Over het restaurant The French Connection

In Franse sferen

The French Connection is zijn naam meer dan waardig. Dit restaurant heeft alle ingrediënten voor een Franse beleving. Het interieur doet je denken aan een wijnkelder met veel sfeer en veel uitstekende smaakbelevingen op voorraad. Chef Jef van den Hout serveert een divers menu met invloeden uit Frankrijk maar ook uit andere windstreken. Natuurlijk ontbreken de Franse wijnen niet en zelfs Franse cocktail! Encore!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant The French Connection

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant The French Connection

Jac H.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Zeer vriendelijke bediening en fantastische gerechten met verrassend mooie smaakcombinaties.
Christiaan V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Het was een top avond: goede service, verrassende smaakcombinaties, uitstekend advies over de wijn... Wel stevig aan de prijs.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Zondagavond voor het eerst met vrienden bij dit restaurant gegeten en het is meteen één van mijn favoriete restaurants in Amsterdam geworden. We kregen een mooi tafeltje en kwamen hier eten met een bon van Groupon maar hadden het menu uitgebreid naar 7 gangen met bijpassend wijnarrangement.

Eigenlijk waren alle gerechten heerlijk maar de salade met paling en bonen en de gnocchi met spinazie waren echt het beste. Maar zoals ik al zei waren alle gerechten van top kwaliteit. De sommelier van het restaurant is ontzettend vriendelijk en gaf net die extra persoonlijke twist aan onze avond en hij had heel veel verstand van de wijnen.

