The Duchess

7,1
Erg duur
Bo B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Prachtig restaurant, prima bediening. Het eten is zwaar onder de maat. De foie gras donuts waren kleffe soesjes. Aubergine en octopus waren niet bijzonder. Beef wellington was redelijk maar side dishes werden kwartier later pas geserveerd. Teleurstellend, uiteindelijk kom je ook bij the duchess om lekker te eten en dat is niet gelukt.
Geert F.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Prachtig restaurant, mooiste locatie in Amsterdam. New York allure.
De keuken daarentegen is een tegenvaller. Shared dining formule is verwarrend , de prijzen zijn gepeperd. Een Linguine vongole , goed van smaak, telt maar 7 a 8 Venus schelpjes, €21. Een paar gegrilde asperges € 13. Een glas sauvignon blanc € € 9.50.
Het lijkt er op of het niet de bedoeling is dat je er nog eens terug komt. € 95 p.p. zonder een fles wijn. De bediening is verder correct.
Ronald S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Gisteravond in Duchess geweest. Mooie locatie. Maar erg duur. 3 lamskoteletjes 35 euro. bakje champignongs erbij (site gerecht) 13 euro.... Kwaliteit van eten gewoontjes, niet bijzonder. Goedkoopste flesje wijn 38 euro. Kortom, heel goed nadenken hierover. Helaas dit is niet goed.
Fjs1 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
De receptioniste was naar mijn mening ongepast gekleed. Een "skintight" ultra korte goud lamé minirok (die ze ook regelmatig naar beneden trok) met superhoge stiletto's. Past totaal niet bij de sfeer van The Duchesse. Champagne werd niet aan tafel ingeschonken. Zou ook een ander soort bruisende witte wijn geweest kunnen zijn. De fois gras in een van de gerechtjes was nauwelijks tot niet aanwezig. De scones waren zwaar en droog.
Dana73 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
De Duchess zit in een prachtig pand, een voormalig bankgebouw. Alleen daarom is het al een bezoek waard. De bediening is zeer professioneel en vriendelijk, en komt met uitstekende suggesties voor (in ons geval) een goede wijn.
De gerechten zijn om te delen en komen zodra ze klaar zijn. Ik vind dat een fijn concept. Goedkoop is het niet, maar wel om je vingers bij af te likken. Onze favorieten na twee bezoeken zijn de 'donuts' gevuld met foie gras en de St. Jakobsschelpen. Ook at ik hier een goede Beef Wellington.
Chrisje O.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Echt heerlijk gegeten. Perfect. Echter twee tegenvallers: toen er een glas werd omgestoten en hierdoor glas in een gerecht terechtkwam kregen we geen nieuw gerecht omdat we t glas zelf hadden omgestoten. Om 21:00 uur werden we verzocht om weg te gaan en plaats te maken voor nieuwe gasten terwijl we de tafel tot 21:30 zouden hebben. Best wel schokkend voor een klasse restaurant dat men beoogd te zijn en de prijs die je betaald.
LeoBietze .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Het restaurant ziet er echt stunning uit! Het eten is ver onder de maat! Een restaurant die zichzelf zo op de kaart zet moet ook kwaliteit aanbieden. Het is wel erg prijzig, de bediening was erg slordig.
Leen N.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Ondanks geruchten en sommige recensies op deze site over slechte service toch gaan eten. En de geruchten zijn volledig onterecht. Een super avond gehad. Bijzonder gastvrij onthaald door de portier en de gastvrouw. Een absoluut perfecte bediening; attent, persoonlijk en iedere keer een eventuele vraag voor zijn. Chapeau. Het eten was heerlijk met als klapstuk Lady ice cream; aan tafel bereid met een hoop show. De entourage behoeft geen betoog. Prachig. Een heerlijke avond gehad.
