The Colour Kitchen Oude Gracht

Oudegracht 214 3511 NS Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant The Colour Kitchen Oude Gracht

Gerechten uit alle hoeken van de wereld

Dit monumentale pand aan de Oudegracht is een inspirerende plek in het centrum van Utrecht. Het restaurant The Colour Kitchen, wat onlangs hier gevestigd is, heeft niet alleen een verrukkelijke kaart, maar vervult ook een maatschappelijke missie: mensen met afstand tot de arbeidsmarkt ruimte geven zich hier als horecaprofessional te ontwikkelen. Prachtig initiatief dus!

Geniet van lekker eten en loop met een goed gevoel de deur uit. Eet smakelijk!

Glas champagne

- Bar 10:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant The Colour Kitchen Oude Gracht

Marryde J.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Keuze uit verschillende menu's , wij hebben gekozen voor de heerlijke Carpaccio als voorgerecht, voor het hoofdgerecht een Slow cooker Ilperkip heerlijk lekker mals, en ook de catcher of de dag smaakte perfect.
En als klap op de vuurpijl het nagerecht, bereid aan tafel heel bijzonder Tarte tatin, wij hebben genoten van dit alles.
Geraldine S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
We kwamen een verjaardag vieren met een lunch met vijf personen. Het restaurant was al een uur open, maar de soep was nog niet klaar en kon niet besteld worden. Ook de panini was niet te bestellen en ze boden geen alternatief. Het personeel was voortdurend luidruchtig met elkaar in gesprek en had nauwelijks aandacht voor ons. De belofte van een sociale onderneming met aandacht voor elkaar, de gasten en de omgeving is niet waargemaakt. De kwaliteit van het eten was goed, maar de ambiance was teleurstellend.
Emma R.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Vriendelijke en gezellige service in een sfeervol restaurant. Een hele mooie manier om iedereen een tweede kans te geven. Goeie manier van sociaal ondernemen. Ik kom graag vaker terug!
Els V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
We probeerden The Colour Kitchen uit met de AH bon. We zijn beide vegetariër dus hadden weinig keus op het menu. Dat gaf opzich niet, want ik kon toch nog iets anders (ravioli) van de kaart kiezen ipv paddenstoelentaart. De inrichting van het restaurant is wel prettig, de muziek stond net wat te hard. Het voorgerecht (quinoasalade) was niet zo heel bijzonder. De paddenstoelentaart van mijn vriend als hoofdgerecht was lekker, mijn ravioli was niet helemaal gaar, best wel jammer. Als toetje perencheesecake - geen peer te proeven, en een heel klein stukje, maar wel lekker. Mijne was mangokwarktaart, klonk goed, maar smaakte echt nergens naar. Ik heb het echt tegen heug en meug op zitten eten. En dat heb ik echt niet vaak in een restaurant. We komen dus niet terug. Jammer, want het initiatief is wel goed!
EterinUtrecht .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Lekker gegeten, het aanbevolen 6 gangen diner, wat zeker een aanrader is . Leuk bediening. Niet goedkoop, maar als restaurant zeker een aanrader.
Mirjam Z.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Heerlijk gegeten, tweede keer dat we hier waren, we komen zeker nog eens terug. Leuk dat dit een leerbedrijf is waar mensen kansen krijgen. De serveerster die een half jaar geleden nog weinig wist en onzeker was, is nu enorm gegroeid
Seno .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Heerlijk gegeten,. Aparte gerechten en heel mooi opgemaakt. Voor ons dames was het voldoende.
Fijne kennismaking door AH en zeker om te onthouden.
Talitha N.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
We hebben het teaser menu gekozen. Erg lekker en gevarieerd. Bediening vriendelijk en vlot en wat nog het meest plezierig was. Van te voren was er een allergie gemeld en hier werd direct naar gevraagd en de hele avond goed rekening mee gehouden.
Art S.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Heerlijk!
Maria S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Prettig restaurant met een uitstekende bediening. Heerlijk gegeten. De gerechten zijn kleurig opgemaakt met verse groenten en fruit. Kortom: een aanrader.
rob_meuwsen .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
we zijn zondagavond wezen eten, teasermenu, we laten ons verrassen!
