Meer informatie over restaurant The Irish Cottage

Leo K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Valenta .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten, de bediening was erg vriendelijk zat precies genoeg tijd tussen de maaltijden we waren echt een avondje uit.
Elly H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Geen modern restaurant maar heerlijk eten. Komen ook veel ouderen. Porties precies goed. Werkelijk heerlijk gegeten. Goede bediening.
Joanna S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Een super attente bedining ! Lekker eten en leuke sfeer. Via ah reautaurant actie terecht gekomen.. We gaan zeker nog een keer terug
Kelly M.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Met de AH Restaurantactie naar The Irish Cottage geweest. Echt heerlijk gegeten en hele gezellige avond gehad. Ondanks dat andere gasten vervelend deden tegen de bediening bleven zij heel beleefd en vriendelijk, echt super!
Louis M.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
In Ierland bestaat de maaltijd meestal uit een flink hoofdgerecht en redelijk sobere voor- en nagerechten.
Irish Cottage houdt die gewoonte in ere. Het voorgerecht was dus klein, maar de gerookte eendenborst smaakte perfect.
Het hoofdgerecht was groot, vier dikke medaillons van varkenshaas in een passende entourage.Opvallend waren het Ierse donkere brood en de gebakken krieltjes. Snoepgoed!
Het nagerecht met drie glaasjes met zoete verrassingen was een heerlijke afsluiting van een fijne maaltijd.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wij hebben er nu twee keer gegeten en beide keer helemaal top. Biersoep, Varkensmedaillon en Petit grand dessert. Lekker eten fijne ongedwongen sfeer. Het betrof een AH eten arrangement maar voortreffelijk. Een echte aanrader
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Op 1 Oktober met de AH restaurantactie naar the Irish Cottage. In het dorpje Verlaat stap je zo de Dickens tijd in. Prachtig. Centraal gelegen is daar 'The Irish Cottage'. Er zijn twee ingangen. Wij kwamen binnen bij het restaurant waar een gezellige drukte was en ontspannen Ierse muziek. Even een blik in de pub waar het druk is en Ierse fiddler wordt gespeeld. We worden charmant opgevangen en naar een sfeervolle tafel gebracht. Wat opvalt is de tap met Guinness en die besteld. Geweldig. Ook de wijnkaart is top. Een schaaltje stokbrood met roomboter en snufje zout wordt als starter gebracht. Het voorgerecht, eendeborst filet met salade is raak. De eend gerookt en een tikje wildvet gebracht met sla-rosetjes gewikkeld in komkommer reepjes is helemaal top. Onze hoofdgerechten zeer verzorgd gepresenteerd en smakelijk, waren helemaal goed met als bijgerechten bijtgare boontjes, reepjes gele wortel, rosetta aardappeltes (apart geserveerd) echt heel goed. Het dessert, we kozen voor Irish Triffle, was een topper. Een glas met van boven naar beneden; bosbessen op stevig geklopte room, fruitsalade van diverse fijne vruchten op een laagje van jam en triffe en daaronder een pudding met een mist van Whisky. De Ierse keuken kenmerkt zich vooral door met weinig een verfijnde en goede maaltijd te brengen. Daar is men bij The Irish Cottage in Verlaat zeer in geslaagd. Na afloop hebben we nog even in de Pub wat gedronken. Sfeervol, gezellig en liet een trotse ober de Whisky verzameling zien. 650 soorten sieren de zaak waar mijn oog valt op de zeldzame Islay Bunnahabhain; het is genoeg maar we komen terug. Geschikt voor alle soorten gelegenheden.
M F.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Het is daar heerlijk vertoeven bij voorkeur buiten als het weer het toe laat.
De wachttijd was heel erg lang, het eten prima.
Sylvia L.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Bij de reservering via IENS konden we niet aangeven dat we gebruik wilden maken van de AH-actie. Bij aankomst in het restaurant bleek dit gelukkig geen enkel probleem! Heerlijk gegeten!
Wimteriele .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Wij hebben op zondag 28 augustus in restaurant gegeten van The Irish Cottage in Oude Niedorp en kregen bij binnenkomst meteen het gevoel dat we in een achteraf hoek werden geplaatst.
Het AH menu kostte € 35,—en dat is het eten niet waard . De keuze is matig. Ook de drankjes zijn erg duur. We hebben hiervan melding gemaakt bij Marian
die het aan de baas zou doorgeven Bij nazien op de bon en website blijkt dat zij zelf als eigenaar in de folder staat. Zo voel je je wel genomen. We hadden meteen weg moeten gaan.
Op de kaart stond ook duidelijk dat er bij het “AH menu” geen kraanwater wordt gereserveerd. Schandelijk. Een uitgebreid Iers menu staat op de website voor € 29,50 met veel meer keuze .
De klacht is direct ingediend bij het restaurant via mails als ook naar de Alkmaarsche courant.
Wim te Riele Heerhugowaard 0653120844
Jaavandervorm .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Men was professioneel vriendelijk, de entourage was warm en gezellig. Het eten smaakte goed, het vlees was iets te ver doorgegaard voor onze smaak, maar dat is persoonlijk. Men heeft wel een heerlijke guinness uit de tap. Dat maakte het "irish". Geen verkeerde keus.
Pimmetje1972 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wat een leuk restaurant. Goede sfeer. Bediening was af en toe wat rommelig, maar dat mag de pret niet drukken. Lekker Iers biertje erbij en heerlijk gegeten.
Karinvonk .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
We hebben met ons 4en heerlijk gegeten. Entourage is verrassend, leuk en gezellig. Dessert was erg lekker!
Een aanrader!
Jara57 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
The Irish Cottage is ingericht met oude spullen: gereedschappen, klokken bedenk het maar. Het is binnen groot maar niet lawaaiig. Het is wel een beetje donker binnen. Het terras is prachtig gelegen. Er is een aparte pub, waar je ook kunt eten. Wij zaten in het restaurant.
Wij hadden het AH-menu wat helaas niet bestond uit de Ierse keuken. Wel was het eten heerlijk. Wij hadden zowel de biersoep met sjalotten als de salade met eendeborstfilet. De heek met doorgebakken prosciutto was heerlijk. De salade was men vergeten te serveren, maar omdat wij die mesetal laten staan hebben we er ook niet meer naar gevraagd. Beide nagerechten waren voortreffelijk.
Minpuntjes: we moesten lang wachten op onze voorgerechten (ruim een half uur) en we kregen in eerste instantie alleen de restaurantwijn die we niet lekker vonden. Toen iemand anders van het personeel aan onze tafel kwam zei ze dat er ook pub-wijn was. Deze beviel ons prima.
T.droog .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij vonden de Wiskey trifle het lekkerste gerecht van de 3 gerechten. Niet te zoet, een lekkere scheut wiskey en heerlijke aardbeien.
R.vanden.nieuwenhoff .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten in een heel gezellig en sfeervol restaurant. De heekfilet in de ham gerold was een goede en verrassende combinatie. De bediening zeer vriendelijk.
Appie R.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Onze keuze was eendeborstfilet, daarna Heekfilet en ter afsluiting het petit grande dessert. Heerlijk gegeten. We waren nogal wat later dan afgesproken was omdat een van ons de boot vanaf Terschelling had gemist. Dit vormde in het geheel geen probleem. Complimenten voor de kok en voor de aardige serveerster.