The Church

Plenkertstraat 45 6301 GL Valkenburg aan de Geul Nederland Kaart

Over het restaurant The Church

Neem plaats bij het sfeervolle restaurant The Church in het Limburgse Valkenburg. Voor echte vleesliefhebbers is dit gezellige restaurant een echte aanrader!

Hier geniet je van heerlijke gerechten op een prachtige locatie. Het is een beleving om een keer in een sfeervolle kleine kerk te eten. Dankzij het moderne, toch sfeervolle interieur voel je je helemaal thuis.

De uitgebreide menukaart biedt voor ieder wat wils. De gevarieerde kaart bestaat uit diverse vegetarische gerechten, visgerechten en diverse vleesgerechten als specialiteit. Probeer bijvoorbeeld populaire gerechten als gemarineerde spareribs, malse ossenhaas of een overheerlijke entrecôte met verschillende smakelijke sausjes!

Ga snel een langs en geniet op een unieke locatie van verschillende gerechten bij restaurant The Church in Valkenburg.

Meer informatie over restaurant The Church

Jouw recensie over het restaurant The Church

Esther V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Reservering via IENS was niet binnengekomen. 4 gangen keuzemenu toch wezenlijk anders dan op social deal vermeld. Vuile tafel, vieze soeplepel, soep was oranje water 4 gamba's : te lang gebakken , dus droog, 2 euro bijbetalen. Kabeljauw onvers en bedekt met blaadjes sla, toetje gesmolten gebracht. Nog nooit zoiets meegemaakt.
Sylvain M.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Lekker eten in een origineel kader, zeer vriendelijke ontvangst en bediening. Zonder meer een aanrader in het toeristische Valkenburg.
Pieter J.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Heerlijke spare ribs. Lekkere marinade! Het slaatje vond ik minder lekker het was wat droog geen vinaigrette. Top locatie
Esther W.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
De kok is perfect maar wij zouden per direct het bedienend personeel vervangen. Zuchtend en steunend werd geserveerd. De borden van het voorgerecht stonden nog op tafel en het hoofdgerecht werd al geserveerd. We moesten om bestek vragen. Het was niet druk maar ze deden alsof het verschrikkelijk druk was. Zeer onprofessioneel.
Sigrid G.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Leuke ambiance zo in een kerk. Spareribs van de gril waren geweldig, wijn was heerlijk. Bediening was wat rommelig georganiseerd en vergat af en toe wat, maar was erg vriendelijk.
Cees K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Fantastische entourage en lekker eten.
j51 .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
wat een prachtige locatie, al zal er zeker wel eens een keer iemand schrikken van de trap naar boven.
maar eenmaal boven is het een complete verrassing. we hadden het wel koud, maar met extra rood wijntje erbij wordt het aangenamer. ook wij hadden recencies gelezen en konden hier ons zeker niet in vinden. Prima, vriendelijke ontvangst en lekker eten.
Debbie M.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Ik heb het idee dat een heel jaloers iemand slechte recensies hieronder zet om klanten weg te houden.