en... de gerechten waren een aangename verrassing....lekker flesje wijn erbij.
de animatie van David vonden we erg gezellig, knuffeltje waard!
kortom een geslaagde avond, groet, Conny en Rob.
leondejong .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Met de Ah actie hebben we zaterdag hier gegeten. Er was een speciale kaart voor opgesteld met 1 vlees, 1 vis en 1 vegetarisch gerecht per gang. De ervaring heeft niet de verwachting waar gemaakt jammer genoeg. We bestelden direct een fles wijn en vroeger om een plankje brood met dip ernaast in afwachting van het voorgerecht....piep...we hebben erom moeten vragen nadat de voorgerechten al geserveerd waren.
De voorgerechten waren lekker maar niet bijzonder, vooral flauw van smaak, mijn vrouw koos voor de: Spread van mint, komkommer en hüttenkäse en ik de beefbread ( soort runderrollade carpaccio) de rucola die erop lag was duidelijk verwelkt en slap en de mayonnaise was duidelijk uit een fles.
De hoofdgerechten : Roulleau van scharrelkip truffel / saus van boleten / maismousseline en catch of the day.
Ik heb nooit de truffel geproefd of gevonden en de saus van boleten was meer een ongeïnspireerd pepersaus, de rollade zelf was mals maar toonde zeer industrieel aan. Visje van the catch was ook niet om naar huis te schrijven. Wat ook opviel dat de bijbehorende groenten voor beide gerechten hetzelfde waren. De uitschieter was het dessert: peanutbutter icecream met zoute karamel. Als alle gerechten van dit niveau waren geweest.....Jammer een gemiste kans voor een restaurant op zo'n goede locatie
Stephanie S.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Heel mooi restaurant. Vriendelijke bediening. Erg lekker eten en leuke combinaties. We zijn voor het 'teasermenu' gegaan van 6 gangen met de AH-bonnen. We komen hier zeker nog eens terug. Enige minpuntje was dat het even duurde voordat we een menukaart kregen nadat we de drankjes al hadden.
Gijsje1961 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Prachtige locatie, gezellig en hip ingericht. Lekkere biertjes op de tap. Goeie chardonnay bij de maaltijd. Zeer vriendelijke en vlotte bediening. Eten prima in orde. Fijne muziek, afwisselend blues en jazz-lounge. Goed plekje aan het raam met uitzicht op de Oudegracht.
kaatje46 H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Op een zomerse avond op de Oude Gracht op het terrasje van the Colour Kitchen zitten, is bepaald geen straf. De terrasstoeltjes waren wel heel spartaans. Een kussentje had wel gemogen. Beperkte kaart maar dat hoeft voor 'n keer daar eten geen probleem te zijn . Het eten was prima, de vegetarische gerechten zonder meer goed.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Er werd ook goed rekening gehouden met notenallergie van een van ons. Bediening was uitstekend en informeel. Erg gezellige avond gehad.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
geweldige ervaring. elke keer weer. goed eten. keurige service en met een positieve sociale impact
Otto61 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Een gezellig restaurant met erg vriendelijke bediening. Het eten en de wijn was lekker. We komen er graag nog een keer terug.
Erik W.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
We hebben een hele leuke avond gehad. Heerlijk gegeten, afwisselende gerechten bij het verrassingsmenu, dat is echt een aanrader. En natuurlijk niet te vergeten de superaardige bediening, goud voor deze twee kanjers!
Mark uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Een restaurant met 'n boodschap. Bediening in de social return en dat levert gedurende de avond hele leuke gesprekken op.

We gaan voor het vier gangen menu, wat tijdelijke ge-upgradet is naar een zes gangen menu. We laten ons verrassen door de chef. En dat stelt niet teleur. We zijn beide geen grote eters, maar het zijn zes gangen in normale porties.

Het interieur is zoals zoveel restaurants met veel vintage ingericht. Helaas ook hier veel chipping (stukjes van de randen) van het servies, Het staat cheapy, de ober geeft ons gelijk en heeft dit al eens aangekaart.

De ober heeft flair en geeft mijn vrouw bij het verlaten van de zaak nog een handkus. Bediening in de social return, heeft zo veel meer te bieden als veel van hun collega´s in de studenten leeftijd die maar een schijntje aan salaris vangen.