Heel erg bedankt voor de mooie avond en wij komen hier zeker terug!
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Zeer creatieve gerechten, zoals combinatie tomaat-aardbei-mosterdijs. Wijnen van hoge kwaliteit en zeer smakelijke kaasplank. Fijne achtergrondmuziek ook.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Hele mooie gerechten! Gewéldige avond gehad !!!
Gwen T.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Heerlijk gegeten, de gerechtjes zijn echt een feestje. Ziet er prachtig uit en smaakt voortreffelijk! Bediening is gezellig en oprecht geïnteresseerd om je een leuke avond te bezorgen. Een aanrader voor een bijzondere avond uit
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Hier met een Groupon-voucher gedineerd. Het restaurant zit een fijn pand met een verleden. Maar om meteen met de deur in huis te vallen: er zitten gasten te roken op twee, drie stoeltjes op de smalle stoep voor de deur. Met de openstaande deuren was er voortdurend een hinderlijke sigarettengeur aan tafel. Is het nu écht nodig een paar centen te verdienen met die extra consumpties op een geïmproviseerd terras? Die dikke min hebben ze alvast binnen... De bediening aan tafel was vriendelijk, maar leek een beetje onervaren. Hij ratelde zijn verhaaltje af over hetgeen hij wist over de gerechten en wijn, zonder echt erbij betrokken te zijn. Ondanks dat het blijkbaar een moderne twist moest voorstellen, vond ik het breinaaldendoosje op tafel waar achteraf het bestek in bleek te zitten, geen succes. Een restaurant met de allure dat ze willen uitstralen legt zelf na elke gang een bestekset op tafel óf legt alle bestek tegelijk naast de borden. Als wijn kozen de Gascogne sauvignon blanc. Een prachtige wijn met heerlijke tonen van tropische vruchten. Absoluut de moeite waard. Vervolgens werd overheerlijk brood met kruidenboter opgediend zonder botermesje en zonder bordjes om het brood op te leggen om te besmeren, dat moest dus gewoon op tafel of in de hand. Terwijl we nog een stuk brood aan het eten waren, werd het servies al van tafel gehaald. Dat was rijkelijk snel. Op het eten was verder niet zoveel aan te merken of het zouden de belachelijk kleine porties moeten zijn. Erg apart was de amuse: een olijvenmousse met een cacaoboterschil eromheen. De tomatensalade met mosterdressing was verfrissend. De krabbisque was verrassend van smaak en op de eendenborst was ook al niets aan te merken, behalve dat het heerlijk mals was en spannend met de olijven en kersen in de jus. We namen nog een kaasplankje tussendoor voor we aan het nagerecht begonnen. Dit was gezien de minieme porties daarvóór ook wel nodig. Qua smaak zaten er heel verrassende stukjes kaas bij. Maar met de prijs die er extra voor betaald werd, mag dat ook wel. Het nagerecht was blijkbaar zo onopvallend dat ik weer een dag later vergeten ben, wat het eigenlijk was. Misschien dat de scores wat tegenvallen, maar dat komt voor een groot deel dat ze in mijn ogen niet waarmaken, t.o.v. wat men pretendeert te zijn. Al met al hebben we goed gegeten, maar zonder Groupon moet ik nog eens goed nadenken of ik er nog een keer naar toe ga.
martin V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
erg lekkker gegeten en ontspannen, gezellige en kundige bediening. werd erg goed rekening gehouden met een zwangere in ons gezelschap. de bisque met limoenschuim en vis was voortreffelijk, evenals de eendenborst met five spices, kersen en olijven! de amuses waren erg knap bereid en stuk voor stuk een onverwachte verrassing! bijpassen wijnen bij de gerechten klopten goed. zou iets meer en iets enthousiaster over verteld mogen worden. eten zit tegen ster aan naar onze mening. bediening / service kan nog iets worden verbeterd door vaste persoon per tafel (nu wisselden er drie) en tempo uitserveren lag iets te hoog.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
The French Connextion is een fantastisch restaurant. Een jaar geleden was ik al enthousiast maar inmiddels is het nog beter geworden. Een must voor de culinaire liefhebbers die voor een schappelijke prijs verwend willen worden.
Danny B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Leuke verassing deze tent. Er wordt hier op hoog niveau gekookt en met leuke twists gewerkt. Mooie smaken in alle gerechten. Redelijke wijnkaart en leuke bediening. Inrichting is ook top. porties mogen alleen wel iets groter. Iedereen aan tafel had na 5 gangen nog trek. Maar zeker een aanrader.
Lex V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Prima avond gehad. Uitstekend en verrassend gegeten, alhoewel ik verrassingsmenu's haat (wat voor wijn drink je daarbij?) Akoestiek is erg slecht, veel kabaal, iedereen gaat steeds luider praten om zichzelf verstaanbaar te maken. Bediening goed, alleen goed luisteren is moeilijk (verschil tussen Rully en Brouilly is niet eenvoudig) Alles bij elkaar een 8
Mayke H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Heerlijk gegeten, met verrassende combinaties in een gezellige ambiance. Zeer vriendelijke bediening.
Tijn B.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
leuke keuken met allemaal kleine gerechtjes die goed van smaak zijn. zou wel meer afwisseling in dessert willen. Hoop dat ze regelmatig de kaart wisselen om eens terug te komen. vriendelijke bediening maakt de avond.
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Zo, waarom heeft dit restaurant nog geen ster, het eten was buitengewoon lekker, smaakvol en de geserveerde wijnen waren uitmuntend.......... Hier ga ik zeker nog een keer terugkomen, wat was dit goed..... Was het maar dat de bediening overal in Amsterdam zo correct is als bij The French Connection.....
robert V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijk gegeten. Zeg er wel meteen eerlijk bij: ik probeerde eens een Groupon deal, want dat maakt het beoordelen wel anders. Doe zo'n deal nooit, maar kregen dezelfde service als de niet group-on gasten wat fijn was. Het eten was zeer verrassend, bijvoorbeeld ijs met bietensmaak gecombineerd met andere bietenstructuren (warm/koud contrast was lekker), maar dan gecombineerd met gevriesdroogde framboos (vond ik er minder bij passen), en een olijf die eigenlijk geen olijf was als amuze...
Bediening was jong maar super enthousiast en stijlvol. De sfeer was erg romantisch. Kan het zeker aanraden; eens iets anders dan de standaard hippe restaurantjes, maar eerder klassiek.
Leonoor H.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
heerlijke gerechtjes maar mogen soms wel ietsje meer zijn !
Oude Grotebevelsborg B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Hinderlijk lang wachten tussen de gerechten
De hoeveelheid zout in het vlees bij de gnocci is erg hoog
Jammer dat niet van tevoren kenmbaar wordt gemaakt welke gerechten in het menu zijn opgenomen.
Freek D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Aangename verrassing! Voor het eerst naar dit restaurant samen met vrienden die er al eerder hebben gegeten. Zeer vriendelijke en correcte bediening, uitgebreide wijnkaart. We aten een vijf gangen diner met verrassende smaken zoals roomijs met mosterd, kabeljauw met mierikswortelsaus, kalfswang en andere bijzondere gerechten met bijbehorende sauzen.

