The Fish Toko

Westerstraat 264 1015 Amsterdam Nederland Kaart
31-206279932

Over restaurant The Fish Toko

The Fish Toko voelt rauw en classy tegelijk. Zwart-wit tekeningen aan de muur, lampenpeertjes uit het plafond, zwarte tafels met witte linnen en zeeblauwe tinten. Ze staan hier voor kwalitatief hoogstaand seafood met een Oosterse twist. Dagelijks wisselen de visgerechten, altijd in het seizoen en verantwoord. Chefs Henry en Ilan hebben hun sporen verdiend in top restaurants!

Menuprijzen

Adamtaste71 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Amy V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Super leuk restaurantje aan het begin van de Westerstraat. Het ziet er misschien niet heel aantrekkelijk uit maar de service en het eten maakt het goed. Heerlijke hapjes en hele vriendelijke bediening. Vond de entourage net even iets te casual. Past niet bij de mooi, opgemaakte borden.
Dolores S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Voor 144,-€ gegeten met zijn drieën, weinig keus ( je wordt als ware bijna gedwongen voor de 5 gangen menu te gaan ) borden mooi opgemaakt, eten niet slecht. Wijnen erg goed maar ga hier niet eten als je honger hebt. Prijs, kwaliteit en proportie komen niet overeen JAMMER!
Paul A.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Gezellig restaurant, waarvan de inrichting niet helemaal mijn smaak was. Het eten was zeer goed en de wijn was fijn! Service was perfect en gezellig!
Peet H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk eten met op de kaart vermelde smaken die je ook terugvindt in het gerecht. Superverse fineclaires met gember. Zuidkoreaanse visbbq: prima gegrilled met een heerlijke, herkenbare, lekker scherpe kimchi.
Yoram L.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Kleine kaart, makkelijk kiezen. Creatieve gerechten, mooi opgemaakt, lekkere combinaties. Maar vooral erg lekker, met zorg gemaakt, dat was duidelijk te zien aan de koks die het gerecht bereidden. Ook het toetje was verrassend lekker.
An R.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Top bediening. Simpele gezonde visgerechten met bijzondere Aziatisch twist). Adiatische tomatensalade klikt te simpel maar echt een aanraden, met heerlijk vers octopus!!!! Heel goed wijn erbij!
Minpuntje - echt heel rumoerig, wel gezellig)
Bregje G.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
De smaken en kwaliteit van de vis was erg goed. De gerechten waren duidelijk met veel zorg en aandacht gemaakt. Het is ook erg leuk dat er een open keuken is en je de chefs bezig kan zien.
Wat wel een beetje jammer was is dat we een uur op ons eten hebben moeten wachten en het hoofdgerecht erg klein is, een erg klein stukje vis voor die prijs.
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
We kwamen hier om iets te vieren, dus bestelde een fles Cava. Daarna moesten we erg ons best doen om de aandacht te trekken van de service en kregen we na 20 minuten eindelijk het menu. Toen maar direct besteld en duurde het nog 40 minuten voor het eten kwam. Onze fles was inmiddels leeg maar er werd ons niks gevraagd voor een volgend drankje - en weg waren ze weer dus pas na onze eerste gang konden we iets te drinken bestellen. En zo ging het door.. hoofdgerecht duurde weer 40 minuten - al met al veel te lang, het eten was ok maar we vonden het weinig voor de prijs die je betaald. Service was aardig als ze er waren, en dat was helaas maar weinig het geval. Wij zullen hier niet terug komen..
Fiselier.stefan .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Wat een aanrader. In een ongedwongen omgeving genoten van fantastische gerechten en super bediening. Het voor- hoofd- en nagerecht waren van subtiele klasse. De keuken werkte met grote passie, de dames van de bediening gaven een welkom en huiselijk gevoel met persoonlijke aandacht. Originele muziek en inrichting. Al met al een top avond!
