The French Connection

Singel 460 1017 AW Amsterdam Nederland Kaart
31-207373051

Over het restaurant The French Connection

In Franse sferen

The French Connection is zijn naam meer dan waardig. Dit restaurant heeft alle ingrediënten voor een Franse beleving. Het interieur doet je denken aan een wijnkelder met veel sfeer en veel uitstekende smaakbelevingen op voorraad. Chef Jef van den Hout serveert een divers menu met invloeden uit Frankrijk maar ook uit andere windstreken. Natuurlijk ontbreken de Franse wijnen niet en zelfs Franse cocktail! Encore!

Meer informatie over restaurant The French Connection

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Zaterdag 7 januari hier gegeten met een Groupon voucher. Aan de buitenzijde valt het restaurant amper op en lijkt het klein, maar eenmaal binnen blijkt het monumentale pand behoorlijk groot te zijn. In het middendeel staan maar liefst 4 rijen met tafels. Een wand is van baksteen versierd met moderne kunst, de ander is een spiegelwand.
De ontvangst was keurig. Onze jassen werden aangenomen en we werden netjes naar onze tafel geleid.
Als drankje bestelde mijn lief een grote fles bruiswater en een soort Bitter lemon met een Japans klinkende merknaam. Ik vergastte mezelf op een speciaal bier dat ik nog niet kende: Gajes, dat in 2016 tot beste bier van Nederland is gekozen. Vooraf kregen we lekker warm brood met zout. Het 4-gangen diner begon met een amuse: een olijf die kennelijk diepgevroren was geweest. Het commentaar daarbij was in een keer eten. Proefde eigen wel heel apart.
Het eerste gerecht was rode biet met radijs?, een vinaigrette van framboos en een soort mosterdijs met kruiden die het geheel een piccallily-achtige smaak gaven. Zelf vond ik het gerecht een prachtvondst, maar mijn partner was minder enthousiast, met name omdat ze geen rode biet lust, maar ook het mosterdijs kon haar niet bekoren. Bijgevolg had ik twee porties te verwerken. Geen straf!
Het volgende gerecht viel ook niet zo in de smaak van mijn gezellin. Zij kreeg een gerecht met mosselen, kappertjes, sereh en lenteui (als ik het goed heb waargenomen). De hoeveelheid mosselen vond ze tegenvallen en het aantal kappertjes te groot. Daarentegen kreeg ik een fantastisch lekkere steak tartaar met een uitgekiende balans tussen zuur en pittig.
Dit werd gevolgd door een verrukkelijke bavette die heerlijk zacht gegaard was en zeer rijk aan smaak. Een mes was nauwelijks nodig, want het vlees viel bijna vanzelf uiteen. Dit werd geserveerd met stukjes boerenkool en een soort mousseline van aardappel en kaas. Een gerecht om door een ringetje te halen.
Tot slot kregen we ijs van geitenyoghurt met rood fruit en afgetopt door een kletskop. Ook hier voor geldt dat ik zeer enthousiast was, maar mijn tafelgenote wat minder, omdat ze niet zo dol is op yoghurt.
Kortom, mijn partner keek heel anders tegen deze culinaire ervaring aan dan ik. Tja, smaken verschillen nu eenmaal.
Wel zijn we het volledig eens over de service. De bediening was zeer vriendelijk en alert. Bij de gerechten werd keurig uitleg verstrekt, al heb ik veel moeite met horen en heb dus wel het een en ander gemist.
Enny V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Absolute aanrader met wat kleine verbeterpunten. Gisteren erg lekker gegeten bij The French Connection. 5 gangen gegeten en elke gang was heerlijk. Bediening was vriendelijk, maar niet altijd adequaat. Koffiekopjes waren vies, hoort niet. Sfeer is goed, mooie inrichting.
Bas L.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Het eten bij de French Connection was in één weg voortreffelijk! Hoewel er gerechten à la cart kan bestellen besloten mijn vriendin en ik voor het verrassings menu Tour de France te gaan (4 gangen).
Het menu begon met een heerlijke en vooral verrasende! amuse. Vervolgens bouwde de gerechten mooi op. In dit geval was het merendeel van de gerechten gebaseerd op vis wat erg goed ging met de huiswijn (voor een huiswijn was deze echt extreem lekker).
De gerechten kenmerkten zich met de afzonderlijke onderdelen op het boord door zeer heftige smaken waar je van moet houden, de combinatie van de verschillende onderdelen was echter perfect. Verrassend hoe dit restaurant zulke heftige smaken toch mooi weet te laten combineren.
Verder is de locatie en de bediening gewoon goed, niks op aan te merken dus.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Heerlijke gerechten in een zeer sfeervol ingericht restaurant. Wij kozen voor 4 gangen zonder nagerecht . De gerechten zijn aan te merken als tussengerechten dus 4 is ruim voldoende. Heerlijke avond, niet goedkoop maar wij komen hier zeker terug
