The Duchess

6,9
6,9
Mieke O.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Geprobeerd high tea te reserveren met een notenallergie dat kam de chef blijkbaar niet. Die is "geen diëtist". Kansloos!
Regis V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Afgelopen zondag geweest naar aanleiding van een verjaardag. Alles was voortreffelijk! De bediening was attent en goed (jongen was pas net een maand in dienst) en sprak gewoon Nederlands ook al staat er vaker dat het personeel alleen Engels spreekt. Het shared dining concept snap ik alleen niet echt omdat het gewoon normale porties en borden zijn. Dus je kan gewoon een voor- en hoofdgerecht voor jezelf bestellen dan heb je voldoende. Het staat niet op de kaart, maar je moet gewoon vragen of je 2 bolletjes ijs kan krijgen dan wordt het ijs aan tafel met stikstof gemaakt voor je. En het chocolade toetje is ook erg lekker maar wel veel.
Ambiance is daarnaast erg mooi en aan een ronde tafel gezeten achterin de tent. Al met al zeker een aanrader!
Jo Eet ..
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Een prachtige zaak met bijpassend personeel. De manager had verstand van de wijnen en kan daar leuk over vertellen maar het andere personeel is vooral aangenomen vanwege hun looks. De serveerster die wij hadden kwam veel te vaak aan onze tafel en had 'bijzondere' verhalen/opmerkingen, vooral irritant. Waarom is het verder nodig om de menukaart onleesbaar Frans/Engels te maken. Wat is er mis met Nederlands? Goed eten maar een te hoop onnodige poespas.
Foodfreaks .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Zondag geweest na een dagje Amsterdam. Wat een mooie zaak, prachtig hoog plafond je kijkt je ogen uit. We werden vriendelijk ontvangen en begeleid naar een tafel het eten was niet super maar goed. Tot het dessert kwam wat gaaf zeg wat ze aan tafel maken wel erg veel show als je kijkt naar de kwaliteit. Wel erg duur voor het geen wat je krijgt maar ja het is natuurlijk weer Amsterdam. Niet de laaste x dat we hier geweest zijn. (zeer vriendelijke bediening)
Thomas M.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Voor de tweede keer hier gegeten, ditmaal iets uitgebreider dan de eerste keer rond de opening. Ruimte blijft verbluffend, maar eten is niet altijd op hetzelfde niveau. Shared dining concept is leuk, maar werkt niet voor alle gerechten even handig. Bediening was aardig, maar leek er gedurende de avond steeds minder zin in te hebben. Einde avond werden we gevraagd om te tafel te verlaten (ze werken met time slots) maar de manager corrigeerde dit, dus we 'mochten' blijven zitten. Lijkt alsof de Duchess zijn draai nog steeds niet volledig heeft gevonden.
harrie B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Met een schnitzel-liefhebber struin ik de lijst langs van restaurants uit de Parool schnitzeltest. The Dutchess was daar tweede en dat blijkt terecht. Sterker nog: wat ons betreft had het eerste mogen zijn, tot nu toe ( we hebben de nrs 1 en 3 al gehad ).
Lekkere schnitzel, wel van kip maar dat was bekend en zo staat het op het menu; het is nog zoeken naar de echte Wiener...prima cole slaw met wat munt erin, lekkere wijn: het is niet goedkoop maar het is een prachtige ambiance, het heeft grandeur en een heel aardige bediening. Voor herhaling vatbaar.
Nicolette V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Wat een verschrikkelijk slechte bediening! En dat voor een tent met deze uitstraling! Wat we bestelden kregen we niet en wat we wel kregen hadden we niet besteld. Tot drie maal toe. Ik vond het ook irritant dat we in het Engels werden aangesproken. In mijn eigen stad! Het eten was prima (een heerlijke burger in jus met aardappelpuree) maar wel heel duur voor wat het was. Ik vind het geen aanrader en ga niet snel terug!
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Prachtige lokatie, aardige bediening maar moddervet in de olie doordrenkt eten. Aubergine carpaccio was zo dun en zo in de olie dat het bij het op je vork proberen te krijgen bijna een gepureerd babyhapje werd. Doodzonde want de smaak was niet verkeerd.
De risotto ook weer vet en vol, de gorgonzola net niet lekker genoeg, vooral zout. De venkelsalade was fris en eenvoudig lekker.
Jammer, het heeft veel potentie.
Remco S.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Wat kan je hier magistraal slecht eten zeg ! Bijna niet te beschrijven zo dramatisch en wat een verschrikkelijk, prachtige en mooie zaak .... welke kant je ook opkijkt overal even aangenaam en imposant. Nergens ben ik een zaak tegengekomen waar de kwaliteit zover uit elkaar lag als hier. De verbindende factor zou wellicht de bediening kunnen zijn.. en die bungelt idd ergens in het midden. Al het eten droop van of lag letterlijk te zwemmen in de olijfolie. De donuts met foie gras waren misschien nog wel het lekkerst qua smaak met werkelijk het allerallerallerkleinste beetje foie verwerkt in een minuscuul toefje op wat eigenlijk een mini-oliebol was. Carpaccio van zeebaars ... 5 mini stukjes zeebaars zonder smaak in een halve liter olijfolie. Ik kan nog even doorgaan.... diep diep diep triest als klap op de vuurpijl eindigde onze "shared dining" met aardappelpuree en crispy gnocchi al het andere was allang en breed op dus de bijgerechten waren onze afsluiter .... zijn maar weggegaan
Rosanne V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Gisteren een afternoon tea gedaan, en gekozen voor de royal versie. Aardige serveerster (sprak enkel Engels), dames bij ontvangst waren wat gehaast niettemin correct. Eten was oké, goede uitleg, thee was erg lekker. Champagne was fris en fruitig. Mede door het mooie plekje aan het raam en gehele entourage een geslaagde middag.
