The Fat Angel

9,1

Jouw recensie over het restaurant The Fat Angel

Shirley M.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Op zoek naar een fine dining restaurant in Eindhoven belandde ik hier. Eigenlijk op basis van andere recensies en de foto's op de website. Het verhaal van Fat Angel is inspirerend en nodigt uit. Als je dan binnenkomt is het interieur vooral echt fantastisch mooi en de gastvrouw is een echte horeca prof. Prachtige tafel voor de keuken gekregen waardoor je mooi mee kon kijken. Het was een prima avond en ook zeker geen klachten maar wel wat opmerkingen waar ze misschien iets mee kunnen. De gastvrouw doet het heel erg goed en pikt alle signalen op, de sommelier is matig enthousiast en de wijnen slaan soms best wel de plank mis bij het gerecht, maar de derde dame, die heeft denk nog echt wat training nodig. Geeft niet, leren kan altijd uiteraard. Het eten; porties zijn ruim, de opmaak heel mooi en veel aandacht gekregen maar de smaakcombinaties zijn een beetje gewoontjes. De tekst in het menu waarbij wordt omschreven dat gulzigheid geen zonde is, dat er combinaties worden gemaakt uit de hele wereld, proeven wij niet terug. Wat een beetje mierenneuken is misschien maar om alle gangen met hetzelfde bestek te moeten eten, vond ik echt niet prettig. Al met al goed gegeten, goede avond maar niet heel spannend.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
De Fat Angel ziet er super uit en heeft heel potentie. maar lijkt er nog niet helemaal klaar voor te zijn. De ontvangst was super, heel beleefd en vriendelijk en wat is dit een mooie zaak! Maar ze hebben nog wel wat verbeterpunten vonden we. Zo vonden we het wijnadvies aflatend (een wijn die rook naar ammoniak) en waren onze glazen en flessen vaak leeg. Ook vonden we de gerechten niet altijd even smakelijk. Zo zat er bijvoorbeeld een rare smaak aan de amuse (dat vonden we alle vier) en tijdens het hoofdgerecht zat er erg veel vet in mijn vlees. Gelukkig zagen ze dit laatste wel in en wat een goed punt was, is dat ze meteen een nieuw gerecht aanboden, maar van mij hoefde dat niet meer... Wij denken dat ze nog veel kunnen leren van Vida Pura, hun zusje in Valkenswaard. Maar wij komen zeker terug en hopen dat het dan verbeterd is!
Antoine T.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Aan de ene kant een leuke ervaring en lekker gegeten, maar alleen de eend in het hoofdgerecht aan de taaie kant.
Bediening was zeer aardig en hielp goed, maar het concept met 1 bestek voor de hele maaltijd snap ik ook niet. Tijdens je hoofdgerecht proef je nog de vis van het voorgerecht omdat ik mij mes dus niet schoongemaakt had. Ook had ik andere onderdelen in het bestek dan mijn tafel genoot.
Nog een klein minpuntje: de hoeveelheid wijn in de glazen bij het wijnarrangement. Zeker als je ziet dat de tafel rechts van ons het BOB arrangement hadden waarbij de glazen even vol zaten en de tafel links wel de glazen bij geschonken werden. Hier zit de prijs/hoeveelheid verhouding scheef.
Al met al geef ik het restaurant graag nog een tweede kans om te zien of het beginnersfoutjes zijn want het was zeker niet slecht.