The Duchess

7,1

Jouw recensie over het restaurant The Duchess

Ans V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Een van de share gerechtjes was niet goed terruggeven werd niets mee gedaan zijn er allebei ziek van geworden nog tijdens het dessert de friandises die ook heel slecht waren uitgedroogde cakejes erbij! Allebei voedselvergiftiging! Slechte behandeling na afloop!
Nadia A.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Een avond dineren waar we al ver van te voren naar uitkekeken en dat gevoel werd alleen maar versterkt op moment dat we lazen dat jullie een Michelin ster hadden verdiend. Nadat onze jassen werden aangenomen en we naar onze tafel werd gebracht, merkten we al dat niet alle persoonsleden goed op de hoogte waren van de kaart. De vrouw in kwestie kon ons niet vertellen uit welke ingredienten een paar van de gerechten precies uit bestonden en nadat ik aangaf geen vlees te eten, gaf ze aan dat ik de lam wel kon nemen?! Het eten was erg lekker en ruim voldoende. Echter was de bediening echt dramatisch. Dit verwacht ik niet van een 'normaal' restaurant, maar al helemaal niet van een restaurant met een Michelin ster. De bediening maakte geen oogcontact, was niet alert (zaten te lang zonder drinken) en daarbij werd geen enkele keer gevraag of alles naar wens was. Erg jammer, want ik zal nu niet snel meer terugkomen.
Roy V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Een prachtig restaurant, een hele goede ambiance. Alleen de service en kwaliteit van het eten staan totaal niet gelijk aan de prijzen. Erg jammer. Voor een restaurant wat laatst een Michelin ster heeft gekregen hadden we meer verwacht. De bediening & balie medewerksters waren niet kundig. Het eten was lekker, maar zeker niet bijzonder. Veel gerechten zwommen in de olie en knoflook. Alleen het nagerecht was het hoogtepunt van de avond. Er zijn genoeg restaurants in Amsterdam waar de service juist is en het eten beter.
Joris W.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Absoluut één van de beste restaurants waar wij gegeten hebben, het personeel is uitermate correct en het eten verdient echt een ster! Een echt aanrader een pareltje in het centrum van Amsterdam!
Esmee90 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Op mijn verjaardag hier gegeten omdat ik veel goede verhalen had gehoord. Ik had ook meer verwacht. Ik had kip besteld, maar de kip was erg simpel en flauw. Bediening is wel vriendelijk maar te zakelijk. Inrichting is wel super mooi. Je betaald teveel geld voor wat je krijgt.
Lauren O.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Een tijdje geleden heb ik bij The Duchess mogen eten. Het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam. Bij binnenkomst werd mijn jas aangenomen en werden we naar onze tafel begeleid. De locatie was prachtig, helaas viel het eten erg tegen. Ik had veel lofende reacties gehoord dus misschien had ik hierdoor wat hoge verwachtingen, maar van een locatie als deze en voor wat ze willen uitstralen had ik zeker meer verwacht. De gerechten waren flauw en de garnalen in olijfolie waren van slechte kwaliteit. Ook de mensen naast ons waren niet te spreken over het eten wat voor ons bevestigde dat het niet aan ons lag. Het chocolade toetje was echter echt een beleving en heerlijk.
harrie B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Ons tweede bezoek aan The Duchess voor een uitgebreide lunch en wederom een genoegen. Prettige sfeer, aardige ontvangst en bediening, veel aandacht zonder opdringerig te zijn. Mooi tafeltje, stijlvol bestek en servetten, rekening gehouden met onze gast die in een rolstoel zit. En wederom prima eten. Uitschieters de salade nicoise, een soort deconstructie met mooie stukken aangeschroeide tonijn en ook de ossenstaart tortellini met kastanjes en kleine worteltjes: top. Maar ook de andere gerechten zoals de groene risotto en de linguini met bottarga en vongole waren prima. Ruime keuze ook in wijnen per glas, wij hadden een uitstekende Basa Rueda Centenaire 2016 en als rood een 2013 'Les Romains' , beiden prima passend. Kortom: allemaal aangenaam. Eigenlijk maar één minpuntje en dat waren de koekjes die we bij de koffie kregen. Bruine plakjes van een soort onbestemd zandgebak zonder veel smaak. Een kleine anticlimax maar de rest was prima in orde.
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Van de oesters, zeebaars carpacio, tot en met de tartar zeer smakelijke voorgerechten; de kingcrab en lobster salade het minst opwindend. Lamscotteletten smolten op de tong - de eendeborst een verfijnde en perfect gesneden geheel. De Portugese witte wijn die we dronken (Herdade do Esporão Monte Velho White 2015) was buitengewoon fris en droog; prima prijs/kwaliteit. De rode neef van deze wijn miste volheid en body - eten schuld, niet goed nagedacht. Bediening was professioneel en op de achtergrond.
Mieke O.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Geprobeerd high tea te reserveren met een notenallergie dat kam de chef blijkbaar niet. Die is "geen diëtist". Kansloos!
Regis V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Afgelopen zondag geweest naar aanleiding van een verjaardag. Alles was voortreffelijk! De bediening was attent en goed (jongen was pas net een maand in dienst) en sprak gewoon Nederlands ook al staat er vaker dat het personeel alleen Engels spreekt. Het shared dining concept snap ik alleen niet echt omdat het gewoon normale porties en borden zijn. Dus je kan gewoon een voor- en hoofdgerecht voor jezelf bestellen dan heb je voldoende. Het staat niet op de kaart, maar je moet gewoon vragen of je 2 bolletjes ijs kan krijgen dan wordt het ijs aan tafel met stikstof gemaakt voor je. En het chocolade toetje is ook erg lekker maar wel veel.
