The Gin Sum Club

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 01:00

• Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
Laura__ .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Afgelopen weekend ben ik hier met een vriendin heen geweest voor een wijntje en een hapje. Wij kwamen rond 21.15/21.30 uur binnen en het was erg druk. Gelukkig kwam er net een plekje vrij aan de bar. We hebben een fles wijn besteld en even later wilde we ook een kaasplateau bestellen voor bij de wijn. Het meisje aan de bar zei dat het op het moment erg druk was en het niet mogelijk was om een kaasplateau te bestellen. Dit was natuurlijk erg jammer, aangezien wij al de fles wijn op tafel hadden en hier niet iets kleins bij konden eten. Vervolgens vragen wij een uur later - aan een andere collega - of we een kaasplateau kunnen bestellen. Het was inmiddels ongeveer 22.30 uur en we hadden het idee dat het nu misschien wel zou kunnen, omdat het rustiger was. Deze collega zei dat dit geen probleem was. Wij waren natuurlijk blij, want een dure fles wijn op zich zelf drinken is niet wat wij wilden. Het kaasplateau heeft vervolgens ongeveer drie kwartier op zich laten wachten en was bijna de moeite niet meer. Toen het toch kwam, werd het zonder pardon op tafel gegooid en kregen we van de bediening een lijstje met de kazen en moesten we zelf maar uitvogelen welk kaasje wat was en welke qua smaak het beste is om te beginnen. Met klap op de vuurpijl nog de snerende opmerking van de tweede collega dat het niet netjes van ons was om bij hem het kaasplateau te bestellen, terwijl zijn collega had gezegd dat dit niet kon. Toen wij hierop in gingen (de eerste collega had gezegd dat het toen te druk was en wij rond 22.30 uur het idee hadden dat het wel wat rustiger was en de tweede collega ook zei dat een kaasplateau geen probleem was) liep de collega weg terwijl wij tegen hem aan het praten waren. We stonden versteld van deze service! Het is een erg mooie zaak, maar door de service is The Gin Sum Club voor ons eens maar nooit weer.
Hi Laura,
Wat vervelend dat je TGSC zo ervaren hebt. Zoals je kan zien aan andere recensies is de service normaliter bij ons erg goed. Ik probeer erachter te komen wie jou geserveerd heeft en waarom het mis is gegaan. Mocht het inderdaad zo zijn dat wij hierin tekortgeschoten hebben, zal ik passende maatregelen nemen. We hopen dat je het nog eens bij TGSC probeert en er dan achterkomt dat TGSC gewoon een ontzettend mooi en goed bedrijf is. Aan je aantal geschreven recensies (2) kunnen we zien dat je normaliter niet recenseert. Mocht je terugkomen en wij laten je zien hoe het normaliter bij ons is (en hoort te zijn), schrijf je dan weer?
Bruno H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Wat een prachtige tent zeg. Je kan zien dat er enorm veel tijd en details gestopt zijn om dit oude bankgebouw om te toveren tot een prachtig restaurant. Ook erg leuk dat ze een aantal details hebben bewaard zoals de zware bankkluis bij de toiletten.

Het concept met kleinere poties van het hoofdgerecht is ideale oplossing om lekker veel verschillende hapjes te proberen. Kwalitatief hoogstaand en vers gegeten tegen zeer schappelijke prijzen. De sauvignon blanc is daarnaast erg lekker en betaalbaar!

Service tot ook erg behulpzaam en vriendelijk. Echt een aanrader en enorme aanwinst voor Haarlem
Hi Bruno,
Dank je wel voor de mooie woorden en bijbehorende cijfers. Dit wordt enorm gewaardeerd.

