The French Connection

Singel 460 1017 AW Amsterdam Nederland Kaart
31-207373051

Over het restaurant The French Connection

In Franse sferen

The French Connection is zijn naam meer dan waardig. Dit restaurant heeft alle ingrediënten voor een Franse beleving. Het interieur doet je denken aan een wijnkelder met veel sfeer en veel uitstekende smaakbelevingen op voorraad. Chef Jef van den Hout serveert een divers menu met invloeden uit Frankrijk maar ook uit andere windstreken. Natuurlijk ontbreken de Franse wijnen niet en zelfs Franse cocktail! Encore!

Meer informatie over restaurant The French Connection

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Lex V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Prima avond gehad. Uitstekend en verrassend gegeten, alhoewel ik verrassingsmenu's haat (wat voor wijn drink je daarbij?) Akoestiek is erg slecht, veel kabaal, iedereen gaat steeds luider praten om zichzelf verstaanbaar te maken. Bediening goed, alleen goed luisteren is moeilijk (verschil tussen Rully en Brouilly is niet eenvoudig) Alles bij elkaar een 8
Mayke H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Heerlijk gegeten, met verrassende combinaties in een gezellige ambiance. Zeer vriendelijke bediening.
Tijn B.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
leuke keuken met allemaal kleine gerechtjes die goed van smaak zijn. zou wel meer afwisseling in dessert willen. Hoop dat ze regelmatig de kaart wisselen om eens terug te komen. vriendelijke bediening maakt de avond.
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Zo, waarom heeft dit restaurant nog geen ster, het eten was buitengewoon lekker, smaakvol en de geserveerde wijnen waren uitmuntend.......... Hier ga ik zeker nog een keer terugkomen, wat was dit goed..... Was het maar dat de bediening overal in Amsterdam zo correct is als bij The French Connection.....
robert V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijk gegeten. Zeg er wel meteen eerlijk bij: ik probeerde eens een Groupon deal, want dat maakt het beoordelen wel anders. Doe zo'n deal nooit, maar kregen dezelfde service als de niet group-on gasten wat fijn was. Het eten was zeer verrassend, bijvoorbeeld ijs met bietensmaak gecombineerd met andere bietenstructuren (warm/koud contrast was lekker), maar dan gecombineerd met gevriesdroogde framboos (vond ik er minder bij passen), en een olijf die eigenlijk geen olijf was als amuze...
Bediening was jong maar super enthousiast en stijlvol. De sfeer was erg romantisch. Kan het zeker aanraden; eens iets anders dan de standaard hippe restaurantjes, maar eerder klassiek.
Leonoor H.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
heerlijke gerechtjes maar mogen soms wel ietsje meer zijn !
Oude Grotebevelsborg B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Hinderlijk lang wachten tussen de gerechten
De hoeveelheid zout in het vlees bij de gnocci is erg hoog
Jammer dat niet van tevoren kenmbaar wordt gemaakt welke gerechten in het menu zijn opgenomen.
Freek D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Aangename verrassing! Voor het eerst naar dit restaurant samen met vrienden die er al eerder hebben gegeten. Zeer vriendelijke en correcte bediening, uitgebreide wijnkaart. We aten een vijf gangen diner met verrassende smaken zoals roomijs met mosterd, kabeljauw met mierikswortelsaus, kalfswang en andere bijzondere gerechten met bijbehorende sauzen.

