The Boathouse Kralingen

• Vegetarische gerechten
  • ...
31-102037827

Over het restaurant The Boathouse Kralingen

Luxe dineren met achtergrondmuziek!

De vijfde editie van het Boothstock festival, het grootste dance festival van Rotterdam, wordt op zaterdag 11 juni niet alleen gevierd met een indrukwekkende line-up, je kunt nu ook luxe dineren! Terwijl Michel de Hey, Deetron, Jesse Rose, Gerd en Serge de muziek verzorgen, genieten de festivalgangers dit jaar op Boothstock van exclusieve gerechten geserveerd in the Boathouse Kralingen.

Meer informatie over restaurant The Boathouse Kralingen

• : Gratis parkeer gelegenheid voor de deur.

Woensdag tot en met zondag van 11:00 tot 16:00

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Dansvloer , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Open op zondag , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant The Boathouse Kralingen

Judith H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Eten was oke maar niet bijzonder. Prachtig uitzicht, service kan attenter. Op een mooie zonnige middag zal het heerlijk zijn met een glas wijn!
Yvonne G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Erg mooie locatie, vriendelijk personeel en heerlijk eten. Het is niet goedkoop, maar goede kwaliteit producten. High sea was een erg lekkere lunch.
kock1 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Kom hier geregeld met vrienden en is nog nooit tegengevallen.
Professionele en vriendelijke bediening.
Kwaliteit uitstekend.
Kijk alweer met plezier uit naar een volgend bezoek.
Coen J.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Top middag, gezellige bediening , mooie locatie en lekker eten! Kom graag terug!
Endre H.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Vaste prik, één keer per maand lunchen met een vriendin. Gezellige sfeer, prachtig uitzicht over de Kralingse Plas, heerlijke gerechten, kan niet beter.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Het was weer top in het altijd gezellige en sfeervolle Boathouse. Het eten is altijd perfect en het personeel is altijd attent. Top locatie.
cordorien .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Prachtige locatie aan het water. Grote en gratis parkeerplaats. Dat is voor Rotterdam uniek. Het eten is heerlijk en qua prijs/kwaliteit gunstig. We zijn hier nu drie keer geweest en zijn van plan dit zeker nog vaker te doen.
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Voor de tweede maal hebben wij een diner met ruim 135 personen gehad in The Boathouse Kralingen. De organisatie en service waren goed in orde. Het eten was goed en het personeel vriendelijk.
MartineM .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Op zondagmiddag bij The Boathouse genoten van een lunch. Wat een fijne plek! We werden heel vriendelijk ontvangen en leuk behandeld. We hebben heerlijk gegeten. We komen zeker terug!
Ron H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Mooie locatie en gezellige sfeer. Er zat een stukje glas in een leeg glas. Wij benoemden dat en kregen vervolgens een drankje vh huis.
Heel netjes.
Petra R.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Altijd een warm welkom bij Jet en Paul. Mooie stek. Alleen parkeren is lastig. Redelijke wachttijd ondanks de lunchdrukte.
Giota B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
De ambiance en vooral het uitzicht op het water is fantastisch. De bediening was ook vriendelijk maar iets bestellen duurde erg lang.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
The Boathouse Kralingen ligt op een mooie plek. Je hebt prachtig uitzicht over het meer.
Het eten was erg goed en de bediening behulpzaam en vriendelijk. Wat wij vooral als prettig ervaarden was het rustige geluidsniveau.
Kortom een prima plek om te genieten van een heerlijke lunch.
Arlet L.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Met een high sea, met uiteraard vis van zeevishandel Schmidt, heerlijk geluncht met prachtig uitzicht over de Kralingse Plas. Flesje wijn erbij en nog even nagenoten met taart van de Koekela. Wat ben ik toch trots op Rotterdam.
Klein minpuntje was dat we gerust om extra toast konden vragen, en het verraste ons dat daar een Euro voor in rekening werd gebracht.
lisette L.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Lekkere zaak, vooral als het lekker weer is! Fijne makkelijke kaart en smaakt allemaal prima! Schone toiletten ook top!
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
We waren er een al een aantal keren langs gefietst en het zag er behoorlijk uitnodigend uit. Daarop besloten om ook hier eens een hapje te gaan eten. Als je in New York een keer naar "The Boathouse" bent geweest, en ze hebben er ook eentje in je eigen stad, dan zou het vreemd zijn om deze niet een keer uit te proberen.
Als je binnenloopt wordt je blij verrast door het gebouw zelf. Een lekker moderne, maar ook zeker gezellige inrichting geeft je het gevoel iets bijzonders binnen te stappen.
De ontvangst was alleraardigst. We kregen een mooie tafel met een prachtig uitzicht op de Kralingse Plas aangewezen. Lekkere vlotte en directe Rotterdamse bediening waar wij ons erg prettig bij voelden. Jarenlange ervaring in de horeca maakte de bediening gepokt en gemazeld in hun service en benadering. Fijn om als gast behandeld te worden.
Van de tap hebben we een paar bieren geproefd die perfect op temperatuur waren. 'Het assortiment had wel iets groter gemogen. Het ontbrak helaas aan een paar mooie craftbeers.
Op het dagmenu stond een Tongschar. Die kon natuurlijk niet overgeslagen worden. Geserveerd met patatjes en wat groenvoer werd een enorm exemplaar geserveerd. Precies goed gegaard en perfect op smaak gebracht. Deze mooie zeevis doet eigenlijk niet zoveel onder voor zijn duurdere broer de zeetong.
Het andere deel van de tafel had een High Sea met warme en koude vis. Mits goed bereid (en dat zat hier wel prima) valt daar niet al te veel fout aan te doen. Lekker dus!
Als dessert een luchtige en smakelijke Tiramisu, en vooruit.....nog maar een perfect getapt biertje.
Al met al een prima zondagmiddag gehad waarvoor we best reclame willen maken. Wij gaan vast en zeker, in de zomer als het terras open gaat, nog een keer terugkomen .
Qureshi S.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Op een zondagmiddag wezen lunchen met mijn verloofde, bij binnenkomst werden we meteen onvriendelijk te woord gestaan. Dit was meteen al een domper. Vervolgens hebben wij 20 minuten moeten wachten voordat iemand aan tafel kwam, de menu kaarten moesten we zelf vragen. Prima kaart overigens. Uiteindelijk hebben wij weer een kwartier lopen wachten voordat iemand onze bestelling opnam. Wegens het lange wachten was het nog maar de vraag of de keuken wel/niet open was. Gelukkig was de keuken nog wel open. Jammer dat de porties aan de karige kant waren.
Kortom: perfecte locatie, prachtig uitzicht maar de sfeer die er hing en het persoonlijk minder!

