The Harbour Club Amsterdam Zuid

Apollolaan 2 1077 BA Amsterdam Nederland Kaart
31-205705731

Over het restaurant The Harbour Club Amsterdam Zuid

Waar alles samenkomt

Daar waar de vijf grachten samenkomen in Oud-Zuid is het The Harbour Club Kitchen die straalt en schittert! Gevestigd in het Apollo Hotel Amsterdam, kun je op het riante terras aan het water of binnen in het restaurant proeven van de beste kwaliteit vis sushi, Franse rôtissoire en Waygu rund. De enorme strip op de muur is een toffe tegenhanger.

Meer informatie over restaurant The Harbour Club Amsterdam Zuid

• : Parkeerplaats, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Donderdag 11:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 02:00

• Amex
  • Engels gesproken , Invalidentoilet , Nederlands Gesproken , Per boot te bereiken , Terras
John S.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
We hadden ons erg verheugd om bij de Harbour Club in Amsterdam Zuid te gaan eten. We hadden al een keer bij de Harbour Club in Oost gegeten en dat was goed bevallen. Echter, toen we aankwamen kwam de muziek ons al in de hal tegemoet, en inderdaad de muziek stond zo ontzettend hard dat we elkaar niet konden verstaan. De bediening was overigens bijzonder aardig en had een tafel zo ver mogelijk bij de boxen klaargemaakt voor ons. En ze begrepen geloof ik ook wel dat we niet wilden blijven. Ik vond het heel erg jammer, want het is een mooie zaak en een prachtige locatie.
Nicole T.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Wij kwamen regelmatig. Na onze vorige matige ervaring, gebakken tong die nog rauw van binnen was... toch weer besloten om te gaan. Gisteren weer geweest voor diner.
Bediening was één chaos, drankjes werden na lange tijd opgenomen, bestelde brood kwam toen drankjes bijna weer bijgevuld moesten worden...
Voorgerecht Sushi en oesters was perfect.
Echter duurde het bizar lang tot we ons hoofdgerecht kregen. Kip was gort-droog... Tonijn gerecht was koud... Biefstuk was prima maar heeft helaas alleen gegeten. Na half uur kwamen onze gerechten die dit keer wel perfect waren.
Helaas gingen wij na dit alles nu weg om voorlopig niet meer terug te komen. TIP: muziek stond gisteren veel te hard!
Beste Nicole,

Allereerst hartelijk dank dat u de tijd en moeite heeft genomen om een recensie voor ons te schrijven. Mede dankzij uw feedback kunnen wij onze service gericht aanpakken en verbeteren.

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat u niet de kwaliteit en service heeft gekregen die u van ons mag verwachten. Uiteraard horen al onze gerechten goed bereid te zijn en mogen de wachttijden tussen de gerechten niet zo lang zijn. Onze oprechte excuses hiervoor. Dit had nooit mogen gebeuren. We zullen dit dan ook zeker terugkoppelen om herhaling in de toekomst te voorkomen.

We hopen u in de toekomst toch nog eens te mogen verwelkomen om u een perfecte avond te bezorgen.

Myranda V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Vandaag met het gezin voor de lunch dit restaurant bezocht. Attente, vriendelijke dames in de bediening, maar het eten kan heel veel beter. Hollandaise saus over de oesters was te ver gegaard en allang geen saus meer, oesters veel te lang verwarmd dus droog. Salades smaakten ok, maar opmaak kon creatiever. Het terras aan het water ziet er heerlijk uit, maar het interieur is duidelijk aan vervanging/renovatie toe, in ieder geval de versleten banken waarop we zaten. Volgende keer doen we gewoon alleen een drankje en genieten we van de muziek, die was heerlijk vanmiddag.
Beste Myranda,

Hartelijk dank voor het achterlaten van een review. We zijn blij om te horen dat onze dames in de bediening u een fijne middag hebben bezorgd. Daarnaast vinden we het vervelend om te lezen dat uw lunch niet helemaal naar wens is geweest. Al onze gerechten horen op een smakelijke manier bereid te zijn. We gaan dit dan ook zeker terugkoppelen om een herhaling hiervan te voorkomen.