Als je een keer echt goed en luxueus wil eten tegen sterren kwaliteit aan in een mooi interieur, kan je hier goed terecht.
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk gedineerd op zaterdagavond 14-01-17 met vrienden, heerlijk genoten van een 5-gangendiner. Als eerste een bijzonder lekker glas champagne. Daarnaast 2 heerlijke flessen wijn uitgezocht. Dat was best lastig omdat niet duidelijk was welke gerechten geserveerd zouden worden in het verrassingsmenu. De kennis over de wijnen en de champagne was goed in orde. De gerechten waren heerlijk, goed bereid en mooi op smaak. Sommige porties hadden iets groter gemogen. De kalfswang had iets zachter gekund maar verder geen opmerkingen. Wel jammer dat de wijn niet werd bijgeschonken.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Zaterdag 7 januari hier gegeten met een Groupon voucher. Aan de buitenzijde valt het restaurant amper op en lijkt het klein, maar eenmaal binnen blijkt het monumentale pand behoorlijk groot te zijn. In het middendeel staan maar liefst 4 rijen met tafels. Een wand is van baksteen versierd met moderne kunst, de ander is een spiegelwand.
De ontvangst was keurig. Onze jassen werden aangenomen en we werden netjes naar onze tafel geleid.
Als drankje bestelde mijn lief een grote fles bruiswater en een soort Bitter lemon met een Japans klinkende merknaam. Ik vergastte mezelf op een speciaal bier dat ik nog niet kende: Gajes, dat in 2016 tot beste bier van Nederland is gekozen. Vooraf kregen we lekker warm brood met zout. Het 4-gangen diner begon met een amuse: een olijf die kennelijk diepgevroren was geweest. Het commentaar daarbij was in een keer eten. Proefde eigen wel heel apart.
Het eerste gerecht was rode biet met radijs?, een vinaigrette van framboos en een soort mosterdijs met kruiden die het geheel een piccallily-achtige smaak gaven. Zelf vond ik het gerecht een prachtvondst, maar mijn partner was minder enthousiast, met name omdat ze geen rode biet lust, maar ook het mosterdijs kon haar niet bekoren. Bijgevolg had ik twee porties te verwerken. Geen straf!
Het volgende gerecht viel ook niet zo in de smaak van mijn gezellin. Zij kreeg een gerecht met mosselen, kappertjes, sereh en lenteui (als ik het goed heb waargenomen). De hoeveelheid mosselen vond ze tegenvallen en het aantal kappertjes te groot. Daarentegen kreeg ik een fantastisch lekkere steak tartaar met een uitgekiende balans tussen zuur en pittig.
Dit werd gevolgd door een verrukkelijke bavette die heerlijk zacht gegaard was en zeer rijk aan smaak. Een mes was nauwelijks nodig, want het vlees viel bijna vanzelf uiteen. Dit werd geserveerd met stukjes boerenkool en een soort mousseline van aardappel en kaas. Een gerecht om door een ringetje te halen.
Tot slot kregen we ijs van geitenyoghurt met rood fruit en afgetopt door een kletskop. Ook hier voor geldt dat ik zeer enthousiast was, maar mijn tafelgenote wat minder, omdat ze niet zo dol is op yoghurt.
Kortom, mijn partner keek heel anders tegen deze culinaire ervaring aan dan ik. Tja, smaken verschillen nu eenmaal.
Wel zijn we het volledig eens over de service. De bediening was zeer vriendelijk en alert. Bij de gerechten werd keurig uitleg verstrekt, al heb ik veel moeite met horen en heb dus wel het een en ander gemist.
Enny V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Absolute aanrader met wat kleine verbeterpunten. Gisteren erg lekker gegeten bij The French Connection. 5 gangen gegeten en elke gang was heerlijk. Bediening was vriendelijk, maar niet altijd adequaat. Koffiekopjes waren vies, hoort niet. Sfeer is goed, mooie inrichting.
Bas L.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Het eten bij de French Connection was in één weg voortreffelijk! Hoewel er gerechten à la cart kan bestellen besloten mijn vriendin en ik voor het verrassings menu Tour de France te gaan (4 gangen).
Het menu begon met een heerlijke en vooral verrasende! amuse. Vervolgens bouwde de gerechten mooi op. In dit geval was het merendeel van de gerechten gebaseerd op vis wat erg goed ging met de huiswijn (voor een huiswijn was deze echt extreem lekker).
