The Duchess

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant The Duchess

Mas A.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Mooie zaak, goede sfeer. Gerechten zijn lekker en origineel maar wel aan de prijs. Wijnkaart met genoeg keus. Personeel is aardig maar soms wat gehaast. Al met al een prima zaak om af en toe te eten!
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
Uit ontbijten in plaats van dineren. De lokatie is geweldig. Het ontbijt en de service ook. Voor een heel schappelijk bedrag een mooi buffet, heerlijke verse sappen en ook nog iets a la carte gegeten. Een aanrader voor het ontbijt!
Liesbet Z.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
Hip, hot & trendy, the place to be, voor een avond dan. De zaak ziet er werkelijk fantastisch uit. De sfeer is uniek, net of je ergens in London of New York zit te eten. Het eten is lekker maar is het bijzonder? De prijs, misschien is die dan bijzonder. De bediening laat te wensen over, slordig, snel en onoplettend! zonde in zo een mooie zaak. Het doet afbreuk aan onze toch leuke avond.
Mickael V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
WoW waar moet ik beginnen ,wat een prachtig pand !!
Bij binnenkomst werd me duidelijk dat niemand maar dan ook niemand hier Nederlands spreekt op zich niet zon probleem maar blijft vreemd als je in Nederland zit en Engels moet praten.
Het ontvangst was kil en niet echt gastvrij
Na aangegeven te hebben dat ik en mijn familie een vier gangen menu wilden werd ons aan tafel niet uitgelegd dat er geen vaste menu prijzen zijn waardoor ik alsnog alacarte prijzen moest afrekenen zeer onprofessioneel !
De gerechten zijn opzich wel kundig bereid maar t is een groot olijfolie festival teveel olie overal is niet echt mijn ding.
Als voorafje een heerlijke bol brood met een in Olijfolie doordrenkte tomaat
Het voorgerecht bestond uit een paar flinterpapier dunne visstukjes omringt en op smaak gebracht met (daar is ie weer) olijfolie met wat takjes koriander en zeezout .... Ja zo kan ik het ook waar is de passie en creativiteit die past bij zon magistraal interieur!!
Ik vond t ook zeer raar dat we bij de hoofdgerechten voor de groente garnituren apart moest bijbetalen weer werd dit totaal niet gecommuniceerd door de Engels sprekende haastig en kille bediening.
Desserts lijken de enige kant waar deze keuken wel enigszins in uitblinkt hulde aan de patissier hier!
Je chef kan veel van je leren.

Koffie en thee smaakte heerlijk maar mijn partners espresso bestond uit een cupje met letterlijk 2 milliliter vloeistof.
Ik begrijp dat een espresso een schotje hoort te zijn maar dit was absurd.

Ik heb in menig ster zaak gegeten ik denk dat Michelin hier een te haastig besluit heeft genomen er zijn in Nederland zoveel eetzaakjes en chefs die met passie en keihard werk iets neer proberen te zetten in een minder grandioze setting dat soort chefs verdienen een michelinster en niet dit.
Duchess doe hier iets mee ! Kritiek moet je beter maken niet afbreken.