We hopen u snel weer eens te mogen verwelkomen, om u dan een perfecte middag of avond te bezorgen!

wout K.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Prima restaurant, wel aan de prijzige kant, hier geluncht: een hamburger, zoals hij moet zijn, uitstekend, lekkere gin tonic besteld, heerlijk. De frieten waren opgebakken, maar smaakte toch goed. Linnen servetten. Bediening prima.
Beste Wout,

Hartelijk dank dat u de tijd en moeite heeft genomen om ons een review te schrijven. We zijn er blij om te horen dat u zo lekker heeft geluncht bij ons! Dat is waar we naar streven!

We hopen u snel weer eens te mogen verwelkomen bij ons in Amsterdam Zuid!

Koen Z.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Een heerlijke proeverij voor twee personen gehad met een grote variatie van smaken en bereidingswijzen. De Asian salad is zeker een aanrader, maar ook de sushi is echt heerlijk! In het weekend ook een mooie ambiance met een live DJ. Dat belooft alvast veel goeds voor de zomer. Na het eten nog een cocktail in de bar gedaan wat de avond mooi afsluit.
Restaurant met een hele gevarieerde keuken van uitstekende kwaliteit op een hoog niveau!
Beste gast,

Hartelijk dank voor uw mooie review over The Harbour Club Kitchen Amsterdam. Wij zijn erg blij om te horen dat u zijn fijne avond bij ons hebt gehad en dat u heeft genoten van de proeverij en de ambiance bij ons in Amsterdam.

Wij hopen u snel weer eens te mogen verwelkomen!

