The Duke

Slotenseweg 11 5388 RC Nistelrode Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant The Duke

• Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Het was alweer even geleden. Dit keer met een gezelschap van ca 50 personen gegeten na een golfdag. Voor alle deelnemers hun beste culinaire ervaring op een golfbaan.
Er werd buiten voor ons gekookt en de kwaliteit was weer uitmuntend. Zalm, gamba, Pulled pork, kalfslende. Topniveau.
Anna V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Ik had me -gezien de recensies en eerdere ervaringen - enorm verheugd om met zijn zessen te gaan eten in het restaurant van De Hooge Vorssel.
Het was erg rustig - baan was gesloten vw 9 naar18 holes - in het restaurant waren we de enige gasten. Mijn aperitief was een kir, maar was erg troebel.
Nog nooit zo gehad. Thuis bedacht ik me dat de fraise des bois misschien te oud was : bij ons krijgt die de kans niet. Mijn man nam als voorgerecht een kreeftensoep maar kreeg een bouillabaisse. Zo stond het ook op de rekening.....
De vrouwen gingen voor een menu aangevuld met aspergeveloute.
De mannen gingen voor Waygutartaar (en kreeftensoep) en zeetong.
Heb truffel gekregen van mijn buurman die op/bij de tartaar lag,maar proefde nauwelijks smaak. Onze kalfshaas/zwezerik was voorzien van een acetosaus.
We mochten die vervangen door morieljesaus..... Jammer leek niet vers, en de aangeboden schaaltjes saus toonden ook weinig sporen van morielje.
Zeetong zonder garnituur , geen frietjes erg mager...
Stond ook niet op de kaart, menukaart was beperkt.
Wijnkaart : veel dure wijnen en weinig minder dure.
Nagerechtje was lekker.
Het wauwgevoel was weg ; jammer........
Pauline Z.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Internationale allure. Een deftige, stijlvolle, moderne sfeervolle omgeving. Zo smaakvol ingericht!! Waanzinnig. Het eten is vers en gezond. 3 gangen menu gegeten. Tartaar van tonijn als voorgerecht. Kabeljauw met risotto als hoofdgerecht. Een compositie van bramen en bijpassende sorbet & yoghurt ijs. Licht en lekker.
Goede vriendelijke deskundige bediening. Onvergetelijke avond. Knappe terrasverwarming.
Hier kun je een groot internationaal gezelschap hosten voor een Championship Golf! Wow.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Het nieuwe clubhuis is op een paar details na klaar. Prachtig! Topterras met waanzinnig uitzicht en rust.
De keuken is er ook klaar voor: salade van kreeft en coquilles, gevolgd door kalfshaas, sukade en zwezerik. Beste keuken op een golfbaan in inmiddels het mooiste clubhuis van Nederland.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Het beste restaurant van de golfbanen in Nederland! Hier eet je culinair na een ronde golf (of zonder golf, dat kan ook). Goede sfeer en klasse bediening, maar vooral topgerechten. Tong waar de versheid vanaf straalt en lamsfilet zoals de topkoks het kunnen maken. De uitbreiding van de baan en het nieuwe clubhuis worden in 2014/2015 verwacht. Nog beter?
Ed N.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2013
Op een doordeweekse avond door een bevriende zakenrelatie uitgenodigd om te eten bij ' haar' golfclub. Daar de brasserie deze avond was gereserveerd voor een bijeenkomst van de plaatselijke Rabobank, werden we naar het restaurant geleid. En dat was een positieve verrassing! Een zeer sfeervolle ambiance, mooi interieur en een prachtig uitzicht op de rondom liggende golfbanen. Sowieso heeft het gebouw een leuke opzet: kleedruimtes e.d van de golfbaan liggen op de begane grond en erboven ligt een paviljoen-achtig clubgebouw met bar, brasserie, restaurant en grote terrassen, met een grote trap bereikbaar vanaf het parkeerterrein.
Het was niet druk deze avond en we kregen meteen veel aandacht van het personeel.
Een goede Chardonnay als aperitief en vervolgens een licht 3 gangen menu bestaande uit variaties van zalm als voorgerecht, zeebaars als hoofdgerecht en een dessert met o.a. witte chocola en framboos, alles bijzonder mooi opgemaakt en goed van smaak. Een punt van aandacht: de frietjes bij het hoofdgerecht waren van een matige (diepvries)kwaliteit en deden helaas een beetje afbreuk aan het geheel. Maar alles bij elkaar een zeer geslaagde avond en ik kan me zo voorstellen dat het hier in het golfseizoen zeer goed toeven is! Een zeer leuk adres, ook voor de niet-golfer (zoals ik).