The Harbour Club Kitchen

Apollolaan 2 1077 BA Amsterdam Nederland Kaart
31-205705731

Over restaurant The Harbour Club Kitchen

Waar alles samenkomt

Daar waar de vijf grachten samenkomen in Oud-Zuid is het The Harbour Club Kitchen die straalt en schittert! Gevestigd in het Wyndham Apollo Hotel, kun je op het riante terras aan het water of binnen in het restaurant proeven van de beste kwaliteit vis sushi, Franse rôtissoire en Waygu rund. De enorme strip op de muur is een toffe tegenhanger.

Meer informatie over restaurant The Harbour Club Kitchen

• : Parkeerplaats, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Donderdag 11:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 02:00

Duur
Lang
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Gisteren hier geluncht. We stonden al enige tijd te wachten bij de ingang om naar een tafel te worden geleid. Duurde zo lang dat we zelf de zaal maar zijn ingelopen en gevraagd om te worden geholpen. De ober bracht ons toen naar een plaatst. We kregen z'n eerste excuses. Het was niet druk. Vervolgens erg lang moeten wachten en toen zelf de ober maar weer aangeschoten om de menu kaart en een drankje. We kregen z'n tweede excuses. Het eten was op zich prima, maar de frietjes kregen we pas nadat we het eten al op hadden. Ze smaakten aar oud frituurvet. Niet opgegeten. Derde excuses. Toen we wilden afrekenen bleek de ober (de enige die mocht afrekenen blijkbaar) in geen velden of wegen te bekennen. Aan het andere personeel gevraagd om hem dan even te bellen, hetgeen ze deden, maar na 20 minuten was hij er nog niet. Er werd geen uitleg gegeven waarom het zo lang duurde. Er stond ook een andere groep van 15 personen te wachten om te betalen. We moesten dringend weg, dus maar naar de receptie van het hotel gelopen. Hier de ober aangetroffen, die blijkbaar met het betalingssysteem "worstelde" . Vervolgens met hem mee naar het restaurant gelopen en daar kreeg ik m'n vierde excuses die middag. Een Harbour Club onwaardige middag gehad!
Mandy K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Hier gegeten met een grote groep. Helaas was de groep blijkbaar te groot om per tafel elke gast gelijktijdig het hoofdgerecht te serveren, ook al waren er maar twee menukeuzes. De frietjes kwamen nadat iedereen het hoofdgerecht al op had. Personeel niet attent en had er totaal de aandacht niet bij. Het eten was prima, maar niet heel bijzonder. Kortom, geen aanrader.
Marielle A.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Wij gingen hier eten met 4 personen. Bediening was meer met zichzelf bezig en oprecht verbaasd als we hen durfden te storen met een vraag. Diverse keren tevergeefs gevraagd om een glas wijn of ander product. Tafel naast ons had plank met sushi, zag er lekker uit dus wij vroegen hetzelfde te serveren. Was echt een voorgerecht volgens de ober. Eten was prima maar we schrokken ons rot toen we de rekening voor dit gerecht gepresenteerd kregen: 130,- euro! Dit bedrag was ons vooraf niet gecommuniceerd. Na dit 'voorgerecht' geen hoofdgerecht genuttigd maar elk 2x koffie met fabriekskoekjes. Totale rekening was 297,- voor 1 gang en slechte bediening. Schande!! Ik ga hier nooit meer terug.
Unico C.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Gisteren met groep vrienden uit Kroatie weer hier gaan eten. Het weer zat niet mee, regen en ijskoud, maar een kop heerlijke verse kreeften soep met stukken kreeft maakte ons warm. Na een leuke boottocht gingen we aan tafel, de eerste gang ware de top sushis en sashimis, de Kroaten wisten niet wat ze proefden maar waren direct verslaafd, het was ook extreem vers en goed. Daarna de malse cote de boeuff, en de spare ribs zonder rib met de goddelijke warme bearnaise saus, werkelijk erg goed weer. Daarna uiteraard het chokolade desert. Dit was de volmaakte apotheose van een super diner! Bediening, mijn complimenten voor jullie aandacht, professioneel maar ook met een glimlach, als een warme douche! We komen heel, heel vaak terug! De kroaten vonden het de mooiste avond van hun leven!