Robbert Paul F.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Gevestigd onder de superclub. Een zaak met een vleugje industrial look. De gerechten zijn verfijnd en met verrassende smaakcombinaties. Denk aan cacao met olijf of rode biet met mosterd ijs. Dit restaurant kam serieus wedijveren met de sterrenrestaurants. Wanneer personeel groeit in gastvrijheid en interieur verfijnd wordt heb je een 10
Marije D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Super lekker gegeten via heerlijk. Hele mooie wijn spijs combinaties. Hele goede/leuke service met verstand van zaken. Zeker een aanrader! Tot snel!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Gisteren een 7 gangenmenu met wijnarrangement genoten bij The French Connection. De gerechten waren erg goed bereid, met als hoogtepunt voor mijn tafelgenoot de kalfswang en voor mij de bisque. Helaas ging er afentoe iets mis met het schenken van de juiste wijnen, maar dit is super opgelost door het team! Jammergenoeg niet goed naar de rekening gekeken, bij thuiskomst bleken wij voor iets betaald te hebben wat wij niet hebben gekregen (ook niet om gevraagd). De service kan daarom beter, maar het eten is fantastisch!
Miriam L.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Met vrienden hier gaan eten tijdens de HEERLIJK10daagse, waarbij je een vast menu krijgt. Helaas viel het tegen, het eten en de bediening. Er was duidelijk bezuinigd op de ingrediënten en de opmaak van de borden: een voorgerecht bestaande uit een paar halve tomaten met een lepel mosterdsaus, fijn gesneden tartaar met veel puntjes saus en een toetje met onder andere kaasijs gecombineerd met zoetzure smaken (brr). Op deze avond zat het restaurant voor 80% vol, helaas waren en maar twee obers ingepland, die zich de benen uit het lijf liepen. Dat maakt het ongemakkelijk om aandacht te vragen. Verder sprak een van de twee heren geen Nederlands en bijna onverstaanbaar Engels zodat niet altijd duidelijk was wat we op ons bord hadden liggen. Heel jammer, want het restaurant staat goed aangeschreven. De wijnen waren overigens wel goed, en op de inrichting valt zeker niks af te dingen: de tafels staan voldoende uit elkaar om een goed gesprek te voeren en de leren banken en stoelen maken het warm en gezellig.
Bollehoek .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heel erg gezellig en lekker gegeten. Zeer vriendelijke bediening. Na derde gerecht bleek dat er nog een keer geserveerd ging worden. "Foutje" in de keuken. Wij mochten het ons nog een keer heerlijk laten smaken, er werd niets voor berekend. Erg aardig! Entourage gezellig en warm. De akoestiek is wel enigszins rumoerig. Mocht de pret niet drukken. We komen graag een keer terug.
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Qua inrichting zag het er top uit. Mooi en sfeervol restaurant. Simpelweg gekozen voor het 4 gangen menu waar je kleine maar zeer smaakvolle gerechten krijgt. Alles was echt top en wij hebben genoten. Zeker een aanrader!
Jaap C.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Gweldig gegeten. Begon al met erg bijzondere amuse met een soort vloeibare olijf in een bevroren jasje (o.i.d.), lekker. Verder 4 gangen genomen, verrassing van chef. Allemaal goed. Kalfswang stak er met kop en schouders bovenuit, extreem mals, juweeltje. Aanrader!
JosephineM .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Wat is dit een sfeervol restaurant met een hele aardige bediening. Niet te opdringerig, precies goed. Er wordt gevraagd naar allergieën.
Het eten is van goede kwaliteit maar de porties zijn echt te klein. Te starten met 3 amuses is een leuke verrassing. Van het broodplankje hebben wij genoten. Alles is hier verfijnd van smaak en lekker. Wij hebben gebruik gemaakt van de groupon bon en wij weten niet of dat de reden is dat de porties te klein zijn. Het hoofdgerecht was een klein stukje kalfswang met puree in de hoeveelheid van een eetlepel. 2 stukjes ui en een blaadje groen. Dat mag geen hoofdgerecht heten. Het is culinair eten maar toch hadden wij echt nog een gerechtje erbij moeten hebben om te kunnen zeggen dat je gedineerd hebt.
Lan V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Sfeervol ingericht restaurant. Ontvangst was vriendelijk. We hadden het 5 gangen verrassingsdiner en begonnen met een tomatensalade met mosterd-ijs. Deze was goed op smaak en erg lekker. Daarna een krab-bisque met garnalen wonton. Ook deze was vol en rijk van smaak. Hoofdgerecht een kalfswang. Daarna kwamen de kazen met een heerlijke tomatenchutney. Het dessert was een panacotta met geitenyoghurtijs en roze vruchten. Alle gerechten waren hoog op smaak, maar wel erg klein porties (meer amusegerechtjes).
