The Kitchen

• Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Terras , Wi-Fi
Naira V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Tijdens ons verblijf in the Student Hotel, de eerste avond lekker makkelijk in het hotel gegeten. Het eten was simpel maar lekker. Voor een mooi prijsje een goed gevuld bord. Het decor is industrieel en niet teveel poespas en het concept is selfservice dus geen bediening.
TS1985 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Een typisch Rotterdams restaurant! Eenvoudige maar zeer leuke stoelen en tafels. Je eten bestel je aan de 'counter' en er wordt gebeld als je eten klaar staat. De bestelde hamburger was goed gebakken op een vers broodje, aangevuld met friet. Niet te gek, maar precies genoeg om even wat te eten. Na het eten ruim je zelf je borden en bestek op in de 'afwashoek', waar ook de afwasmachine staat, erg grappig detail!

Voor de prijzen en eenvoud, zeker het proberen waard!
Amber D.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Prima plek voor studenten. Kom hier regelmatig om wat te studeren en daarbij even een hapje te eten. The Kitchen biedt goede maaltijden aan tegen een studentenprijs, dat je daarbij geen perfecte bediening kan verwachten is eigenlijk niet heel gek. Gewoon een leuke plek om terwijl je aan het werk bent, wat te eten.
GadeW .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Raar restaurant met weinig te bieden, eten is zeer matig, pasta bolognese heeft geen smaak, pizza's zeer droog, drumsticks aangebrand en te zout, quiche smaakt nergens naar. grootste minpunt is wel de belachelijk luide irritante muziek, willekeurig bepaald door de keukenstaf zelf, dus soms gangsta rap achter elkaar of kleverig 90's R&B, niet bepaald geschikt voor lounge. En heb je net gegeten, draait de keukenstaf het muziekvolume flink omhoog net iets na 21:45. Het is blijkbaar hun truc om de restaurant snel leeg te krijgen en iedereen weg te jagen zodat zij eerder naar huis kunnen. Rookgeur is regelmatig te ruiken omdat de studenten net buiten de restaurant (voor)deur en de hoteldeur (aan de linkerkant) staan te roken of te blowen.
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Goed ontworpen en praktisch verbouwde ruimte voor een studentenrestaurant in kantine-achtige sfeer. Industrieel en ruimtelijk gevoel, wat past in deze tijd en volgens moderne maatstaven. Je bestelt aan de counter en je haalt je eten op, zodra je zoemer afgaat. Je kan er alleen met pin betalen. Prettige ambiance en je kan (weliswaar met z'n 2-en) buiten zitten bij mooi weer. Ik vond de prijs/hoeveelheid verhouding uit balans; ik hoop voor studenten dat je er korting kan krijgen, want goedkoop is het niet. Maar wel een leuke plek voor een snelle lunch of een kort gesprek met een kop koffie.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Ziet er leuk, wat industrieel, uit. Gekke gewaarwording dat dit voorheen het hoofdkantoor van de Sociale Dienst was. Eten en drank bestellen aan de counter, afrekenen met pin (contant is NIET mogelijk!!) Je krijgt een buzzer mee die afgaat als je eten klaar is, zelf ophalen. Spaghetti kleine 10 euro was lekker, even als de gemengde salade. Ik had rijst met sambal goreng boontjes. Beetje flauw en zonder vlees, 7 euro best aan de prijs. Na het eten je bord naar de afwasplek brengen. Makkelijk om snel even te eten, niet het gevoel van Buiten de deur gegeten te hebben...
Beste 'Datproefje' dank voor uw review op Iens. Wij hechten grote waarde aan de beleving van onze gasten en zijn blij uw feedback. Het stelt ons in de gelegenheid onze producten te verbeteren, uw feedback over de Sambal Boontjes neem ik dan ook ter harte.

We hopen u vaker te mogen ontvangen.

Goed weekend,
Lucien van Geffen
JacquelineS .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2014
Gisteravond met een vriendin goed gegeten in The Kitchen (bij The Student Hotel). Eerst dachten we dat het restaurant alleen voor de studenten van het studenten hotel is bedoeld maar dat is helemaal niet zo. Het is een modern en gezellig kantinestijl restaurant. Het interieur bestaat uit lange banken, volgens mij gemaakt de planken van een oude gymzaalvloer. De meubels zijn vintage en de tafels zelfgemaakt, vertelde de manager trots. De ruimte ziet er zowel hip, industrieel, maar ook gezellig uit.

In het restaurant zitten vooral internationale studenten en buurtbewoners. Er is een wekelijks wisselend menu dat bestaat vlees/vis en vega gerechten en daarnaast pasta’s en pizza’s. Alles rond de €7,50. Er is geen bediening, maar wel een aardige dame die achter een soort robuuste werkbank met betonnen werkblad staat om je bestelling op te nemen. Wij kiezen voor de Kitchen Burger (€5,95) en voor de Melanzane (€7,50). Verder bestellen we een Club Mate, een drankje dat over is komen waaien uit Berlijn verteld de dame, en een witte wijn. Twee glaasjes water krijgen we gratis mee. We krijgen ook een buzzer mee, die moet gaan trillen en geluid maken als ons eten klaar is.