Han D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Met buitenlands gezelschap - dat in het hotel verbleef - gedineerd in de harbour kitchen club. Na enige sushi's namen we een hoofdgerecht van de vleeskaart. Twee van onze gasten stuurden het terug, ze hadden sneller dan ik gezien dat het te veel tijd ging kosten om de eetbare stukken er uit te snijden. Positieve uitschieters in het diner waren er niet. Bij de koffie was het al wat rustiger in het restaurant, echter werd wel de muziek nog harder gezet waardoor ik me meer in een disco dan een restaurant van een hotel van enige standing waande. De bediening was wel vriendelijk, maar het geheel liet toch een erg slechte indruk na.
Nanne V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Ons vorig bezoek aan de harbour club kitchen viel tegen maar dit kwam misschien wel doordat het restaurant net geopend was. Deze avond zal helaas weer tegenvallen. Na een goed ontvangst in de bar met erg lekkere cocktails gingen we aan tafel. De ietwat harde muziek en tochtige plekken waren het eerst dat helaas opviel. Eenmaal aan tafel moest de bediening op drie gerechten die we bestelden melden dat ze niet meer of slechts deels beschikbaar waren. Meld dit als je de menu kaarten uitdeelt of pas je inkoop beleid aan omdat het restaurant slechts half vol zat en we waren ook op tijd met bestellen dus daar kon t niet aan liggen. Dus in plaats van de fruits de mer hadden we een goede sushi mix en die was echt lekker. De hoofdgerechten werden op tafel gezet zonder dat er borden op tafel stonden.. echt not done. Verder hadden we ook niet een kans gehad om wijn te bestellen terwijl de tomahawk op tafel koud aan t worden was. De griet was ook echt gort droog en dus door van onze tafelgenoten niet op gegeten. Dit leidde echter niet tot de vraag van de bediening of er iets mis was met de Griet. Het toetje was wel weer lekker maar onze avond was eigenlijk al verpest. Al om al, een duur restaurant waar je toch echt iets beters verwacht.
George T.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Eten was okay, maar prijs-kwaliteit zeker niet in balans. Als voorgerecht had ik zalmblokjes op een simpel blaadje ijsbergsla.... In een wegrestaurant kunnen ze nog wat leukers verzinnen.... De steak was op zich prima, en de bediening ook. Maar wat super irritant was: de muziek stond veel te hard !! Wat een getetter zeg, en we hadden een paar keer gevraagd of de muziek zachter kon, maar de deejay had waarschijnlijk lak aan de verzoeken van de gasten en het bedienend personeel..... Als de muziek nu na 10 uur of zo harder gezet wordt, okay, maar al vanaf het begin van de avond keiharde muziek waarbij je elkaar nauwelijks kon verstaan.... Jammer, want de locatie heeft op zich wel potentie......
Otto B.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Het blijft een beetje een eetschuur met net even iets te harde muziek, maar het eten en de bediening zijn gewoon top. Recent weer geluncht en ik kan niet anders zeggen dan dat het gewoon helemaal goed was. Een Bisque d'Homard is gewoon lekker en er zit een redelijk stuk kreeft in (nee, geen rivierkreeft, maar een echte jongen zoals het hoort). Dan de Bento Box. Ik denk de lunch in Amsterdam met de meeste value for money. Zes kleine gerechtjes (vlees, vis en vega) voor nog geen € 25,-. Helemaal goed en dagelijks wisselend. En de steak tartaar die aan tafel wordt bereid is erg lekker en wordt precies zo gemaakt als je het zelf wilt. Het zou nog mooier zijn als er steeds vers (en grof) gedraaid vlees voor zou worden gebruikt dat ook knalrood is - of beter: handgesneden/gehakt) maar dat zou het gerecht van een 9 naar een 10 brengen.
De enige tegenvaller zijn de 'gin & tonic oesters'. Daarbij is de 'gin & tonic' smaak zo overheersend dat je de oesters niet proeft. Maar verder: top!
Markos112 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Super sushi, steaks wat minder.. Ik had om medium gevraagt maar kreeg bijna well done. Goede bediening. Het restaurant ziet er geweldig uit.

