The Local Bistro

Zeestraat 38 2042 LC Zandvoort Nederland Kaart

Speciale deals

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant The Local Bistro

• : Parkeergelegenheid in de zeestraat, Brugstraat, Stationstraat en bij het station

Maandag 17.30 - 00.00 uur

9,3

Jouw recensie over het restaurant The Local Bistro

Robert H.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Zeer smakelijke foie gras (beste in maanden). Fantastisch gebraden lamsrack en fraai gepresenteerd. Huiswijn kan beter! Gaan zeker nog eens.!
Elsbeth W.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Heerlijk Frans eten en lekkere rosé
Kitty R.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Het was weer fantastisch!
wesley W.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Gewoon lekker gegeten. Mooie gerechten en fijne smaken
Jeroen Z.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Toevallig hier terecht gekomen. Bistro met klassieke gerechten maar in een modern jasje. Heerlijk gegeten en uitstekend geholpen door het zeer charmante team. Toptent!
cajpv J.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Absolute aanwinst in Zandvoort. Kwaliteit wordt steeds beter!
Erwin B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Fantastisch eten in een gezellige setting! Echt heerlijk gegeten en goed geholpen. Eigenlijk geen een punt wat minder was. Een echte aanrader!
Trudy V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2018
Wij zaten in de binnentuin. Daar was het heerlijk. De bediening, door de eigenaar denk ik, was heel vriendelijk en attent. Ook de kokkin was heel aardig. Het eten was prima. Wij hebben vooral genoten van de rustige en prettige ambiance. Zo dicht bij het strand van Zandvoort, maar je komt in zo'n totaal andere sfeer. Heerlijk!
Glenn D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Gezellig restaurantje met een leuke binnentuin en heerlijk eten
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Ons voorlaatste bezoek aan dit fantastische restaurant dateert alweer van 23 september vorig jaar. Toen deden we hier een bijzonder goede ervaring op. Nu (zondag 22 april 2018) kwamen we hier opnieuw met een IENS-deal. We mochten een tafel uitzoeken en dat werd er weer een aan het raam van de fraaie serre. We hadden voor een zeer vroeg tijdstip gereserveerd en overvielen daarmee het personeel, dat nog aan een maaltijd bezig was. Bleek gelukkig geen probleem te zijn. Binnen stonden zowel ronde tafels (zoals de onze aan het raam) als vierkante, met de observatie dat de stoelen voor de ronde en vierkante tafels verschillend waren. Wel zo speels. Wat ik eerder (bij donkerte) voor een soort schildjes hield, bleken nu kleurige gevleugelde insecten van geen idee wat voor materiaal gemaakt. Uh, dus toch schildjes. Ze leken op lieveheersbeestjes, maar dan zonder stippen. Alleen, in mijn herinnering bevonden ze zich toen aan een andere muur. Op de tafels gezellig brandende kaarsen. Deze avond was het volop licht binnen en warm, zodat de deur in de serre open stond. Lekker, die verkoeling. Mijn partner bestelde een Bitter lemon en ik een La Chouffe speciaal bier. Fijn dat het restaurant nu over speciaal bier beschikt.
Na een blik op de kaart, waren we er eigenlijk al heel snel uit. We zouden exact hetzelfde voor- en hoofdgerecht nemen als bij ons vorige bezoek. Daar waren we toen immers zeer over te spreken. Maar eerst werden we voorzien van een heerlijk warm broodje met huisgemaakte kruidenboter. Dus werd het voorgerecht voor mijn partner de kreeften bisque en voor mij opnieuw de steak tartare met een garnituur van kappertjes, rode ui en lente- of bosui. Daarbij een zacht gekookt ei in een bakje. Natuurlijk werd ik weer in staat gesteld om dit gerecht naar mijn eigen smaak in te vullen door het apart neerzetten van flesjes Worcestersaus, Tabasco en een potje Dijon mosterd. Natuurlijk maakte ik weer ruim gebruik van de Tabasco en mosterd. Het resulteerde in wederom een ronduit zalig eindproduct. Ook mijn gezellin was weer zeer in haar element met de soep.
Als hoofdgerecht koos mijn tafelgenote dus weer voor de lamsrack met een honing-mosterd jus en ik opteerde weer voor de tournedos. En ook dit keer werden deze gerechten perfect bereid. Het vlees van mijn medium bereide tournedos was weer heerlijk zacht en sappig. Het mes van het - trouwens fraaie – bestek vloog moeiteloos door het vlees. In een apart schenkkannetje (top!) werd de pepersaus geserveerd. Ook mijn disgenote was weer vol lof over haar lamsvlees. Beiden kregen we sperziebonen (of haricots verts – het verschil zal ik wel nooit echt leren), tomaat met een gratinering uit de oven en gebakken aardappelen. En om het geheel verder op smaak te brengen, een rozemarijntakje. Daarbij kregen we uitstekend krokante en dunne frites in, jawel, een bloempotje. Leuk bedacht! Sterk punt was dat die goudgele frietjes ook krokant bleven tijdens het nuttigen van het hoofdgerecht. Uiteraard hadden we onszelf nog getrakteerd op eenzelfde drankje.
Het dessert was voor ons beiden verschillend van de vorige keer. Dit maal koos mijn gezellin voor de warme chocolade (moulleux) taart met vanille-ijs. Hierover was ze ook zeer enthousiast. Ik meen trouwens dit nagerecht onder een andere naam te kennen. Zelf hield ik het bij de klassieker Dame Blanche. Was gewoon heel lekker ijs met amandelschaafsel en vloeibare chocolade.
Tot besluit namen we nog een verse muntthee.
Opnieuw was het personeel zeer vriendelijk en waren de tijden tussen de gangen zeer goed getimed. Het restaurant voert een gevarieerde kaart (wat te denken van kikkerbilletjes als voorgerecht!) tegen een nette prijs (bijvoorbeeld € 23,50 voor een tournedos).
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Heerlijk eten, Uitstekende kwaliteit.
Elske D.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Geweldig gegeten. Beiden bordjes leeg, en dat gebeurd niet vaak. We mochten gebruik maken van een kortingsactie van Iens, maar toch het volle bedrag betaald, omdat het het gewoon waard was!
Wanneer we weer in Zandvoort zijn, komen we hier zeker terug.
Vicky H.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Wat een fijne aanwinst voor Zandvoort! Vriendelijke personeel, lekker eten, leuke tent, wij komen zeker terug! Vond alleen de stoelen niet heel erg lekker zitten, maar verder alles dik in orde!
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel.
joanna M.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Heerlijk gegeten
Ingrid W.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Goede, vriendelijke bediening.
Leuke, gezellige bistro stijl en goed eten!
Kom zeker terug!
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Heerlijk gegeten. Prima bediening.
Kom er zeker nog s
Brian W.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Goede bediening, lekker eten en gezellige sfeer en bediening. het is dicht bij het centrum en de kust dus een goede loopafstand.
Barry K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Goed eten, fijne bediening. Mooie tent met mensen die exact uit het hoofd weten wat het dagmenu is: een teken van hart voor de zaak hebben!
Angele M.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Zoals vanouds weer heerlijk gegeten alles perfect klaargemaakt.