The Butcher

Meer informatie over restaurant The Butcher

Jouw recensie over het restaurant The Butcher

1egbertjan1 .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Vanmiddag gelunchd zalig. Één minpunt was een stukje plastic in het voorgerecht, gemeld aan de sommelier die vervolgens zei: ik zal het aan de keuken doorgeven. Niks excuses of iets dergelijks. Ik vind dat dit in zo’n geval ook anders opgelost had kunnen worden.
E Tenge
hendrik P.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
De vleesliefhebbers onder ons zullen hier zeker graag eten! Hier kan je lekkere hamburgers en wraps bestellen.
De pulled pork hamburger en frietjes (groot en dik gesneden) is mijn lievelings maaltijd bij The Butcher.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Perfecte burger maar daar is ook alles mee gezegd.
Geen mogelijkheid om te zitten dus meer een take away zaak.
Goed voor als je in de buurt woont, minder ls je daar wil eten.
Lucien V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Reserveren is niet mogelijk. Dat bleek ook wel als je binnenkomt in een soort van snackbar. Ik heb de TRUFFLE BURGER besteld met daarnaast wat frietjes en een raw salad. De burger was erg lekker. Je moet wel van truffel houden, want deze smaak overheerst best wel. De frieten ernaast kan je makkelijk delen samen met de raw salad. Heerlijk buiten op het bankje in de zon gegeten. Als ik in de buurt ben, dan kon ik zeker nog een keer terug.
Emmmm .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Heeeerlijke burgers en friet. Ik had The Butcher met extra bacon, smaakte goed!
Personeel was niks bijzonders. Het eten moet zelf weer worden afgehaald bij de bar.
Het decor is leeg en ik krijg een beetje een snackbar gevoel. Wel jammer!
Anne301 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Wat een waardeloze zaak is dit.
We hebben eerder in de Foodhallen bij de Buther gegeten en dit was erg goed bevallen, kwam misschien ook door de goede sfeer in de Foodhallen maar wilde na 1,5 jaar nog wel eens zo'n lekker burger eten. Deze keer de Albert Cuyp. Het was overvol, geen plek om normaal te zitten. Alles was vies, de vloer, de tafels, het werkblad van het personeel enz. We moesten meer dan een half uur wachten op onze burger (de friet nooit gekregen) Personeel erg onvriendelijk en werken ook niet schoon, (met blote handen aan het rauwe gehakt, en daarna aan de tomaat zonder de handen te wassen) Nee hier gaan we nooit meer heen.
timm1967v .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Deze succesformule in Amsterdam toch maar eens uitgeprobeerd. We kozen voor de klassieke burger. De service was snel en effectief maar niet bijzonder gastvrij, maar ach... onze burgers waren prima, precies goed gegrild en arriveerden op tijd. Het interieur was niet echt onze smaak maar wel proper en verzorgd.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
De Pijp heeft overdag en 's avonds een uitzonderlijk aanbod aan eetgelegenheden. Na 21:00 uur neemt het aantal opties echter schrikbarend hard af. Na 22:30 ben je toch wel aangewezen op "In den Gheel Rooden Oleyckert" of nog een treetje lager. Of het Okura natuurlijk. Sinds alweer een paar jaar is er "The Butcher" waar je tot "laat" terecht kan. Achter in het hamburgerdeel zit een deur waarachter een hippe club schuil gaat. Slechts incrowd komt die deur voorbij. Alweer een "concept" dus. Dit soort tenten wekt bij mij argwaan. Meestal zijn de bedenkers zo verguld van hun vernieuwende idee dat ze een correcte uitvoering vergeten. Hier was ik een paar keer eerder maar in alle gevallen was het al erg aan de late kant en om begrijpelijke redenen geen aanleiding voor een recensie. Dit keer ging ik er "objectief" in. Op een woensdagavond om 22:30 uur. Bij binnenkomst valt het Spartaanse interieur op. Ergens wel OK maar geen plek waar je langer dan 5 minuten wil blijven en gewoon ronduit oncomfortabel zit. Verdienen die burgers geen langere sessie? Hier klopt iets niet. Nog onaangenamer is dat via de speakers in het plafond Arrow Rock FM ons toeknettert terwijl haaks daarop de bassen uit de club staan te rammen. Het instapmodel burger doet 8,95 EUR. De kokkies doen ook de bediening terwijl ze daar niet al te bekwaam in zijn. Na driemaal gestamel maak ik op "English please?" De geleverde burger is wel erg kaal. Amerikaans zoet droog broodje met beetje sla, tomaat, saus en uiteraard burger. Die burger is dan wel weer fors en smakelijk maar helaas ook aan de rauwe kant. Opmerking hierover ontlokt dat het zo hoort. Ammehoela, een burger hoort gewoon gaar want steak tartare niveau is het ook weer niet. Ook hier laat men het in de uitvoering liggen. Hoog tijd dat er een ondernemer in de Pijp start met de zwaardere hap wat later op de avond. Of ik moet weer naar dat hotel toe. Want "The Butcher" is slechts een gimmick voor de club die er achter zit.
Alida A.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Zeer slechte prijs kwaliteit verhouding. Woon er vlakbij dus heb een paar keer een burger met patat gehaald. Patat is altijd slap. De burgers zijn lekker, maar niet meer dan dat. En zeker niet voor die prijs. Bediening is prima, al is er niet echt sprake van bediening, er staat alleen een kok achter de gril. Decor is mooi. Maar zeker een afrader deze tent. Ga lekker naar een van de andere vele eettentjes die de pijp rijk is.
Erwin G.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Deze burger gegeten bij de Hallen.