Komen voor t eten voorlopig niet meer terug.
Thomas D.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Heerlijk gegeten, maakt de verwachtingen zeker waar en de ambiance is uitstekend. Verassingen van de chef vielen allemaal goed in de smaak alhoewel het uiteindelijk veel te veel was.
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Een van de share gerechtjes was niet goed terruggeven werd niets mee gedaan zijn er allebei ziek van geworden nog tijdens het dessert de friandises die ook heel slecht waren uitgedroogde cakejes erbij! Allebei voedselvergiftiging! Slechte behandeling na afloop!
Nadia A.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Een avond dineren waar we al ver van te voren naar uitkekeken en dat gevoel werd alleen maar versterkt op moment dat we lazen dat jullie een Michelin ster hadden verdiend. Nadat onze jassen werden aangenomen en we naar onze tafel werd gebracht, merkten we al dat niet alle persoonsleden goed op de hoogte waren van de kaart. De vrouw in kwestie kon ons niet vertellen uit welke ingredienten een paar van de gerechten precies uit bestonden en nadat ik aangaf geen vlees te eten, gaf ze aan dat ik de lam wel kon nemen?! Het eten was erg lekker en ruim voldoende. Echter was de bediening echt dramatisch. Dit verwacht ik niet van een 'normaal' restaurant, maar al helemaal niet van een restaurant met een Michelin ster. De bediening maakte geen oogcontact, was niet alert (zaten te lang zonder drinken) en daarbij werd geen enkele keer gevraag of alles naar wens was. Erg jammer, want ik zal nu niet snel meer terugkomen.
Roy V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Een prachtig restaurant, een hele goede ambiance. Alleen de service en kwaliteit van het eten staan totaal niet gelijk aan de prijzen. Erg jammer. Voor een restaurant wat laatst een Michelin ster heeft gekregen hadden we meer verwacht. De bediening & balie medewerksters waren niet kundig. Het eten was lekker, maar zeker niet bijzonder. Veel gerechten zwommen in de olie en knoflook. Alleen het nagerecht was het hoogtepunt van de avond. Er zijn genoeg restaurants in Amsterdam waar de service juist is en het eten beter.
Joris W.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Absoluut één van de beste restaurants waar wij gegeten hebben, het personeel is uitermate correct en het eten verdient echt een ster! Een echt aanrader een pareltje in het centrum van Amsterdam!
Esmee90 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Op mijn verjaardag hier gegeten omdat ik veel goede verhalen had gehoord. Ik had ook meer verwacht. Ik had kip besteld, maar de kip was erg simpel en flauw. Bediening is wel vriendelijk maar te zakelijk. Inrichting is wel super mooi. Je betaald teveel geld voor wat je krijgt.
Lauren O.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Een tijdje geleden heb ik bij The Duchess mogen eten. Het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam. Bij binnenkomst werd mijn jas aangenomen en werden we naar onze tafel begeleid. De locatie was prachtig, helaas viel het eten erg tegen. Ik had veel lofende reacties gehoord dus misschien had ik hierdoor wat hoge verwachtingen, maar van een locatie als deze en voor wat ze willen uitstralen had ik zeker meer verwacht. De gerechten waren flauw en de garnalen in olijfolie waren van slechte kwaliteit. Ook de mensen naast ons waren niet te spreken over het eten wat voor ons bevestigde dat het niet aan ons lag. Het chocolade toetje was echter echt een beleving en heerlijk.
harrie B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Ons tweede bezoek aan The Duchess voor een uitgebreide lunch en wederom een genoegen. Prettige sfeer, aardige ontvangst en bediening, veel aandacht zonder opdringerig te zijn. Mooi tafeltje, stijlvol bestek en servetten, rekening gehouden met onze gast die in een rolstoel zit. En wederom prima eten. Uitschieters de salade nicoise, een soort deconstructie met mooie stukken aangeschroeide tonijn en ook de ossenstaart tortellini met kastanjes en kleine worteltjes: top. Maar ook de andere gerechten zoals de groene risotto en de linguini met bottarga en vongole waren prima. Ruime keuze ook in wijnen per glas, wij hadden een uitstekende Basa Rueda Centenaire 2016 en als rood een 2013 'Les Romains' , beiden prima passend. Kortom: allemaal aangenaam. Eigenlijk maar één minpuntje en dat waren de koekjes die we bij de koffie kregen. Bruine plakjes van een soort onbestemd zandgebak zonder veel smaak. Een kleine anticlimax maar de rest was prima in orde.