Tine.x200 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Het eten was veel te duur voor wat we gekregen hebben. Ik ben een heel kleine eter en ik had niet genoeg. Ook waren de gerechten koud. Dit wisten we niet en hadden we graag geweten. Tenslotte heb ik ook een gerecht gekregen dat ik niet besteld had. Dit was zeer riskant vermits ik een allergie heb. Service was wel super. Zeer vriendelijke bediening.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Op zondag is er geen kaart en krijg je een vast 3-gangenmenu, zo kregen we te horen toen we binnen waren. Lichte teleurstelling, want dan kun je niet voor fruits de mer of lekkere visjes kiezen. Het menu was overigens zeer schappelijk geprijsd: 20 euro. Ik had de indruk dat bediening en keuken het allemaal niet goed aankonden. Het duurde een kwartier voordat we een eerste drankje konden bestellen en daarna kwam alles supersnel. Binnen een half uur hadden we voor- en hoofdgerecht al op. Ipv een fles wijn hadden we dus beter een glas kunnen bestellen. Het eten was lekker (Oosters), maar niet heel erg warm en de mosselen waren nog even de warmhoudoven in gegaan en dat kon je proeven aan de hardere randjes. Het restaurant heeft potentie, maar dan moet er echt iets gebeuren aan de logistiek.
ArtB .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Retegoed, dat was het.
Simpel lijkt het me niet echt, zelfs de noedels zijn huis gemaakt
De bediening vlot en ontspannen, decor eenvoudig maar intrigerend.
En tot slot de rekening:)
Anne-Marie V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
The Fish Toko heeft een eigenzinnige keuken. Een talentvolle en ambitieuze kok bereidt vis en zeevruchten in onverwachte, bijzonder smaakvolle oosterse combinaties. Verfijnd als in de Franse of Japanse keuken in een verder eenvoudig ingericht eettentje. Dankzij de relaxte reggae verstonden wij de buren niet, maar elkaar des te beter. Wij aten vooraf een fijne sashimi van zeebaars en een verrukkelijk gerecht van octopus, als hoofdgerecht de fruits de mer met Aziatische dips. Verrassende amuses, o.m. een lichtpikante bapao, en een verfrissend cocktailtje met jasmijnthee maakten het helemaal af. De bediening is gastvrij, persoonlijk en toegewijd, heeft kennis van de gerechten en duidelijk alles doorgeproefd. Ik ga hier beslist vaker eten. Aanrader dus!
Chispita S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Geweldige avond gehad. Twee heerlijke amuses, vistaco als voorgerecht, plateau fruits de mer als hoofdgerecht, een heerlijk toetje met komkommerijs en goede wijnen erbij en alles voor een schappelijke prijs. Goede bediening. De shotjes van het huis, de leuke muziek en inrichting maken het helemaal af. Aanrader!!!
Sarah D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Geweldig restaurant dat zich anders presenteert dan een gemiddeld restaurant. Eten was erg lekker, service gezellig en betrokken op een informele manier. Muziek is aanwezig maar wij hebben dit juist als leuk ervaren. Kortom, zeker een plek om nog eens naar terug te keren!
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Multi entrepreneur Jin Hu die ons al verraste met zijn verfrissende restaurant Gin Neo, verrast ons wederom met een nieuw concept.:“The Fish Toko” Frans georiënteerd en Aziatisch geïnspireerd.
Zodra je aan een van de tafeltjes plaatsneemt verlaat je de stad, je hebt het gevoel dat je op je vakantiebestemming bent aangekomen.
Het interieur is licht met frisblauwe kleuren, papier i.p.v. linnen op tafel, en je bestek staat in een blikke emmer te wachten op wat er komen gaat.

Het traditionele brood is hier vervangen door een “pow bun” zwart gekleurd met Nori en belegd met gepikkelde augurk en gefermenteerd zeewier. (zie foto)
Hier is gelijk de toon gezet.
De daaropvolgende gerechten hebben allemaal een fris zure Aziatische twist.
De Fish Taco van kabeljauw met zwarte bonen en chili, de botermalse octopus met o.a. appel.
De Korean BBQ fish maakt het helemaal af met de huisgemaakte Kimchi (gefermenteerde kool) met een saus van gebrande sla, inderdaad “retegoed”.

De chefs Ilan (londen/Israel) & Henry (van Aziatische komaf) zijn ook niet de minste, ze deden ervaring op in verschillende topzaken met en zonder sterren.
De dames in bediening zijn al even fris als de gerechten (maar niet zuur) en geven duidelijke uitleg.

De wijnkaart is overzichtelijk en vriendelijk geprijsd, evenals de gerechten: Voorgerechten van 7 tot10 Euro en hoofdgerechten van 17 tot 18 euro, nagerechten van 6 tot 7 Euro.
De kaart kan per dag of per week wisselen naar gelang het kakelverse aanbod van de met zorg uitgezochte leveranciers.