Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant The French Connection

In Franse sferen

The French Connection is zijn naam meer dan waardig. Dit restaurant heeft alle ingrediënten voor een Franse beleving. Het interieur doet je denken aan een wijnkelder met veel sfeer en veel uitstekende smaakbelevingen op voorraad. Chef Jef van den Hout serveert een divers menu met invloeden uit Frankrijk maar ook uit andere windstreken. Natuurlijk ontbreken de Franse wijnen niet en zelfs Franse cocktail! Encore!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant The French Connection

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant The French Connection

Nadine H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Heerlijk gegeten, goede service. Borden waren prachtig opgemaakt en er waren leuke verassingselementen.
Ria R.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Jammer het was te druk
Het duurde heel lang voor het eten kwam terwijl we het menu hadden besteld !!
De dessert wijn was troebel en smaakte naar Appelsap
Verder teleurgesteld in de deal van 20% korting op de rekening die korting kregen we niet!!!
Erg jammer!!
Jeroen P.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Goed gegeten en gedronjen
Aparte maar lekkere gerechten. Jammer dat we de beloofde 20% korting niet hebben gekregen
Gail H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Heel lekker gegeten en mooie wijnen erbij! Service is ook heel goed.
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Erg leuke sfeer! Vond het wel erg duur voor de porties de je krijgt, niet normaal eigenlijk. Maar het was wel heel lekker.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Helaas was onze eerste kennismaking niet echt een succes. Er was maar 1 kok en 1 persoon in de bediening en het was knap hoe zij toch redelijk snel de gasten konden serveren. Maar dit was duidelijk te weinig. Een aantal gerechtjes uit het 6 gangen menu waren wel erg eenvoudig, met gebruik van veel saus en erg hartig..
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Overtrof onze verwachtingen. Uitstekend eten, smaakvol, creatief, juiste grootte porties, sfeervol en bijzonder attente en vlotte bediening. 9+
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Gezellig, sfeervol ingericht restaurant waar je lekker kunt eten en heel prettig personeel treft, Top!
Jac H.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Zeer vriendelijke bediening en fantastische gerechten met verrassend mooie smaakcombinaties.
Christiaan V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Het was een top avond: goede service, verrassende smaakcombinaties, uitstekend advies over de wijn... Wel stevig aan de prijs.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Zondagavond voor het eerst met vrienden bij dit restaurant gegeten en het is meteen één van mijn favoriete restaurants in Amsterdam geworden. We kregen een mooi tafeltje en kwamen hier eten met een bon van Groupon maar hadden het menu uitgebreid naar 7 gangen met bijpassend wijnarrangement.

Eigenlijk waren alle gerechten heerlijk maar de salade met paling en bonen en de gnocchi met spinazie waren echt het beste. Maar zoals ik al zei waren alle gerechten van top kwaliteit. De sommelier van het restaurant is ontzettend vriendelijk en gaf net die extra persoonlijke twist aan onze avond en hij had heel veel verstand van de wijnen.

