The French Connection

Singel 460 1017 AW Amsterdam Nederland Kaart
31-207373051

Over restaurant The French Connection

In Franse sferen

The French Connection is zijn naam meer dan waardig. Dit restaurant heeft alle ingrediënten voor een Franse beleving. Het interieur doet je denken aan een wijnkelder met veel sfeer en veel uitstekende smaakbelevingen op voorraad. Chef Jef van den Hout serveert een divers menu met invloeden uit Frankrijk maar ook uit andere windstreken. Natuurlijk ontbreken de Franse wijnen niet en zelfs Franse cocktail! Encore!

Meer informatie over restaurant The French Connection

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Duur
Marije D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Super lekker gegeten via heerlijk. Hele mooie wijn spijs combinaties. Hele goede/leuke service met verstand van zaken. Zeker een aanrader! Tot snel!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Gisteren een 7 gangenmenu met wijnarrangement genoten bij The French Connection. De gerechten waren erg goed bereid, met als hoogtepunt voor mijn tafelgenoot de kalfswang en voor mij de bisque. Helaas ging er afentoe iets mis met het schenken van de juiste wijnen, maar dit is super opgelost door het team! Jammergenoeg niet goed naar de rekening gekeken, bij thuiskomst bleken wij voor iets betaald te hebben wat wij niet hebben gekregen (ook niet om gevraagd). De service kan daarom beter, maar het eten is fantastisch!
Miriam L.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Met vrienden hier gaan eten tijdens de HEERLIJK10daagse, waarbij je een vast menu krijgt. Helaas viel het tegen, het eten en de bediening. Er was duidelijk bezuinigd op de ingrediënten en de opmaak van de borden: een voorgerecht bestaande uit een paar halve tomaten met een lepel mosterdsaus, fijn gesneden tartaar met veel puntjes saus en een toetje met onder andere kaasijs gecombineerd met zoetzure smaken (brr). Op deze avond zat het restaurant voor 80% vol, helaas waren en maar twee obers ingepland, die zich de benen uit het lijf liepen. Dat maakt het ongemakkelijk om aandacht te vragen. Verder sprak een van de twee heren geen Nederlands en bijna onverstaanbaar Engels zodat niet altijd duidelijk was wat we op ons bord hadden liggen. Heel jammer, want het restaurant staat goed aangeschreven. De wijnen waren overigens wel goed, en op de inrichting valt zeker niks af te dingen: de tafels staan voldoende uit elkaar om een goed gesprek te voeren en de leren banken en stoelen maken het warm en gezellig.
Bollehoek .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heel erg gezellig en lekker gegeten. Zeer vriendelijke bediening. Na derde gerecht bleek dat er nog een keer geserveerd ging worden. "Foutje" in de keuken. Wij mochten het ons nog een keer heerlijk laten smaken, er werd niets voor berekend. Erg aardig! Entourage gezellig en warm. De akoestiek is wel enigszins rumoerig. Mocht de pret niet drukken. We komen graag een keer terug.
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Qua inrichting zag het er top uit. Mooi en sfeervol restaurant. Simpelweg gekozen voor het 4 gangen menu waar je kleine maar zeer smaakvolle gerechten krijgt. Alles was echt top en wij hebben genoten. Zeker een aanrader!
Jaap C.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Gweldig gegeten. Begon al met erg bijzondere amuse met een soort vloeibare olijf in een bevroren jasje (o.i.d.), lekker. Verder 4 gangen genomen, verrassing van chef. Allemaal goed. Kalfswang stak er met kop en schouders bovenuit, extreem mals, juweeltje. Aanrader!
JosephineM .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Wat is dit een sfeervol restaurant met een hele aardige bediening. Niet te opdringerig, precies goed. Er wordt gevraagd naar allergieën.
Het eten is van goede kwaliteit maar de porties zijn echt te klein. Te starten met 3 amuses is een leuke verrassing. Van het broodplankje hebben wij genoten. Alles is hier verfijnd van smaak en lekker. Wij hebben gebruik gemaakt van de groupon bon en wij weten niet of dat de reden is dat de porties te klein zijn. Het hoofdgerecht was een klein stukje kalfswang met puree in de hoeveelheid van een eetlepel. 2 stukjes ui en een blaadje groen. Dat mag geen hoofdgerecht heten. Het is culinair eten maar toch hadden wij echt nog een gerechtje erbij moeten hebben om te kunnen zeggen dat je gedineerd hebt.
Lan V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Sfeervol ingericht restaurant. Ontvangst was vriendelijk. We hadden het 5 gangen verrassingsdiner en begonnen met een tomatensalade met mosterd-ijs. Deze was goed op smaak en erg lekker. Daarna een krab-bisque met garnalen wonton. Ook deze was vol en rijk van smaak. Hoofdgerecht een kalfswang. Daarna kwamen de kazen met een heerlijke tomatenchutney. Het dessert was een panacotta met geitenyoghurtijs en roze vruchten. Alle gerechten waren hoog op smaak, maar wel erg klein porties (meer amusegerechtjes).