The Harbour Club HQ.
Desiree S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Eten was goed. Bol brood kost 7 Euro wat ik wat aan de hoge kant vindt.... klein beetje boter erbij. Bediening last steken vallen is niet attent wat afruimen betreft. Duurt lang voordat je wat krijgt maar daar kijken we niet van op bij de Harbour..... kortom is lekker maar niet top...
WijnieSchmidt .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Wij hebben vrienden uitgenodigd voor het diner. Zij waren nog nooit in de Harbour Club Kitchen geweest, dus keken hun ogen uit!
Na een hartelijke ontvangst en een drankje in de bar naar onze mooie tafel begeleid. Wij hebben heerlijk gegeten, sushi, steak tartaar, vis en mooi vlees. Mooie wijnkaart. Bediening was gezellig en vlot.
Wij komen zeker nog een keer terug.
Jenny D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Gisteren met een groep van 7 geweest, ronduit belachelijk duur, en het eten was echt verschrikkelijk.
Zaten op de bank aan de keuken, en de jongens in de keuken hebben totaal geen beleving voor hun werk. Echt jammer, vooral ook omdat ze vergeten dat de mensen die hier komen eten echt wel genoeg moeten afrekenen.
Na de rekening hebben we aangegeven aan degene die de leiding heeft dat het eten echt gewoon niet lekker was, we kregen toen te horen dat we het beter van te voren hadden kunnen zeggen. Niet te geloven, dat ze gewoon niet van huis uit goed eten serveren. Het was ook niet de eerste keer dat we hier slecht gegeten hebben, maar zeker voor ons wel de laatste keer. Echt nooit meer.
ook jammer de typisch Amsterdamse arrogantie, beter verbeelden jullie je niets.
Corry V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Wat een overheerlijke sushi wordt er hier geserveerd. Daar kunnen ze me echt voor wakker maken. Wel erg veel lawaai om ons heen.
Cheryl V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
2e kerst gaan dineren. Info op de website betreft menu was er niet. Bij het bellen hele andere info gekregen dan bij komst. Eten was echt waardeloos. Vind echt niet erg om wat te betalen voor eten. Maar dit deed mij pijn tot in mijn merg. Eten was koud en aangeBrand. Dit aangegeven bij de bediening en ja vonden ze erg. Uit eindelijk voor de drankjes niet betaald. Maar vind toch dat wij voor 170e waardeloos eten hebben gehad.
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Gisteren hier geluncht. We stonden al enige tijd te wachten bij de ingang om naar een tafel te worden geleid. Duurde zo lang dat we zelf de zaal maar zijn ingelopen en gevraagd om te worden geholpen. De ober bracht ons toen naar een plaatst. We kregen z'n eerste excuses. Het was niet druk. Vervolgens erg lang moeten wachten en toen zelf de ober maar weer aangeschoten om de menu kaart en een drankje. We kregen z'n tweede excuses. Het eten was op zich prima, maar de frietjes kregen we pas nadat we het eten al op hadden. Ze smaakten aar oud frituurvet. Niet opgegeten. Derde excuses. Toen we wilden afrekenen bleek de ober (de enige die mocht afrekenen blijkbaar) in geen velden of wegen te bekennen. Aan het andere personeel gevraagd om hem dan even te bellen, hetgeen ze deden, maar na 20 minuten was hij er nog niet. Er werd geen uitleg gegeven waarom het zo lang duurde. Er stond ook een andere groep van 15 personen te wachten om te betalen. We moesten dringend weg, dus maar naar de receptie van het hotel gelopen. Hier de ober aangetroffen, die blijkbaar met het betalingssysteem "worstelde" . Vervolgens met hem mee naar het restaurant gelopen en daar kreeg ik m'n vierde excuses die middag. Een Harbour Club onwaardige middag gehad!
Mandy K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Hier gegeten met een grote groep. Helaas was de groep blijkbaar te groot om per tafel elke gast gelijktijdig het hoofdgerecht te serveren, ook al waren er maar twee menukeuzes. De frietjes kwamen nadat iedereen het hoofdgerecht al op had. Personeel niet attent en had er totaal de aandacht niet bij. Het eten was prima, maar niet heel bijzonder. Kortom, geen aanrader.
Marielle A.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Wij gingen hier eten met 4 personen. Bediening was meer met zichzelf bezig en oprecht verbaasd als we hen durfden te storen met een vraag. Diverse keren tevergeefs gevraagd om een glas wijn of ander product. Tafel naast ons had plank met sushi, zag er lekker uit dus wij vroegen hetzelfde te serveren. Was echt een voorgerecht volgens de ober. Eten was prima maar we schrokken ons rot toen we de rekening voor dit gerecht gepresenteerd kregen: 130,- euro! Dit bedrag was ons vooraf niet gecommuniceerd. Na dit 'voorgerecht' geen hoofdgerecht genuttigd maar elk 2x koffie met fabriekskoekjes. Totale rekening was 297,- voor 1 gang en slechte bediening. Schande!! Ik ga hier nooit meer terug.
Unico C.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Gisteren met groep vrienden uit Kroatie weer hier gaan eten. Het weer zat niet mee, regen en ijskoud, maar een kop heerlijke verse kreeften soep met stukken kreeft maakte ons warm. Na een leuke boottocht gingen we aan tafel, de eerste gang ware de top sushis en sashimis, de Kroaten wisten niet wat ze proefden maar waren direct verslaafd, het was ook extreem vers en goed. Daarna de malse cote de boeuff, en de spare ribs zonder rib met de goddelijke warme bearnaise saus, werkelijk erg goed weer. Daarna uiteraard het chokolade desert. Dit was de volmaakte apotheose van een super diner! Bediening, mijn complimenten voor jullie aandacht, professioneel maar ook met een glimlach, als een warme douche! We komen heel, heel vaak terug! De kroaten vonden het de mooiste avond van hun leven!