Wij hebben hier met kerst 2016 gegeten en het was gewoon goed. Zeker voor deze (goede) prijs.
Eten was goed, bediening was aardig. En de locatie is gewoon prachtige een oud kerkje omgetoverd tot restaurant!
Wel wat donker inderdaad, maar vind het erbij horen.
Jammer dat het zo afgelegen zit. Maar heel blij dat wij het gevonden hebben, mocht ik weer in Valkenburg zijn volgend jaar met kerst, ga ik hier zeker weer heen!
Fam. Meijer
Dhr. S. L.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
‘The Church’ op het spoor gekomen via de restaurantcadeaukaart. Vooral door de aantrekkelijkheid van de locatie, in het idyllische kerkje, besloten het erop te wagen, na toch ook de negatieve recensies te hebben gelezen. Uiteindelijk niets gemerkt van de genoemde problematiek en een prima diner gehad. Het eten smaakte goed, werd op een juist moment geserveerd en het personeel was vriendelijk. Wel een punt van verbetering, ook aan het personeel zelf meegegeven: zowel het eten als het interieur kunnen nog een tintje gezelligheid gebruiken. Doordat het restaurant zich op zo’n onverwachte locatie begeeft, verwacht je ook enige uitstraling, maar de maaltijden zijn vrij simpel geserveerd, met niet al te veel aankleding, en het interieur kan een warmer beeld uitstralen dan het nu vrij donkere volledig bruine decor. Een gemiddelde score van tussen de 7,5 - 8 is dus wat mij betreft goed op z’n plaats, omdat het eten goed smaakt en het personeel vriendelijk is, maar de presentatie niet voldoende voldoet aan de verwachtingen die passen bij een dergelijke locatie.
Hèlen D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Het was helaas behoorlijk slecht. Mijn biefstuk was door het midden gesneden en de andere helft lag op het bord van een vriendin. De kok vond de biefstuk na alle waarschijnlijk te groot voor mij alleen. De gamba's waren droog en de worst die bij de grillschotel hoorde hebben wij geen van alle gehad. Voor ons absoluut geen 2de keer meer.
glenn D.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
zeer slecht eten absoluut niet vers ook heel onvriendelijk persooneel ik raad aan zeker niet hier te gaan eten ze moeten zich schamen gamba s gehad en ossenhaas absoluut niet vers oud vlees gewoon wit van kleur salade was gewoon belachelijk slecht gewoon wat wat ijsbergsalade met mais er op en mayonaise saus
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Eerlijk is eerlijk; na het lezen van diverse recensies dachten we: wat gaat dat worden bij the Church...
En hoe het vervolgens meer dan goed uitpakte. We hebben heerlijk gegeten, ongelofelijk hoe dat kan voor die prijs met Social Deal..
Veel persoonlijk contact met moeder -eigenaar en dochter maakte de avond compleet. En ach, dan mag het soms hier en daar wat rommelig verlopen, het was van een ontwapenende charme!! En daar werden wij dan weer warm van..!
Martin en Monique
Sjandi H.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Echt een ontzettend positieve ervaring. Naast de vriendelijke service was het eten ook nog eens heerlijk. Paprikasoep was verrassend vol en toch ook weer fris. De steak..een woord wow..zo mals hebben wij het zelden gegeten. We hebben met 4 mensen de hele tijd jammie geluiden gemaakt. Wij komen zeker terug
Annemarie B.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Unieke locatie, erg sfeervol. Het restaurant zat bijna helemaal vol. Het was eigenlijk te druk voor twee serveersters. Het ontvangst was niet zo welkom, tot twee keer toe werden we voorbij gelopen. Ondanks onze reservering was er geen tafel die voor ons gereserveerd was. We mochten met twee personen kiezen voor een lange tafel middenin de ruimte, of een tafeltje voor twee naast de wc. Het duurde zeker een kwartier voordat we de kaart kregen en drinken konden bestellen. Toen er een andere tweepersoonstafel vrij kwam, konden we doorschuiven. Fijn dat de serveerster mee dacht. In het midden was het ook een stuk warmer, dan naast de deur naar de toiletten.

Het zou goed zijn als er een derde persoon in de bediening zou zijn voor een gastvrije ontvangst, het aanbieden van de kaart en een drankje en het afruimen van tafels waar de mensen zijn vertrokken.

Toen het rustiger werd, kwam de bediening meteen tot zijn recht, vriendelijk en attent. Het voorgerecht, avocado steak, was heerlijk, evenals de chococake. Het hoofdgerecht, een zalmfilet, was droog en weinig smaakvol. Vanwege de stijlvolle locatie en de prijzen van de gerechten zou een witte stoffen servet meer op zijn plek zijn dan de witte snackbarservetjes die er nu lagen.

