The Butcher

6,5
6,3
Lucien V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Reserveren is niet mogelijk. Dat bleek ook wel als je binnenkomt in een soort van snackbar. Ik heb de TRUFFLE BURGER besteld met daarnaast wat frietjes en een raw salad. De burger was erg lekker. Je moet wel van truffel houden, want deze smaak overheerst best wel. De frieten ernaast kan je makkelijk delen samen met de raw salad. Heerlijk buiten op het bankje in de zon gegeten. Als ik in de buurt ben, dan kon ik zeker nog een keer terug.
Emmmm .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Heeeerlijke burgers en friet. Ik had The Butcher met extra bacon, smaakte goed!
Personeel was niks bijzonders. Het eten moet zelf weer worden afgehaald bij de bar.
Het decor is leeg en ik krijg een beetje een snackbar gevoel. Wel jammer!
Anne301 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Wat een waardeloze zaak is dit.
We hebben eerder in de Foodhallen bij de Buther gegeten en dit was erg goed bevallen, kwam misschien ook door de goede sfeer in de Foodhallen maar wilde na 1,5 jaar nog wel eens zo'n lekker burger eten. Deze keer de Albert Cuyp. Het was overvol, geen plek om normaal te zitten. Alles was vies, de vloer, de tafels, het werkblad van het personeel enz. We moesten meer dan een half uur wachten op onze burger (de friet nooit gekregen) Personeel erg onvriendelijk en werken ook niet schoon, (met blote handen aan het rauwe gehakt, en daarna aan de tomaat zonder de handen te wassen) Nee hier gaan we nooit meer heen.
Timm1967v .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Deze succesformule in Amsterdam toch maar eens uitgeprobeerd. We kozen voor de klassieke burger. De service was snel en effectief maar niet bijzonder gastvrij, maar ach... onze burgers waren prima, precies goed gegrild en arriveerden op tijd. Het interieur was niet echt onze smaak maar wel proper en verzorgd.
BerendVos .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Laten we positief beginnen en dan begin je bij de burgers. Ik vind ze heerlijk maar het is niet in de stijl gemaakt dat iedereen ze lekker zou vinden. Ze zijn niet volledig doorbakken en lekker sappig met nog een beetje bloed. Ook een lekkere dikke hamburger. Als je niet van sappige hamburgers houd zou ik de plek niet aanraden maar als je er wel van houd zal ik het zeker aanbevelen!
The downside van dit plekje is dat het een beetje ongastvrij is. Als je je daar niet zo van aantrekt is dat niet zo erg. De speakers op het plafond zijn wel erg slecht geplaatst en het kan ook erg hard zijn maar bij dit plekje heb je durf nodig om ze er op aan te spreken als je iets niet bevalt en ze veranderen het. Dit plekje is dus prima als je van sappig vlees houd en ze durft aan te spreken.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
De Pijp heeft overdag en 's avonds een uitzonderlijk aanbod aan eetgelegenheden. Na 21:00 uur neemt het aantal opties echter schrikbarend hard af. Na 22:30 ben je toch wel aangewezen op "In den Gheel Rooden Oleyckert" of nog een treetje lager. Of het Okura natuurlijk. Sinds alweer een paar jaar is er "The Butcher" waar je tot "laat" terecht kan. Achter in het hamburgerdeel zit een deur waarachter een hippe club schuil gaat. Slechts incrowd komt die deur voorbij. Alweer een "concept" dus. Dit soort tenten wekt bij mij argwaan. Meestal zijn de bedenkers zo verguld van hun vernieuwende idee dat ze een correcte uitvoering vergeten. Hier was ik een paar keer eerder maar in alle gevallen was het al erg aan de late kant en om begrijpelijke redenen geen aanleiding voor een recensie. Dit keer ging ik er "objectief" in. Op een woensdagavond om 22:30 uur. Bij binnenkomst valt het Spartaanse interieur op. Ergens wel OK maar geen plek waar je langer dan 5 minuten wil blijven en gewoon ronduit oncomfortabel zit. Verdienen die burgers geen langere sessie? Hier klopt iets niet. Nog onaangenamer is dat via de speakers in het plafond Arrow Rock FM ons toeknettert terwijl haaks daarop de bassen uit de club staan te rammen. Het instapmodel burger doet 8,95 EUR. De kokkies doen ook de bediening terwijl ze daar niet al te bekwaam in zijn. Na driemaal gestamel maak ik op "English please?" De geleverde burger is wel erg kaal. Amerikaans zoet droog broodje met beetje sla, tomaat, saus en uiteraard burger. Die burger is dan wel weer fors en smakelijk maar helaas ook aan de rauwe kant. Opmerking hierover ontlokt dat het zo hoort. Ammehoela, een burger hoort gewoon gaar want steak tartare niveau is het ook weer niet. Ook hier laat men het in de uitvoering liggen. Hoog tijd dat er een ondernemer in de Pijp start met de zwaardere hap wat later op de avond. Of ik moet weer naar dat hotel toe. Want "The Butcher" is slechts een gimmick voor de club die er achter zit.