Ellen W.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Gisteren aten we met 3 personen ieder 3 gangen. Zonder twijfel was de kwaliteit van de gerechtjes prima maar de kwantiteit wel heel erg mager. Een glutenvrij broodje kwam uit de diepvries, dat kan echt beter. Na 3.5 uur aan tafel vonden we een 4e gang te laat worden maar eigenlijk was niemand voldaan. In tegendeel tot onderstaande recensie vonden wij de rekening in verhouding fors.
Hans E.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Ten eerste vond ik het bijzonder qua locatie om hier te eten: in de jaren 80 kwam ik nogal eens in het roemruchte DOK wat hier gevestigd was. Waar ooit de dansvloer lag, zit je nu te dineren. Erg leuk (for sentimental reasons)! Het ziet er ook goed uit en het leent zich prima voor een restaurant met die gewelf-achtige bogen.
We gingen voor een 7 gangen diner en ik liet me meteen verleiden voor en door een wijnarrangement. Mijn echt-/tafelgenoot was zo slim om te vragen of hij ook ½ glazen kon bestellen, wat zowaar tot de mogelijkheden behoort (doe ik de volgende keer ook, want 7 glazen is bij nader inzien best veel…). Overigens heerlijke wijnen. Stuk voor stuk. Verder is de bediening vriendelijk en vrolijk.
De amuses zijn inderaad amusant: lekker en leuk. Uitkijken met de olijf! (daar word je ook voor gewaarschuwd: in één hap naar binnen)
De Tomatensalade vond ik te koud en erg grof gesneden. Dat eet niet lekker uit zo’n kommetje. Het mosterdijs was er wel heerlijk bij. De Tartaar met oestercrème was heerlijk. De Bisque, ook heerlijk. De Rode Poon, erg lekker. En de Ribeye met hollandaisesaus verrukkelijk.
De Kalfswang was heerlijk qua smaak maar wel echt bremzout. Ik hou wel van zout, maar dit was echt veel teveel! Het kaasplankje was heel fijn. En het dessert met rood fruit geitenyoghurtijs vond ik iets te eenvoudig, de smaak van het geitenyoghurtijs ging er maar nèt bij.
Al met al wel erg lekker gegeten. Nog twee aandachtspunten:
Leden van de keukenbrigade: niet buiten vlak naast de deur zitten roken. Die rook trekt naar binnen en da’s niet aangenaam voor de etende gasten
De espresso kwam alleen vergezeld van een zakje suiker op tafel. Er hoeven niet allerhande friandises bij (zoals je ook wel eens krijgt), maar een klein chocolaatje oid zou welkom zijn. Dan is het echt af.
vincent.menting .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Lekker gegeten voor een goede Prijs. Een vijfgangen menu gekozen met wijn menu
Amuses waren ok de gevulde olijf bijzonder maar t soepje en de chips niet bijzonder maar een leuke geste gevolgd door een pittige tartaar waar de wijn goed bij paste
Daarna erwten met paling dat was een lekkere combinatie de bisque was een goede franse bisque niets op aan te merken
Het stukje vlees van de BBQ met luchtige polenta lekker maar een beetje aan de taaie kant het toetje een geite joghurt ijs was erg lekker
De wijnen waren goed gekozen en de prijs kwaliteit van het menu zeeeer goed!
Gezien de goede waarderingen van anderen misschien zeer hoge verwachtingen. Nog net geen michelin ster maar zeker een zeer goede aanwinst
Nelly1957 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Op 26 juli met een vriendin bij The French Connection gegeten. Buiten stonden mooi gedekte tafels op de stoep, wat er erg uitnodigend uit ziet. We hebben voor het viergangenmenu gekozen. Alles was verrukkelijk en goed op elkaar afgestemd.
De gevulde olijf was een sensatie op de tong.
Het roomijs van geitenyoghurt was verrassend fris en romig.
We komen zeker nog een keer terug.
1Fabrice .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Een flinke tegenvaller.
Een muffe wijn kan voorkomen en die werd prompt vervangen. Maar de combinatie van minieme porties voor zeer pittige prijzen, geserveerd aan een gammele, kale tafel op de stoep is slecht te verdragen.
Op straat was er meer vrolijks te beleven...
Geen aanrader.
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Wij hadden kaartjes voor de Magical Mystery Tour in het Concertgebouw en daar hoort natuurlijk een magical diner bij.
Wij werden aller vriendelijks ontvangen door een gastvrouw, die aller begrip had voor de tijdsdruk om op tijd in het Concertgebouw te zijn. Wij begonnen op deze warme dag met een heerlijk gekoelde aperitief.
Het 5-gangendiner was een ware smaaksensatie, die vergezeld ging van de juist gekozen wijnen. Iedere gang had een heel delicate smaak. Wij gaan hier zeker terug, als wij wat minder haast hebben. Een absolute aanrader in een goede sfeer. Onze avond kon niet meer stuk.
RP23 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wow! Echt een aanrader!!!
Met z'n tweeën gegeten en het was voortreffelijk, de bonensalade met paling en de eend zijn een must try.

Goed gedaan jongens en meisjes!