The Colour Kitchen Oude Gracht

Oudegracht 214 3511 NS Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant The Colour Kitchen Oude Gracht

Gerechten uit alle hoeken van de wereld

Dit monumentale pand aan de Oudegracht is een inspirerende plek in het centrum van Utrecht. Het restaurant The Colour Kitchen, wat onlangs hier gevestigd is, heeft niet alleen een verrukkelijke kaart, maar vervult ook een maatschappelijke missie: mensen met afstand tot de arbeidsmarkt ruimte geven zich hier als horecaprofessional te ontwikkelen. Prachtig initiatief dus!

Geniet van lekker eten en loop met een goed gevoel de deur uit. Eet smakelijk!

Glas champagne

- Ontbijt 10:00 - 12:00
- Bar 10:00 - 22:00

WIlfried V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Prima gegeten, mooie plek!
Maar, en dat geldt niet alleen hier helaas, jammer dat honden worden toegelaten daar waar gegeten en gekookt wordt.
Marleenlolly .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Goede ontvangst, leuk personeel. Eten vonden wij minder geslaagd. Ook vrij kleine porties. Gerechten vonden wij aan de dure kant. Verder prima, leuke ambiance.
Murielle V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Lekker buiten gezeten met een goede kaart (voor de AH-actie) en prima eten. Het duurde even voor de gerechten geserveerd werden, maar ze smaakten dan ook heerlijk.
kittyvr .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Voor het eerst gegeten op de plek waar vroeger het Chinese restaurant De Chinese Muur zat. Een klein maar gezellig terras, lekker afgeschermd van de zon. De kaart is klein maar vol variatie, de bediening is zeer vriendelijk en hebben oog voor hun gasten.
We hebben heerlijk gegeten, zowel het voor-, hoofd-als nagerecht.
Een aanrader, wij komen zeker terug!
Tadesse S.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Heerlijk gegeten aan dit prachtige pand aan de Oude Gracht. Daar komt nog eens bij dat je door hier te eten mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een nieuwe kans kunt bieden. Zij krijgen hier de kans en begeleiding zodat ze zich kunnen ontwikkelen richting een arbeidsplaats in de horeca. Een mooi concept met een groot maatschappelijk hart.
Robenson H.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Afgelopen vrijdagavond erg lekker en gezellig gegeten. De gerechten waren goed en ook erg mooi. Ik ga zeker vaker terugkomen en het is echt een aanrader om een keer lekker met vrienden of partner uit eten te gaan!
Maria H.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Deze maand heb ik hier twee keer heerlijk vegetarisch gegeten! Het eten (Teaser Menu) zag er ook nog eens prachtig uit. De sfeer is hier fijn en de bediening vriendelijk. Lekker wijn ook. Alles voor een redelijke prijs en je helpt er ook nog eens de werknemers van dit restaurant mee als je hier komt eten.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Afgelopen zondag met drie personen wezen eten bij The Colour Kitchen. Het concept sprak ons aan en onze verwachting was gewekt. Hartelijke ontvangst, vriendelijke bediening, leuke inrichting. Drankjes en kaart werden snel bezorgd. Leuke kaart met originele gerechten. We hadden brood met dip besteld om tijdens het eerste drankje te nuttigen, maar dit was vergeten en werd pas gebracht bij het voorgerecht, nadat we erom hadden gevraagd.

Als voorgerecht twee keer de polarbread en één keer de catfish. De rosbief was te ver doorgegaard, droog, totaal niet op smaak gebracht. Geen korreltje zout in zicht. De catfish was op zich prima, de garnituur was niet bijzonder.

De hoofdgerechten: oeufs florentine, rouleau van scharrelkip, en de rode poon van de grill. Wat ons gelijk opviel was dat de gepocheerde eieren van de oeufs florentine veel te hard gekookt waren, zelfs korrelig vanbinnen. Dit werd geserveerd op een bed van voornamelijk smakeloze ongekruide spinazie met slijmerige, slappe asperges, geen hollandaise saus te bekennen.
De scharrelkip zag er glad en glibberig uit, en ja hoor, totaal niet op smaak gebracht met dezelfde slijmerige asperges en een smakeloos maispapje.
De rode poon was op een paar graatjes na prima, maar de springroll was slap en vochtig. Ook geen saus gezien. Bovendien was geen van de gerechten warm. De frietjes waren lekker en die hebben we wel helemaal opgegeten.

We hebben aangegeven dat het ons niet gesmaakt heeft, hierop werd door de bediening laconiek gereageerd, maar wel doorgegeven aan de keuken.

Dessert: de peanutbutter ice cream en de romige rijstepap. Het ijs was goed, maar je voelt 'm al aankomen. De “romige” rijstepap bestond uit harde, niet gegaarde rijstkorrels, geen suiker, een smakeloze brei. Dit was echt niet te eten, teruggestuurd en nog een keer het ijs besteld, omdat we wisten dat dat in ieder geval eetbaar was.

Wel één cappuccino van het huis aangeboden gekregen. Tijdens het afrekenen werd er gezegd dat er dingen van de rekening waren gehaald, maar dit was niet het geval, erger nog, de rijstepap stond ook op de rekening, en tijdens het pinnen werd er drie euro extra ingevoerd in de pinautomaat.

