The Corner

Hoog tempo

Jouw recensie over het restaurant The Corner

Femke E.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Het eten is niet spectaculair. Het is een bruinachtig café. Daar moet het ook bij blijven. Blik in de keuken kunnen vangen. Waren niet professioneel bezig. Mits de klapdeuren.. als bar een prima locatie. Service was gewoontjes en de sfeer ook.
Jerry S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
The Corner

Met voormalig collega en jarige zus naar café en brasserie The Corner in de Rivierenbuurt vlakbij de RAI. Bij het bestellen hoorden we dat hun tomatensoep volgens Het Parool de één na beste is van Amsterdam. En ook de mosselen en de gehaktbal zijn volgens de bediening beroemd in Amsterdam.

Wij gaan voor de erwtensoep en die is heerlijk. Vol van smaak en structuur en voldoende vlees (spek en worst). Ook het stukje roggebrood met spek ging erin als koek. Dat gold ook voor de hoofdgerechten de Balinese Kippendijen met satésaus, de Wiener schnitzel en de gepocheerde zalmmoot. The Corner heeft het allemaal in huis.

Dat het ietwat fris was in het overigens warm ingerichte interieur is een aandachtspuntje. De bediening nam in ieder geval de moeite nam om er iets aan te doen, maar toen had de ene tafelgast de shawl al om en de ander de jas aan.

Het apparaat dat de espresso, chocolademelk (heerlijk!), cappuchino, koffie etc. maakt, produceert helaas ook behoorlijk wat decibellen. Daar moet wat aan te doen zijn.

Het was al met al leuk bij de The Corner, een mooie stek op de hoek van het Scheldeplein met lekker eten, een vriendelijke en humorvolle bediening en een gezellige sfeer. En ik kom zeker nog een keertje terug met zoonlief voor de tomatensoep en de bal gehakt en lekker sport kijken op de tv schermen.
Greet K.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Ik had goede berichten gehoord over de hamburger bij the Corner, dus vandaag maar eens uitgeprobeerd. Een plekje op het terras, lekker in het zonnetje, een gezellig praatje met mijn buurvrouw, tijdens het wachten. helemaal niet verkeerd. De vriendelijke jongeman die mij bediende kwam nog even vragen wat ik nou ook al weer te drinken had besteld, noteerde de cappucino en liet mij in het zonnetje achter. Na ruim 15 minuten kwam de hamburger door. Opgediend op een dienblaadje, het gebruikelijk prikkertje door de burger met een klein frituurmandje met frites en een beetje mayonaise. De beloofde salade bestond uit 2 halve slablaadjes die ergens onder de hamburger verscholen lagen.
De Hamburger zelf bestond uit een redelijk dunne plak vlees met daarop een fabrieksplakje "cheddarkaas". Het vlees was smakelijk, maar niet bijzonder. Op de onderste helft van het broodje trof ik een onduidelijk zoetzuur augurkensausje aan. Ik was er niet kapot van, temeer omdat het sausje dat deel van het broodje geheel doorweekt had.
Deze hamburger wordt verkocht voor 13,50 euro, hetgeen ik te duur vind voor wat ik kreeg.
Toen ik halverwege mijn lunch was verscheen de jongeman om te vragen of ik nog iets extra's wilde drinken. Ik meldde dat mijn eerste cappuccino nog niet doorgekomen was en hij haastte zich weg om dit in orde te maken. Alles bij elkaar Jammer.