Ellen W.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Gisteren aten we met 3 personen ieder 3 gangen. Zonder twijfel was de kwaliteit van de gerechtjes prima maar de kwantiteit wel heel erg mager. Een glutenvrij broodje kwam uit de diepvries, dat kan echt beter. Na 3.5 uur aan tafel vonden we een 4e gang te laat worden maar eigenlijk was niemand voldaan. In tegendeel tot onderstaande recensie vonden wij de rekening in verhouding fors.
Hans E.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Ten eerste vond ik het bijzonder qua locatie om hier te eten: in de jaren 80 kwam ik nogal eens in het roemruchte DOK wat hier gevestigd was. Waar ooit de dansvloer lag, zit je nu te dineren. Erg leuk (for sentimental reasons)! Het ziet er ook goed uit en het leent zich prima voor een restaurant met die gewelf-achtige bogen.
We gingen voor een 7 gangen diner en ik liet me meteen verleiden voor en door een wijnarrangement. Mijn echt-/tafelgenoot was zo slim om te vragen of hij ook ½ glazen kon bestellen, wat zowaar tot de mogelijkheden behoort (doe ik de volgende keer ook, want 7 glazen is bij nader inzien best veel…). Overigens heerlijke wijnen. Stuk voor stuk. Verder is de bediening vriendelijk en vrolijk.
De amuses zijn inderaad amusant: lekker en leuk. Uitkijken met de olijf! (daar word je ook voor gewaarschuwd: in één hap naar binnen)
De Tomatensalade vond ik te koud en erg grof gesneden. Dat eet niet lekker uit zo’n kommetje. Het mosterdijs was er wel heerlijk bij. De Tartaar met oestercrème was heerlijk. De Bisque, ook heerlijk. De Rode Poon, erg lekker. En de Ribeye met hollandaisesaus verrukkelijk.
De Kalfswang was heerlijk qua smaak maar wel echt bremzout. Ik hou wel van zout, maar dit was echt veel teveel! Het kaasplankje was heel fijn. En het dessert met rood fruit geitenyoghurtijs vond ik iets te eenvoudig, de smaak van het geitenyoghurtijs ging er maar nèt bij.
Al met al wel erg lekker gegeten. Nog twee aandachtspunten:
Leden van de keukenbrigade: niet buiten vlak naast de deur zitten roken. Die rook trekt naar binnen en da’s niet aangenaam voor de etende gasten
De espresso kwam alleen vergezeld van een zakje suiker op tafel. Er hoeven niet allerhande friandises bij (zoals je ook wel eens krijgt), maar een klein chocolaatje oid zou welkom zijn. Dan is het echt af.
Vincent.menting .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Lekker gegeten voor een goede Prijs. Een vijfgangen menu gekozen met wijn menu
Amuses waren ok de gevulde olijf bijzonder maar t soepje en de chips niet bijzonder maar een leuke geste gevolgd door een pittige tartaar waar de wijn goed bij paste
Daarna erwten met paling dat was een lekkere combinatie de bisque was een goede franse bisque niets op aan te merken
Het stukje vlees van de BBQ met luchtige polenta lekker maar een beetje aan de taaie kant het toetje een geite joghurt ijs was erg lekker
De wijnen waren goed gekozen en de prijs kwaliteit van het menu zeeeer goed!
Gezien de goede waarderingen van anderen misschien zeer hoge verwachtingen. Nog net geen michelin ster maar zeker een zeer goede aanwinst
Nelly1957 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Op 26 juli met een vriendin bij The French Connection gegeten. Buiten stonden mooi gedekte tafels op de stoep, wat er erg uitnodigend uit ziet. We hebben voor het viergangenmenu gekozen. Alles was verrukkelijk en goed op elkaar afgestemd.
De gevulde olijf was een sensatie op de tong.
Het roomijs van geitenyoghurt was verrassend fris en romig.
We komen zeker nog een keer terug.
1Fabrice .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Een flinke tegenvaller.
Een muffe wijn kan voorkomen en die werd prompt vervangen. Maar de combinatie van minieme porties voor zeer pittige prijzen, geserveerd aan een gammele, kale tafel op de stoep is slecht te verdragen.
Op straat was er meer vrolijks te beleven...
Geen aanrader.
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Wij hadden kaartjes voor de Magical Mystery Tour in het Concertgebouw en daar hoort natuurlijk een magical diner bij.
Wij werden aller vriendelijks ontvangen door een gastvrouw, die aller begrip had voor de tijdsdruk om op tijd in het Concertgebouw te zijn. Wij begonnen op deze warme dag met een heerlijk gekoelde aperitief.
Het 5-gangendiner was een ware smaaksensatie, die vergezeld ging van de juist gekozen wijnen. Iedere gang had een heel delicate smaak. Wij gaan hier zeker terug, als wij wat minder haast hebben. Een absolute aanrader in een goede sfeer. Onze avond kon niet meer stuk.
RP23 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wow! Echt een aanrader!!!
Met z'n tweeën gegeten en het was voortreffelijk, de bonensalade met paling en de eend zijn een must try.

