The Dog's Bollocks

- Bar vanaf 17:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Ik ben hier nu een aantal maal met veel plezier geweest! The dog's bullocks is een Engels Pubachtige kroeg in Groningen, druk bezocht door zowel locals als internationals. Iedere keer als ik hier vrijdagavond kwam was het stampensvol. Toch word je bij binnenkomst snel opgevangen door iemand van achter de bar die je helpt een tafeltje te zoeken. Tot nu toe iedere keer net mazzel voor een laatste tafeltje! Ze hebben hier een ruim assortiment aan nationale en itnernationale bieren en een hoop andere drankjes. De nacho's zijn altijd heerlijk en de burgers (met name de hot 'n smokey) zijn heerlijk! Goedkoop zijn de burgers niet, maar dan heb je wel echt een flinke burger met lekker vlees, een goed broodje en heerlijke toppings. Minpuntje vind ik dat de muziek soms erg hard staat. Al met al een gezellige tent met lekker eten, een goede tip voor een gezellig borreldiner op vrijdagavond!
Marlies D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Afgelopen donderdag hier gegeten. Er heerst een heerlijke kroeg sfeer en het is er gezellig druk. Genoten van speciaalbiertjes en natuurlijk een burger gegeten. Dankzij het voorgerecht (nacho's) helaas de burger niet meer opgekregen, maar we hebben zeker goed gegeten.

Anne O.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Burgers & Beers!

Lekker comfort food, goede burgers, aparte toppings.

Bediening af en toe wat langzaam en onoplettend, maar de burger maakt veel goed.

Bestel de curly fries! En de neem de ice Cream burger na!
Patrick E.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Op donderdag 14 januari met collega's hier gegeten, ja wel tijdens Eurosonic. De band die boven speelde had een dusdanig hard volume dat converseren niet meer mogelijk was en we via app maar overleggen gingen welk alternatief we hadden. Navraag leerde ons dat we beneden nog wel wat rustiger te konden eten, tenmisnte voor een uur want dan zou daar een band van start gaan.
Jammer dat benenden geen prettige geur hing (rook naar chemo-toilet). De burger's (ik had de Heart-attack) smaakten super en waren ruim van formaat. De hoeveelheid friet was iets minder maar de combinatie deed goed smaken. Op de service niets aan te merken, wisselen tussen boven, beneden en weer naar boven ging zonder problemen, de rekening schoof ondanks de drukte gewoon met ons mee
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Prima pubfood! De burger is mals en gigantisch. De curly-fries zijn knapperig. De biertjes smaken prima. Voor de snelle hap, voor de hongerige maag.
Jw7466 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Inmiddels twee maal hier gegeten, de burgers zijn lekker sappig en smaakvol. Echt wat je verwacht van "pub-food"! Een dubbele burger geeft veel waar voor je geld, en is mijns inziens zeker aan te raden! Portie frietjes zijn wat aan de karige kant, maar bij een dubbele burger is een grote portie ook niet nodig.
Het nadeel vind ik de wachttijd - de eerste keer met een groep wezen eten en toen ruim een uur gewacht op onze 7 burgers. De tweede keer (2 personen) wat minder lang, maar nog steeds een flinke poos. Aan de andere kant: Goed bereid kost even tijd, en het resultaat was zeker naar wens. Overigens beide keren in het Nederlands kunnen bestellen.
Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Naar mijn mening is dit de pub die ik miste in de stad. Er zijn natuurlijk wel wat andere pubs, maar deze maken mij warm wat betreft decor, muziek en eetgelegenheid.

De gedraaide muziek paste precies in mijn straatje thuis, de sfeer en het decor was prima, genoeg plekken om knus en gezellig te zitten (in bank-hokjes) en voldoende open plek om te staan met een tafeltje! De menukaart is klein maar fijn, leuke gerechten (ook voor vegetariërs) voor een prima prijsje!

De service was vriendelijk en voldoende. Soms duurde het wat lang voordat de drankjes werden neergezet, maar dit was geen ergernis!