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Van de oesters, zeebaars carpacio, tot en met de tartar zeer smakelijke voorgerechten; de kingcrab en lobster salade het minst opwindend. Lamscotteletten smolten op de tong - de eendeborst een verfijnde en perfect gesneden geheel. De Portugese witte wijn die we dronken (Herdade do Esporão Monte Velho White 2015) was buitengewoon fris en droog; prima prijs/kwaliteit. De rode neef van deze wijn miste volheid en body - eten schuld, niet goed nagedacht. Bediening was professioneel en op de achtergrond.
Mieke O.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Geprobeerd high tea te reserveren met een notenallergie dat kam de chef blijkbaar niet. Die is "geen diëtist". Kansloos!
Regis V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Afgelopen zondag geweest naar aanleiding van een verjaardag. Alles was voortreffelijk! De bediening was attent en goed (jongen was pas net een maand in dienst) en sprak gewoon Nederlands ook al staat er vaker dat het personeel alleen Engels spreekt. Het shared dining concept snap ik alleen niet echt omdat het gewoon normale porties en borden zijn. Dus je kan gewoon een voor- en hoofdgerecht voor jezelf bestellen dan heb je voldoende. Het staat niet op de kaart, maar je moet gewoon vragen of je 2 bolletjes ijs kan krijgen dan wordt het ijs aan tafel met stikstof gemaakt voor je. En het chocolade toetje is ook erg lekker maar wel veel.
Ambiance is daarnaast erg mooi en aan een ronde tafel gezeten achterin de tent. Al met al zeker een aanrader!
Jolien M.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Een prachtige zaak met bijpassend personeel. De manager had verstand van de wijnen en kan daar leuk over vertellen maar het andere personeel is vooral aangenomen vanwege hun looks. De serveerster die wij hadden kwam veel te vaak aan onze tafel en had 'bijzondere' verhalen/opmerkingen, vooral irritant. Waarom is het verder nodig om de menukaart onleesbaar Frans/Engels te maken. Wat is er mis met Nederlands? Goed eten maar een te hoop onnodige poespas.
Foodfreaks .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Zondag geweest na een dagje Amsterdam. Wat een mooie zaak, prachtig hoog plafond je kijkt je ogen uit. We werden vriendelijk ontvangen en begeleid naar een tafel het eten was niet super maar goed. Tot het dessert kwam wat gaaf zeg wat ze aan tafel maken wel erg veel show als je kijkt naar de kwaliteit. Wel erg duur voor het geen wat je krijgt maar ja het is natuurlijk weer Amsterdam. Niet de laaste x dat we hier geweest zijn. (zeer vriendelijke bediening)
Thomas M.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Voor de tweede keer hier gegeten, ditmaal iets uitgebreider dan de eerste keer rond de opening. Ruimte blijft verbluffend, maar eten is niet altijd op hetzelfde niveau. Shared dining concept is leuk, maar werkt niet voor alle gerechten even handig. Bediening was aardig, maar leek er gedurende de avond steeds minder zin in te hebben. Einde avond werden we gevraagd om te tafel te verlaten (ze werken met time slots) maar de manager corrigeerde dit, dus we 'mochten' blijven zitten. Lijkt alsof de Duchess zijn draai nog steeds niet volledig heeft gevonden.
harrie B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Met een schnitzel-liefhebber struin ik de lijst langs van restaurants uit de Parool schnitzeltest. The Dutchess was daar tweede en dat blijkt terecht. Sterker nog: wat ons betreft had het eerste mogen zijn, tot nu toe ( we hebben de nrs 1 en 3 al gehad ).
Lekkere schnitzel, wel van kip maar dat was bekend en zo staat het op het menu; het is nog zoeken naar de echte Wiener...prima cole slaw met wat munt erin, lekkere wijn: het is niet goedkoop maar het is een prachtige ambiance, het heeft grandeur en een heel aardige bediening. Voor herhaling vatbaar.
Nicolette V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Wat een verschrikkelijk slechte bediening! En dat voor een tent met deze uitstraling! Wat we bestelden kregen we niet en wat we wel kregen hadden we niet besteld. Tot drie maal toe. Ik vond het ook irritant dat we in het Engels werden aangesproken. In mijn eigen stad! Het eten was prima (een heerlijke burger in jus met aardappelpuree) maar wel heel duur voor wat het was. Ik vind het geen aanrader en ga niet snel terug!