De gerechten kenmerkten zich met de afzonderlijke onderdelen op het boord door zeer heftige smaken waar je van moet houden, de combinatie van de verschillende onderdelen was echter perfect. Verrassend hoe dit restaurant zulke heftige smaken toch mooi weet te laten combineren.
Verder is de locatie en de bediening gewoon goed, niks op aan te merken dus.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Heerlijke gerechten in een zeer sfeervol ingericht restaurant. Wij kozen voor 4 gangen zonder nagerecht . De gerechten zijn aan te merken als tussengerechten dus 4 is ruim voldoende. Heerlijke avond, niet goedkoop maar wij komen hier zeker terug
Robbert Paul F.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Gevestigd onder de superclub. Een zaak met een vleugje industrial look. De gerechten zijn verfijnd en met verrassende smaakcombinaties. Denk aan cacao met olijf of rode biet met mosterd ijs. Dit restaurant kam serieus wedijveren met de sterrenrestaurants. Wanneer personeel groeit in gastvrijheid en interieur verfijnd wordt heb je een 10
Marije D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Super lekker gegeten via heerlijk. Hele mooie wijn spijs combinaties. Hele goede/leuke service met verstand van zaken. Zeker een aanrader! Tot snel!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Gisteren een 7 gangenmenu met wijnarrangement genoten bij The French Connection. De gerechten waren erg goed bereid, met als hoogtepunt voor mijn tafelgenoot de kalfswang en voor mij de bisque. Helaas ging er afentoe iets mis met het schenken van de juiste wijnen, maar dit is super opgelost door het team! Jammergenoeg niet goed naar de rekening gekeken, bij thuiskomst bleken wij voor iets betaald te hebben wat wij niet hebben gekregen (ook niet om gevraagd). De service kan daarom beter, maar het eten is fantastisch!
Miriam L.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Met vrienden hier gaan eten tijdens de HEERLIJK10daagse, waarbij je een vast menu krijgt. Helaas viel het tegen, het eten en de bediening. Er was duidelijk bezuinigd op de ingrediënten en de opmaak van de borden: een voorgerecht bestaande uit een paar halve tomaten met een lepel mosterdsaus, fijn gesneden tartaar met veel puntjes saus en een toetje met onder andere kaasijs gecombineerd met zoetzure smaken (brr). Op deze avond zat het restaurant voor 80% vol, helaas waren en maar twee obers ingepland, die zich de benen uit het lijf liepen. Dat maakt het ongemakkelijk om aandacht te vragen. Verder sprak een van de twee heren geen Nederlands en bijna onverstaanbaar Engels zodat niet altijd duidelijk was wat we op ons bord hadden liggen. Heel jammer, want het restaurant staat goed aangeschreven. De wijnen waren overigens wel goed, en op de inrichting valt zeker niks af te dingen: de tafels staan voldoende uit elkaar om een goed gesprek te voeren en de leren banken en stoelen maken het warm en gezellig.
Lydia I.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heel erg gezellig en lekker gegeten. Zeer vriendelijke bediening. Na derde gerecht bleek dat er nog een keer geserveerd ging worden. "Foutje" in de keuken. Wij mochten het ons nog een keer heerlijk laten smaken, er werd niets voor berekend. Erg aardig! Entourage gezellig en warm. De akoestiek is wel enigszins rumoerig. Mocht de pret niet drukken. We komen graag een keer terug.
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Qua inrichting zag het er top uit. Mooi en sfeervol restaurant. Simpelweg gekozen voor het 4 gangen menu waar je kleine maar zeer smaakvolle gerechten krijgt. Alles was echt top en wij hebben genoten. Zeker een aanrader!
Jaap C.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Gweldig gegeten. Begon al met erg bijzondere amuse met een soort vloeibare olijf in een bevroren jasje (o.i.d.), lekker. Verder 4 gangen genomen, verrassing van chef. Allemaal goed. Kalfswang stak er met kop en schouders bovenuit, extreem mals, juweeltje. Aanrader!