Groetjes
Restaurantlovers .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Wij kwamen wat later aan in het Apollo Hotel nadat we gebeld hadden of er plek was. Parkeren geen probleem. We werden prima ontvangen en geplaatst aan een tafel voorin de zaak aan het looppad. Dat was wat onrustig, iedere keer als iemand langsliep ging de tafel op en neer (de vloer beweegt nogal). Op ons eigen verzoek konden wij gelukkig plaatsnemen aan het raam. Wij bestelden sushi/sashimi plateau als voorgerecht (prima in orde) en kreeft met kingcrab als hoofdgerecht, met frietjes (ook goed, al was de kreeft wat aan de kleine kant, en ik heb 'm liever gekookt, maar gekookte kreeft was er niet meer dus kregen we gegrilde kreeft; bediening informeerde ons uitstekend daarover). Dessert van rood fruit was lekker. Mooie zaak, ik ga een keer terug als het dak open is bij mooi weer. Wel jammer dat we bij een rekening van 300 euro ook nog 6 euro moesten betalen voor het parkeren.
Nick R.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Mooie tent met lekker eten waarbij prijs kwaliteit beetje uit verhouding is.. Plus eerste ober was echt niet aardig, gelukkig kregen we erna een aller vriendelijkste dame.

Koude vis schotel gehad was lekker maar wel erg veel, ik raad eerder aan de diversiteit aan sushi's te proberen
Herman1982 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Ik ben een grote liefhebber van de Amsterdamse horeca maar heb in al mijn jaren dat ik deze al af struin nog nooit zo'n ervaring gehad als bij de Harbour Club Kitchen.
De Kitchen heeft de gezelligheid van een bruine Amsterdamse kroeg, de keuken van een sterrenzaak en het terras doet je wanen alsof je in Saint Tropez bent.
Onze gastvrouw, een blonde verschijning die wat weg had van een jonge Charlize Theron. Heeft ons zo in de watten gelegd dat wij ons enorm speciaal voelden. Zo erg dat ik bij thuiskomst volgens mij vrouw nog dagen divagedragd heb vertoond.

Eten in de Harbour Kitchen is op eigen risico. Nadat je eenmaal in deze Ferrari hebt gereden word het lastig ooit nog het stuur te pakken in een FIAT-Punto.
Sophie H.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Vanmiddag heerlijk op het terras gezeten bij de Harbour Kitchen. Wat een super terras! We hadden een leuke blonde dame die ons bediende. Ze nam de tijd voor ons en wist precies waar wij zin in hadden, waardoor de keuze makkelijk was. Uiteindelijk voor de steak tartaar gegaan die aan tafel bereid werd door wederom de leuke dame. De Harbour Kitchen heeft onze dag nog zonniger gemaakt!
Stephan206 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Wat een top avond bij de Harbour. Begonnen met heerlijke oesters. Vervolgens heerlijke wijnen bij ieder gerecht op aanraden van de bediening. Daarna afgesloten met een top espresso-martini.

Zeker een aanrader en ze zien mij snel terug.