Nadat ik er geweest ben snap ik de wisselende recensies. Voor mensen bij wie het glas halfvol is, is het een goed restaurant met vriendelijke bediening. Voor mensen met een halfleeg glas zijn er veel te veel verbeterpunten om een leuke avond te hebben.
Debbie M.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016

Wel wat donker inderdaad, maar vind het erbij horen.
Fam. Meijer
Nathalie H.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Op een woensdagavond met een Social Deal met 5 personen hier gegeten.
Leuke locatie, in een prachtig oud kerkje. Oogt sfeervol.
Vooraf een paprikasoepje gehad, wat waterig om te zien, maar de smaak was goed.
Tussengerecht Calamaris. Goed krokant gebakken met een lekker sausje.
Hoofdgerecht een steak. Heerlijk van smaak en mals. Lekkere frieten erbij en salade.
Nagerecht bosvruchtenparfait. Gewoon lekker.
Restauarant zat bijna vol en er was 1 jonge vrouw in de bediening. Ondanks dat ze het druk had, nam ze de tijd en de aandacht en had ze de boel goed in de gaten. Een groot compliment voor deze dame!
Sjoerd V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Na alle negatieve recensies gezien te hebben toch maar een gokje gewaagd met een 4 gangen menu
van social deal. Vooral de hoofdgerechten waren goed. Verder ook een uitgebreid aanbod aan speciaalbieren. De bediening was erg snel en erg vriendelijk, wij hebben een leuke avond gehad.
Miranda G.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Vanavond hier super lekker gegeten! De bediening was ook top! Die negatieve recensies herkenden wij totaal niet!!! We zullen zeker nog eens terug komen.
Jeroen F.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Het is er weer een: Zo'n zaak met behoorlijke potentie maar die zal eindigen met een bordje :Sorry, We're closed". Steakhouse the church. Prachtige locatie in een bijzonder gebouw met een fijne warme uitstraling. Leuk ingericht met een artistieke lounge hoek. Propere toiletten en een fijne entourage. Wel heel weinig bezoekers voor een vrijdagavond. Gereserveerd met een social deal met een originele waarde van 41 euro. De verwachtingen dus hoog gespannen! We begonnen met een paprika soepje. Lauw en flauw. en na heel lang zoeken zowaar twee speldenkoppen aan paprika gevonden in de soep. Vervolgens het tussen gerecht met een keuze tussen ringen (ui en inktvis) of tortilla chips. Welgeteld vier ringen per couvert! bij het hoofdgerecht ging de stemming eindelijk omhoog. Een goed gebakken steak van behoorlijke afmeting. een verademing. erg lekker! Bij het nagerecht vraag scribent altijd een dame blanche met de mededeling dat dit het enige toetje is dat hij nuttigt. Dat kon tegen bijbetaling! U leest het goed.. het goedkoopste dessert op bijna iedere menu kaart! de verrassing van de chef stond voor een euro meer op de kaart. Uitgelegd dat flexibiliteit blijkbaar niet de sterkste kant van the Church is maar dat zag ik verleerd. Als ik genoegen nam met één bolletje ijs met wat chocolade saus en wat slagroom dan kon dat wel! Kortom. de aanbieding is MISLEIDING. Het dessert van de chef was een minuscule bavarois dus de porties worden aangepast en zijn dus nooit geen 41 euro waard. Het vriendelijke tot ziens bij het vertrek was dus een eenzijdige wens. Waarom snapt zo'n restaurant niet dat deze klanten dus nooit meer terug komen en ze dat met een bolletje ijs hadden kunnen regelen. jammer zo'n management. We komen vaak in Valkenburg en zullen het bordje aan de deur in de gaten houden.
mvar .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Afgelopen donderdag hier gegeten. Mooi gebouw, natuurlijk ! Bediening heel vriendelijk (Wendy) , en met veel wijnkennis. Eten (voor-hoofd en nagerecht) perfect in orde, erg smakelijk !
Gaan er binnenkort met een groep van 14 eten. Ben er helemaal gerust op dat alles perfect verloopt en het eten weer fantastisch zal zijn !! Ga zo door :-)