Rdammertjes11 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Heel mooi restaurant met zeer lekker eten (vooral de pasta met die heerlijke ragout!) wat opviel is de zeer leuke bediening, aan de bar , aan tafel, allemaal zeer vriendelijk en initiatiefrijk. Ook de uitsmijter was zeer behulpzaam met mijn auto terugzoeken. TOP TOP TOP!
Eric F.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Ambiance is echt waanzinnig, maar het bedienend personeel laat het vaak afweten. Ze hebben het vaker druk met elkaar dan oog voor de gast. Beetje jammer. Daarentegen zijn de geserveerde gerechten weer prima van smaak en worden ze mooi gebracht. Toch wel een aanrader om hier te eten!
LindaOnj .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Mooi restaurant maar! Het eten is ver onder de maat! Een restaurant die zichzelf zo op de kaart zet moet ook kwaliteit aanbieden. Het is absoluut niet goedkoop dus je verwachtingen zijn hoog. Flinke tegenvaller.
Stellabloem .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Nadat we aan de prachtige bar pastis hadden gedronken, dat prachtig geserveerd werd,werden we naar een mooi tafeltje gebracht. De muziek was lekker en de akoestiek prima. Ondanks al het geroezemoes om je heen is aan tafel het gesprek goed te volgen. De bediening in het engels was voor ons geen probleem omdat wij het leuk vonden geholpen te worden door jonge mensen " from all over the world".
De carpaccio vooraf van vis viel goed in de smaak. En ja...De beef wellington was alsof er een engeltje over je tong ...
Wij komen zeker terug omdat de kaart gerechten laat zien die we willen proberen. Zoals bijvoorbeeld de salade met blauwe tonijn.
Krisjes .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Lekker gegeten en gedronken tijdens 'n lunch. Maar wil je echt onthaasten dan is het geen aanrader. Het tempo zit er behoorlijk in, wel handig tijdens 'n lunchpauze van je werk.Maar niet als je relaxed wil lunchen. De risotto was lekker maar 'n beetje aan de zoute kant. Mooie entourage waar ik helaas kort van heb genoten.
Roy F.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
alleen de zeebaars was goed de carpaccio was te zout en de pasta was te veel peper en ik vond de huiswijn te duur gesprijst voor 50 euro al met al een mooie locatie een aanwinst voor amsterdam alleen veel ste duur voor wat je krijgt.
Berto D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Het eten was heerlijk, het concept geslaagd, de sfeer verrukkelijk en de mensen gastvrij. Negeer de negativiteit hieronder, het is mijn nieuwe hotspot in Amsterdam!
Zoeyael .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Ik had voor valentijnsdag een reservering gemaakt voor 3 personen een high tea in de tea room en ik had juist gevraagd voor de tea room omdat dat makkelijker zou zijn met mijn dochter van drie, maar bij binnenkomst werd er al meteen gezegd dat dat niet mogelijk was (erg raar want ik had 3 weken geleden de reservering gemaakt en toen was het geen probleem) maar ik ben de moeilijkste niet dus een plekje in het restaurant was ook prima. Na een kwartier aan tafel te zitten kwam er eindelijk iemand naar ons toe en ik vroeg of het mogelijk was de royal high tea te krijgen maar we wilde ipv thee graag een fles champagne en opzicht lijkt mij dat geen probleem, maar volgens de bediening was dat eigenlijk niet mogelijk maar ze gingen het proberen. Ik bestelde ook wat extra brood erbij zodat mijn dochter wat extra's had. Na 20 minuten hadden wij onze aardbeien opgegeten en vroeg ik waar het brood bleef en de bediening zei dat de keuken geen brood wilde geven omdat het niet bij de high tea paste... toen begon de irritatie langzaam bij mij te stijgen en besloot mijn man zelf even naar de keuken te gaan om als nog het brood te regelen.. Uiteindelijk kregen we onze etage met lekkernijen en ook het brood maar jammer genoeg miste we de helft van de dingen die op de kaart stond, dus vroeg weer het personeel waar de rest was.. geiriteerd werd de rest bijna bij ons op tafel gegooid zonder uitleg, bestek of iets. Dit was voor mij de druppel en ben naar de manager gelopen die al oogrollend naar mij keek en eigenlijk alles negeerde geen excuses of iets en enige wat ik kon krijgen was een arrogante houding. Eindelijk naar 3 uur ging ik maar de rekening vragen want we hadden genoeg gezeten en had niet meer echt het gevoel dat we welkom waren ook al miste we nog een deel van de high tea.... Jammer genoeg klopte de rekening ook niet en hadden ze te veel gerekend en moest ik dus weer naar de manager om te vragen of hij dit op wilde lossen weer oogrollend haalde hij 2 koffie van de rekening en vond dat we op die manier wel quit stonden.. al met al een prachtige zaak maar als je graag een chique uitstraling wilt hebben zorg dan ook dat de service en het eten van die kwaliteit zijn.