Sacha V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
1ste kerstdag bij The Duchess gedineerd.
Het viel enorm tegen. Ik had gedacht dat de zaak mooi versierd zou zijn, maar er was geen kerstbal te vinden.
Het diner was share dining wat ik raar vind voor een kerstdiner. Ook in het kerstdiner niks aan kerst gedaan. Niet voor herhaling vatbaar.
Bo B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Prachtig restaurant, prima bediening. Het eten is zwaar onder de maat. De foie gras donuts waren kleffe soesjes. Aubergine en octopus waren niet bijzonder. Beef wellington was redelijk maar side dishes werden kwartier later pas geserveerd. Teleurstellend, uiteindelijk kom je ook bij the duchess om lekker te eten en dat is niet gelukt.
Geert F.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Prachtig restaurant, mooiste locatie in Amsterdam. New York allure.
De keuken daarentegen is een tegenvaller. Shared dining formule is verwarrend , de prijzen zijn gepeperd. Een Linguine vongole , goed van smaak, telt maar 7 a 8 Venus schelpjes, €21. Een paar gegrilde asperges € 13. Een glas sauvignon blanc € € 9.50.
Het lijkt er op of het niet de bedoeling is dat je er nog eens terug komt. € 95 p.p. zonder een fles wijn. De bediening is verder correct.
Ronald S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Gisteravond in Duchess geweest. Mooie locatie. Maar erg duur. 3 lamskoteletjes 35 euro. bakje champignongs erbij (site gerecht) 13 euro.... Kwaliteit van eten gewoontjes, niet bijzonder. Goedkoopste flesje wijn 38 euro. Kortom, heel goed nadenken hierover. Helaas dit is niet goed.
fjs1 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
De receptioniste was naar mijn mening ongepast gekleed. Een "skintight" ultra korte goud lamé minirok (die ze ook regelmatig naar beneden trok) met superhoge stiletto's. Past totaal niet bij de sfeer van The Duchesse. Champagne werd niet aan tafel ingeschonken. Zou ook een ander soort bruisende witte wijn geweest kunnen zijn. De fois gras in een van de gerechtjes was nauwelijks tot niet aanwezig. De scones waren zwaar en droog.
Dana73 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
De Duchess zit in een prachtig pand, een voormalig bankgebouw. Alleen daarom is het al een bezoek waard. De bediening is zeer professioneel en vriendelijk, en komt met uitstekende suggesties voor (in ons geval) een goede wijn.
De gerechten zijn om te delen en komen zodra ze klaar zijn. Ik vind dat een fijn concept. Goedkoop is het niet, maar wel om je vingers bij af te likken. Onze favorieten na twee bezoeken zijn de 'donuts' gevuld met foie gras en de St. Jakobsschelpen. Ook at ik hier een goede Beef Wellington.
Chrisje O.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Echt heerlijk gegeten. Perfect. Echter twee tegenvallers: toen er een glas werd omgestoten en hierdoor glas in een gerecht terechtkwam kregen we geen nieuw gerecht omdat we t glas zelf hadden omgestoten. Om 21:00 uur werden we verzocht om weg te gaan en plaats te maken voor nieuwe gasten terwijl we de tafel tot 21:30 zouden hebben. Best wel schokkend voor een klasse restaurant dat men beoogd te zijn en de prijs die je betaald.
LeoBietze .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Het restaurant ziet er echt stunning uit! Het eten is ver onder de maat! Een restaurant die zichzelf zo op de kaart zet moet ook kwaliteit aanbieden. Het is wel erg prijzig, de bediening was erg slordig.
Leen N.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Ondanks geruchten en sommige recensies op deze site over slechte service toch gaan eten. En de geruchten zijn volledig onterecht. Een super avond gehad. Bijzonder gastvrij onthaald door de portier en de gastvrouw. Een absoluut perfecte bediening; attent, persoonlijk en iedere keer een eventuele vraag voor zijn. Chapeau. Het eten was heerlijk met als klapstuk Lady ice cream; aan tafel bereid met een hoop show. De entourage behoeft geen betoog. Prachig. Een heerlijke avond gehad.
Rdammertjes11 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Heel mooi restaurant met zeer lekker eten (vooral de pasta met die heerlijke ragout!) wat opviel is de zeer leuke bediening, aan de bar , aan tafel, allemaal zeer vriendelijk en initiatiefrijk. Ook de uitsmijter was zeer behulpzaam met mijn auto terugzoeken. TOP TOP TOP!