We zoeken een plaatsje op het podium op zitjes die een beetje Amerikaans aandoen. Na een kleine 10 minuutjes gaat onze buzzer af. We lopen zoals ons is uitgelegd naar de counter van de open keuken waar een vrolijke, volgens mij Portugese jongen, ons de maaltijden meegeeft. De maaltijden zijn prima, ruim voldoende. Briljant dat je een dergelijk maaltijd voor zo weinig geld op tafel kan zetten. Studentenprijzen voor een lekkere, gezonde maaltijd. Daar werden wij vrolijk van. Als toetje nemen we een koffie met homemade tiramisu en cheese cake. De Cheese Cake zou verboden moeten worden, zo lekker.

Als je besluit om hier een keer te eten dan raad ik je ook nog even aan beneden naar de WC’s te gaan. Dat is nog een avontuur op zichzelf, positief bedoeld.

Al met al een leuke ervaring, The Kitchen. Aardige mensen, lekker snel een goede hap eten en drinken voor een zeer betaalbare prijs. Ambiance een 8! Wat ons betreft een aanrader.
MRotterdam .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Erg leuk concept! Ik hou van dit soort zaakjes. Het interieur is eigen tijds en in de sferen van Berlijn.
Ik ben hier ook een keer geweest met een van de feestjes die ze organiseren. Dat was zeer goed bevallen.
Afgelopen weekend heb ik hier weer gegeten en gekozen voor een Melanzane die ik erg lekker vond. Het eten is qua prijs kwaliteit echt prima. Ook de pizza's zijn lekker! Tip: Laat je adviseren over de gerechten. Dat werkte voor mij goed.
Ik wilde een biertje bestellen en kreeg van de barjongen het advies om een lekkere La Chouffe van de tap te nemen.
Goede verse koffie na met een koek en ik heb een prima avond gehad voor weinig.
Rogier D.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2014
Als het de bedoeling was een om een sfeer van complete desinteresse te creëren, waarbij de kwaliteit van het eten er totaal niet toe doet, dan zijn ze daar zeer zeker in geslaagd!

Leuk industrieel interieur met ontspannen styling, maar dat is echt het enige positieve aan deze tent.

Na binnenkomst konden we de eerste 10 minuten niet bestellen omdat de degene die de balie bemenste niet te vinden was. Toen deze persoon teruggekeerd was moest er eerst met de collega gecommuniceerd worden over wat er al dan niet voor ons was aangeslagen op de kassa, voordat er aandacht aan ons besteed kon worden. Nog gepoogd om een geïnteresseerd praatje aan te knopen over onduidelijkheden op het menubord ("is niet voor u, is voor studenten") en het grappige bestelsysteem met zendertjes dat ik uit Korea herkende (geen enkele respons).

Vervolgens de paella en een kipburger besteld. De Paella ontsteeg het niveau van een kant-en-klaar maaltijd niet, maar was eetbaar. De kipburger was echter een ander verhaal. Bij aankomst constateerde ik dat de burger amper de helft van het broodje besloeg. De reactie was dat dit kwam, doordat het vlees krimpt (!). Na een eerste hap bleek, dat het broodje te lang in een te hete oven had gelegen en het vlees veel te lang in een veel te hete frituur. Dus maar met bord en al naar de keuken gelopen (de persoon achter de balie was alweer op zijn smartphone kijkend verdwenen). In de keuken uitgelegd dat deze kipburger niet eetbaar was. De reactie die ik kreeg was dat het zo hoorde en dat, mocht ik erop staan dat ze een nieuwe burger voor me maakten, deze nieuwe burger exact hetzelfde zou zijn als degene waarmee ik in mijn handen stond. Ik heb ze de moeite daarom maar bespaard. Wat weet ik nou?

Ter compensatie wat balletjes in tomatensaus besteld voor bij de eenzame frieten en het laffe hoopje sla, je moet wat... De burger heb ik wijselijk opzij geschoven. Eén opmerking over deze balletjes: getver.

Echt zonde hoor! Zou een erg leuke tent kunnen zijn. Gewoon mensen met het hart van een gastvrouw/gastheer aannemen en je bent al een heel eind denk ik. En misschien moet een maaltijd 2 euri meer kosten om kwaliteit te bieden. Nou en?

Zelfs als je een budget-tent runt horen de klant en de maaltijd die je hem/haar voorschotelt bovenaan je prioriteitenlijst te staan. Niet je collega's, je telefoon of wat dan ook. Of zet dan niet groot op je gevel: "Iedereen welkom!"

Mij zie je hier niet meer en, als ik er enige invloed op heb, ook mijn familie, vrienden en kennissen niet.

Er schijnt wel gratis wifi te zijn en ik heb de koffie niet geprobeerd...