Hopelijk zien we je snel weer bij TGSC!
W J W.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Heel erg mooi en uitstekende bediening en eten we waren hier met 6 personen en hebben het allemaal erg naar onze zin gehad, zeer verzorgd
en heerlijk eten mooie combi tussen aristocratisch engels en asia food,
onze complimenten we komen zeker terug.
Dank je wel voor de mooie cijfers en de analytische recensie! Kom snel weer eens terug!
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Fantastisch gegeten in mooie hippe omgeving. heerlijke dim sum bij de borrel en daarna mooi verrassings menu. goede bediening en gezellige bar
Hi Monique,
Dank je wel voor de mooie cijfers! We zien je graag snel weer eens terug bij TGSC!

Groeten van Team TGSC
Evert K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Gisteravond een drankje gedronken in TGSC, speciale cocktails, een relatief nieuwe locatie, circa 4 maanden. Bleek dat je er ook kunt eten. Leuk concept, circa 15 kleine gerechtjes, soort voorgerecht, die je evt ook als grote portie kunt bestellen. Wij probeerden elk 3 kleine gerechtjes. Mooie opmaak en bijzondere smaakcombinaties. Vooral de zalm en steak tartaar waren erg lekker, maar ook de kalfswang en ceasar salad waren erg lekker. Voor herhaling vatbaar.
Hi Evert,
Dank je wel voor de mooie cijfers! Je bent niet de enige die nog niet weet dat TGSC primair een restaurant is. Dus recensies als de jouwe helpen ons zeker!
Hopelijk snel tot een volgende keer!

Marije H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Twee dagen achter elkaar naar TGSC geweest. Op de donderdag verrukkelijk gegeten, met gerechten die smaakten naar meer en ons totaal verraste! Op de vrijdag geborreld. We wisten niet dat Gin zo lekker was! Wat een toptent, zowel om het eten als een goede borrel! Aanrader!
Dank je wel voor de leuke recensie! Volgende keer aan de cocktails...? ;)

Lijkt me een goed plan!
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Leuke nieuwe clubachtig restaurant. Goed om een van de vele aparte gin en tonic combinaties te proeven. De gerechtjes zijn ook top bijvoorbeeld de dimsum met eend of de Angus beef. Aardige bediening.
Brans .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wil je een keer het idee krijgen dat je eindelijk in een internationale club/restaurant bent beland dan moet je naar de Gin Sum Club in Haarlem Gaan.
Super ambiance en eindelijk Gin in de goede glazen. Eten was ook erg goed.
Heerlijke avond gehad, jammer dat alles om 1:00 uur sluit, anders waren we hier nog veel langer gebleven.
Diederik W.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Gezellig en warm restaurant in een oud karakteristiek pand wat voorheen diende als een bank in Haarlem. Zeer verrassend dat de oude details van de bank nog zichtbaar zijn.
We hebben genoten van de verschillende gerechten en bijpassende wijnen. Het was zo lekker echt een smaakbelevenis.
Schone keuken en de producten waarmee ze werken smaken lekker vers. Alles klopt hier eigenlijk. Wat mij opviel is de passie waarmee gewerkt wordt.
De bediening is uiterst attentvol en vriendelijk en geeft goede uitleg over de gerechten.
Wij hebben een heerlijke avond gehad absoluut een van mijn favoriete restaurants in Haarlem.
Iris1103 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
The Gin Sum club is een echte aanwinst voor Haarlem. Het gentlemens club decor met Aziatische elementen is geweldig goed uitgevoerd!
We zijn hier de dag na de opening geweest en nog een keer in het weekend. Beide keren hebben we genoten van de Gin Tonics en het heerlijke eten. De vegetarische keuze in gerechten is echter afgenomen tussen de twee bezoeken. De bediening en de planning van de keuken zijn daarentegen verbeterd.
Goedkoop is de club niet, maar dit is ook niet wat je verwacht gezien de chique, maar jong en hippe, atmosfeer. Het personeel heeft goede kennis van de gins en tonics en is vriendelijk en in voor een praatje.
Hi Iris,
Dank je wel voor de goede recensie! Dit waarderen wij heel erg! Goed om te zien ook dat je na de kinderziektes rond de opening toch even terug komt om te kijken hoe het nu gaat. En gezien je recensie gaat het best goed!
Nogmaals dank!