Han D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Met buitenlands gezelschap - dat in het hotel verbleef - gedineerd in de harbour kitchen club. Na enige sushi's namen we een hoofdgerecht van de vleeskaart. Twee van onze gasten stuurden het terug, ze hadden sneller dan ik gezien dat het te veel tijd ging kosten om de eetbare stukken er uit te snijden. Positieve uitschieters in het diner waren er niet. Bij de koffie was het al wat rustiger in het restaurant, echter werd wel de muziek nog harder gezet waardoor ik me meer in een disco dan een restaurant van een hotel van enige standing waande. De bediening was wel vriendelijk, maar het geheel liet toch een erg slechte indruk na.
Nanne V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Ons vorig bezoek aan de harbour club kitchen viel tegen maar dit kwam misschien wel doordat het restaurant net geopend was. Deze avond zal helaas weer tegenvallen. Na een goed ontvangst in de bar met erg lekkere cocktails gingen we aan tafel. De ietwat harde muziek en tochtige plekken waren het eerst dat helaas opviel. Eenmaal aan tafel moest de bediening op drie gerechten die we bestelden melden dat ze niet meer of slechts deels beschikbaar waren. Meld dit als je de menu kaarten uitdeelt of pas je inkoop beleid aan omdat het restaurant slechts half vol zat en we waren ook op tijd met bestellen dus daar kon t niet aan liggen. Dus in plaats van de fruits de mer hadden we een goede sushi mix en die was echt lekker. De hoofdgerechten werden op tafel gezet zonder dat er borden op tafel stonden.. echt not done. Verder hadden we ook niet een kans gehad om wijn te bestellen terwijl de tomahawk op tafel koud aan t worden was. De griet was ook echt gort droog en dus door van onze tafelgenoten niet op gegeten. Dit leidde echter niet tot de vraag van de bediening of er iets mis was met de Griet. Het toetje was wel weer lekker maar onze avond was eigenlijk al verpest. Al om al, een duur restaurant waar je toch echt iets beters verwacht.
George T.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Eten was okay, maar prijs-kwaliteit zeker niet in balans. Als voorgerecht had ik zalmblokjes op een simpel blaadje ijsbergsla.... In een wegrestaurant kunnen ze nog wat leukers verzinnen.... De steak was op zich prima, en de bediening ook. Maar wat super irritant was: de muziek stond veel te hard !! Wat een getetter zeg, en we hadden een paar keer gevraagd of de muziek zachter kon, maar de deejay had waarschijnlijk lak aan de verzoeken van de gasten en het bedienend personeel..... Als de muziek nu na 10 uur of zo harder gezet wordt, okay, maar al vanaf het begin van de avond keiharde muziek waarbij je elkaar nauwelijks kon verstaan.... Jammer, want de locatie heeft op zich wel potentie......
Otto B.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Het blijft een beetje een eetschuur met net even iets te harde muziek, maar het eten en de bediening zijn gewoon top. Recent weer geluncht en ik kan niet anders zeggen dan dat het gewoon helemaal goed was. Een Bisque d'Homard is gewoon lekker en er zit een redelijk stuk kreeft in (nee, geen rivierkreeft, maar een echte jongen zoals het hoort). Dan de Bento Box. Ik denk de lunch in Amsterdam met de meeste value for money. Zes kleine gerechtjes (vlees, vis en vega) voor nog geen € 25,-. Helemaal goed en dagelijks wisselend. En de steak tartaar die aan tafel wordt bereid is erg lekker en wordt precies zo gemaakt als je het zelf wilt. Het zou nog mooier zijn als er steeds vers (en grof) gedraaid vlees voor zou worden gebruikt dat ook knalrood is - of beter: handgesneden/gehakt) maar dat zou het gerecht van een 9 naar een 10 brengen.
De enige tegenvaller zijn de 'gin & tonic oesters'. Daarbij is de 'gin & tonic' smaak zo overheersend dat je de oesters niet proeft. Maar verder: top!
Markos112 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Super sushi, steaks wat minder.. Ik had om medium gevraagt maar kreeg bijna well done. Goede bediening. Het restaurant ziet er geweldig uit.

Groetjes
restaurantlovers .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Wij kwamen wat later aan in het Apollo Hotel nadat we gebeld hadden of er plek was. Parkeren geen probleem. We werden prima ontvangen en geplaatst aan een tafel voorin de zaak aan het looppad. Dat was wat onrustig, iedere keer als iemand langsliep ging de tafel op en neer (de vloer beweegt nogal). Op ons eigen verzoek konden wij gelukkig plaatsnemen aan het raam. Wij bestelden sushi/sashimi plateau als voorgerecht (prima in orde) en kreeft met kingcrab als hoofdgerecht, met frietjes (ook goed, al was de kreeft wat aan de kleine kant, en ik heb 'm liever gekookt, maar gekookte kreeft was er niet meer dus kregen we gegrilde kreeft; bediening informeerde ons uitstekend daarover). Dessert van rood fruit was lekker. Mooie zaak, ik ga een keer terug als het dak open is bij mooi weer. Wel jammer dat we bij een rekening van 300 euro ook nog 6 euro moesten betalen voor het parkeren.