Nikki D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Over het interieur valt niets te zeggen. Dat is werkelijk prachtig. En daar is dan ook alles mee gezegd. Bij het reserveren krijg je meteen je eindtijd te horen, wat al een kleine irritatie bij mij opwekt. Ik snap best dat er tafels verkocht moeten worden, maar het voelt niet erg gastvrij.

Van de gerechten verwachtte ik - zeker gezien de prijs - veel meer. Het eten is niet bijzonder. Goed eten valt op omdat het zo lekker is, dan vergeet je die prijs snel weer. Nu was het eten niet bijzonder en was het ook behoorlijk weinig. Hierdoor viel vooral de prijs erg op. De bediening was vriendelijk, maar erg gehaast.

Verder vond ik het er erg onaangenaam ruiken: een soort rioollucht. Waarschijnlijk komt het doordat er verbouwd wordt onder het hotel, maar toch is dat erg onprettig tijdens het eten. Kortom, geen aanrader. In deze prijscategorie heeft Amsterdam veel betere restaurants te bieden.
Halowo H.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Mooie lokatie maar wanneer stoppen restaurants nu eindelijk eens met dat Shared dinner gedoe? Het voordeel voor de klant zou moeten zijn dat je naar behoefte kunt bestellen, maar hier werd al bij het uitdelen van de menukaarten gemeld dat het beter was om meteen al de "voor" - en "hoofdgerechten" te bestellen omdat het wachten tussendoor anders erg lang, wel drie kwartier, zou duren. En dat komt The Duchess in verband met de volgende shift natuurlijk niet gelegen! Het eten was aardig maar wel erg duur. De chocoladeexplosie smaakt echt nergens naar (denk aan : chocoladepaashaas uit de supermarkt ) maar gelet op de presentatie misschien leuk voor kinderpartijtjes?
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Gewaarschuwd door eerdere bezoekers nam ik slechts twee voorgerechten en geen hoofdgerecht. Over de bediening had ik, enigsizins tot mijn verbazing, niets te klagen en het pompeuze interieur kan er ook wel mee door. De salade nicoise had verbijsterend veel vlees (wat er strikt genomen niet in hoort) en weinig groen maar was nog wel een 7 waard: er was niet met passie aan gewerkt maar het smaakte wel aardig. Een pastagerecht voor bijna 20 euro bestond vrijwel uitsluitend uit pasta met een heel klein beetje peper: een 1. Als je een briefje van 20 euro op eet dan heb je meer culinair genot dan van zo'n knoedel pasta bij The Duchess. De wijnen per glas zijn oninteressant en krankzinnig duur. Nou ja, eigen schuld, dan had ik maar beter naar eerdere bezoekers moeten luisteren.
Luciano G.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Wij hebben hier een mooie avond beleefd. De locatie is prachtig en de bediening vriendelijk en attent. De voorgerechten waren goed, de jaconsschelpen fantastisch en het dessert (oa. Chocolate explosion) was top! Uiteraard betaal je hier een centje meer, maar zeker de moeite waard!