The Harbour Club Rotterdam

Meer informatie over restaurant The Harbour Club Rotterdam

Duur
Kurt J.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Prima avond gehad, frisse tent en vriendelijk en vlot geholpen (oa blonde dame met bril). Je weet waar je aan toe bent wanneer je bij HC gaat eten; seafood-platters en wijnen aan de prijs in een trendy setting, mooi toch. Kom hier graag terug.
Danny M.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gisteren wezen eten in het kader van Heerlijk 10daagse.
Kies bij dit soort acties graag voor een restaurant wat nog niet gevestigd is. Vaak zetten zij hun beste beentje voor i.v.m. toekomstige klandizie.
En eerlijk gezegd viel dit mij The Harbour Club Rotterdam een beetje tegen.
Het menu zag er op het eerste gezicht fraai uit.
De bediening vroeg aan ons of zij het brood en smeersel (een heerlijke makreelmoes) neer konden zetten. Natuurlijk is dat geen probleem, alleen dat dit zelfde brood dan later op de rekening staat voor € 6,95 is dan wel raar (zeker omdat het ook niet op de kaart, speciaal gemaakt voor dit arrangement gemaakt, genoemd wordt)
Als voorgerecht wordt Thaise Gamba salade geserveerd. Helaas waren de garnalen te koud en de rucola was te kwistig bestrooid met sojasaus. Dit zou ik zelf thuis ook gemaakt kunnen hebben (en waarschijnlijk beter). Het hoofdgerecht, gebakken schelvis met asperges en aardappel? creme, was goed al had een extra bite in dit gerecht niet misstaan.
Omdat de gerechten niet heel groot waren kozen wij tijdens het diner voor een extra tussengerecht à € 9,00 (deze komen later op de rekening terug voor een bedrag van € 7,50). Er wordt als tussengerecht een kaasplateau geserveerd, waarbij de klant geen keus heeft voor wat betreft de kazen. Dit kan eigenlijk echt niet, zeker gezien het feit dat er geitenkaas op tafel kwam die niet te eten was (uitgedroogd). ook het bijbehorende stukje brood was te vroeg uit de oven gehaald en daardoor klef. Het nagerecht, een chocolade deuche was oké maar niet meer dan dat. Het ijs was zeker niet zelf gemaakt en bij de chocolade cake/mousse heb ik mijn twijfel. De combinatie was niet goed op elkaar afgestemd en kwam daardoor wederom vrij vlak over.
Wij hebben bij dit alles een wijnarrangement gedronken tegen een prijs van € 8,00 per glas wat hoewel de wijn heel goed was, gewoon te duur is. Zeker omdat ons glas vooraf en de glazen bij het tussengerecht (wat dan blijkbaar niet onder het arrangement valt) maar € 5,00 kostten. De bediening tijdens de hele avond was zeer goed en gastvrij. Een minpunt is wel dat je bij het verlaten van het restaurant door een enorme sigarettenwalm (die ook de entree intrekt) moet lopen. Concluderend het eten is niet slecht maar qua prijs/kwaliteit kom ik hier geen tweede keer.
Loek W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Wij wurmen ons door een grote groep rokers naar binnen. We worden netjes welkom geheten en onze jassen worden aangepakt. In het restaurant is het behoorlijk vol maar vooral lawaaierig. De disco-beat stampt er stevig op los. Wij kunnen elkaar nauwelijks verstaan. Wil je dus een avond gezellig praten moet je niet in dit restaurant zijn. Dat is duidelijk. Maar het meest vervelende is de bediening. Komt men aan je tafel dan is men uiterst correct en behulpzaam. Probleem is dat ze het zo druk hebben dat je ze nauwelijks ziet. De gerechten worden gebracht door zogenaamde runners. Gerechten neerzetten en ze zijn alweer weg. Zo moeten we lang wachten tot we borden krijgen. Je moet de gerechten toch ergens op kwijt. De wijnglazen zouden steeds bijgevuld worden. Maar dat blijkt en loze belofte. We spelen maar zelf voor ober.
De inrichting van de HC is gezellig. Goed verlichting en prettige indeling. Wel een opmerking over onze zitplaatsen. Wij hebben een vaste bank en een losse stoel. De bank mag weleens een nieuw stofje krijgen. Dat ziet er versleten uit.
Dan tot slot het eten. We hebben van alles geprobeerd. Zoals oesters (met drie sausjes), gamba's in knoflook. wagyu beef met rijst, kingcrab poten en bouchot-mosselen. Het is allemaal niet slecht maar ook niet heel goed. Het kan er allemaal mee door. De bijpassende wijn is een Gruner Veltliner. Het is dat de mensen links en rechts van ons zo aardig zijn en wij ondanks de herrie een gesprek aanknopen. Dat zorgt ervoor dat het nog een leuke avond is geworden.
Loek Wijchers
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Heerlijke plek! Ik vind de sfeer super, relaxed sfeertje, veel vaste klanten, wat ook wel een nadeel is, want deze klanten krijgen duidelijk voorkeur..
Het eten is wel aardig maar geen hoogstandjes eigenlijk..Prijs kwaliteit is niet echt reeel. ik ben hier vaak geweest, de focus is er duidelijk niet meer helemaal... Jammer.. De sushi / sashimi en oesters zijn wel prima!
Hooiringjunior .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Prachtige locatie, goede parkeergelegenheid en een mooi pand.

