienen van flesjes Tabasco en Worcestersaus en een pot Dijonmosterd. Dol als ik ben op pittige gerechten, heb ik vooral van de Tabasco en mosterd gebruik gemaakt. De hoeveelheid vlees was zeer ruim bemeten en heerlijk. Voor mij was dit een topgerecht!
Bij het hoofdgerecht nam ik nog een pilsje en mijn lief een ijsthee. Zij nam de lamsrack met volgens haar een verrukkelijke honing-mosterd jus. Merkwaardig, want volgens het menu zou dit een knoflookjus moeten zijn. Hoe dan ook, zij vond het vlees hemels lekker en ze verbaasde zich opnieuw over de malsheid daarvan. Wederom vroeg zij zich verwonderd af waarom als zij zo’n gerecht zelf maakt, het vlees kwalitatief niet aan dat van een restaurant kan tippen. Mijn keuze viel op de Tournedos met pepersaus. Een heerlijk stuk botermals en juicy vlees op een bedje van haricots verts en aardappel wedges uit de oven. Daarbij nog tomaat voorzien van paneermeel (volgens mijn tafelgenote). Mijn disgenote kreeg hetzelfde garnituur. Dit alles werd vergezeld van zeer krokante frites, die dat ook bleven toen ze al een tijdje stonden.
Als dessert nam mijn lief crêpe suzette met mandarijn en vanille-ijs, die ze ook erg lekker vond. Ik besloot een gerecht buiten de kaart om te nemen: kersentaart met vanille-ijs. Persoonlijk vond ik die ietwat te stevig. Zoals boterkoek. Ik houd meer van luchtige taart, maar de smaak was op zich prima.
Tot besluit namen we nog een verse muntthee.
Het bedienend personeel bestond uit twee leuke en vlotte meiden, die hun werk charmant en voortvarend uitvoerden. Voor ons was dit een zeer geslaagde avond.
Ronny K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Prima restaurant met sympathieke bediening en zeer goede gerechten. De aankleding is een beetje gedateerd. Was een leuke avond.
niels L.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Heerlijk gegeten!
Paula V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Eten op z'n frans in een gezellige sfeer. Perfecte bereiding en kruiding van zeer goede produkten. Een mooi gekozen huiswijn, zowel wit als rood. Echt helemaal niets op aan te merken. gewoon gaan en genieten!
Erzja C.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Gezellige bistro met aardige mensen en lekker eten!
Sop Z.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Heb hier nu al een paar keer met veel plezier gegeten. Ongedwongen, fijne, sfeer. Gastheer met kennis van wijn en spijs. Ik ga zelf altijd voor de gerookte zalm en de lady steak en word daar blij van.
karel Z.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Wat een geweldige zaak! De inrichting is tot in de details af ,de eigenaren zijn behulpzaam en attent en de kaart is klassiek en precies zoals je van een bistro verwacht! Nu de tuin open is kom ik hier nog vaker langs!
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
The Local Bistro is een mooie aanwinst voor Zandvoort! Als je het strand beu bent, is dit een mooi alternatief.
Een zeer sfeer en stijlvol restaurant, met goede Franse gerechten op de menu kaart.
Het eten smaakte erg verfijnd.
De gastheer verdeelde zijn aandacht over de tafels goed en was erg open. Altijd leuk om het verhaal te mogen aanhoren van een enthousiaste startende ondernemer.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Mijn vrouw wederom de kabeljauw op spinazie in een woord perfect. Fantastische loins spierwit vlees en heerlijk gebakken. Ik de tournedos rood met pepersaus en verse warme groenten en een heerlijke rode huiswijn de spaanse Rioga tempranillo voor weinig geld. Een aangename gastheer en een perfecte kookvrouw. Dit met zijn tweeën en dan voor 22 gasten zonder (merkbare) stress geeft aan dat hier twee professionals aan het werk zijn. Een echte aanrader. Ik ga voor een 9,5