Zeer zeker een leuke tent en de moeite waard om eens te eten en wat vaker te drinken!
A. S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Het eten is goed pubfood. Royale burgers met leuke ingrediënten. Bijgerechten (if any) karig, maar de burger vult goed genoeg. Soms klopt hetgeen je krijgt niet helemaal met wat op de kaart staat, maar kniesoor die er op let.
Service is redelijk tot goed. Blijft raar om in Groningen je potje bier te moeten bestellen in het Engels. Ik vind het superleuk, schattig en koddig wanneer een Engelstalig persoon de moeite neemt om wat steenkolen-Nederlands te leren (doen wij omgekeerd ook) maar inwoners van het Engelse taalgebied vinden dat blijkbaar niet nodig. Ik vind dat lui en ongeïnteresseerd.
Soms moet je een tijd wachten op je biertje, maar daar staat tegenover dat we een keer een plaat borrelsnacks met 4 man bestelden en toen de ober een vijfde persoon zag aanschuiven, de plaat uitgebreid werd met een portie voor hem. Klasse.
Decor is op zich knus, goede verlichting. Maar de met pubs onlosmakelijk verbonden TV's en beamers met sportwedstrijden en bijbehorrend lawaaiig publiek oeven van mij niet. Ik vond dat altijd wel grappig om te zien op vakantie in Portugal of Spanje. Cafés vol bezopen, naar grote plasma-TV's schreeuwende Engelsen. Mijn vrouw en ik lopen dan altijd snel door naar een iets rustiger tent om op afstand van een terras hoofdschuddend te kijken naar die mallotige cultuur.
Door een paar vrienden meegenomen naar The Dog's Bollocks - alles in orde tot achter mij een paar Spanjolen zo hard begonnen te schreeuwen bij de samenvatting Real-Atletico dat ik mijn eigen gedachten niet meer kon horen.
Leuk om naartoe te gaan met al een paar liter pils achter de kiezen. Niet voor een romantisch diner met mijn wederhelft.
Davomba .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Wat leuk, zit er ineens een mooie Pub in het pand waar ik vroeger meerdere feestjes heb meegemaakt in de tijd van Bar Pepper. Gezellig druk, ondanks de drukte kon je elkaar goed verstaan. We hebben eerst een Chef's Platter besteld, lekker met een glaasje (erg goede) huiswijn. De steak daarna was goed en lekker mals, krokant gebakken frieten en een wat fantasieloze salade die trouwens wel goed op smaak was. Zeker de moeite en onverwacht goed voor een drukke Pub.
Lennart D.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Ik kom er vaak en heb er onterecht nog nooit een recensie over geschreven. Maar wat is the Dog's bollocks een aanwinst voor de pub scene in Groningen. Vriendelijk personeel, goede burgers (creative presentatie) en een fantastische bier kaart. Aanrader!
Silvieblij .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Vrijdagavond voor het eerst hier per toeval terecht gekomen. Een echte sfeervolle pub zoals een pub bedoeld is, hout, glas in lood, veel bieren op de tap en vooral een drukke maar gezellige ambiance. Door de drukte zou je niet meteen denken aan romantisch dineren maar de kaart nodigde ons toch uit om het te proberen. Uiteindelijk hebben we met z'n allen gekozen voor een mega hamburger die we met 4 personen haast niet opkregen. Heerlijk mals, goed op smaak en een erg leuke manier van presenteren. Ik reis erg veel voor mijn werk en ben zelden zo'n sfeervolle kroeg tegengekomen. Hopelijk heb ik weer snel een afspraak in Groningen.
Brambo666 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Het was gezellig druk toen we binnenkwamen. Ondanks de drukte werden we meteen aangesproken. Na een puzzeltje (geen reservering) konden we een tafeltje krijgen. Het eten duurde wat langer maar gezien de gezelligheid (leuke pubsfeer) kon dat de pret niet drukken. Het eten was puur, geen liflafjes maar gewoon goed, vooral de hamburger was erg lekker. Het meisje dat ons hielp was ontzettend vrolijk. Absoluut herhalingsgevaar
Henk-Jan G.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Nieuw restaurant, reageert op zeikerige recensies... Dit moet wel een goed restaurant zijn! Niets is minder waar, misplaatste arrogantie! Slechte bediening ( na 10 min kwam er 1 ), lang wachten op eten, rare nasmaak aan burger, te hoge rekening gekregen. Als dit de standaard is, dan duurt het niet meer lang dat dit restaurant 'ieder weekend vol zit'. Volgende keer gewoon weer Papa Joe's!
Janfeenstra .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Op zaterdag naar The Dog’s Bollocks op aanraden van een medewerker van Mr Mofongo.
Nou dat had ze beter niet kunnen doen.
The Dog’s Bollocks is een leuk ingericht eet café.
Maar dat eten kunnen ze beter overboord zetten, dat is echt een drama.
De burgers die wij gereserveerd kregen waren koud en zeer mager van bijlagen, lees 20 stukjes friet en rucola met veel te scherpe saus.
De Quesadilas als hoofd gerecht nemen is geen aanrader.
Deze wordt zeer lauw geserveerd met een handje vol frietjes.
Ik had optie met kip + € 2,50 , maar deze kip is ver te zoeken.
Doordat hij lauw was heb ik één van de bedienings medewerkers aangesproken, maar deze dame bleek geen Nederlands te spreken, wat op zich al erg slecht is.
En de lauwe Quesadilas terug gestuurd naar de keuken.
Na 15 minuten werd er hij opnieuw geserveerd, iets warmer, maar de kip was gevlogen.