Bij aankomst netjes geholpen, en we werden meegelopen naar onze tafel. Snel wat te drinken en een broodje op tafel dat was fijn!

En toen.. 15 minuten gewacht op een medewerker die ons de menu kaart gaf, en omdat we best trek hadden ook niet snel daarna besteld: Bisque en peking roll vooraf en twee salades als hoofd.

45 minuten gewacht op ons voorgerecht, wat overigens wel goed op smaak was. Hiervoor was wel netjes een excuus aangeboden en we kregen een drankje van het huis.

Na het oppeuzelen van het voorgerecht hebben wij weer 40 minuten moeten wachten op 2 SALADES?! En de toko zat niet eens vol. Hier weer wat van gezegd maar dat bleek niet echt de interesse van de serveerster op te wekken om wat te gaan doen.

Uiteindelijk de salades gekregen, waren niet speciaal, de kip was kurkdroog en het leek wel alsof het vergeten was en heel snel op het bord was gepleurd.

Bij het afruimen kwam de vraag: Heeft het gesmaakt? Waarop ons antwoord heel duidelijk niet echt prettig was. En de jongeman leek heel geinteresseerd in wat ik te vertellen had. Na het afruimen en we niks meer wilden, weer 20 minuten gewacht op een medewerker die met ons wilde afrekenen.