Burger was gegrild op een vieze grill. Hierdoor zat er een bittere smaak aan het vlees. Kan niet echt voor deze prijs. Ook was de burger van 1 van mijn tafelgenoten te well done en daardoor te droog. Zo wordt maar weer eens duidelijk dat hamburgers grillen echt een vak is en dat het heel snel fout kan gaan.
Jammer, Had meer van deze eerste keer bij de Butcher verwacht.
Het is wel aan te bevelen om het niveau snel omhoog te schroeven, want dit kost klanten!
Henry O.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2014
In deze tent loopt de boel niet bepaald op rolletjes. Je moet erg lang wachten op je hamburger. Nu vind ik dat je op een vers gemaakte burger best 10 tot 15 minuten mag wachten, maar 25 minuten is toch echt te lang, zeker op een vrij rustige maandagavond. Je ziet ook dat het personeel niet goed weet wat het moet doen: er zit geen discipline in en men loopt soms maar een beetje vaag te doen met bonnetjes terwijl er vijf burgers op de grill liggen en tien mensen staan te wachten. Je krijgt ook twijfels over de hygiëne als je naar het personeel kijkt. De smaak van de hamburgers is best in orde en zeker beter dan van de gemiddelde Amerikaanse fastfoodzaak, maar we leven nu in 2014 en er zijn inmiddels heel veel plekken in Amsterdam waar je een kwaliteitshamburger kunt halen. Wat dat betreft is The Butcher helaas niet onderscheidend. Ook de frieten zijn erg middelmatig. Ik vraag me af of ze wel zelf gemaakt worden (betwijfel het), maar het is zonder meer jammer dat ze lang voordat ze geserveerd worden eerst nog in een grote bak liggen te wachten.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2013
Voorbij de Butcher bevindt zich the secret kitchen van the butcher, klinkt heel spannend maar is het niet. Aan de lage tafels van de bar mag je nu dezelfde hamburger ( en wat andere voorgerechtjes) bestellen als normaal voor in het hamburgerrestaurant. Alleen kosten die nu geen 10€ maar rond de 20€. Echt een aanfluiting; hamburger is lauw, we tellen 5 frieten en een koude homp mais. Een grote touristtrap. Niks spannends aan, dus trap er niet in!
misslizz .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Vanavond eindelijk eens The Butcher geprobeerd. Wat een desillusie. Alleen al het opnemen van de bestelling duurde meer dan 5 minuten omdat het kassa systeem duidelijk niet werd begrepen. Ondanks dat het mega druk was leek het of de rest in de keuken geen enkele rij zag staan. Burgers hoeven trouwens ook niet zwart te zijn voordat ze klaar zijn. Een van de koks werkte ook met zijn jas aan en hing de hele tijd met zn mouwen in al het eten. Na 45 minuten wachten had ik een burger. En daar was ook alles mee gezegd. Smaakloos vlees, saai broodje, alleen de uien waren lekker.
david1975s .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2013
Als je een goede hamburger wilt eten ben je hier aan het juiste adres. Eenvoudig concept met als resultaat heerlijke hamburgers van de grill, zeer smaakvol en uitstekend voor een snelle hap. Truffelburger is ook aan te raden als je eens wat anders wilt. Bediening is vriendelijk en correct. Smaakt naar een tweede burger.
Kasper V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Smakelijke sappige burger voor een pittige prijs (€ 8,95 - afhalen - zonder sides). Vreemd eigenlijk dat we het niet erg vinden om te bestellen in het engels in je eigen hoofdstad. Geen probleem van mijn zijde overigens, gewoon vreemd! Kleine locatie, redelijk industrieel ingericht en met mooi bedrukte tegels opgeleukt. Toch erg nieuwsgiering naar die verscholen deur in de hoek en de camera's in het pand, want wat gebeurt er nog meer, als de grill en de frituur uit staan?
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2013
Erg lekkere hamburger hier gegeten, the daddy. Vlees was sappig van binnen. De garneringen op de hamburger waren erg lekker (bacon, bbq saus, tomaat, sla), niet teveel saus, niet te sterke kruiden, gewoon erg lekker. 11 euro voor een hamburger klinkt niet goedkoop, maar na zo'n hamburger hoef je eigenlijk niet meer te eten, dus daarmee weer erg goed aan de prijs.
Joris V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2013
Een mini burgerbar op de Albert Cuyp, zeer smaakvolle burger die van top tot teen klopt, toppunt is het goede broodje. zaak heeft een sfeervolle uitstraling die je meer in NY verwacht dan in Amsterdam. Service is grappig maar verstaat bijna geen Nederlands. verder blijft het een afhaalplek/opeetplek en dus geen restaurant.
Arno V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2012
Prima burgers - niet goedkoop, maar de prijs meer dan waard (Aberdeen Angus beef). Groot probleem is wel dat er nauwelijks zitruimte is en het er behoorlijk koud is. Maar: ga zeker nog een keer terug!
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2012
The Butcher is een geweldig concept! Voorin de lekkerste en goed betaalbare burgers, het tweede gedeelte moet je weten. Achterin de burgertent bevindt zich een grote zilveren metalen deur met daarachter een cocktail lounge/club. Het is er niet heel groot, met een mooie luxe bar, de beste cocktailshakers en een goede ambiance. Het is er erg donker waardoor je een beetje een ”underground” gevoel krijgt.
In dit gedeelte is ook een kleine kaart met mini hamburgers en snacks: popcorn chicken is een aanrader! Ook een heerlijke cocktail kaart en wijn kaart. Goede service dus zeker uitproberen!
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2012
Heerlijke truffel burger!! Echt een aanrader. overige dingen op de kaart ook allemaal goed van smaak. helaas moesten we wel lang wachten op de burgers en is er weinig zitplek. Het licht mag van mij ook iets warmer.