Ambiance is daarnaast erg mooi en aan een ronde tafel gezeten achterin de tent. Al met al zeker een aanrader!
Jolien M.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Een prachtige zaak met bijpassend personeel. De manager had verstand van de wijnen en kan daar leuk over vertellen maar het andere personeel is vooral aangenomen vanwege hun looks. De serveerster die wij hadden kwam veel te vaak aan onze tafel en had 'bijzondere' verhalen/opmerkingen, vooral irritant. Waarom is het verder nodig om de menukaart onleesbaar Frans/Engels te maken. Wat is er mis met Nederlands? Goed eten maar een te hoop onnodige poespas.
Foodfreaks .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Zondag geweest na een dagje Amsterdam. Wat een mooie zaak, prachtig hoog plafond je kijkt je ogen uit. We werden vriendelijk ontvangen en begeleid naar een tafel het eten was niet super maar goed. Tot het dessert kwam wat gaaf zeg wat ze aan tafel maken wel erg veel show als je kijkt naar de kwaliteit. Wel erg duur voor het geen wat je krijgt maar ja het is natuurlijk weer Amsterdam. Niet de laaste x dat we hier geweest zijn. (zeer vriendelijke bediening)
Thomas M.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Voor de tweede keer hier gegeten, ditmaal iets uitgebreider dan de eerste keer rond de opening. Ruimte blijft verbluffend, maar eten is niet altijd op hetzelfde niveau. Shared dining concept is leuk, maar werkt niet voor alle gerechten even handig. Bediening was aardig, maar leek er gedurende de avond steeds minder zin in te hebben. Einde avond werden we gevraagd om te tafel te verlaten (ze werken met time slots) maar de manager corrigeerde dit, dus we 'mochten' blijven zitten. Lijkt alsof de Duchess zijn draai nog steeds niet volledig heeft gevonden.
harrie B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Met een schnitzel-liefhebber struin ik de lijst langs van restaurants uit de Parool schnitzeltest. The Dutchess was daar tweede en dat blijkt terecht. Sterker nog: wat ons betreft had het eerste mogen zijn, tot nu toe ( we hebben de nrs 1 en 3 al gehad ).
Lekkere schnitzel, wel van kip maar dat was bekend en zo staat het op het menu; het is nog zoeken naar de echte Wiener...prima cole slaw met wat munt erin, lekkere wijn: het is niet goedkoop maar het is een prachtige ambiance, het heeft grandeur en een heel aardige bediening. Voor herhaling vatbaar.
Nicolette V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Wat een verschrikkelijk slechte bediening! En dat voor een tent met deze uitstraling! Wat we bestelden kregen we niet en wat we wel kregen hadden we niet besteld. Tot drie maal toe. Ik vond het ook irritant dat we in het Engels werden aangesproken. In mijn eigen stad! Het eten was prima (een heerlijke burger in jus met aardappelpuree) maar wel heel duur voor wat het was. Ik vind het geen aanrader en ga niet snel terug!
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Prachtige lokatie, aardige bediening maar moddervet in de olie doordrenkt eten. Aubergine carpaccio was zo dun en zo in de olie dat het bij het op je vork proberen te krijgen bijna een gepureerd babyhapje werd. Doodzonde want de smaak was niet verkeerd.
De risotto ook weer vet en vol, de gorgonzola net niet lekker genoeg, vooral zout. De venkelsalade was fris en eenvoudig lekker.
Jammer, het heeft veel potentie.
Butra G.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Wat kan je hier magistraal slecht eten zeg ! Bijna niet te beschrijven zo dramatisch en wat een verschrikkelijk, prachtige en mooie zaak .... welke kant je ook opkijkt overal even aangenaam en imposant. Nergens ben ik een zaak tegengekomen waar de kwaliteit zover uit elkaar lag als hier. De verbindende factor zou wellicht de bediening kunnen zijn.. en die bungelt idd ergens in het midden. Al het eten droop van of lag letterlijk te zwemmen in de olijfolie. De donuts met foie gras waren misschien nog wel het lekkerst qua smaak met werkelijk het allerallerallerkleinste beetje foie verwerkt in een minuscuul toefje op wat eigenlijk een mini-oliebol was. Carpaccio van zeebaars ... 5 mini stukjes zeebaars zonder smaak in een halve liter olijfolie. Ik kan nog even doorgaan.... diep diep diep triest als klap op de vuurpijl eindigde onze "shared dining" met aardappelpuree en crispy gnocchi al het andere was allang en breed op dus de bijgerechten waren onze afsluiter .... zijn maar weggegaan
Rosanne V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Gisteren een afternoon tea gedaan, en gekozen voor de royal versie. Aardige serveerster (sprak enkel Engels), dames bij ontvangst waren wat gehaast niettemin correct. Eten was oké, goede uitleg, thee was erg lekker. Champagne was fris en fruitig. Mede door het mooie plekje aan het raam en gehele entourage een geslaagde middag.
Sacha V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
1ste kerstdag bij The Duchess gedineerd.
Het viel enorm tegen. Ik had gedacht dat de zaak mooi versierd zou zijn, maar er was geen kerstbal te vinden.
Het diner was share dining wat ik raar vind voor een kerstdiner. Ook in het kerstdiner niks aan kerst gedaan. Niet voor herhaling vatbaar.
Bo B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Prachtig restaurant, prima bediening. Het eten is zwaar onder de maat. De foie gras donuts waren kleffe soesjes. Aubergine en octopus waren niet bijzonder. Beef wellington was redelijk maar side dishes werden kwartier later pas geserveerd. Teleurstellend, uiteindelijk kom je ook bij the duchess om lekker te eten en dat is niet gelukt.