Boris3327 K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Voor het eerst in dit restaurant gegeten en het was top! Goede sfeer en goed eten we hadden alleen dimsums gegeten en die waren stuk voor stuk dik in orde. Ook de gin tonics waren zalig! Kom zeker terug
Hi Boris,

Dank je wel voor de mooie cijfers! We zien je graag snel weer terug!

Debora J.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Wauw, dit restaurant ziet er super gestyled uit, heel mooi, zelfs als je naar beneden gaat voor het toilet en waar de kluisjes zijn voor je persoonlijke flessen drank. Alles zo mooi, ibternationale uitstraling. Het heeft wel het imago van zien en gezien worden. De gerechten zijn stuk voor stuk heerlijk en worden op prachtig servies geserveerd. Alles is op elkaar afgestemd, kleur bestek, het interieur, prachtige glazen. Het personeel adviseert je graag over de vele gins, voor iedereen is er een gin tonic naar smaak te vinden. Het prijsniveau vind ik aan de hoge kant, je moet flink bestellen wil je vol zitten en elke gin heeft zijn eigen prijsklasse evenals de tonic. Wat ook niet zo chic is dat kraanwater gewoon voor flessen plat water worden verkocht, we zagen zo dat de flessen uit de kraan werden bijgevuld. Schenk dan of uit de fles of doe niet zo moeilijk en zet gewoon het kraanwater neer met deze prijzen. Ik kom nog wel eens een keer terug want dit is meer dan even een vorkje prikken.
Hi Debora,
Dank je wel voor de mooie recensie. Leuk om te zien dat de details je zijn opgevallen. We zien je graag snel weer terug. De kaart is volgens mij ook veranderd sinds jouw bezoek. Prijzen zijn ook iets aangepast en duidelijker geworden. Elk gerecht kan nu tevens als een "hoofdgerecht" besteld worden. Groter dus. Speciaal voor onze gasten die vonden dat je iets teveel moest bestellen om voldaan te raken. Zien we je snel weer terug?

Team TGSC

P.S. Het water wat we schenken komt uit een zuiveringsinstallatie, zowel plat als bruis. We rekenen eenmalig € 3,50 voor een fles plat water en vullen dat desgevraagd de gehele avond gratis bij. Hopelijk verandert dit je beeld iets wat het water betreft. We rekenen namelijk echt niet zomaar geld voor kraanwater. Dat zouden we niet durven...

Reactie van proever:

Dit kan ik enorm waarderen, een restaurant dat reageert op recensies! Ik ben half juni geweest, dus als de porties daarna zijn aangepast moet het probleem opgelost zijn. Daarnaast kan ik me best vinden in het wateruitleg, maar dat zou dan toch ook wat duidelijker gecommuniceerd worden.
Zien jullie me snel terug?.... Ik denk het wel, heb nog 37 gintoniccombi's te proeven :D
Cuisi .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Je kunt van een afstand zien dat er nagedacht is over de bijna perfecte inrichting, de styling en de gerechten. Zelfs het personeel past in het plaatje. Kortom, een doordacht Marketing plan. Mooi, als je er van houdt ... Voor mij is het porno, schone schijn.

De gerechten zijn gewoon goed, heb ze niet allemaal geproefd en heb geen echte uitschieters. Gin en de tonics zijn ook gewoon goed. Service is ook gewoon goed.

De voordelen die ik hierboven heb beschreven zijn ook direct de nadelen. Mijn ervaring met dit soort design zaken is dat het accent ligt op 'de buitenkant' en minder op de 'de binnenkant'. Veel Marketing & reclame budget. Veel design. Er zit geen "ziel" in de zaak. Of het eten dan perfect is of niet, overall gevoel is gemiddeld voor mij.