Kortom: De Harbour Club in Scheveningen is een top tent, prijzen zijn daar ook een stuk lager voor dezelfde gerechten??? Maar de Harbour Club in Rotterdam is niet de moeite waard.
Reijp001 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Met behoorlijk hoge verwachtingen naar dit restaurant gegaan in het kader van de culinaire 10-daagse. Als voorgerecht een Thaise gamba salade. Was heerlijk, goed op smaak gebracht, zeker niets mis mee. Als hoofdgerecht gebakken Schelvis op een romige mosterd creme, gegarneerd met 2 asperges. Op zich, heel goed bereid. Helaas niets erbij van een aardappelgerecht of rijst. Als nagerecht een chocolade deuche. Niets mis mee, maar niet echt bijzonder. Ik vond wel dat het een beetje weinig was allemaal. Had je een goede maaltijd willen hebben, dan ben je bijna verplicht om de facultatieve tussengerechten a 9,00 euro te bestellen. Wat ook tegen viel was dat er gevraagd werd of alvast het brood op tafel geserveerd kon worden. Dit vond je later dan wel weer terug op de rekening, terwijl daar nergens melding van gemaakt wordt. Al met al was de prijs / kwaliteit / kwantiteit niet echt in verhouding.
Puntje van aandacht: het bordje voor het brood hoort toch echt links van de vorken te liggen. In het hele restaurant was dit aan de rechterkant geplaatst. Verder verwacht ik toch bij visgerechten dat er vis bestek gedekt wordt. Ook dit was niet het geval.
Alhoewel de smaak van de gerechten heerlijk was, de bediening zeer correct, zal ik hier niet snel een tweede keer terug komen.
Peter N.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Vanavond met 6 personen gegeten
Vooraf coquille: simpel te maken, maar niet goed gedaan. Niet goed gebakken, matig sausje. Vervolgens tonijn als voorgerecht: uitstekend,perfecte qualiteit. Als hoofdgerecht eendraps: droge,matige sausje.
Samenvattend: 6 personen,€625, prijs qualiteit slecht, vriendelijke bediening
Sushipetra .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Met hoge verwachtingen naar dit restaurant gegaan. We hadden echt zin in een avondje uit. Het begon goed; we konden lekker buiten zitten, terras was bijna vol en uitkijk op het park. Heerlijk in het groen. We zagen regelmatig een broodplankje voorbij komen, maar ons is niets gevraagd. Weet niet of je dit krijgt, maar vond het wel jammer dat wij dit niet kregen. Mijn voorgerecht was lekker (tonijntartaar). Van mijn man (zalm met toast) was ook heerlijk; alleen was de toast keihard en kruimelde heel erg. Toen hebben we helaas bijna anderhalf uur op ons hoofdgerecht moeten wachten. En in die anderhalf uur is er niet 1 keer iemand aan tafel geweest om te vragen of we nog iets wilden drinken. Het was moeilijk om contact te krijgen met de bediening. Ze kijken allemaal strak voor zich of naar beneden als ze richting keuken lopen. Eindelijk kwam het hoofdgerecht. Vlees (tournedos / wagyu hamburger) was heerlijk, lekker mals. Prima. Patatjes lekker, maar helaas aan de mayonaise totaal geen smaak en ook niet romig. Aan de bearnaisesaus zat ook geen smaak, heel vet. Na het hoofdgerecht kwam er na een halfuur iemand vragen of we een dessert wilden. Na op de kaart gekeken te hebben, hebben we besloten om alleen cappucino te nemen, maar helaas is er daarna niemand meer aan onze tafel verschenen om deze bestelling op te nemen. Op een gegeven moment hebben we de gastvrouw om de rekening gevraagd en dus geen cappucino genomen. Tja... jammer. Het was een heerlijke avond met goed gezelschap en we hebben echt wel lekker gegeten, maar je verwacht toch wat meer aandacht vooral omdat je toch wel veel geld moet afrekenen. Dus voor ons zal dit een eenmalige ervaring blijven.
Ronald S.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Top locatie, heerlijke fruit de mere, lekkere wijn en geweldige toetjes kortom een heerlijk en ontspannen avond. De bediening was prima en alert voor ons een toppertje in Rotterdam.
Saschacore .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Wij hebben vanavond gedineerd met een gezelschap van 8 personen bij de harbour club roterdam. Ik heb verschillende verhalen gehoord over de club zowel positief als negatief, mijn ervaring ligt meer bij de negatieve kant helaas... het gezelschap waar wij me waren heeft ons een prachtige avond bezorgd maar het restaurant niet echt. Ik ben gestart met een carpacio die heel lekker was ! Als volgt een combinatie van zee/schelp er best wat schelpjes dicht en kreeg helaas geen kreeften werktuigen. De gamba's waren niet allemaal goed gebakken en de tafel was veel te klein om het plateau op neer te zetten dus heb ik tijdens het dineren over het plateau heen moeten kijken met veel moeite.
De mensen in de bediening zijn wel heel netjes en aardig. Bij het nagerecht was de koffie veel eerder en er miste 2 cappuccino voor onze tafel gevraagd maar ook na onze vraag is die helaas niet gekomen. Tijdens het dessert is het nog een keer gevraagd maar nogsteeds niet gekomen we hebben toen maar de rekening gevraagd.
We komen nog een keer terug want iedereen kan een keer zijn dag niet hebben... mvg
Pieterdeboer1990 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Heb in de laatste week van de vakantie gegeten in de Harbour Club Rotterdam. Na een goeie ervaring te hebben gehad in de Harbour Club Amsterdam was ik er van overtuigd dat dit ook wel goed zou zijn. Ik heb de oesters genomen samen met de spinazie prei salade. De oesters waren overheerlijk maar de salade daarentegen is echt super weinig. Natuurlijk weet ik ook wel dat ik hier in een 'iets' exclusievere zaak zit maar toch vond ik 13 euro voor letterlijk 15 blaadjes spinazie toch een beetje aan de dure kant (maar toch wel lekker). Verder was de bediening wel aardig en vriendelijk.
Joyce H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Gisteravond een heerlijke avond gehad in de harbour club Rotterdam.
Hele mooie zaak, gezellige dj tijdens het diner en ondanks dat het voor harbour club begrippen erg rustig was merk je daar als gast niks van. Bediening erg vriendelijk en allert.
Eten is erg lekker, word trendy gepresenteerd wat goed bij de zaak past.

Wij hebben een heerlijke avond gehad, bedankt !

( ps ; wij zijn niet zo slim geweest wat betreft parkeren, kwamen om 19:00 aan en zagen een plekje in het park naast een rij andere auto's . Bij vertrek zagen wij, dat wij en de andere 5 auto's een boete hadden gekregen.
Het zag er naar uit alsof dit echt een parkeerplaats was, denk dat dit wellicht vaker gebeurd en misschien zou het duidelijker aangegeven kunnen worden dat dit niet de bedoeling is. Onze eigen fout maar toch jammer op zo n mooie avond
Nelson T.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Met een gezelschap van 4 personen in de Harbour Club gedineerd.
Het restaurant is erg mooi, zowel van binnen als buiten, service was ok. (beetje stijfjes)
Merk wel dat dit een restaurant een bepaald doelgroep trekt (de zogenoemde high class) gasten.
wat betreft het eten was het een stuk minder, voor de prijs/kwaliteit dat je betaald 'a la carte' kom ik niet gauw meer terug.