Jammer van de kleine porties en trage bediening.
Linda G.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Voor een uitgebreide zondaglunch gingen we naar deze spot aan de Kralingse Plas. Lekker licht van binnen door de vele ramen en het uitzicht is op Plas is geweldig. Met het bos in herfstkleuren was het net alsof we naar een schilderij keken.
Met de merken Schmidt Zeevis Originals en Jordy’s Bakery op de kaart waren de verwachtingen voor het eten hoog gespannen. We begonnen met wat brood en smeersels terwijl we wachten op de High Sea aangevuld met gamba’s piri piri. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik negatief verrast werd door de fantasieloze etagière met diverse soorten vis. Voor een lunch zou ik nooit verse koude vis combineren met gefrituurde vis en alles in 1x uitserveren. Het is me een raadsel waarom ze niet eerst de koude verse vis serveerden en daarna pas de warme. En waarom niet voor de 2e ronde een mini-versie van hun beroemde tunaburger met wasabi-mayo, mini-kopje kreeftenbisque en gegrilde garnalen en mosselen. GEEN frituur.
Ron L.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Zeker in de zomer een goed terras waar je ook lekker in de schaduw kunt zitten. Wij kwamen voor de tonijnburger waarmee ‘The Boathouse’ zo’n succes heeft. De hoofdmoot bestaat uit “pulled” tonijn, een soort draadjes vlees van tonijn, tot een bal gekneed en dan gefrituurd en aangemaakt met wasabi en sojasaus. Ik vond het erg lekker, maar mijn partner vond het zonde van de tonijn omdat met dezelfde ingredienten op basis van rauwe tonijn ook een lekkere burger is te maken ( maar dan moet je wel wat meer tonijn gebruiken). Smaken verschillen dus zelf gaan proeven.
Het publiek die middag was zo te zien bijna allemaal uit Kralingen of Hillegersberg komen rijden, en dan is de prijs van het eten en drinken van ondergeschikt belang om een leuke middag te hebben.
Lennard R.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wij kregen kreeftensoep uit een pakje, het plastic van de verpakking zat in het kopje van een van de gasten bij ons aan tafel. Na dit gemeld te hebben bij de ober werd er niets mee gedaan.
Allemaal kleine houten plateaus werden er geserveerd. Wij zaten met 8 man aan tafel en op ieder plateau lag voor 3 tot 4 personen eten. Veel te weinig toast, niemand durfde te pakken uit beleefdheid en schoof het netjes door, als het plateau rond geweest was zei iedereen neem nou, ja maar dan heeft een ander niets. uiteindelijk veel te weinig gegeten. Over de kindergerechten maar te zwijgen. Zij kregen een kartonnen lunchbox a la niveau Mc Donald. Bijzonder jammer. Volgens de kinderen van 8, 10, 12 en 15 hadden zij bij vertrek nog honger. Conclusie, prachtige locatie, voorgeschotelde lunch creatiefloos en niet bijzonder.