Alida A.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Zeer slechte prijs kwaliteit verhouding. Woon er vlakbij dus heb een paar keer een burger met patat gehaald. Patat is altijd slap. De burgers zijn lekker, maar niet meer dan dat. En zeker niet voor die prijs. Bediening is prima, al is er niet echt sprake van bediening, er staat alleen een kok achter de gril. Decor is mooi. Maar zeker een afrader deze tent. Ga lekker naar een van de andere vele eettentjes die de pijp rijk is.
Erwin G.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Deze burger gegeten bij de Hallen.
Burger was gegrild op een vieze grill. Hierdoor zat er een bittere smaak aan het vlees. Kan niet echt voor deze prijs. Ook was de burger van 1 van mijn tafelgenoten te well done en daardoor te droog. Zo wordt maar weer eens duidelijk dat hamburgers grillen echt een vak is en dat het heel snel fout kan gaan.
Jammer, Had meer van deze eerste keer bij de Butcher verwacht.
Het is wel aan te bevelen om het niveau snel omhoog te schroeven, want dit kost klanten!
Anitajordaan .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2014
De burger was voor de prijs zeker onder de maat! Het vlees was nogal rood terwijl ik had aangegeven dat ik geen rood vlees mag i.v.m. zwangerschap de chef was heel aardig het decor zag er strak uit alleen als je burgers verkoopt vanaf 8 euro mogen ze wel goed zijn als ik die van mc donald beter vindt ga ik liever daar eten voor die prijs heb ik er ook nog patat en drinken bij!
Bentheman .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
De burgers van The Butcher zijn erg lekker en een stuk beter dan een doorsnee fastfood tent. Maar dat mag je ook wel verwachten met zulke prijzen. Ik vind het wel een eigen sfeer hebben (namelijk die van een slager) en dat bevalt me wel. Toen ik er ging eten werd er een kleine foutje gemaakt, maar toen kreeg ik een patatje er gratis bij. Dit verdient wel een puntje bij mij.
Proeft-zo-nu-en-dan .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Wij zijn hier heengegaan omdat we zin hadden in Hamburgers en Cocktails. Voor take away Hamburgers kun je hier prima terecht, maar wij hebben ons laten verleiden om de "secret" kitchen uit te proberen. Geen goed idee. Via een "geheime code" die je krijgt bij je reservering (in ons geval 2 stellen) kom je via een metalen sluis deur in een aangrenzende ruimte. Deze ruimte is donker, maar wel grappig ingericht met bruinleren fauteuils en lage tafeltjes. Leuk, maar niet buitengewoon. Vervolgens schrik je je een ongeluk van de prijzen. €15,= voor een cocktail en €40 voor een simpel menu met een Hamburger als hoofdgerecht. Als dan het eten en de bediening perfect zouden zijn is dat ook nog niet zo erg, maar als je €60,= voor vier cocktails moet betalen wil je daar niet een kwartier op moeten wachten. Dat gebeurde dus wel. Verder was de burger okay, maar niet bijzonder en geserveerd met rauwe friet. Voor en nagerecht waren okay, maar ook niet bijzonder. Naast één cocktail pp nog een flesje rood besteld van €50 (één van de goedkooptste) die overigens wel goed was. Al met al gingen we twee uurtjes later ongeveer €300,= lichter weer weg met het gevoel enorm afgezet te zijn. Als klap op de vuurpijl bleken we ook nog eens toetjes op de rekening te hebben betaald die bij het menu in hadden moeten zitten. Dus weer terug om €30,= terug te vragen die we kregen met het excuus dat onze serveerster nog wat onervaren was...ja, ja....
EATOUTDOORS .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
heb hun restaurant achter nooit geprobeerd,slechtste recensies zitten daar, maar de burgers "in the front" zijn super, qua service kan het wel iets beter gezien het jassen verhaal hier boven, de veel te chaotische rock muziek te hard, maaaaar een burger eet ik alleen nog maar hier, wow. dus kom op guys, jullie hebben het in je to become amsterdams finest, succes, tot van de week weer.
Henry O.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2014
In deze tent loopt de boel niet bepaald op rolletjes. Je moet erg lang wachten op je hamburger. Nu vind ik dat je op een vers gemaakte burger best 10 tot 15 minuten mag wachten, maar 25 minuten is toch echt te lang, zeker op een vrij rustige maandagavond. Je ziet ook dat het personeel niet goed weet wat het moet doen: er zit geen discipline in en men loopt soms maar een beetje vaag te doen met bonnetjes terwijl er vijf burgers op de grill liggen en tien mensen staan te wachten. Je krijgt ook twijfels over de hygiëne als je naar het personeel kijkt. De smaak van de hamburgers is best in orde en zeker beter dan van de gemiddelde Amerikaanse fastfoodzaak, maar we leven nu in 2014 en er zijn inmiddels heel veel plekken in Amsterdam waar je een kwaliteitshamburger kunt halen. Wat dat betreft is The Butcher helaas niet onderscheidend. Ook de frieten zijn erg middelmatig. Ik vraag me af of ze wel zelf gemaakt worden (betwijfel het), maar het is zonder meer jammer dat ze lang voordat ze geserveerd worden eerst nog in een grote bak liggen te wachten.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2013
Voorbij de Butcher bevindt zich the secret kitchen van the butcher, klinkt heel spannend maar is het niet. Aan de lage tafels van de bar mag je nu dezelfde hamburger ( en wat andere voorgerechtjes) bestellen als normaal voor in het hamburgerrestaurant. Alleen kosten die nu geen 10€ maar rond de 20€. Echt een aanfluiting; hamburger is lauw, we tellen 5 frieten en een koude homp mais. Een grote touristtrap. Niks spannends aan, dus trap er niet in!