En daarbij vind ik de prijzen exorbitant hoog. Ik werd écht chagrijnig bij het afrekenen.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Op een warme zondagavond hier met 8 man gegeten. Teneinde het voor iedereen gemakkelijk en overzichtelijk te houden gingen we voor het 8 gangendiner, The Gin Sum Choice. Allemaal verschillende gerechtjes, met zorg klaargemaakt en zonder uitzondering met een mooie uitstraling. De smaak was ook dik in orde, maar wat mij betreft niet de absolute culinaire top. Bediening was relaxed, maar qua timing niet helemaal perfect: als er net een toespraakje wordt gehouden moet je niet langskomen met de vraag of er iemand nog iets wil drinken... Compliment v.w.b. de tijd tussen de gangen: prima! Ambiance/uitstraling is een beetje 'donker', hetgeen als enigszins deprimerend ervaren kan worden. Wel mooi ingericht, met mooie aankleding en details. Tenslotte: het was deze avond niet al te druk (op de terrassen buiten was het ook goed toeven) en we zaten aan de 'chef's table', en had daarom de chef wel even aan de tafel verwacht. Heb 'm niet gezien, maar misschien kwam dat wel omdat ik met mijn rug naar de keuken zat (?)...
Arnold B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Prachtige en unieke zaak ! We missen alleen sfeer .. De bediening is erg vriendelijk alleen een beetje rommelig ook , communicatie onderling laat te wensen over .. Kwaliteit gerechten en originaliteit uitstekend , alleen prijs kwaliteit verhouding klopt niet helemaal . ( Erg weinig voor veel geld !) Maar het is voor Haarlem denk ik zeker een aanwinst !
Als je erg dorst en honger hebt :neem vooral een dik gevulde knip mee..!!
Bartvb .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Prachtige zaak en een aanwinst voor Haarlem. Heerlijk om een borrel te drinken maar geen aanrader voor diner. Erg harde muziek waardoor je elkaar niet goed kan verstaan tijdens het eten. Prijs kwaliteit verhouding is niet in balans. De hapjes die ze serveren zijn erg lekker maar veel te duur.
Hi Bart,
Wat vervelend dat je het zo ervaren hebt. We hebben geluisterd naar je (en anderen), en de muziek staat tegenwoordig niet meer hard. We hebben een poging gewaagd om er tevens een uitgaansgelegenheid van te maken, maar dat blijkt moeilijker dan verwacht.
Er komt een nieuwe kaart aan met een iets andere insteek. Ook prijstechnisch. Hopelijk kom je nog eens terug!

Reactie van proever:

Hartelijk dank voor jullie reactie. Fijn dat de muziek zachter staat. Hoor graag wanneer de nieuwe kaart er is en dan komen we graag nog eens langs.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Een nieuwe, trendy hotspot in Haarlem, waar je privé en zakelijk prima terecht kan. Gastvrij, heerlijke kaart en verrukkelijke Gin-cocktails. Ook kun je meetings en borrels hier organiseren!!
Marjolein F.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Hier op een rustige dinsdagavond gegeten. De dim sum was hand gemaakt en dat proefde je er van af. De kleine gerechtjes zijn dan wel niet spot goedkoop, ze zijn wel bijzonder chique en smaakvol. Absolute aanrader is het gerechtje met de king crab en kokos. Mooi interieur, maar wel wat onpersoonlijk of kwam dat omdat het zo rustig was die avond?
Chris A.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Wat een tent voor Haarlem. Prachtige gerechten, vooral de Sticky Buns, Kokosei en de Cajun zwezerik zijn heel bijzonder. De sfeer is zo komen overwaaien uit een internationale metropool en neergestreken in 't pittoreske Haarlem. Een eetervaring die je niet mag missen.
GJMmmm .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Bijzonder mooie tent met eten van hoog niveau! Het interieur is echt bijzonder en niet te vergelijken met een andere tent in Haarlem of Amsterdam. We begonnen uiteraard met een Gin Tonic, wat nog niet zo makkelijk was om een keuze te maken tussen alle gins en soorten tonics. Eten was naast een lust voor het oog ook tongstrelend! Aanraders zijn naast uiteraard de dimsums: de steak tartar, oesters op verschillende wijze, de tong en ook zeker de zwezerik. Wij komen zeker terug!