Lichte domper

Foodchucky .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Voor mIJ blijft de harbourclub een genot als het gaat om service en vriendelijkheid van de bediening. Dat doen ze gewoon erg goed. het eten is prima vooral het verse (koude) eten zoals Sushi. Mooie zaak, mooie inrichting en mooi terras. Leuk!
Taster010 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
ik heb gister gegeten bij de harbourclub Rotterdam

heerlijke carrpacio
heerlijke kreeft
heerlijke toetje

ik had niks te klagen en zou er zeker tereug gaan voor een tweede ronde
de service was prima ook was de sfeer heel gezzelig
kortom echt een aanrader
Beste Taster010,

Wat ontzettend fijn om te horen dat alles naar wens is geweest tijdens uw laatste bezoek, en wat leuk dat u dit deelt om Iens.nl.

Wij zien u heel graag snel terug bij The Harbour Club!

Hartelijk groet,

Het team van The Harbour Club Rotterdam
Sophie59 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Bediening was correct, vriendelijk en behulpzaam. Fruits de mer heerlijk, de burrata zalig en de chocolate dream als nagerecht zijn naam meer dan waard! Neem je gevulde portemonnee mee en trek je mooie jurkje aan, want zien en gezien worden bij The Harbour Club is niet goedkoop.
Beste Sophie59,

Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring! Wat fijn om te horen dat de gerechten naar wens waren. Wij vinden het altijd een eer dat gasten zo hun best doen om er mooi uit te zien voor een bezoek aan ons restaurant! Natuurlijk ben je de volgende keer ook van harte welkom in je jeans! ;)

Graag tot een volgende keer!

Hartelijk groet,

Het team van The Harbour Club Rotterdam
Gijsje70 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Na een eerdere goede ervaring hier weer gaan eten. We hadden een hele leuke zit in de tuin van de club. Bij aankomst bij onze tafel lag deze, en de zitbank, helemaal onder het afval van de overhangende boom. Verwacht werd dat deze voor ons wel schoongemaakt zou worden, maar helaas werd er geen actie ondernomen en hebben we zelf maar de tafel en de bank schoongeveegd met de servetten die er lagen.
Ons werd verteld dat er apart op het menu zeebaars geserveerd werd. We besloten om deze te bestellen. Helaas werd ons verteld dat deze al verkocht was en niet geserveerd kon worden. Wel vreemd als je zo vroeg in de avond (19.00) aan tafel gaat. Uiteindelijk besloten om de scholfilet te nemen.
Het eten was ook een teleurstelling. Prijs/kwaliteit verhouding was totaal niet in proportie. De scholfilet was doorgegaard en waterig en was zo goed als smaakloos.
De bediening en de ambiance was daarentegen super en hielp mee aan een gezellige avond. Voor een borrel zouden we hier nog wel naar toe gaan maar voor het eten zal je ons hier niet meer vinden.
Gerard605 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Heerlijke oesters gegeten! De bediening mag best minder populair doen, en wat meer klantvriendelijk, maar het eten is zeer goed!
Het decor is verzorgd, wij zaten aan de ovale tafels op de banken, deze zitten heerlijk!
De sushi heeft betere tijden gekend bij The Harbour Club, en zo ook de tonijn.
Maar al met al is de kwaliteit van de vis excellent!
HJ75 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Altijd fijn om hier te komen. Hangt een goede sfeer. Bediening is altijd vriendelijk en attent. Eten smaakt altijd goed, de vis is altijd goed vers.
Michel H.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Na lange tijd, dit omdat het eten er steeds minder op leek te worden, toch weer eens met een buitenlandse gast naar de Harbour Club Rotterdam geweest, dit omdat de ambiance altijd wel goed is en je de restaurateur ook een (in de geval meerdere...) 2e kans moet geven, zeker omdat je weet dat ze in de keuken met topproducten werken.

Wat een enorme teleurstelling was het eten dan weer, eigenlijk niet te geloven hoe je b.v. de kreeft, wat toch eens signature dish is voor deze tent, zou kan 'verkloten'.
De Daddysteak die een ander aan onze tafel had, was zoals ook eerdere keren, niet te eten.

Voor ons was dit nu echt de laatste keer, want uiteindelijk zit je ook met je klant gewoon voor aap als het eten niet goed is en 2x terug kunt sturen naar de keuken, waarna je maar iets anders moet gaan proberen....

Gelukkig vergoedde de bediening en zeker de ambiance nog iets, maar zoals boven geschreven, voor ons nooit geen Harbour Club meer.