The Blue Lotus

Laan van Vollenhove 3203 3706 AR Zeist Nederland Kaart

Over het restaurant The Blue Lotus

Tussen de vissen

Het enorme aquarium, waarin exotische vissen en koralen leven, is de eye catcher van The Blue Lotus. Er worden authentieke Chinese en Thaise gerechten geserveerd met verfijnde smaken, die geserveerd worden door de uiterst vriendelijke bediening. Kies jouw favoriet op basis van de plaatjes op de menukaart. Tip: elke maand is er een nieuw afhaalmenu.

Meer informatie over restaurant The Blue Lotus

• Amex , Mastercard , Pin , Visa

Jouw recensie over het restaurant The Blue Lotus

Hannah D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
Het mooie aquarium is een sfeervol element en leuk voor onze dochter, nette prijzen, de koe lo yuk en vlees in zwarte bonensaus waren lekker, maar de nasi en bami waren niet echt op smaak gebracht met kruiden, waren dus nogal vlak. Service is vriendelijk, maar niet bijzonder en soms moeilijk te verstaan/begrijpen door de taal. Helaas een fout op de rekening moeten constateren, door het restaurant zelf was dit niet gezien.
David B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2018
Smakelijk eten in een aantrekkelijke sfeer!
Het grote restaurant is bijna leeg als we tegen 17:30 op een zondagmiddag met z’n drieën willen dineren. Echter vrij snel loopt dit kennelijk populaire restaurant vol en het (te) weinige personeel had het héél druk.
Toch wat service betreft, hebben we niets te klagen – vooral de sprankelende, vaardige inzet van een jonge (niet-Chinese) ober viel op.
Ik neem een soort Tjap-Tjoy met tofu – er stonden geen tofu-gerechten op de anders fraaie kaart, maar ik heb erom gevraagd; met witte rijst, €12,50.
Een van de disgenoten neemt kip met kerriesaus (+ witte rijst) (€14) en de andere neemt mihoen met kip (€13,50).
De porties worden prachtig gepresenteerd op eenvoudige doch functionele schalen, zijn afdoende qua hoeveelheid (ik zou ze beslist niet als ‘royaal’ gevuld noemen) en, ondanks ‘geen zout noch Ve-Tsin’, smaken prima.
Hoewel we altijd terughoudend zijn in het drinken van koffie in een Chinees restaurant, valt de koffie hier bijzonder mee – een aanrader zelfs! Espresso à €2,30, cappuccino à €2,70.
Het restaurant is uitzonderlijk zorgvuldig aangekleed in moderne Chinese stijl, en met een magnifiek aquarium in het midden.
Toen we net aan tafel zaten, draaide een passende Chinese muziek heel zachtjes in de achtergrond.
De wc’s zijn modern en even stijlvol ingericht. Jammer dat een gast bij de heren had gerookt...

N.B. Ik zou dit nooit een Thais restaurent noemen – wel een Chinees restaurant met enkele Thaise gerechten.
Sven S.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
super service, eten was ook snel klaar en super lekker.
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2018
Prachtig zoutwater-aquarium met koralen en kleurrijke vissen! Rustig restaurant wat bezoekers betreft.
Arianne B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Het eten was lekker, veel keuze en de porties waren precies goed.
Zeker een aanrader!
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Heerlijk gegeten naast het prachtige aquarium en in de watten gelegd door onze gastheer. Een aanrader!
Walter W.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Prima restaurant. Heerlijke voorgerechten. We hadden niet veel tijd, tempo was op en top. Kom zeker nog een keertje terug.
Melanie A.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Al 23 jaar de beste en vriendelijkste Chinese restaurant die ik ken. Worden altijd warm onthaald en goed bediend. Het interieur is prettig en altijd genieten van de aquarium.
Luciënne K.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
heerlijk gegeten (pekingeend) en een zeer redelijke prijs (16,50) en dat aquarium, dat is geweldig zo naast je bord.Ik ga er zeker nog eens naar toe. Het personeel is zeer vriendelijk, maar een beetje chaotisch.
Luciënne K.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
geweldig restaurant met een prachtig zee aquarium. de vissen kijken mee op je bord. eten was heerlijk!
GebruikertjeBob .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Ik vind de prijs voor wat je krijgt, veel te hoog. Ik heb niet vaak een slecht gevoel nadat ik ergens eten heb besteld en heb betaald, maar dat gevoel had ik nu wel een beetje. Dus zeer ontevreden over de prijs in ieder geval, dat is dan ook de enige reden dat ik er nu niet meer vaak zal komen. Het eten zelf was ok. Zeker niet meer dan dat. Een voldoende. 6,8. Samengevat vind ik het erg duur voor een simpele portie eten. Nu ik dit schrijf, kan ik me nog herinneren dat ik de vorige keer, flink aantal maanden geleden overigens, ook een slecht gevoel had overgehouden aan de prijs. Het ging in beide gevallen over een afhaalmenu.
Frits T.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
De Bali Eend (191) was lekker pittig van smaak met veel verse groenten, heerlijk.
Voortreffelijke bediening en zelfs koffie van het huis.
Carla O.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Tijdens de verhuizing naar Zeist uit eten gegaan bij Blue Lotus- om de hoek.
Heerlijk gegeten. Goed verzorgde gerechten, vriendelijke bediening, servicegericht. Al met al een uitstekende ervaring.
Ik had gerecht nr. 12 van de menukaart. Verrukkelijk.
Deze 'nieuwe buren' gaan mij vaker zien., beslist. Mooi interieur ook. Alleen maar positief.
Igor C.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2012
Na bij de meeste Chinese restaurants in Zeist de afhaal geprobeerd te hebben, komt The Blue Lotus bij ons absoluut als winnaar uit de bus. Verse ingrediënten en verfijnde smaken, met vriendelijke mensen aan de bar. Het omrijden dubbel en dwars waard.