The Florin

Service6,9/10
Decor7,4/10
Ersin S. Gastronoom (11 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Op dinsdagavond hier wezen eten. Het was studentenavond waardoor er geen bediening is en je zelf aan de bar alles moet bestellen. Het eten zelf is wel prima en zeker betaalbaar. Qua decor is het echt wel gericht op studenten met veel hoge tafeltjes. Prima om met jonge mensen te eten. De kip-saté is hier goed te doen.
Chris92 . Gastronoom (13 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Met een groepje van 9 mensen hier gegeten. Dit was geen probleem en er werden snel wat tafels aan elkaar geschoven. We zaten op niet erg prettige stoelen maar voor een kort verblijf niet storend. Helaas waren niet al de biertjes op de kaart aanwezig. Eten was prima, niet erg bijzonder maar hier was de prijs ook naar. Leuk om goedkoop met een groep te eten. Kom hier graag terug.
Nickkosker . Bourgondiër (4 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Prima voor een studentenhap. Bij mij werden helaas bij het serveren van de burger de frites vergeten, en het was niet mogelijk om contact te krijgen met de bediening. Toen zelf even naar de bar gelopen en direct een portie gekregen. Eten verder pima, evenals de prijs/kwaliteit verhouding.
Luba K. Gastronoom (11 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
heerlijk simpel gegeten voor een voorstelling in de stadsschouwburg. Een zeer vriendelijke bediening in een gezellige locatie.
Wij waren met 3 personen, 2 personen aten fish and chips, de vis was vers en had een krokant korsje. 1 persoon had spareribs die waren heerlijk mals.
The Florin kan ik aanbevelen voor een snelle hap.
Martin D. Gastronoom (100 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
gezellige losse sfeer. Eten is van niveau studentenhap. Gewoon lekker, niet gecompliceerd. Prijzen zijn laag. Prima ambiance. Service goed!
Fijnproeverss . Gastronoom (20 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Op de dinsdag van het 6 euro studentenmenu een biefstukje gegeten. Lekker gegeten, alleen wat weinig frietjes. Had na afloop nog trek. Verder enorm druk, moesten even wachten voordat we aan een tafeltje konden zitten. Konden elkaar amper verstaan door de drukte. Na het eten direct doorgelopen naar een rustiger café waar we elkaar wel konden verstaan.
Eelco K. Gastronoom (10 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2014
Samen met een Collega hier gegeten op een donderdagavond. Op aanraden van de bediening hebben we gekozen voor de spareribs. Deze waren erg lekker van smaak, mals en niet vet. De prijs-kwaliteit verhouding is erg goed. Zeker een aanrader!!!
Martijn F. Fijnproever (9 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
Na bioscoopbezoek liepen we langs The Florin. We waren eigenlijk op weg naar het nabijgelegen Italiaanse restaurant, maar werden aangetrokken door de gezellige sfeer van deze pub, waar op dat moment flink werd gedart. Het interieur heeft veel leuke details, waaronder veel oude bierreclames en verwijzingen naar het radioprogramma "Spijkers met Koppen", dat al jaren op zaterdagmiddag tussen 12 en 14 uur in The Florin wordt opgenomen.
Het bierassortiment is uitstekend, tap en fles. Het eten is ook goed. De pasta met zalm was goed, al had wat er wat meer saus in gemogen. De classic burger met friet en salade was prima. Jammer was dat voor alle desserts gold, dat ze op dat moment alleen zonder ijs te krijgen waren. Dit werd door de bediening geweten aan de feestdagen. De serveerster was erg aardig en in voor een praatje.
Arnoud R. Gastronoom (65 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Laatst weer eens ouderwets bij de Florin gegeten. Het pub-gevoel, ontspannen sfeer en vriendelijke bediening hier stellen nooit teleur. Bovendien de enige plek in Utrecht waar je Fish&Chips kunt krijgen!
Christinelefleur . Gastronoom (16 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Waar ik Florin vooral vroeger van kende was van het cafe, maar heb recent het restaurant mogen proberen toen een oude vriend mij uit eten nam. Het eten was niet echt top en de vooral de groente dat bij mijn stukje vlees zat was geheel smakeloos wat ik wel jammer vond.
Claire V. Gastronoom (27 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2013
Een gezellige plek voor een simpele hap met je vrienden. Het eten is niet van hoge kwaliteit, maar de prijs/kwaliteitverhouding is zeker niet slecht en de porties zijn groot zat. Ik twijfel een beetje tussen een 6 en een 7, maar vanwege de lage prijs toch een 7 voor het eten.
RemkovandeBeek . Fijnproever (8 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Fijne tent met eten wat aan de verwachting voldoet van een simpele lekkere hap. Prijzen zijn normaal schappelijk. Jammer dat ik bij thuiskomst er achter kwam dat de bediening mij aanzienlijk meer heeft laten betalen dan nodig door aardig wat biertjes meer op de bon te zetten en het pinbedrag in hun voordeel niet overeen kwam met de bon. Heb ik voor niets ook nog een fooi achter gelaten.
Danvb . Gastronoom (11 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
Heerlijk ongedwongen tent. Prima eten voor een prima prijs! Voor een gezellige avond bier drinken met een eetcafe hap erbij een aanrader.
Trineke P. Gastronoom (143 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2012
Op maandag & dinsdagavond kun je hier voor 6 euro terecht voor verschillende burgers, lasagne, biefstuk en saté. Voor dat bedrag is het echt prima; in ieder geval de chicken & visburger die wij besteld hadden! Je moet zelf a/d bar bestellen en een plekje zoeken in de drukte. Bij mij was de bestelling misgegaan; ze kwamen met een cheese burger ipv chicken burger aanzetten. Maar ik kreeg snel de chickenburger geserveerd. Uiteraard drukbezocht door studenten.
GerdaOskam . Gastronoom (13 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2012
fijn eetcafé met leuke sfeer, lekkere, vertrouwde gerechten en gezellige bediening. Super prijs/kwaliteit verhouding, goede koffie en 'de leckere' speciaal bieren. Ik kom hier graag en vaak als ik in Utrecht ben!
Tim M. Gastronoom (25 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2012
Ga hier af en toe een burger eten. Die zijn prima. Verder is het allemaal niet zo bijzonder. Bediening is altijd erg vriendelijk.
Maartje85 . Fijnproever (9 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2012
Gezellig cafe met het engelse-pub-gevoel. We hebben hier regelmatig een drankje gedaan en onlangs voor het eerst ook gegeten. Het eten was voor de prijs erg goed naar mijn idee . 9.75 voor een veggie burger met friet, een portie waar een grote vent ook genoeg aan heeft. Ik had een geitenkaas salade met royale hoeveelheid kaas. Flesje wijn was ook oke (wel duurder dan op Iens staat, 16.50 uit mijn hoofd) en we kregen er gratis een grote 2L karaf water met ijs bij, prima! Bediening was erg vriendelijk.Kort samengevat dus prima eten voor een prima prijs!