The Fat Angel

9,2

Jouw recensie over het restaurant The Fat Angel

Kitty W.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Heerlijk gegeten! Mooie gerechten met veel smaak details. Één van de weinige restaurants waar ik heb ervaren dat de gerechten echt goed werden aangepast voor mijn lactose tolerantie. Even bijzonder als de bordjes van mijn tafelgenoten. Bijpassende wijnen waren bijzonder en echt lekker!
Ingrid L.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Toegankelijk en geweldig toprestaurant in hartje Eindhoven! Toffe sfeer onder de koks in de open keuken, super vriendelijke bediening! Heerlijk eerlijk eten dat optimaal aangepast was aan mijn allergieën. Ik heb een glutenallergie en verdraag geen toegevoegde suikers. Waar in veel restaurants een beperkte keuze is van de kaart werden alle gerechten ter plekke glutenvrij en zonder toegevoegde kleurstoffen gepresenteerd. Zelfs voorafjes waren speciaal aangepast voor mij en ook kreeg ik een aangepast toetje en friandises bij de koffie.
Angelique G.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Door vrienden als verrassing meegenomen naar dit restaurant, omdat we er nog niet geweest waren en allemaal wel houden van steeds wat nieuws proberen, kregen we de tafel recht voor de keuken. Leuk, want dan kun je ook nog genieten van hoe het er daar aan toe gaat!
Gekozen voor zes gangen verrassingen en bijpassende wijnen waren wij zeer tevreden. De gastvrouw is hartelijk, attent, niet stijf en reageert prima op feedback op bijvoorbeeld een onvoldoende passende wijn. De gerechten zijn mooi afwisselend, zoek in smaak als structuur, waarbij iets meer lef wat mij betreft nog wel zou mogen om tot wat spannender combinaties te komen.
Enige minpuntjes: de glazen ruiken muf (door de vaatwasser?), waardoor soms de wijn ook wat minder goed tot zijn recht komt en ik zou persoonlijk toch kiezen voor bestek per gang wisselen.
Maar al met al dikke voldoende en een plek om zeker nog eens terug te komen!
Shirley M.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Op zoek naar een fine dining restaurant in Eindhoven belandde ik hier. Eigenlijk op basis van andere recensies en de foto's op de website. Het verhaal van Fat Angel is inspirerend en nodigt uit. Als je dan binnenkomt is het interieur vooral echt fantastisch mooi en de gastvrouw is een echte horeca prof. Prachtige tafel voor de keuken gekregen waardoor je mooi mee kon kijken. Het was een prima avond en ook zeker geen klachten maar wel wat opmerkingen waar ze misschien iets mee kunnen. De gastvrouw doet het heel erg goed en pikt alle signalen op, de sommelier is matig enthousiast en de wijnen slaan soms best wel de plank mis bij het gerecht, maar de derde dame, die heeft denk nog echt wat training nodig. Geeft niet, leren kan altijd uiteraard. Het eten; porties zijn ruim, de opmaak heel mooi en veel aandacht gekregen maar de smaakcombinaties zijn een beetje gewoontjes. De tekst in het menu waarbij wordt omschreven dat gulzigheid geen zonde is, dat er combinaties worden gemaakt uit de hele wereld, proeven wij niet terug. Wat een beetje mierenneuken is misschien maar om alle gangen met hetzelfde bestek te moeten eten, vond ik echt niet prettig. Al met al goed gegeten, goede avond maar niet heel spannend.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
De Fat Angel ziet er super uit en heeft heel potentie. maar lijkt er nog niet helemaal klaar voor te zijn. De ontvangst was super, heel beleefd en vriendelijk en wat is dit een mooie zaak! Maar ze hebben nog wel wat verbeterpunten vonden we. Zo vonden we het wijnadvies aflatend (een wijn die rook naar ammoniak) en waren onze glazen en flessen vaak leeg. Ook vonden we de gerechten niet altijd even smakelijk. Zo zat er bijvoorbeeld een rare smaak aan de amuse (dat vonden we alle vier) en tijdens het hoofdgerecht zat er erg veel vet in mijn vlees. Gelukkig zagen ze dit laatste wel in en wat een goed punt was, is dat ze meteen een nieuw gerecht aanboden, maar van mij hoefde dat niet meer... Wij denken dat ze nog veel kunnen leren van Vida Pura, hun zusje in Valkenswaard. Maar wij komen zeker terug en hopen dat het dan verbeterd is!
Antoine T.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Aan de ene kant een leuke ervaring en lekker gegeten, maar alleen de eend in het hoofdgerecht aan de taaie kant.
Bediening was zeer aardig en hielp goed, maar het concept met 1 bestek voor de hele maaltijd snap ik ook niet. Tijdens je hoofdgerecht proef je nog de vis van het voorgerecht omdat ik mij mes dus niet schoongemaakt had. Ook had ik andere onderdelen in het bestek dan mijn tafel genoot.
Nog een klein minpuntje: de hoeveelheid wijn in de glazen bij het wijnarrangement. Zeker als je ziet dat de tafel rechts van ons het BOB arrangement hadden waarbij de glazen even vol zaten en de tafel links wel de glazen bij geschonken werden. Hier zit de prijs/hoeveelheid verhouding scheef.
Al met al geef ik het restaurant graag nog een tweede kans om te zien of het beginnersfoutjes zijn want het was zeker niet slecht.