misslizz .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Vanavond eindelijk eens The Butcher geprobeerd. Wat een desillusie. Alleen al het opnemen van de bestelling duurde meer dan 5 minuten omdat het kassa systeem duidelijk niet werd begrepen. Ondanks dat het mega druk was leek het of de rest in de keuken geen enkele rij zag staan. Burgers hoeven trouwens ook niet zwart te zijn voordat ze klaar zijn. Een van de koks werkte ook met zijn jas aan en hing de hele tijd met zn mouwen in al het eten. Na 45 minuten wachten had ik een burger. En daar was ook alles mee gezegd. Smaakloos vlees, saai broodje, alleen de uien waren lekker.
Karlijn W.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Voor het eerst bij de Butcher geweest. Wat viel dat tegen! We betaalden ongeveer 10 euro voor een hamburger met een saai blaadje sla en een plakje tomaat. De prijs- kwaliteit is echt ver te zoeken. Daarnaast is er totaal geen systeem in de keuken. Men doet maar wat, is totaal niet hard aan het werk, ook al staat er een rij. Degene met de jas aan in de keuken zoals mijn voorganger schrijft, heb ik ook gezien.
Jacobkolle .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Leuke tent als je zin hebt in een culinaire hamburger. Het decor is heel orgineel en trendy. Vooral leuk dat ze in de etalage een koe hebben staan. Bediening spreekt Engels, maar dat past bij het concept. De hamburger die ik heb genomen was heerlijk! Prijs kwalitieit is redelijk, iets aan de dure kant.
Ik kom hier vaker terug, bedankt!
Pelutje .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Heerlijk hamburgers hier. Ik kom hier graag om een hamburger mee te nemen op weg naar huis. Heb al veel verschillende varianten geproefd en de een is nog beter dan de andere. Heerlijk mals vlees, perfect gebakken en goede garnering. Geen plek om uiteten te gaan, maar de hamburgers zijn heerlijk.
Jonathan S.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
The Butcher heeft een simpele maar stijlvolle uitstraling. Het is duidelijk de bedoeling dat je hier alleen je burger of ander lekkernij opeet en niet al te lang blijft hangen. De service is prima, ook al staat de muziek soms wel vrij hard, wat lastig is bij het telefonisch bestellen van burgers. Toch doet dit niets af van de burgers zelf die zowel groot als erg lekker zijn. Helaas ben ik verslingerd aan The Butcher with Cheese, dus heb ik de rest van het menu nog niet geprobeerd. Misschien de volgende keer...
H B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2013
Nadat m'n vriend al maanden pogt over de hamburgers van The Butcher, werd het maar eens tijd om het te proberen. Het was er redelijk druk, maar dat moest de moeite waard zijn. Er werden twee burgers besteld. Door de drukte(?) vond ik persoonlijk het personeel niet heel vriendelijk, maar daar kon ik nog wel begrip voor opbrengen. 15/20+ minuten later stapten we naar buiten met onze burgers op weg naar huis. Thuis aangekomen bleek de bestelling niet te kloppen, waarop we contact opnamen met The Butcher. Deze communicatie was chaotisch en we moesten de verkeerde burger maar terug brengen. Hierop geeft m'n vriend aan dat we dan apart zouden moeten eten en hij dat vervelend vindt. Hij gaat terug naar het restaurant, waar mijn burger van het broodje gehaald wordt en snel even op de gril opgewarmd wordt om de kaas te laten smelten en hem vervolgens weer op dezelfde inmiddels lauwkoude broodje gelegd wordt. Daarna werd de courgette er nog tussen gesmeerd. Er viel weinig te communiceren. Thuis aangekomen hadden we dus precies dezelfde (inmiddels dus koude) burgers met de vergeten ingrediënten er tussen gesmeerd: een half gesmolten plakje kaas en courgette erop. Nou ben ik normaliter niet zeikerig aangelegd, de smaak was prima, maar ik bedank voor dit soort service en twee lauw-koude broodjes van €10.- p.s.
The Butcher heeft jammer genoeg niet aan mijn verwachtingen voldaan en ik kom er, ondanks dat de smaak dus echt wel goed was, zeker niet weer. Erg jammer.