Heel erg bedankt voor de mooie avond en wij komen hier zeker terug!
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Zeer creatieve gerechten, zoals combinatie tomaat-aardbei-mosterdijs. Wijnen van hoge kwaliteit en zeer smakelijke kaasplank. Fijne achtergrondmuziek ook.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Hele mooie gerechten! Gewéldige avond gehad !!!
Gwen T.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Heerlijk gegeten, de gerechtjes zijn echt een feestje. Ziet er prachtig uit en smaakt voortreffelijk! Bediening is gezellig en oprecht geïnteresseerd om je een leuke avond te bezorgen. Een aanrader voor een bijzondere avond uit
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Hier met een Groupon-voucher gedineerd. Het restaurant zit een fijn pand met een verleden. Maar om meteen met de deur in huis te vallen: er zitten gasten te roken op twee, drie stoeltjes op de smalle stoep voor de deur. Met de openstaande deuren was er voortdurend een hinderlijke sigarettengeur aan tafel. Is het nu écht nodig een paar centen te verdienen met die extra consumpties op een geïmproviseerd terras? Die dikke min hebben ze alvast binnen... De bediening aan tafel was vriendelijk, maar leek een beetje onervaren. Hij ratelde zijn verhaaltje af over hetgeen hij wist over de gerechten en wijn, zonder echt erbij betrokken te zijn. Ondanks dat het blijkbaar een moderne twist moest voorstellen, vond ik het breinaaldendoosje op tafel waar achteraf het bestek in bleek te zitten, geen succes. Een restaurant met de allure dat ze willen uitstralen legt zelf na elke gang een bestekset op tafel óf legt alle bestek tegelijk naast de borden. Als wijn kozen de Gascogne sauvignon blanc. Een prachtige wijn met heerlijke tonen van tropische vruchten. Absoluut de moeite waard. Vervolgens werd overheerlijk brood met kruidenboter opgediend zonder botermesje en zonder bordjes om het brood op te leggen om te besmeren, dat moest dus gewoon op tafel of in de hand. Terwijl we nog een stuk brood aan het eten waren, werd het servies al van tafel gehaald. Dat was rijkelijk snel. Op het eten was verder niet zoveel aan te merken of het zouden de belachelijk kleine porties moeten zijn. Erg apart was de amuse: een olijvenmousse met een cacaoboterschil eromheen. De tomatensalade met mosterdressing was verfrissend. De krabbisque was verrassend van smaak en op de eendenborst was ook al niets aan te merken, behalve dat het heerlijk mals was en spannend met de olijven en kersen in de jus. We namen nog een kaasplankje tussendoor voor we aan het nagerecht begonnen. Dit was gezien de minieme porties daarvóór ook wel nodig. Qua smaak zaten er heel verrassende stukjes kaas bij. Maar met de prijs die er extra voor betaald werd, mag dat ook wel. Het nagerecht was blijkbaar zo onopvallend dat ik weer een dag later vergeten ben, wat het eigenlijk was. Misschien dat de scores wat tegenvallen, maar dat komt voor een groot deel dat ze in mijn ogen niet waarmaken, t.o.v. wat men pretendeert te zijn. Al met al hebben we goed gegeten, maar zonder Groupon moet ik nog eens goed nadenken of ik er nog een keer naar toe ga.
martin V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
erg lekkker gegeten en ontspannen, gezellige en kundige bediening. werd erg goed rekening gehouden met een zwangere in ons gezelschap. de bisque met limoenschuim en vis was voortreffelijk, evenals de eendenborst met five spices, kersen en olijven! de amuses waren erg knap bereid en stuk voor stuk een onverwachte verrassing! bijpassen wijnen bij de gerechten klopten goed. zou iets meer en iets enthousiaster over verteld mogen worden. eten zit tegen ster aan naar onze mening. bediening / service kan nog iets worden verbeterd door vaste persoon per tafel (nu wisselden er drie) en tempo uitserveren lag iets te hoog.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
The French Connextion is een fantastisch restaurant. Een jaar geleden was ik al enthousiast maar inmiddels is het nog beter geworden. Een must voor de culinaire liefhebbers die voor een schappelijke prijs verwend willen worden.
Danny B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Leuke verassing deze tent. Er wordt hier op hoog niveau gekookt en met leuke twists gewerkt. Mooie smaken in alle gerechten. Redelijke wijnkaart en leuke bediening. Inrichting is ook top. porties mogen alleen wel iets groter. Iedereen aan tafel had na 5 gangen nog trek. Maar zeker een aanrader.
Alexandre V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Prima avond gehad. Uitstekend en verrassend gegeten, alhoewel ik verrassingsmenu's haat (wat voor wijn drink je daarbij?) Akoestiek is erg slecht, veel kabaal, iedereen gaat steeds luider praten om zichzelf verstaanbaar te maken. Bediening goed, alleen goed luisteren is moeilijk (verschil tussen Rully en Brouilly is niet eenvoudig) Alles bij elkaar een 8
Mayke H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Heerlijk gegeten, met verrassende combinaties in een gezellige ambiance. Zeer vriendelijke bediening.