"Dineren bij één van de knuste en mooiste souterrains aan de grachten van Amsterdam doe je bij restaurant The French Connection. Zacht licht en veel hout zorgen voor een knusse sfeer. Chef en eigenaar Jef van den Hout kookt met zijn keukenteam Franse klassieke gerechten met een Aziatische touch. Hij is namelijk gek op de Aziatische keuken. Chef Jef heeft vijf jaar bij Bord’Eau (destijds twee sterren) onder de vleugel van Richard van Oostenbrugge gekookt en dat zie je terug in het gebruik van bijzondere kooktechnieken. Jef maakt bijna alles zelf. Hij maakt zelfs zijn eigen azijn en ponzu."

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Zorg dat je een tafeltje achterin de zaak bemachtigd. Dan kun je stiekem de open keuken ingluren.

Over het restaurant The French Connection

In Franse sferen

The French Connection is zijn naam meer dan waardig. Dit restaurant heeft alle ingrediënten voor een Franse beleving. Het interieur doet je denken aan een wijnkelder met veel sfeer en veel uitstekende smaakbelevingen op voorraad. Chef Jef van den Hout serveert een divers menu met invloeden uit Frankrijk maar ook uit andere windstreken. Natuurlijk ontbreken de Franse wijnen niet en zelfs Franse cocktail! Encore!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant The French Connection

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Nederlands gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant The French Connection

Karen K.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Leuke afwisselende gerechten met leuke verrassingen er tussen.
Annemijn D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Toen wij binnenkwamen bij the French Connection werden we gelijk vriendelijk ontvangen. De sfeer in het restaurant is zeer prettig en heeft iets intiems en romantisch’. Wij hadden beide het 7-gangen menu. Bij de amuse werd de toon voor de avond gelijk gezet: een heerlijk gerechtje dat ons verraste op verschillende manieren. De gerechten die volgenden waren allen goed gedoseerd en deed je echt even doen concentreren op alle verschillende smaken. Als laatste gang hadden wij kaas van de kaastrolley wat de perfecte afsluiting was van de avond. De hele avond zijn we uitstekend geholpen door het vriendelijke personeel en hebben leuke gesprekken gevoerd. Toen wij vroegen of de gerechten op een iets rustiger tempo konden worden geserveerd was dit geen probleem en waren ze de rest van de avond perfect getimed. Al met al zou ik dit restaurant zeker aanraden!
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
De gerechten is goed over na gedacht, uitzonderlijke combi's met een zoetje een zoutje en/of een zuurtje. Zeer goede uitleg bij de keuze van de wijnen. Komen hiier zeker weer terug.
Farieda R.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Erg mooi ingericht, service was goed, eten was lekker echter porties vond ik een beetje aan de kleine kant en ik vond het ook een beetje prijzig voor wat je krijgt.
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Dit restaurant stond al een langere tijd om mijn lijstje om eens te gaan eten. Het is een restaurant wat ook vaak even van tevoren geboekt moet worden. We waren hier op een vrijdagavond, maar het restaurant zat helemaal niet vol. Wellicht kwam dit omdat het net na de feestdagen was in januari.
De ontvangst was netjes, we werden naar onze tafel geleid. Er is van alles mogelijk. We kozen het menu van de chef met daarbij passende wijnen, maar ik wist niet of ik zoveel wijn wilde. Het was mogelijk soms wel mee te drinken en soms niet. De bediening is vriendelijk en kundig.
De inrichting is mooi. Het zit een beetje onder de grond en heeft een "Franse wijnkelder gevoel" door de bakstenen overal. Het is ruim opgezet, mooi licht en een prettige sfeer.
Dan het belangrijkste, het eten. Het eten was erg goed. We gingen voor het chefs tasting menu met 8 gangen. Eerlijke, Franse gerechten welke goed bij elkaar passen met goede bijpassende wijnen.
Het is leuk om hier te eten met vrienden, partner en/of familie.
Tiny G.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Voor herhaling vatbaar.
Nels B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Willen geen ster. Verdienen er wel een. Bediening, gerechten en aankleding is allemaal gericht om er voor te zorgen dat je echt een avondje ui bent. We hebben ervan genoten. Absolute aanrader!
michel T.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Het was een geslaagde avond. De restaurant was vol bezet. In mijn oogveld zag 5 man bediening. De service was vlot, soepel en attent. Ik liet weten dat ik geen zoete dessert mocht en kreeg een kaasplankje als alternatief voorgezet. Omdat je in een kelder met gewelven zit kan het geluid vrij rumoerig overkomen op een volle avond. De opstellin van de tafels achterin is ruim, dat vond ik wel prettig. Wij hebben beiden voor een 5 gangen menu gekozen, de keuze van de inhoud lieten we aan de chef over. De porties die we voorgeschoteld kregen waren licht en vullend. Ik moet opmerken dat ik 1,5 jaar geleden hier eerde fantastisch had gegeten en dat de kleine gerechtjes (franse tapas??) toen heel kunstig en fijnjes waren opgemaakt en gepresenteerd. Deze keer leek het alsof de geserveerde porties groter waren en iets minder kunstzinnig of verfijnder was opgemaakt. Het heeft echter niet aan smaak ingeboet. Het is zeker de bedoeling om weer terug te komen.
Guido H.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Heerlijke gerechten, rommelige bediening laat teveel steken vallen. We moeten de hele avond zelf herhaaldelijk om water en wijn vragen, om vervolgens weer vergeten te serveren. Probleem aangekaart en drankje van t huis gekregen.
Kaasselectie is saai en laf. Jammer. Mooie inrichting, vriendelijke mensen.
Jim S.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Verrassende gerechten. Misschien soms iets te ingewikkeld maar de smaken waren vurrukkulluk. Soms misschien iets minder haast tussen de gangen geboden....
Th.J.G. D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Fijne avond gehad in een goede zaak. Prima.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Heerlijk gegeten.
Nadine H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Heerlijk gegeten, goede service. Borden waren prachtig opgemaakt en er waren leuke verassingselementen.
Ria R.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Jammer het was te druk
Het duurde heel lang voor het eten kwam terwijl we het menu hadden besteld !!
De dessert wijn was troebel en smaakte naar Appelsap
Verder teleurgesteld in de deal van 20% korting op de rekening die korting kregen we niet!!!
Erg jammer!!
Jeroen P.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Goed gegeten en gedronjen
Aparte maar lekkere gerechten. Jammer dat we de beloofde 20% korting niet hebben gekregen
Gail H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Heel lekker gegeten en mooie wijnen erbij! Service is ook heel goed.
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Erg leuke sfeer! Vond het wel erg duur voor de porties de je krijgt, niet normaal eigenlijk. Maar het was wel heel lekker.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Helaas was onze eerste kennismaking niet echt een succes. Er was maar 1 kok en 1 persoon in de bediening en het was knap hoe zij toch redelijk snel de gasten konden serveren. Maar dit was duidelijk te weinig. Een aantal gerechtjes uit het 6 gangen menu waren wel erg eenvoudig, met gebruik van veel saus en erg hartig..
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Overtrof onze verwachtingen. Uitstekend eten, smaakvol, creatief, juiste grootte porties, sfeervol en bijzonder attente en vlotte bediening. 9+
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Gezellig, sfeervol ingericht restaurant waar je lekker kunt eten en heel prettig personeel treft, Top!