Dus de The Dog’s Bollocks aan de Oude Boteringestraat is een vette onvoldoende waard.

Jan. Je recensieverleden geeft aan dat je uit bent op horeca zwart maken. Eet je eens goed? Zet dat ook op Iens! Een 1? We zitten elk vr/zat VOL! Lauw? Klopt. We hebben NIEUWE laten maken + EXTRA kip (niet opgewarmd dus!) Service een 3? We hebben alles geprobeerd om je tevreden te stellen. Maar er was vanaf minuut 1 niet meer met je te handelen (tot ergernis van je vrienden en ons).
Moeite met Engels? Welkom in 2015 en welkom in een pub!
Hopelijk voert Iens snel censuur in voor gasten als jij.
Alexander P.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Afgelopen week hebben wij met een groep vrienden gegeten bij dit unieke restaurant. De ietwat rumoerige sfeer maakt het met een groep zeker erg gezellig. Wanneer je romantisch met z'n tweeën wilt gaan eten, dan zou ik dit minder snel niet aanraden.

Het eten zelf was erg goed. Binnen de groep was de knaller, de 1,5 kilo wegende hamburger voor 3 personen besteld. Je verwacht al snel een droog stuk vlees, maar in tegendeel! Het was een heerlijke sappige, goed gekruide hamburger. Een aanrader. Zelf had ik spareribs besteld. Ook deze waren qua smaak erg goed, de hoeveelheid daarentegen vond ik ietwat matig.

Gedurende de avond zijn we goed geholpen door een vriendelijke dame. Enig minpunt van de service was lange wachttijd. Het heeft namelijk zeker anderhalf uur geduurd vanaf het moment van bestellen dat wij daadwerkelijk het hoofdgerecht ontvingen. Naar mijn mening toch wel een belangrijk aandachtspunt.

Al met al hebben we een hele gezellige avond gehad waarbij we lekker hebben gegeten. Ben je met een groep vrienden en wil je een keer iets anders, dan is dit met uitzondering van de wachttijd zeker een aanrader.

Bedankt voor de recensie! Wij kunnen ons hier helemaal in vinden. En fijn dat we als restaurant ook kunt reageren op recensies tegenwoordig...! De wachttijden zijn inmiddels een stuk korter. Ons nieuwe menu ( vanaf september) werd erg snel (te) populair. Dit hebben wij ook gemerkt in de service. We plannen reserveringen en roosteren personeel een stuk beter nu.

Nogmaals bedankt! En hopelijk tot snel (met je groep vrienden) ;)
MichelleJoubert .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Gave tent, lekker relaxed en echt een supergrote en lekkere burger gegeten! Helemaal niet duur en gewoon een fijne sfeer. Ook relaxte mensen aan het werk. Zeker een tip om gezellig wat te drinken en een burger te eten in een Iers achtige pub. Ook allemaal gekke spreuken op de muur. Je merkt gelijk dat er nagedacht is over de inrichting. Super!
Dank je Michelle! Een tien en twee negens... Zo goed zijn we ook niet toch...? ;)
RosalieVerhaeghe .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Leuke pub met veel heel veel verschillende soorten biertjes. Was met vrienden om even snel wat te eten. Burgers zijn top! Er kwam ook een enorme burger voorbij (helaas voor de tafel naast ons) dus daar kom ik nog eens voor terug. Verder gezellige sfeer en enthousiast personeel. Zeker een aanrader als je leuk met vrienden wat wil eten & drinken en bijkletsen.
Dank je Rosalie! Fijne recensie. Wat jij opmerkt is precies wat we willen!
Articu .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Prachtige aankleding, heerlijke bieren en een heerlijk grote sappige burger, de beste die ik ooit in Groningen heb gegeten!
Thanks Articu! Die 250 grammer doet het inderdaad aardig in de stad! :)
Mark P.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Op een rustige zondag avond hier met twee vrienden biertjes gedronken en voetbal gekeken, wat we vaker hier doen, maar nu voor het eerst ook de burgers geprobeerd.
The Dog's is een hele mooie pub ze hebben veel verschillende bieren en de burgers waren echt fantastisch!! Voor ongeveer €10 hebben we de grootste burger ooit gegeten!! Helaas is er op zondag minder keuze dan normaal (alleen burgers), maar daar kwamen wij ook voor!!
Thanks! Inmiddels doen we de gehele kaart ook op de zondag! Elke dag dus! Bedankt voor de positieve recensie...

Tot snel!