The Golden Bull

Zijlstraat 39 2011 TK Haarlem Nederland Kaart
31-235319733

Over het restaurant The Golden Bull

Perfect gegrild kwaliteitsvlees

Roodgloeiende kolen, een mooi stuk vlees; de buitenkant goed dichtgeschroeid, de binnenkant mals en sappig. De geur van rook, het sissende vlees en die glorieuze kleur als je het mes erin zet. Het wakkert oeroude instincten aan die je bij The Golden Bull de vrije teugel kunt laten. Nieuw-Zeelandse Hereford, Schotse Black Angus en Japans Wagyu: alleen het allerbeste is goed genoeg!

Meer informatie over restaurant The Golden Bull

Maandag 17:00 - 23:30
Dinsdag 17:00 - 23:30
Woensdag t/m Zaterdag 17:00 - 23:30
Zondag Gesloten

Frank M.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Zeer gastvrij onthaal door de eigenaar. Omdat het rustig was nam hij ruim tijd om zowel de kaart als de ontstaansgeschiedenis toe te lichten. Zeer informatief en indrukwekkend. Bijzondere kaart, met een breed scala aan rundvlees in diverse prijsklassen. Leuke adviezen over gerechten buiten de kaart om. Mooi opgemaakte borden met kwaliteitsproducten. Enige minpuntje waren het melkcupje en het suikerzakje bij de koffie. Een zaak met zo'n uitstraling vraagt om een melk- en suikerstel. Maar desgevraagd gaf de uitbater aan daar iets mee te doen. Alle ingrediënten dus voor een onvergetelijke avond!
Irna R.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Heerlijk gegeten!! Supermalse ossenhaas met goede uitleg.Service en bediening prima. Goed rekening gehouden met glutenvrij dieeet.
Piet P.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
De formule met ossenhaas van drie verschillende runderen is leuk en vernieuwend. Het personeel was heel attent, misschien ook omdat het zo rustig was.
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
De kwaliteit van het eten en de service is super goed! Heel fijn om hier te eten. De uitleg van de verschillende soorten ossenhaas is erg leuk vertelt en het klopt echt dat hier smaakverschil in zit.
B D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
De inrichting deed aan een huiskamer denken. Knus en gezellig. Maar de keuken is helemaal open, en dat toont dan weer ongezellig. Ook van de bar is geen leuke gezellige plek gemaakt. Het eten was prima, helaas wel weinig salade erbij. Het was vlees met patat meer. Aankleding van het eten zou zeker beter kunnen.