Als je een keer echt goed en luxueus wil eten tegen sterren kwaliteit aan in een mooi interieur, kan je hier goed terecht.
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk gedineerd op zaterdagavond 14-01-17 met vrienden, heerlijk genoten van een 5-gangendiner. Als eerste een bijzonder lekker glas champagne. Daarnaast 2 heerlijke flessen wijn uitgezocht. Dat was best lastig omdat niet duidelijk was welke gerechten geserveerd zouden worden in het verrassingsmenu. De kennis over de wijnen en de champagne was goed in orde. De gerechten waren heerlijk, goed bereid en mooi op smaak. Sommige porties hadden iets groter gemogen. De kalfswang had iets zachter gekund maar verder geen opmerkingen. Wel jammer dat de wijn niet werd bijgeschonken.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Zaterdag 7 januari hier gegeten met een Groupon voucher. Aan de buitenzijde valt het restaurant amper op en lijkt het klein, maar eenmaal binnen blijkt het monumentale pand behoorlijk groot te zijn. In het middendeel staan maar liefst 4 rijen met tafels. Een wand is van baksteen versierd met moderne kunst, de ander is een spiegelwand.
De ontvangst was keurig. Onze jassen werden aangenomen en we werden netjes naar onze tafel geleid.
Als drankje bestelde mijn lief een grote fles bruiswater en een soort Bitter lemon met een Japans klinkende merknaam. Ik vergastte mezelf op een speciaal bier dat ik nog niet kende: Gajes, dat in 2016 tot beste bier van Nederland is gekozen. Vooraf kregen we lekker warm brood met zout. Het 4-gangen diner begon met een amuse: een olijf die kennelijk diepgevroren was geweest. Het commentaar daarbij was in een keer eten. Proefde eigen wel heel apart.
Het eerste gerecht was rode biet met radijs?, een vinaigrette van framboos en een soort mosterdijs met kruiden die het geheel een piccallily-achtige smaak gaven. Zelf vond ik het gerecht een prachtvondst, maar mijn partner was minder enthousiast, met name omdat ze geen rode biet lust, maar ook het mosterdijs kon haar niet bekoren. Bijgevolg had ik twee porties te verwerken. Geen straf!
Het volgende gerecht viel ook niet zo in de smaak van mijn gezellin. Zij kreeg een gerecht met mosselen, kappertjes, sereh en lenteui (als ik het goed heb waargenomen). De hoeveelheid mosselen vond ze tegenvallen en het aantal kappertjes te groot. Daarentegen kreeg ik een fantastisch lekkere steak tartaar met een uitgekiende balans tussen zuur en pittig.
Dit werd gevolgd door een verrukkelijke bavette die heerlijk zacht gegaard was en zeer rijk aan smaak. Een mes was nauwelijks nodig, want het vlees viel bijna vanzelf uiteen. Dit werd geserveerd met stukjes boerenkool en een soort mousseline van aardappel en kaas. Een gerecht om door een ringetje te halen.
Tot slot kregen we ijs van geitenyoghurt met rood fruit en afgetopt door een kletskop. Ook hier voor geldt dat ik zeer enthousiast was, maar mijn tafelgenote wat minder, omdat ze niet zo dol is op yoghurt.
Kortom, mijn partner keek heel anders tegen deze culinaire ervaring aan dan ik. Tja, smaken verschillen nu eenmaal.
Wel zijn we het volledig eens over de service. De bediening was zeer vriendelijk en alert. Bij de gerechten werd keurig uitleg verstrekt, al heb ik veel moeite met horen en heb dus wel het een en ander gemist.