Goed gedaan jongens en meisjes!
Christiaan T.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Een heel sfeervol restaurant in hartje centrum (Amsterdam). We hebben uitgebreid getafeld en het 6 gangen menu gekozen. Het personeel was heel vriendelijk en gaven ons een welkom gevoel.

Het eten was boven verwachting goed. Met name de gevulde olijf was heel bijzonder. Ook de steak tartare was erg lekker.

Ik zou iedereen aanraden hier een keer te gaan dineren. De prijs kwaliteit is heel gunstig!

Paul A.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Wij hebben onlangs met 4 personen bij The French Connection gegeten met 'n Iens-deal.
Vanaf het begin waren we allen overtuigd van het feit dat het eten en het wijnarrangement goed van kwaliteit was.
Verder vonden we de service adequaat en goed. Het restaurant is mooi en gezellig. Je kunt er prima eten zonder dat de buren met je gesprekken meeluisteren.
Iris J.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Wat een mooie ambiance zo verstopt in het centrum van Amsterdam vlakbij het Koningsplein. Wij hadden het Iens-menu inclusief wijn, water en koffie. Dit was een zeer goede aanbieding.
The French Connection bevindt zich in de "kelder", prachtige gewelven en met smaakvolle zithoekjes, het is echt een prachtig decor.
De amuses waren overwegend goed, het "olijfje" was echter wel erg zout.
Het diner bestond uit 5 gangen: Salade met bonen (dat waren volgens mij erwten) en paling, steak tartare met zwarte bonen, bisque, bavette en wij kozen voor kaas toe (daar betaal wel wel een meerprijs voor).
Qua smaak stak de bisque van krab er met kop en schouders boven uit, erg lekker! Een goede tweede plaats ging naar de steak tartare.
We hebben lekker gegeten, maar de porties zijn we echt heel erg klein, ik denk dat de bavette nog geen 40 gram was (en dat was dan het hoofdgerecht) de kerstomaatjes die erbij werden geserveerd waren nog groter. Het was niet dat we hongerig het pand verlieten maar het mag een onsje meer zijn (dat hebben we overigens ook aangegeven bij de bediening). De wijnen waren erg goed en bovendien goed gekozen bij de gerechten.
De service was uitstekend, vriendelijk en gastvrij en niet te stijf en we hebben een heerlijke avond gehad. Ik kan The French Connection van harte aanbevelen
JEM K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Wij werden allerhartelijkst ontvangen en welkom geheten. Het restaurant is weliswaar een kelder, maar er zijn vier verschillende ‘zones’ waar je kunt zitten en allen zijn leuk ingericht. Wij kregen desgevraagd de wat romantische zitjes, gezellig samen in een hoekje op de bank.

We hadden het 7-gangen menu besteld en bij de uitleg daarvan liep het water al in onze mond. We kozen een fles rode wijn Beaurampart 2015 en dat was een prima wijn.

De gangen waren allen heerlijk, soms met een verrassing en veel stijlen door elkaar: van Mediterraan tot Aziatisch. Aan ons trokken o.a. voorbij paling, steak tartare, eend, bavette, soepje en ook lekkere groenten. Met 7 gangen net iets teveel om te onthouden en over te schrijven maar allen heerlijk en geen dissonanten. Bij sommige gerechten hadden de porties net even wat meer mogen zijn. Maar hierdoor zat je wel steeds reikhalzend uit te kijken naar de volgende gang. Het extra bestelde kaasplankje had stuk voor stuk heerlijke kazen.

De bediening was allervriendelijkst, correct en goed op elkaar ingespeeld. Uit enthousiasme spreken enkelen zo snel dat ze moeilijk te horen/volgen zijn. Maar omdat de meesten een vergelijkbaar menu eten kon je bij de uitleg van de buren afluisteren wat het ook alweer was.

Wel vonden wij de prijs aan de hoge kant met een tientje per gang. Wij maakten gebruik van een aanbieding en dat maakte het wat acceptabeler. De rekening was uiteindelijk toch € 165 voor 2 personen waarbij we geen gekke dingen hebben besteld en een goedkopere wijn dronken. Voor dat geld kun je echter in de regio Amsterdam ook bij een sterrenrestaurant terecht.

Samengevat: wij genoten van de combinatie inrichting, menu en de bediening. Wij gaan hier nog wel eens een keer weer komen.
André T.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
De vijf gangen menu waren niet zo groot maar wel lekker. Het kan wel subtieler met de balance, want sommige gerechten iets te machtig of te zuur of te zoutig. Met heerlijk aanbieding was de prijs al redelijk hoog, maar als wij de normale prijs moeten betalen dan iets aan de prijzige kant.
De bediening was vriendelijk en attent. Sfeer was beetje te donker. Wij willen ook kunnen zien wat wij eten.