Al met al, lekker gegeten, maar erg basic allemaal. Daarom vind ik de prijzen wat aan de hoge kant.
Leonie225 .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten: het vlees was super mals, de patatjes heerlijk, de crème brulee erg lekker en de bediening was heel vriendelijk. Jammer dat het niet drukker was, maar zeker voor herhaling vatbaar.
Vicky R.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Een heerlijke avond met familie uit Engeland. Ontvangst en service was vriendelijk en efficiënt en de biefstukken waren voortreffelijk. Als je van vlees houdt is de Golden Bull echt een stek voor jou.
A N.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Prima eten maar het is niet het beste op de kaart. Verder het gevoel dat ze de prijs van het 3gangen menu hebben verhoogd zodat ze toch aan 2 personen kunnen verdienen. Voor het zelfde of minder geld ergens anders beter prijs kwaliteit verhouding. Jongen van de bediening erg vriendelijk. Een min punt, beetje een afknapper vind ik dat het personeel in de zaak gaat eten en daarom een beetje de klanten vergeten.
marloesromeijn .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Wel wat prijziger dan een standaard restaurant, maar daar krijg je dan ook kwalitatief goed eten voor terug. Fijne en snelle service. Zeker het terugkomen waard.
Krisna B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Vorige week zijn wij samen uit eten geweest bij The Golden Bull. We waren op zoek naar een kleiner en intiemer restaurant als de grote restaurants zoals die te vinden zijn rond de kerk. Bij toeval in The Golden Bull terecht gekomen en ik mag zeggen dat we hier absoluut geen spijt van hebben gehad. Na zeer goede verzorgde voorgerechten van gemarineerde zalm en Escargots hebben wij als hoofdgerecht de Gouden combinatie en de Surf en Turf besteld. Absoluut de complimenten voor de verzorging en bereiding hiervan. Zelden zo'n lekker vlees gegeten. Ook het kaasplankje als dessert is een aanrader. Bediening is voortreffelijk en heeft kennis van zaken. Enige minpuntje is misschien de inrichting van het restaurant, deze is wat sober.
Robin D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten en kregen over zowel het eten als de wijn uitgebreide uitleg. Zeer vriendelijke bediening. Hier gaan we zeker nog eens naar terug
Anita H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Ik zou hele pagina kunnen schrijven over wat dit restaurant nog moet verbeteren.....
Ongevraagd wordt er nadat 2 mensen het hadden besteld voor iedereen een broodje met boter neergezet, dat tikt alvast aan. Verder worden aan de lange tafel de gerechten vanaf het hoofd vd tafel "omgeroepen" en mag je de borden doorgeven.... Dit restaurant probeert in het duurdere segment te horen, maar dat past alleen bij de prijzen, niet bij de service. Over de hele avond heeft mijn man 2 drankjes gehad. Er zijn alleen de huiswijnen per glas verkrijgbaar, en de rode huiswijn is veel te licht om tegengas te geven aan de stevige biefstuk. Op een gegeven moment stonden er zo'n 25 lege glazen op tafel, pas nadat ik het vroeg werden ze opgeruimd. Het bestelde water voor tijdens het eten kwam nadat de borden waren afgeruimd. (En dan hoort voor het dessert peper en zout van tafel!!!)
De service in menig low budget restaurant is beter dan hier.
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het duurde elke keer lang voordat we het volgende gerecht uitgeserveerd kregen. Ongeveer een half uur op koffie moeten wachten. De prijs van het menu en de kwaliteit was m.i. niet in verhouding.
M J.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Restuarnt was niet zo druk, maar te lang te wachten voor eerste dranken en menukaart. Eten was ok, niks bijzonder. Entree was een chorizo sausage, hoofdgerecht een rib eye (simpel smaak)
ekiedos .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Je wordt netjes en vriendelijk ontvangen, korte duidelijke uitleg over de kaart. Hoewel de eerste indruk is dat de prijzen wat hoger zijn dan de gemiddelde steakhouse is het dat absoluut waard ! Had zelf de ribeye en mijn partner de ossenhaas spies met 3 verschillende stukken ossenhaas. Beide gerechten waren heerlijk. Heb zelf een stuk sparerib kunnen poreven van mijn zoontje en ook die was erg lekker. Kortom ze zien ons hier zeker terug !
pscmaas .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Ik ben al meerdere malen hier wezen eten. Elke keer worden we met open armen ontvangen door de gastheer, die goed weet hoe hij zijn klanten het naar hun zin kan maken. De menukaart is divers en het vlees is heerlijk. Advies over wijn is uitstekend. Het is niet goedkoop maar zeker de moeite waard. Absoluut een aanrader.
RayKoop .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Ik heb hier samen met mijn vriend gegeten . We waren vroeg (half zes), dus het was nog rustig. Rond half zeven werd het wat drukker en ook wat gezelliger. We werden netjes ontvangen en kregen de kaart met hierbij uitleg. De bediening was heel aardig en vroeg voor elk volgende gerecht of het al geserveerd mocht worden, of dat we even wilden wachten. Het eten is aan de prijs, maar echt ontzettend lekker. Ik vind dit restaurant zeker een aanrader!
Bode .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Afgelopen vrijdag samen met mijn vriend met een AH bon hier gaan eten. Het is leuk om zo verschillende restaurants uit te kunnen proberen en hier waren wij nog nooit geweest. Ontvangst was netjes,de deur werd open gedaan en wij werden welkom geheten. Bediening was ontzettend vriendelijk,beleefd en behulpzaam!
Het drie gangen menu was lekker,vooraf de keuze uit chorizo of carpaccio,beiden erg goed. Als hoofdgerecht hadden wij beiden de 3 verschillende soorten ossenhaas; Argentijns, Nieuw-Zeelands en Schots. Vlees was heerlijk van smaak en erg mals en uitstekend bereidt. Als nagerecht hadden wij warme appeltaart met kaneelijs,hoorde officieel niet bij het menu maar omdat wij maar 1 nagerecht wilden was dit geen probleem.
Al met al een hele leuke avond gehad en voortreffelijk gegeten! Wij komen zeker terug!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
heb heerlijk gegeten en iedereen heel vriendelijk het is echt een aanrader schrok eerst van prijzen maar er zijn voor ieder portemonnee heerlijke maaltijden
Marieke F.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Het was erg lekker & erg gezellig. Het personeel was aardig maar niet geweldig. Er werd niet vanuit rechts geserveerd