The Kitchen

Meer informatie over restaurant The Kitchen

7,2
Aa92 .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Ik kwam in de late namiddag, het was rustig. Het is een leuk restaurantje, leuke sfeer etc. maar de kwaliteit van het eten is wel slecht. Je proeft dat letterlijk alles uit de diepvries komt. Dat vond ik jammer.
Ik werd geholpen door een leuke meid, ze gaf mij goed advies over de producten en maakte eern gezellig praatje waardoor ik mij welkom voelde.
Frans N.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
De Kitchen zit in het gebouw van de Bazaar. Zondag 9 augustus was het om 18 uur nog erg rustig. De wintergarden (zit/loungegedeelte) is ruim en licht. De bar is strak en modern. Het restaurantdeel is vrij donker en "ruw" ingericht (open plafond, houten tafeltjes, beton en tegeltjes). De kaart is erg simpel (pasta's, pizza's, burgers etc.). Je moet hier naar kijken/oordelen met de ogen van een jongere/student. Wij namen een pizza met prosciutto, resp. salami. Knapperig met verse topping (we zagen het maken). Het vleesbeleg had iets meer mogen zijn en iets beter verspreid. Na afloop een dubbele espresso. Borden dien je zelf bij de afwas in te leveren (doet ons denken aan een mensa!). Vriendelijke bediening die open staat voor kritiek en verbetering. Zeer schoon sanitair. OV dichtbij (station HS).
Anne_dh .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Wij zijn inmiddels drie keer naar The Kitchen geweest: twee keer om koffie te drinken en een keer voor het avondeten.
De koffie en thee waren prima, maar de pizza's die we besteld hadden waren een grote teleurstelling. Het menu zag er veelbelovend uit, maar het eindresultaat was er niet naar. De pizza's worden niet vers gemaakt, maar kant en klaar besteld met tomatensaus en kaas die smaakt als fabriekskaas erop en alleen opgewarmd in de oven waarna er toppings op aangebracht worden. Één van de drie pizza's was verbrand en de rucolasalade was verlept. Nadat we de bediening hierop hadden gewezen kregen we een nieuwe pizza (zonder salade en niet helemaal warm waardoor de kaas nog niet gesmolten was). The Kitchen claimt voor studentenprijzen goede maaltijden aan te bieden(op de Facebookpagina zeggen ze in 'betaalbaar echt eten' te geloven), maar 9 euro is aan de prijzige kant voor een pizza die smaakt als een diepvriespizza.
The Kitchen is een zelfbedieningsrestaurant: je moet aan de bar bestellen en daar ook je eten en drinken ophalen. Ook dien je zelf je borden en bestek terug te brengen naar het afruimgedeelte. Dit concept is echter niet direct duidelijk en komt vreemd over als het personeel het grootste gedeelte van de tijd niets te doen heeft en op hun telefoon staat te kijken. Overigens werd ons wel vriendelijk een verlengkabel aangeboden toen we met vier laptops aan een tafel gingen zitten.
Het interieur is de sterke kant van de zaak: het geheel heeft een rauwe look.
De sterke lampen zijn prettig om bij te studeren maar ongezellig bij het avondeten.
Nog een leuk voorval: de eerste keer dat we er koffie gingen drinken, werden we om kwart over vier gevraagd of we op dat moment aan een andere tafel konden gaan zitten omdat er om 7 uur(!!!) een groep zou komen avondeten en ze de tafel wilden dekken (met glazen, een mes en een vork). Dit in een restaurant waar ruimte is voor 100 mensen en dat nagenoeg leeg was.
Kortom: deze zaak zou een prima kantine zijn als de prijzen minstens gehalveerd zouden worden. Het is onduidelijk wat voor klandizie deze zaak verwacht, want de sfeer, kwaliteit en prijzen zijn niet op elkaar afgestemd. Te duur om zich een studentenzaak te noemen en de kwaliteit is te laag om de prijzen waar te kunnen maken.