We snappen het concept, we vinden het heel leuk, maar dat is geen excuus om voedsel van dit niveau te serveren voor normale restaurantprijzen. We hebben met drie personen 150 euro uitgegeven. Dit staat niet in verhouding tot de kwaliteit die geserveerd wordt. De chef die verantwoordelijk is voor de kwaliteit van de gerechten laat duidelijk steken vallen. Hij of zij is degene die het team moet aansturen en ervoor moet zorgen dat er goede gerechten uitgegeven worden. Dus: warm, correcte bereiding en op smaak. Het lijkt nu alsof er niks wordt geproefd. Het is ons dan ook een raadsel waar de goede recensies vandaan komen. We hopen dat dit als opbouwende kritiek wordt gezien, zodat de leerlingen in de keuken lekker leren koken. Maar wij zullen hier niet meer terugkomen.
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Heerlijk gegeten in de colour kitchen. Verrassende gerechten met goede wijn. Zeker een aanrader!

Van alle gerechten genoten, maar het dessert was helemaal fantastisch!
Joke P.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Bediening netjes en beleefd, bestelde friet en sla kwamen pas toen het hoofdgerecht bijna op was. Wel excuses, voorgerechten waren koud, zou beter zijn als dit vooraf gemeld wordt. Zaten niet te wachten op " koud vlees". Tijdens diner voldoende aanvulling water en drinken. Kwamen zelfs vragen wanneer we het hoofdgerecht geserveerd wilden hebben. De medewerkster dieonze tafel bediende deed haar uiterste best om oma zo goed mogelijk te helpen, compliment! Twee maal menu, bij toetjes ontbrak het aan suikerbrood, kwam men alsnog brengen.
mberkhof .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Het restaurant heeft ons verrast. Geen standaardgerechten en erg lekker! Een aanrader dus. De wijn was erg lekker maar 5 euro per glas is toch best flink betaald.... Verder niets dan complimenten. O ja .... misschien een tip om de mayonaise naast de (overigens erg lekkere) frieten te serveren?
RenateDozy .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Vriendelijk restaurant met een goede missie om "kansarme" jonge mensen vooruit te helpen. Hulde ! Het eten was niet heel bijzonder, maar wel prima! De wijnen (wit en rood) vonden we uitstekend; goede keuze van restaurant. Een aanrader als je gewoon gezellig met vrienden en/of met kinderen (vroege gang) daar wilt eten. Overigens prima zitbanken bij de tafels; de houten stoelen daarentegen mogen wel een kussentje...
josjerovekamp .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Waren hier met AH-actie. Kwamen te zitten in een uitbouw die sfeerloos was ingericht met primitief ogende tafels. Iedereen ons ons heen kreeg de AH-menu's dus we hadden het gevoel hier "weggestopt" te worden. We werden aangesproken met jullie en jij en jou. Dat voelde niet prettig. Het is professioneler en klantgerichter om gasten met u aan te spreken. Het eten was goed. De prijzen waren conform de "gewone" kaart. Omdat we nu minder betaalden, was de prijs-kwaliteitsverhouding natuurlijk prima. Maar als we de volle mep hadden betaald, hadden we het te duur gevonden gelet op de hoeveelheid en het feit dat je frites en salade moet bijbestellen.
henk.spoelstra .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Wij hebben genoten van ons familie-etentje. Het is een hele prettige sfeer en de bediening is plezierig en vlot. De kaart is beperkt maar wel heel gevarieerd en bijzonder en smakelijk.
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Mooie locatie, goede sfeer, gezellig aangekleed, eten was lekker en mooi om naar te kijken. Zonder ah kaarten wel boven mijn budget maar erg de moeite waard.
Esther B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Met ons vijven als gezin via de restaurantactie gereserveerd. Klein beetje verwarring bij binnenkomst (onze oudste dochter was er al en aan een andere tafel gezet), maar dat werd vrolijk opgelost. Communicatieve serveerder die met humor over wijn en spijzen vertelde. Er was ruimte voor overleg en meedenken rondom lactose-vrij eten voor één van ons. We voelden ons dan ook zeer welkom in een sfeervol ingerichte Colour Kitchen...
R00S .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het eten was lekker, de bedreiging was erg vriendelijk, we zaten fijn ruim en het restaurant heeft een mooie inrichting!
JacquelineMarie .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Hartstikke leuke sfeer en bediening. Het eten was redelijk, we hadden iets aparters verwacht met meer smaak. Goede aanraders van wijnen bij het eten.
ImGe .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Hier gegeten met de AH actie. Konden kiezen uit een aangepaste kaart, 3 gerechtjes per gang, genoeg keus! Voor- en hoofdgerecht erg lekker. Bij het nagerecht kregen we onaangekondigd andere samenstellingen/ingrediënten dan op de kaart. Kwark in plaats van ijs, dat was wel jammer.
Er was voor mij geen ontvangst, vriendin zat er al en ben maar gewoon doorgelopen. Ook service niet altijd even oplettend, kon een tijdje wachten totdat ze bij je terug kwamen maar dat vonden wij niet erg.
Al met al leuke avond gehad en lekker gegeten, met de AH actie voor een goede prijs.
Meike H.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Bediening is erg vriendelijk en meedenkend. Het eten is niet heel spetterend, maar wel goed (en verrassende combi's). Het is een fijne plek om te zitten. En we hebben ons vermaakt met de Spotify playlist met oude hits op de achtergrond :-)