Jonie24 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Locatie blijft uniek. Het is heel fijn om er te zitten. personeel doet zijn best en is vriendelijk. Ze hebben echter niet goed oog voor de totale ruimte, waardoor het een uitdaging is iemand aan te spreken. Maar het is vooral het eten dat zwaar teleurstellend is. Voor de (zeer aan de) prijs en de pretentie die ze hebben, is het gewoon niet goed. Heb nu meerdere van dit soort "Harbour Club" ervaringen en dit was de laatste.
Masterchef .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Mooie zaak, beter alleen een drankje doen! Ik was uitgenodigd door jarige vriendin die voor de hele familie een tafel had gereserveerd (12personen). Waar zal ik beginnen? Je ziet veel personeel met blaadjes langslopen met daarop meestal een glas Met flesje frisdrank, de bestelling wordt eindelijk opgenomen en krijgen we wat brood op tafel geworpen. Er heerst een chaotische en rommelige sfeer, er worden 3 voorgerechten neergezet, na een minuut of 5! Nog eens 3, en dan een hele tijd niets, we vragen waar de rest blijft. 3 voorgerechten komen niet en worden met gefronste wenkbrauwen nabesteld, leek of wij het fout gedaan hadden, goed er komen er nog 2. Het laatste voorgerecht komt ook nog hoor, we zitten dan al zeker anderhalf uur! en heeft de familie zijn bordje al leeg. Dan komen de hoofdgerechten, ook schoksgewijs, wat ongezellig en onprofessioneel, dan als bijna iedereen een bordje heeft, ja hoor daar komt nog een beafsalade, die was dus als hoofdgerecht doorgegeven, en na een minuut of 10 de Ceasarsalade, ja die niet kwam bij het voorgerecht, Het is een complete chaos, er is meerdere malen aangegeven dat we de hoofdgerechten dan tenminste tegelijk willen, is niet gelukt. Er gaan zeker 3 gerechten terug die ver onder de maat zijn. Omdat wel duidelijk is dat we zeer ontevreden zijn, één kleindochtertje zit zelfs te huilen omdat ze zo weinig en zo slecht heeft gegeten, krijgen we 2? nagerechten aangeboden. Dat wordt na protest van de zoon wel snel verandert in een korting op de rekening. Nu heeft de jarige gelukkig niet hoeven sparen voor deze feestlunch, maar een feest was het zeker niet, een diepe teleurstelling ! Van korting worden we niet blij hoor! We komen juist om een leuke dag te hebben met de familie en een verjaardag vieren, niet om je dood te ergeren, uiteindelijk wordt er toch nog een flink bedrag betaald voor dit bedrijfsongeval. We waren om 12 uur binnen en gingen om half 3!!! Met een huilend kind. En dat terwijl er maar een paar tafels bezet waren, 75% was zeker nog leeg! Hoe gaat dat daar als t druk is?
Als ik 72 jaar mag worden vier ik t in een restaurant waar ze wel weten wat gastheerschap is.
Geen Aanrader dus !
Moma-2016 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Een en al chaos. Redelijk vriendelijke staf maar weinig oplettend. Na een uur en een kwartier nog geen voorgerecht gekregen. (besteld oesters..) Nadat we hadden gevraagd of de eerste gang kon komen, kregen we het bericht dat de keuken onderbezet was. Het restaurant was nog niet een half vol. 1 glas wijn gratis en weer een bordje brood..... maakten het wachten echt niet goed.
De lederen halve cirkel banken zien er leuk uit maar wanneer warm en zonnig zijn ze extreem onhandig. Je plakt pijnlijk met blote benen aan de banken vast en iedereen moet steeds opstaan om elkaar voorbij te laten. Geen aanrader om daar te gaan zitten. zeker niet met het dak open of buiten.
Na het extreem vertraagde voorgerecht kwam het hoofgerecht vrij snel. zoete kip is niet onze smaak maar daar valt nooit over te twisten. Wel over de kwaliteit / versheid. Ik heb de hele nacht spugend boven de wc gehangen. Kortom echt geen aanrader.
David320 .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
De bediening is altijd vriendelijk in deze zaak op top lokatie, mooier kan je in Amsterdam niet terecht. Het eten is heerlijk, de kwaliteit is duidelijk verbeterd. De hamburgers zijn een aanrader maar ook de sushi is perfect van smaak. De presentatie van de gerechten is feestelijk en het grote chocolade dessert een aanrader.
Davidmmmmmmm .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk aan het water gezeten vanmiddag in de zon. De serivice en het eten was weer fantastisch! We hebben heerlijk genoten van de steak tatar die aan tafel is bereid! Ik kom deze zoner zeker nog terug! Dank
andrepat .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Van de week met 2 personen hier sushi's gegeten (Tonijn, Zalm en Duck) vooafgegaan door een glas Prosecco en tijdens de sushi's een paar glazen witte wijn (Pinot Grigio) en rode wijn (Syrah). Prosecco en wijnen waren allemaal prima en sushi's waren heerlijk. Prijzen zijn fors maar het decor/locatie is top, zeker bij mooi weer. De dame bij de ontvangst/jassen was heel vriendelijk. Het bedienend personeel was niet onvriendelijk, maar lukte het niet echt ons het gevoel te geven dat we welkom waren mede doordat ze wat ons betreft iets te duidelijk lieten merken dat ze blijkbaar vanaf de eerste minuut zoveel mogelijk wijn en water moeten verkopen, wat het enige minpunt was voor ons. Maar de sushi's waren top!